Ärsyttää!

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Tässä viimeaikaisessa kiireessä on jäänyt pari koulutehtävää viime tippaan. Tänään on yhden kurssin ennakkotehtävän palautuspäivä ja nyt vasta kerkesin katsoa, mitä pitikään tehdä. Toivoin, että se olisi muutaman tunnin juttu, kuten aiemmin näissä jutuissa on ollut. Ehei! Tehtävänanto kuuluu "lue nämä neljä lukua tästä kirjasta ja katso tämä elokuva ja kirjoita 4 sivun essee siitä".
Auts. Ja tästä päivästä menee viisi tuntia orkesteriharjoituksiin. (Pois en voi olla, koska olin eilen pois vielä pitemmistä treeneistä ja aiemmin viikolla olleet peruttiin muista syistä ja sitä edellisiin minä en päässyt vatsakivultani.) Sentään taitaa olla niin, että minulla on tuosta vaaditusta kirjasta uudistettu ja hämäävästi uudelleen nimetty painos omana hyllyssä, mutta vaaditun elokuvan katsomisesta on aikaa useampi vuosi. Kirjaston kappale on lainassa, joten pitänee syyllistyä kyseenalaisiin keinoihin sen näkemiseksi tai juonitiivistelmiä. Ei neljän sivun akateemista ja analysoivaa esseetä kirjoiteta ihan tunnissa parissa. Myöhässä sitä ei voi palauttaa, koska nettisivun palautuslaatikko sulkeutuu tasan puoliltaöin.
Ja huomiselle piti lukea muutakin akateemista. Utumno.
 
Minulla ei yleensä ole vaikeuksia tuottaa asiapitoista tekstiä, mutta juuri nyt sellaisen tuottaminen tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä.
Minua vaivaa nimittäin niin valtava luovan kirjoituksen ja uuden tuottamisen tuska ja into, että asiatekstin tuottaminen tässä kaaottisessa tilassa on korkki ja tulppa. Kun pääsen kotiin, voin kirjoittaa sivutolkulla fiktiota ja antaa paukkua dialogia.
Pitää kuitenkin se muutama rivi puristaa jostain nyt asiaa, joka ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos voisin, niin huijaisin ja palkkaisin jonkun vääntämään tuon typerän tekstin pois päiväjärjestyksestä. :knockout:
 
En nyt oikein tiedä mihin kirjoittaisin kun toisaalta vähän huvittaa koko juttu, mutta koska flunssa on pohjavireeltä ärsyttävä asia niin voin laittaa ihmettelyni tänne. Tämä flunssa nimittäin kulkee ihan nurinkurisessa järjestyksessä. Se alkoi yskällä, sitten tuli kurkkukipu ja nyt nuha. Eikös flunssan kulku yleensä ole kurkkukipu, nuha, yskä?
 
Flunssa ja sen tuoma ahdistus. Tekstitaidon YO koe perjantaina ja olo on kamala. Toisaalta, jos saan prelistä ällän migreenissä niin eiköhän ylihuominenkin suju. Lisäksi hirveä kiire erinäisten abijuttujen kanssa, kronikat ja rekkalakanat ja kaikki kaaos leviää joka suuntaan.
 
En käsitä, miten on mahdollista, että olen saanut yhteiskuntaopin kokeesta 7 1/2. Kaiken lisäksi se koe oli pelkkiä oikein-väärin-tehtäviä. Ensinnäkin luin siihen kokeeseen ihan kunnolla. Toiseksi mielestäni koe meni ihan hyvin. Opettaja sanoi ennen koetta, että puolet pisteistä tarkoittaa seiskaa. Yksi luokkalaiseni myhäili laittaneensa jokaiseen ruutuun "oikein" ja saaneensa seiskan. Ei ole mahdollista, että olisin saanut vain pari pistettä enemmän. Olen edelleen sitä mieltä, että siinä on oltava joku virhe, mutta jos ei olekkaan olen kyllä erittäin pettynyt itseeni. Ei minulla ole varaa laskea numeroitani tällä tavalla. Yhteiskuntaopistakin oli kymppi. Mutta näen kokeen vasta huomenna, sitten selviää kuinka pahasti olen tyrinyt.

