Ärsyttää!

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Osanottoni Pagba. Voin jopa sanoa, että taidan tietää, miltä sinusta tuntuu. Nousin aikoinaan pikku-ukon huoneen matalalle pöydälle verhoja ripustelemaan, ja alas tullessani astuin pikku-ukon lattialle jättämän Hattujahti-pelinappulan päälle. Ne ovat sellaisia muutaman sentin korkuisia teräviä muovikartioita, jotka kyllä kestävät hyvin päälle astumisen. Jalkapohja vain ei kestänyt. Saat täyden myötätuntoni.
 
Auts, jalkapohjien haavat ovat ehkä inhottavampia haavoja. Muistanpa kuinka taannoin siivosin kotona ja meidän, eli minun ja velipojan, huoneen lattialla oli rautalangan pätkä. Tietysti astuin pätkän päälle että poks vain. Kantapäähän tuli aika ilkeän näköinen kolo, mutta onneksi käymään tullut täti sai rautalangan pois. Siinä sitten pari viikkoa parantelin jalkaa.
Oma ärsytyksenaiheeni on jatkuvantuntuinen nuha ja yskä, taas lääkärireisu edessä.:ouch:
 
Ihanaa kunnon avautumisketju!

Itseänihän ärsyttää näinkin leppoisaksi kaveriksi yllättävänkin moni asia.

Kohta 1. Jonkin verran ärsyttää tuo järkikultani äärirajoja hivelevä tunne nenässä. Ihan kuin olisi irtokarva nenässä mutta vaikka sitä kuinka kaivaa, hieroo, pyyhkii ja raastaa niin mikään ei auta.

Kohta 2. Suuresti minua harmittaa se että rakkaani läppärin numero '2' on irti ja sekös ärsyttää toisinaan. Tästä päästäänkin kätevästi --->

Kohta 3. Ja melkoisesti suututtaa ja luonnolleni käy että oma kone on huollossa ja joudun pelailemaan tällä läppärillä joka on kuin lainaisi jonkun toisen kenkiä.
Ihan kiva ja toimii mutta ei vain tunnu oikealta eikä meinaa mistään tulla mitään.
Varsinkin kun kaikki pelit ja tallennukset on siellä oman koneen muistissa

Kohta 4. Kummasti kyrsii myös se että kone on huollossa ollut jo kohta 3 viikkoa ja sitä ei saa sieltä kuin vasta palkkapäivänä ja sekin ******* maksaa sitten 170e!
Ei ******** minulla ole moiseen just nyt varaa ja varsinkin kun en ihan jaksa uskoa siihen jumalaiseen ihmeeseen että olisivat ruojat saaneet sitä nyt vielä näin neljännelläkään kerralla korjattua

(tässähän rupeaa kohta tuohtumaan ihan tosissaan kun oikein pääsee angstissaan piehtaroimaan)

Kohta 5. Ja ihan erityisesti sieppaa se että kadotin yhden hopeisen sormuksen muuten niin erinomaisen illanistujaisen jälkeen/aikana.
Se suorastaan viiit... oittaa minua suuttumuksen synkkiin syövereihin.

Hitto että rupesikin keljuttamaan... menenpä tuonne keittiöön mököttämään ja juomaan kupin teetä.
Laitan ihan vain silkkaa ilkeyttäni KAKSI lusikallista hunajaa! (******** %&%¤# näppäin)

NU!

Jaamar siisti kielenkäyttöä
 
Ärsyttää omien lasteni piittaamattomuus muutamien asioiden suhteen. Siis oikein todella ottaa pattiin!
Nämä ovat niitä hetkiä, jolloin tekee mieli ihan tosissaan myydä nuo pienet penteleet johonkin sirkukseen tai Korkeasaareen leijonanruuaksi... :x
Miten sitä voikin rakastaa noita otuksia, ja silti samaan aikaan olla niin käsittämättömän kiukkuinen ja pettynyt heihin.. Huokaus.
 
Poskiontelontulehdus. Ja liäkiusana lääke, joka aiheuttaa pahoinvointia. Otin eilen yhden tabletin ja söin iltapalan normaalisti.Lisksi otin pari muutakin lääkettä. Puoli tuntia myöhemmin kaikki, mitä olin syönyt, poistui ylenannnon muodossa. Ennätin sentään tiskialtaalle enkä sotannut koko taloa. Äiti siinä sitten pyyhälsi apuun ja soitti terveysneuvonnan puhelimeen, josta neuvottiin ottamaan tuo poskiontelontulehdukseentarkoitettu lääke, muttei mitään muuta, ja jatkossa ei kaikkia lääkkeitä yhtäkkiä kerralla, vaan yksi kerrallaan!:roll:
 
Vuoden 9. virallinen poskiontelotulehdus enkä saa enää mitään antibiootteja, eikä punktiostakaan taida enää olla hyötyä. Nyt odottelen vain vaihteeksi erikoislääkärin lausuntoa ja "seuraavaa askelta" asian suhteen. Tällä kertaa tulehdus pysyi poissa kuurin jäljiltä kokonaisen viikon.

