Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Ärsyttää!

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Steelsheen, 15.10.2010.

1. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Positiiviset ihmiset pitäköön tunkkinsa. Hajoo se kuitenkin. *vetäytyy Lobelian koloon pelkäämään emännän reaktiota*

2. Olórin

Olórin Kontulainen Suomen Tolkien-seura

Kyllä minusta jossain artikkeleissa on kehotettu välttämään juuri sellaisia "ei tämä kuitenkaan onnistu", "mistään ei tule mitään" ja "ei minusta kuitenkaan ole mihinkään" -tyyppejä. Eikä tuollainen epätoivossa rypeminen tietenkään ole hyvästä ja masentaa muitakin, minkä takia kehotetaan jättämään tälläiset ihmiset. Olennaista minusta on se, ettei tuollainen saisi olla jatkuvaa ja perusteetonta, sillä pessimismissä ei mielestäni sinällään ole mitään pahaa. En pidä liiallisesta optimismista ja positiivisuudesta, mutta pitäisi kuitenkin nähdä välillä hyviäkin puolia. Joskus kyllä ainainen valittaminen muuttuu jo huvittavaksi, kuten yhden inttikaverin kohdalla.

3. Pagba

Pagba Hyvienkin vitsien kertoja

K-päät, joita on kiusaajista enemmistö, ehkä ymmärtävätkin tekevänsä pahaa, mutta kunnolla persoonallisuushäiriöiset narsistit eivät. He ymmärtävät elävänsä täydellisen ihmisen elämää epätäydellisten ihmisten kansoittamassa maailmassa. Heillä on upeita suunnitelmia ja ällistyttävän nerokkaita hankkeita, joiden epäonnistuminen ei ole koskaan heidän omaa syytään. Vika löytyy aina toisista ja heidän epätäydellisyydensä osoittaminen heille ja muille palvelee viime kädessä heidän omaa etuaan, jotta hekin voisivat tavoitella narsistien saavuttamaa täydellisyyttä – siinä luonnollisesti epäonnistuen, mutta itse tavoittelukin on itsessään arvokasta. Jos joku epätäydellisistä romahtaakin ja menettää työkykynsä narsistin kiusaamisen seurauksena, niin sellaista nyt vain sattuu. Narsisti ei tunne omantunnontuskia sortuneen vuoksi, vaan porskuttaa eteenpäin. Muu maailma seuratkoon perässä, jos pystyy.

Persoonallisuushäiriöiset ovat kiehtovia seurattavia, mutta mieluiten matkan päästä. Lähipiiriinsä heistä ei haluaisi yhtäkään. Eräs entinen pomoni saattoi olla yksi heistä, mutta hän taisi sittenkin pudota vahvasti k-päisten luokkaan. Elämäni on rikkaampaa ilman häntä.

Henane, Isilmírë, Ares B ja joku muu tykkäävät tästä.
  4. Henane

Henane Raccoon (Little, but evil)

Ärsyttää, kun yhden teinin kanssa ollaan painittu jo pitkään huonosta omantunnosta, tunteista ja kaikista syvistä pettymyksistä. En siis itse ole näitä aloittanut, mutta olen ollut olkapäänä tilanteissa. Ärsyttää, kun kaikki tuntuu kasaantuvan hänelle juuri yhden - kahden päivän ajaksi, jolloin hän ei voi keskittyä mihinkään muuhun kuin siihen pahaan oloon. Se voimattomuuden tunne, kun et voi auttaa toista. Yrität piristää ja auttaa, muttei siitä tunnu olevan minkäänlaista hyötyä, kun vähän saadaan paremmaksi, niin tulee aina uusi ikävämpi juttu. Miksei vaikeudet voisi jo helpottaa hänen kohdallaan? Ahdistaa katsoa, kun toinen on ihan maansa myynyt :(

5. Dracaena

Dracaena Raseena

Ärsyttää työkaveri, joka on omasta mielestään aina oikeassa. Aina ja kaikessa, ilman neuvotteluvaraa. Hän on vieläpä oppinut kuljettamaan keskusteluja niin, että vasta-argumenttien esittäminen ja perille saaminen on vaikeaa. Hänen tarvitsee vain nojata tuolissaan laiskasti taakse ja todetta että kyllä se asia on näin, eihän se nyt noin ole, sillä selvä.

6. Kointähti

Kointähti Parannuksen tehnyt trolli

Kurkku alkoi kipeytyä yöllä. Olen aloittanut sinkkiasetaattikuurin, toivotaan, että tämä kuolisi alkuunsa. Aika pieni ärsytyksen aihe kuitenkin, harvoin olen kipeä.

Jaa somessa