Ärsyttää myös ystävänpäivätanssiaiset joihin on pakko osallistua. Ne ovat usein ihan hauska tapahtuma, mutta nyt ei huvita, ei sitten millään. Vaan ahdistaa koko tilaisuus. Minulla on pari esitystansseihin ja muuten olen varma, ettei kukaan halua hakea minua. Ei sillä, että edes haluaisin tanssia. Eniten ärsyttävät ihmiset, jotka meinavat kaataa tangon taivutuksessa. Ei kiitos, en halua ensi viikolla nousta lattialta jonkun idiootin kaadettua minut sinne koko koulun silmien edessä.

Kokonaisuutena vain jotenkin epäonnistunut olo.
 
Eikös flunssan kulku yleensä ole kurkkukipu, nuha, yskä?
Mulla juuri taannoin alkoi flunssa yskällä, sitten tuli kuume ja sitten nuha. Kurkkukipu jollain tuurilla enimmäkseen skippaantui. Yskä jatkui niin pitkään että tuli seuraava lenssu ja se on jatkunut kantavana teemana senkin jälkeen.

Ärsyttää lyhyet varoitusajat. Lauluopettajani laittoi äsken viestin että hänen ohjaajansa oli ilmoittanut että haluaa tulla seuraamaan tuntia huomenna klo X. Ei meillä toki ollut sovittuna tuntia huomiselle, ja mulla oli siinä päällekkäinen tärkeä meno (oikeastaan kaksikin), joten oli sanottava että en nyt pääse. Jostain syystä mulla on sellainen olo kuin koko juttu olisi minun vikani, vaikka ei kyllä oikeasti voi olettaa että tällaisella varoajalla voi vaan sanella ihmisille aikatauluja. Aikuiset ihmiset kun jännästi saattavat sopia menoja vähän pidemmällekin kuin päivän päähän...
 
Arwen, ei yksi seiska siellä kymppien joukossa merkitse mitään, koska ysin päättöarvosanaan katsotaan kaikkien saamiesi kokeiden keskiarvo, ja yleensä sitä myös pyöristetään ylöspäin. Mutta tarkista ihmeessä se koe. Opelle on voinut käydä jokin moka esimerkiksi että kaksisivuisen paperin vain toisen puolen pisteet ovat siinä.

Ja tangosta: jos roikkuu kynnet ojossa parin olkapäässä, hän ei takuulla päästä irti. Yksi luokkalainen tipahti tangon taivutuksesta wanhoissa, mutta nopeasti vain ylös, tai jos kyseessä on loppu, niin jää sirosti poseeraten istumaan lattialle kuten tämä tyyppi teki. Ja sitten vasta ylös.:)
 
Kävin eilen vain muutamalla tuopillisella ja rangaistukseksi sain yöllä alkaneen päänsäryn, joka alkaa olla onneksi jo hiipumassa. On se kyllä kun ei voi edes alkoholisoitua rauhassa!
 
Kävin eilen vain muutamalla tuopillisella ja rangaistukseksi sain yöllä alkaneen päänsäryn, joka alkaa olla onneksi jo hiipumassa. On se kyllä kun ei voi edes alkoholisoitua rauhassa!

Kontulaisia on rappiolla näemmä muitakin kuin minä.

Nukkumiseni on ollut viimeaikoina silkkaa saissea. Illalla ei väsytä, yöllä herätessä ei väsytä, töissä ei väsytä, koskaan ei väsytä ja silti kroppa huutaa unta ja lepoa. Löysin ikivanhoja mielialanappeja laatikosta ja pilkoin sen 8 osaan ja uskalsin ottaa illalla yhden pienen murun. Ja kas, se pieni murena pyöritti päätä vielä aamulla pari tuntia hereillä ollessanikin. Onneksi sentään olen nyt jo viimein virkeä. Mutta olisi kiva olla normaalisti väsynyt ja saada ihan normaalisti nukuttua tämän kukkumisen sijaan. Syksyllä nukuin vielä pitkän jakson ihan hyvin. Napinmurena sai minut kyllä nukkumaan viime yön.
 
Last edited:
Kävin aamulla koulun terveystarkastuksessa. Tarkoitus oli myös mitata kuulo. Korvat piti ensin huuhdella, koska olivat (tuttuun tapaan) täynnä vaikkua. Mutta huuhtelun jäljiltä korvat jäivät huomattavan tukkoisiksi. Ja yllätys yllätys, kuulotestin tuloksena kuulonalenema. No kaipa, kun kuulen pelkkää huminaa ja ujellusta ja ihmisten äänet hyvin etäisinä ja vääristyneinä.

Vaikka kuinka päätä kääntelen, en edes tunne korvaan jääneen veden liikettä, se on vain aivan tukossa. Toisesta korvasta sain parin tunnin heilumisen jälkeen vedet pois, mutta toinen korva on edelleen aivan sulki vaikka mitä tekisin. Yllättävän vaikeaa saada yhdellä korvalla vastapuolen puheesta selvää, jos on yhtään hälyä ympärillä. Ja oli tosi outoa ja suorastaan pelottavaa kävellä kaupungilla puolikuurona molemmista korvista.

Vaikkuuntuminen ja korvien tukkeentuminen on ollut minulla lapsesta asti ongelma, ja korviani on huuhdeltu lukemattomia kertoja, mutta ikinä ennen ei ole käynyt näin, että sinne vain jäisi vettä tai menisi muuten näin pahasti lukkoon.

Perjantaina uudestaan kuulokokeeseen.
 
Miten meidän kohdalle on voinu sattua niin ammattitaidotonta päiväkodin henkilökuntaa. Jos ulkona tulee vahinko va kaikki sisävaatteet on märkänä niin voisi ainakin kuvitella että normaalisti tarkistetaan myös ulkovaatteet ja jos sukatkin menee niin oletuksena myös kengät, mutta eipä ole vaivauduttu edes tarkistamaan. Sauroninperäsuolen perimmäisen karvan tyveen tarttuneen ripulitautibakteerinuloste! Että voi oikeasti ottaa päähän. Jos tämän kevään vielä jaksaisin katella tuota hoitopaikkaa (jossa lapsi kyllä viihtyy) niin sen jälkeen en kyllä ikipäivänä voi suositella tuota hoipopaikkaa kenellekään. ja aion myös tehdä sen hyvin selväksi jos joku vihjaakaan siihen suuntaan että on kiinnostunut.
 
Ärsyttää huono unen laatu. Herään monta kertaa yössä ja unen laatu siis sen mukainen. Ja minua väsyttää. Väsyttää töissä, väsyttää kotona, väsyttää sillä välillä ja joka paikassa muuallakin. Suurin unelma on aamu, jolloin voisi herätä hyvään oloon eikä puolikuolleena. Päivän kivoin hetki on, kun pääsee nukkumaan ja muutamaksi tunniksi pois tästä maailmasta. Olen muuten keksinyt, miksi aamulla on niin vaikea nousta sängystä. Sänky on pehmeä ja lämmin, maailma on kova ja kylmä. Kesähelteelläkin.
 
Minä pidän valkosipulista. Meillä ei ole ollut valkosipulia ruuissa moneen päivään, mutta silti nenässä tuntuu juurtuneena vanhan valkosipulin haju (sellaisen jota ei ole itse syönyt vaan jonka haistaa toisesta ihmisestä jos hän on samana päivänä tai ehkä edellisenä syönyt hyvin runsaasti valkosipulia). Oksettaa.
 