Ja minulla taitaa olla jokin muu mystinen vaiva joka pitää laskon ylhäällä, jo toista vuotta, pidempään kuin poskiontelotulehduksia on ollut. Oikein kutsumalla kutsuttiin lääkäriin sen takia erikseen, ettenkö jo muutenkin ramppaisi siellä jatkuvasti.

Tulehdunkohan kohta kokonaan... :yuck:
 
Ärsyttää rästiin jääneet äidinkielen kirjallisuus essee, tekstitaidon koe ja ruotsin kirjoitelma. Ei vaan saa aloitettua!
 
Korvat, jotka tukkeutuvat! Nuhan ja yskän takia olen ihan tukossa, jonka takia valmiiksi ahtaat korvakäytävät tukkeutuvat juuri niin syvältä, ettei tavallisen tallaajan auta sinne sormiaan tökätä.:(
 
Vähän niinkuin tuntuu, että olisi liikaa asioita, vaikkakin oikein miellyttäviä hommia, ja liian vähän aikaa. Suman läpi vaan tarmolla, niin kyllä se siitä jossain vaiheessa, mutta ärsyttää silti töiden kasaantumaan päästäminen. Ja sitten menin ottamaan vähän vielä lisää, kun kerran rahaakin tarjottiin. Voivoi.
 
Olen kuullut viime kuukausina kommentteja "aikuisilta" koskien fantasiaharrastustani, larppaamista yms.
"lasten leikkejä"
"ei aikuisen naisen tyyliä"
"äitien ei pitäisi olla kuten lapsensa"

Viimeisin kommentti alkoi jostain syystä jurppia kunnolla, vaikka yleensä en juuri välitä näistä.

Viiltävintä on kuitenkin se, kun teini on alkanut suhtautua nihkeästi siihen, etten ole normiäiti. Toivottavasti se on vain kehitysvaihe.

Jotkut menettävät aikuisena kyvyn nähdä maailma toisenlaisena. Toisilla sitä kykyä ei ole ollut edes lapsena. Minusta sen menetys olisi valtava.

Summa summarum: Antaa toisten paheksua ja tuntea ylemmyyttä. Harrastakoon rauhassa omia aikuisille sopivia sofistikoituneita harrastastuksiaan.

Olen boheemi (taatusti), outo (vuorenvarmasti) ja erilainen (toivottavasti).
 
Teinit nyt tuppaavat pääasiassa häpeämään vanhempiaan olivatpa nämä millaisia hyvänsä. Se tuntuu olevan vaihe. Ei siitä kannata ottaa niin nokkiinsa. Ja on tosiaan lahja osata heittäytyä leikkisäksi ja lapsenmieliseksi vielä aikuisenakin. Minusta muut vain menettävät turhaan monia hauskoja asioita.
 
May, komppaan Jaamaria. Olisit millainen hyvänsä, teini-ikäiset valittaisivat siitä joka tapauksia, koska omat vanhemmat on tuossa iässä noloja ja kaikkien muiden vanhemmat paljon siistimpiä. Se menee ohi, pysy vain omana ihanana itsenäsi! :)

Ja jos jotkut aikuiset eivät sitä sulata, että olet onnistunut säilyttämään sen tietyn positiivisen lapsenmielisyyden, jonka he itse ovat kadottaneet, niin. Toisesta korvasta ulos vaan sellaiset puheet. Kateutta ja kapeakatseisuutta on maailmassa ihan liikaa, ja siitä saa toki ärsyyntyä, mutta itseään ei kannata syyllistää!
 
Taas selainen aikajakso menossa, että kaikki tuntuu kauhean ärsyttävää, vaikkei mitään olekaan tapahtunut, ja kaikki on erinomaisesti, minä en vain osaa oikein iloita mistään. Onkohan nyt paljonpuhuttu kaamosmasennus saanut minut kynsiinsä? Jos on, niin ei kai auta muu kuin yrttää piristyä. Nyt yritän itse hoitaa itseäni tuijottamalla tiskipydän yläpuolella olevaa loisteputkilamppua aina esim.käsien pesun yhteydessä. Huh, helpottipa kummasti saada harmi kirjoitettua pois.8-)
 
Pakko kommentoida vielä tähän.

eowynofmay sanoi:
Viiltävintä on kuitenkin se, kun teini on alkanut suhtautua nihkeästi siihen, etten ole normiäiti. Toivottavasti se on vain kehitysvaihe.


Meillä ei onneksi tuo vaihe kestänyt kauaa! Esikko häpesi hetken vanhaa äitimuoriaan, kun aloitti koulun, mutta se meni ohi siinä vaiheessa kun kaverinsa alkoivat käymään meillä ja olivat sitä mieltä että minä olen tosi kuuli mutsi. :grin:
Älä huoli, pian se saattaa kääntyä toisin päin :wink: Välillä jos meillä kuuluu nolostunutta kommenttia äidistä, niin alan oikein yliampuvasti esittämään, että minä noloilen lapsia. Se menee hyvin perille ja noloiluesitys loppuu lyhyeen.

eowynofmay sanoi:
Summa summarum: Antaa toisten paheksua ja tuntea ylemmyyttä. Harrastakoon rauhassa omia aikuisille sopivia sofistikoituneita harrastastuksiaan.

Olen boheemi (taatusti), outo (vuorenvarmasti) ja erilainen (toivottavasti).
Hyvä hyvä!! Niin sitä pitää ja hyvä niin, että olet oma itsesi! Mahtavaa!
 
eowynofmay sanoi:
Olen kuullut viime kuukausina kommentteja "aikuisilta" koskien fantasiaharrastustani, larppaamista yms.
"lasten leikkejä"
"ei aikuisen naisen tyyliä"
"äitien ei pitäisi olla kuten lapsensa"

Viimeisin kommentti alkoi jostain syystä jurppia kunnolla, vaikka yleensä en juuri välitä näistä.

Em. kuulostaa tutulta ja on ajoittain pieni ärsytyksen aihe. Jokin aika sitten minulta kysyttiin: "Oletko ajatellut koskaan aikuistua?" Jätin vastaamatta, koska tarkoitukseni ei ole ollut koskaan aikuistua tämän enempää.

Keskimmäisen lapseni (26 v) on kummastellut kirjahyllyni sisältöä (...ei SINUN IKÄISESI naiset YLEENSÄ lue fantasiaa ja scifiä...) ja nuorin lapseni (14 v) puolestaan äimistelee levykokoelmaani ja musiikkimakuani (...ei sun IKÄISET NAISET...).:roll:
No - hiukan lohdutti, kun yksi nuorimmaisen kavereista oli tohkeissaan: "WAU! Sulla on Led Zeppeliniä!?!"

Juuri nyt suuri ärsytyksen aihe: Sain päähäni nousta vaa'alle pitkästä aikaa. No - selvisi sekin, miksi jonkin aikaa kaapissa säilössä olleet vaatteet ovat alkaneet tuntua kutistuneilta.
 
eowynofmay sanoi:
Olen kuullut viime kuukausina kommentteja "aikuisilta" koskien fantasiaharrastustani, larppaamista yms.
"lasten leikkejä"

Muistanpa kuulleeni vastaavaa jo teini-iässä muilta teineiltä - ja omalta isältäni, jonka mielestä abivuonna olisi ollut aika lopettaa "leikkiminen" (ts. Tolkien-seurassa ja smialissa mukana pörrääminen ja larppaaminen) ja keskittyä "tärkeisiin" asioihin eli kouluun.

Viiltävintä on kuitenkin se, kun teini on alkanut suhtautua nihkeästi siihen, etten ole normiäiti.

Eikös useimpia teinejä ärsytä jossain vaiheessa kaikki, mitä vanhemmat tekevät. Joko on liian tavallinen tai sitten liian erikoinen tai sitten ärsyttävä ihan vain siksi, että osaa suhtautua teini-ikäiseen lapseen niin järkevästi, ettei lapselle jää kauheasti valittamisen aihetta ( = minun äitini, joka yläasteen opona ja neljän puolisisarukseni kasvattajana oli kerännyt massiivisen kokemuksen teini-ikäisten käsittelystä ennen kuin minä ehdin siihen ikään). Kyllä se ohi menee.

Summa summarum: Antaa toisten paheksua ja tuntea ylemmyyttä.

Sellaiset kommentit kuulostavat minun korvaani enemmänkin siltä, että niitä laukovat ihmiset ovat epävarmoja omasta identiteetistään ja toivoisivat kaikkien ihmisten olevan ns. normaaleja, ettei heidän tarvitsisi koskaan kyseenalaistaa omien arvojensa, tapojensa ja harrastustensa "oikeutta". Normeista poikkeaminen on normien kyseenalaistamista, ja sitä ei kaikkien ihmisten ego kestä.

Muoks

Tiettävästi eksentrikot elävät pidempään, onnellisempina ja terveempinä kuin "normikansalaiset".
 
Olikohan se Lathron, jolle teini-ikäiset ikätoverit sanoivat, että olisi hänelle itselleen vain parempi hankkia se mopo ja alkaa rassata sitä. He taisivat paheksua hänen kiinnostuksenkohteitaan. Friikki on onnellisimmillaan toisten friikkien kanssa ja siksi Kontu on.
 
Meni viimeinenkin into Hobitti-elokuvista kun Uuden Seelannin viranomaiset menivät rukkaamaan työelämän lakeja yhden elokuvan takia riistäen, sortaen ja alistaen näyttelijöitä.

Jo aikaisemmin ärsytystä lisäsi kun kuulin, että PJ ohjaa sittenkin kyseiset leffat. Hobitin filmatisoinnista taitaa tulla yhtä kehno kuin TSH:sta. :x
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös