Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Ärsyttää!

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Steelsheen, 15.10.2010.

1. Dracaena

Dracaena Raseena

Ärsyttää, kun kesällä löysin sattumalta Petäjäveden S-marketista vegaanisia Jokaiselle-eineksiä (tai no, vain yhden tuotteen mutta se oli todella hyvää) ja ostin niitä jatkuvasti työmatkalla lounaaksi, mutta en ole vielä löytänyt niitä niistä Jyväskylän marketeistä, joissa itse yleensä asioin.

Ärsyttää, että on niin paljon stressinaiheita ja paljon sellaista, mistä tuntea syyllisyyttä sekä asioita, joista ei olisi syytä tuntea syyllisyyttä, mutta joista silti tunnen syyllisyyttä suunnilleen koko ajan.

2. Sain pari päivää sitten sähköpostia yhden uuden tv-sarjan tuottajalta. Liitteenä oli sivun mittainen monologi, joka piti opetella, kuvata ja lähettää, jos halusi pyrkiä erääseen rooliin. Satun olemaan erinomainen ulkoa oppija, joten opettelin sen saman päivänä, kuvasin ja lähetin sen tänään. Ja olin hetken hirveän iloinen siitä, että olin saanut moisen sähköpostin. Minä! Ja sitten, kun olin lähettänyt videoni, selailin lähetettyjen kansiota sähköpostissani ja tajusin, kuinka monta samanmoista hakemusta siellä on. Videoita, tekstejä, kuvia, taiteellisia omaelämänkertoja. Suurimpaan osaan ei oltu koskaan edes vastattu. Jos vastattiin, oli se yleensä "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun". Eipä tietenkään. Ja aina, kun teen uutta hakemusta, yritän samaan aikaan kuvitella, että minulla on mahdollisuus ja muistaa, että en varmasti kuitenkaan pääse edes koekuvauksiin. Ihan sama montako kertaa törmään siihen, en opi koskaan pitämään pettymyksestä. En halua edes kuvitella onnistuvani, koska sitten, kun tulee seuraava "valitettavasti"-alkuinen sähköposti, en halua tuntea yhtään mitään. Enkä halua hakata päätäni seinään ja hokea olleeni typerä, kun edes yritin. Tämäkin olisi ihan oikea työ, palkallinen. Ja ihan mahtava roolihahmo ainakin monologista päätellen. Eikös kuulostakin ihan liian hyvältä. Se ei vain koskaan ole minä.

3. Sori nyt tuplapostaus, mutta tämä https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005448363.html?share=c67cd1503cbf1d436465ee11924a26c9 uutinen yliopistojen pääsykokeiden vähentämisestä/lakkauttamisesta ja totaalisesta yo-koetuloksiin nojaamisesta, joka alkaa vuodesta 2020, jolloin TOTTAKAI minä kirjoitan ylioppilaaksi. Väliinputoajana aina parempi. Varsinkin tuo pitkän matikan järkyttävä painotus ilmeisesti lähes joka alalla. Jos olet vähän turhan tyhmä, niin se on hei hei ja hellät tunteet ja sinut tiputetaan yhteiskunnan kärrystä. Ei minua edes niinkään ärsytä omasta puolestani, kun en ole todennäköisesti yliopistoon menemässä, mutta kaverini ja koko ikäryhmäni stressitasot nousivat noin sadalla prosentilla sen kolmen minuutin aikana, jonka he lukivat tuota uutista. Kirvoitti mm. seuraavia totuudenmukaisia kommentteja:

"Kiitos, voinko hirttäytyä"
    "Voin vuokrata mun katuojaa sitten kolmen vuoden päästä."
    "Montako narua tarviitte, voin alkaa tekeen solmuja."
    "Tuleva ammatti: työtön"
    "LUKIO KAHTEEN VUOTEEN, VIELÄ EHTII POIJJAAT"
    "Teen kansalaisaloitteen, että prostituutiosta tulee ala amikseen, koska sinne olisin hakenut."
    "Tiedättekö kun ei saada vielä ajaa autoa, juoda alkoholia tai pidellä tähtisädetikkua, mutta pitäs jo tietää, mitä haluaa elämältään."
    "Matikasta 6, elämästä 0"

douv, Dracaena, Sidhiel ja joku muu tykkäävät tästä.
  4. Fairy tale

Fairy tale Lapinorava

Viestisi saa ainakin minun sympatiat.
    Lukiossa ollessa tähdätään aika pitkälle siihen, että jatketaan yliopistossa. Minä rämmin pitkän tien YAMK-tutkintoon ja lukio on monille kuitenkin se ponnahduslauta mihin vain. Pikkuveljeni vältti aikanaan pääsykokeet ah, niin ihanalla pitkällä matikalla ja meni yliopistoon matematiikkaa lukemaan. Itse en olisi pärjännyt missään jos laaja-alaista tietämystä olisi katsottu. Mutta "elämä" alkaakin vasta lukion jälkeen.
    Näinä vuosina ja aikakausina voi melkein millä tahansa koulu- ja opintohistorialla olla jossain vaiheessa työtön. Mutta mitäs tässä jauhaamaan, viestisi herätti paljon ajatuksia.

Arwen Undomiel Iltatähti tykkää tästä.
  5. Centaurea

Centaurea Montana

Pyykinpesukoneen poistopumppu meni viime vuoden elokuun lopulla rikki ja sen sai silloin vielä korjautettua, mistä iloitsin suuresti. Nyt taisi hajota se uusittu pumppu :x. Kone piti tyhjentää poistoletkun kautta. Ja tuo manööveri (siis kone käyntiin ja odotella, missä vaiheessa se tilttaa taas) piti tietenkin varmuuden vuoksi toistaa pari kertaa. Sen jälkeen mies yritti selvittää vikaa, mutta kun se ei toimi, niin ei se toimi.

Nyt ei sitten auta muu kuin hommata uusi kone, koska ei tuota melkein 22 vuotta hyvin toiminutta konetta kannata enää korjata. Tuo vähän yli vuosi sitten tehty korjaus oli ensimmäinen laatuan.

6. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Se on palvellut hyvän iän verran ja ansaitsee nyt päästä lepäämään :) Ärsyttäväksi muodostuu se että nykyään ei enää tehdä laitteita jotka kestäisivät yhtä kauan (paitsi juuri meille myytiin jääkaappi joka kuulemma kestää, että se siitä yleistyksestä...).

Jaa somessa