Firefoxilla pankkitoimintojen suojaus ilmoitetaan ruudun ylälaidassa piilossa olevalla palkilla joka pomppaa esiin lähes joka kerta jos yrittää vaihtaa välilehteä (esim. miittimaksun tietoja sähköpostista tarkistaessa). Joskus olen uhkarohkeasti jopa sulkenut koko morgothin suojauksen, koska tuntuu etten pysty navigoimaan eri välilehtien välillä mokoman palkin takia. Tosin en kyllä yleensä sulje, mutta sinä päivänä oli pinna muutenkin kireällä ja tuo palkki oli vaan liikaa. Olisi tuonkin voinut tehdä järkevästi.

Toinen ärsytyksen aiheuttaja on se että yleensä olen toimittanut verokortin työnantajalle kun se on saapunut, mutta tänä vuonna sitä ei ole tullutkaan ja siksi en ole vielä toimittanut sitä ja nyt jouduin tulostamaan sen itse kun en koskaan saanut verokorttiani. Tulostusta varten piti ilmoittaa alkuvuoden palkkatiedot jotka on OP:lla tosi hankalasti löydettävissä pitkän listauksen takaa joka ei yhtään ilmoita minkä linkin takana on vain tyhjää ja minkä linkin takana etsimäni tiedot. Miksi asioita ei voi hoitaa helposti ja järkevästi...
 
Firefoxin lisäksi myös Chromella on sama juttu tuon pankkitoimintojen suojauksen suhteen. Ja välillä se tosiaan on hyvin ärsyttävää juurikin toisia välilehtiä selatessa.
 
Kamera, mittanauha ja pohjapiirrokset mukanani suuntasin YH-kotien toimistolle tarkoituksenani lainata avainta asunnon katsomista varten. Ja tietysti se oli poikkeuksellisesti suljettu. Pieni ärsytyksen aihe, mutta topikin kohtuukäyttäjänä kaikki lasketaan.
 
Olin tänään liikkeellä kitarani kanssa ja minulla on sille selässä kulkeva kuljetuslaukku. Liukastuin lumen peittämällä jäällä ja kaaduin kitaran päälle ja nyt se on tuusan nuuskana.
 
Kamera, mittanauha ja pohjapiirrokset mukanani suuntasin YH-kotien toimistolle tarkoituksenani lainata avainta asunnon katsomista varten. Ja tietysti se oli poikkeuksellisesti suljettu. Pieni ärsytyksen aihe, mutta topikin kohtuukäyttäjänä kaikki lasketaan.
Kävin uudestaan toimistolla. Nyt ne eivät löytäneet avainta. Ei tämäkään vielä paha ole. Toista olisi, jos kävisin töissä ja olisin ottanut vapaapäivän asunnon katsomista silmällä pitäen.
 
Ei mennyt käsileikkaus ihan kuin piti. Se tulehtui, eikä uskottu ennen kuin otettiin bakteeriviljely hirveän vonkumisen jälkeen. Kappas kannatti! Sieltähän löytyi sairaalabakteeri! Kaksi antibioottia vedin putkeen, ensimmäinen poisti kyllä poskiontelotulehduksen, mutta ei sitä siihen määrätty. Toinen onkin nyt ollut niin vahva, että olen voinut erittäin huonosti jo pitkään. Järkyttävän huono-olo muutenkin kaikkien näiden lääkkeiden kanssa, mutta eiköhän se sairaalabakteeri ole nyt nitistetty. Ärsyttää, kun ei oteta tosissaan. Edelliselläkin kertaa tulehtui, muttei siellä mitään sairaalabakteeria silloin ollut.

Kela oli sitä mieltä, että heidän mokansa pitää minun korjata. Eli hirveä paperisota alkoi uudestaan. Olenhan nyt jälleen vakuutusyhtiön listoilla. Perhana.
 
Voimia, Henane! Oma ärsytykseni kyllä tässä kalpenee, mutta asumisoikeusasuntotrilogia joka tapauksessa päättyy siihen, ettei aikaisempi asukas olekaan palauttanut avainta ja tilaisuus vaikuttaakin menevän sivu suun. Seuraavaa asuntoa odotellessa.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös