Ärsyttää!

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Minua on tässä viime viikot jurppinut kovasti huomattava määrä todella tympeitä esseitä tylsistä aiheista kursseilla, joilla en opi mitään. Minulla olisi Botswanassa oikeasti parempaakin tekemistä kuin istua koneen ääressä tekemässä hyödyttömiä tutkielmia. Minkä seurauksena vietän runsaasti aikaa istuen koneella vältellen tutkielman tekemistä (MOT). Nukun huonosti, vaikka yleensä pystyn nukkumaan tosi hyvin missä tahansa. Ruoka on niin yksipuolista, että minulta selvästi puuttuu jotakin, koska olen koko ajan väsynyt. Kuumuuskin laskee energiatasoa.

Mutta toivo pilkottaa jo! Jäljellä on enää yksi essee, jonka jälkeen helpottaa. Sitten voi viettää aikaa kavereiden kanssa ja pitää hauskaa, kuten vaihdon alussa. Ja kuukauden päästä lähden matkustelemaan naapurimaihin. Eli kohta ei ärsytä enää! :)
 
En nyt tiedä tarkkaan, onko tämä enmmän ärtymyksen vai apeuden aihe, mutta kun apeustopsua ei ole niin kirjoittelenpa tänne. On taas yksi niitä päiviä, jolloin liian moni asia menee poskelleen ja lopulta ei enää jaksaisi yrittääkään. Nyt koomaan koneella, kun vauva on vaihteeksi vähän aikaa itkemättä ja koululainen valittamatta, mutta ompelemaan ei jaksa enää ryhtyä, keittiön siistimisestä puhumattakaan. Onneksi sain sentään sovittua äitini kanssa, että hän vie pikku-ukon sunnuntaina sirkukseen, ja hakittua liputkin netin kautta. Ja selvitettyä huomisen renkaidenvaihdon, josta ei tieto ollut kulkenut varauskeskuksesta pajalle asti. Ja kaavoitettua ja leikattua ewok-puvun hupun, vaikken sitä sitten ehtinytkään ommella, kun pichu ei nukkunutkaan kunnon päiväunia. Jokin on siis tänään onnistunutkin.
 
Ärsyttää kiinalaiset Tai Chista ja sen harjoittamisesta päättävät henkilöt jotka menivät muuttamaan Tai Chin miekkasarjan liikeratoja, aiheuttaen tälle niissä piireissä mitättömälle suomalaispojalle tavattomasti päänvaivaa uusien liikkeiden opettelemisessa ja vanhojen pyyhkimisessä mielestä. Ovathan uudet liikkeet hienompia kuin vanhat, mutta haastavampia.
 
Kointähti sanoi:
Vanha aihe, mutta ärsyttää edelleen. Ei vieläkään täysiä VyK:iläisen oikeuksia, vaikka maksoin jäsenmaksun jo aikaa sitten... Grum grum grum *murjottaa*

Varsin merkillistä. Kyllä sinut nimittäin jo viime kokouksessa kelpuutettiin jäseneksi. Täytyypä tutkia mistä nyt vielä kiikastaa. Pahoitteluni.

Vohobitille sanoisin, että ei ehkä kannata huolestua vielä ennen kuin selviää mikä vaikutus lakimuutoksella oikeasti on. Ensinnäkin se on rajattu vain elokuvien parissa työskenteleviin (ei koske edes tv-tuontantoja saatikka sitten kaikkia mahdollisia työn raskaan raatajia). Toisekseen vallitseva tilanne on käsittääkseni ollut ongelmallinen jo pitkään, ehkä hyväkin että siihen saadaan joku selkeys. Itse en ole ehtinyt vielä lukemaan muutosehdotusta läpi, mutta etukäteen ymmärsin että ideana on että ENNEN työsuhdetta määritellään minkälaisessa työsuhteessa työnantajaan ollaan niin ettei sitä sitten jälkikäteen voida muuttaa oikeudessa (kuten tähän menessä on voinut tapahtua).

Ja melkein offina vielä kommentti nurinaan PJ:stä ohjaajana. ;)
 
Äh, taas maha sekaisin. Taitaa vastustuskyky olla vieläkin jalkaleikkauksen jälkeenkin olla heikko kun kaikki pöpöt tuntuvat vainoavan minua kokoajan, nuhat, yskät, poskiontelontulehdus, ylenantokhtaus eräänä iltana, kipeä maha. Mitähän vielä? Vastaus, jos jollakulla on samanlaisia kokemuksia niin olen kiitollinen ymmärtävistä ajatuksista.[22]
 
Ärsyttää kun on taas kausi kun sanon mielestäni asioita ihan asiallisesti, mutta silti aina väärin. Tai minut ymmärretään väärin tai kirjoituksiani ja sanomisiani tulkitaan väärin. Ehkä vaan ilmaisen itseäni väärin aina kausittain. Pitäisi kadota jonnekin vinkuintian peräkuoppaan aina siksi aikaa että saa ilmaisunsa taas kuntoon.
 
Pii-nal-li-nen afta, käsittämätöntä miten joku niin pieni asia voi aiheuttaa niin isoa kipua, kärsimystä ja kärttyisyyttä. Apteekin tädin suosittelemasta geelijutusta ei ole paljonkaan iloa koska en ole tarpeeksi kuivasuinen, särkylääkkeet eivät katkaise edes terää kirvelyltä. En jaksa millään ymmärtää mikä näitä ällötyksiä saa aikaan, ainakin hammastahna-asioideni pitäisi olla kunnossa. Huomenna olisi ensimmäinen laulutunti moneen kuukauteen joten ei oikein huvittaisi perua sitä, mutta tämänpäiväisten kuorotreenien perusteella siitä tulee aika tuskallista. Tää on niin vääääärin!
 
Häiritsee päänsärky eikä särkylääke auttanut, kun taitaa olla migreenipohjaista kipua. Silmissäkin välähteli sahalaitoja aiemmin. Ei tietysti pitäisi olla koneella, mutta ei se sängyssä makaaminenkaan auta (kokeilin jo).

Ärsyttää myös ahdasmieliset ihmiset, jotka haastaa riitaa joka ikisestä asiasta.
 
Sekapäiset langattoman verkon muodostamisohjeet. Alkavat selkeästi, mutta sitten tapahtuu ohjeissa hämyjä. Onneksi toimii kiinteälläkin. pöh!
 
Kaikki. Erityisesti se, että annan tuon kaiken vaikuttaa itseeni siten, että en saa mitään aikaan :yuck:

Niskasta kiinni.
 
Väsymys. Totaalinen, ylitsevuotava überväsymys.
Tekee mieli vaan nukkua koko ajan. Aloittamani koulutus onkin henkisesti yllättävän rankka, enkä osannut varautua siihen. Toisaalta, oliskohan se edes mitään auttanut. Koko ajan pitää käydä läpi sitä, minkälainen ihminen itse on ja järsiä auki vanhoja juttuja jotka olisi jo mielellään jättänyt omaan rauhaansa aivokopan vintille. Siitä sitten johtuu, että on niin poikki, että sitä vaan kaatuu petiin kun kotiin pääsee ja oikeastaan vaan makaa/nukkuu lopun päivää.
 
*Elanor*, tiedän tasan mistä puhut!

Työssäoppimisessa on aivan ihanaa, mutta olen rättiväsynyt. Kotiin päästyä haluaisin vain kömpiä peiton alle loppuvuorokaudeksi. Mutta kun muutakin pitäisi elämässään kai tehdä, hoitaa kotia tai lukea tenttiin, pitää huolta hyvinvoinnistaan(?), viettää ihmissuhdeaikaa... Silti voisin vain nukkua loputtomiin. Tympii. :yawn:

Plus alaselkä on valitettavan kipeä, uutta asuntoa ei kuulu, eikä myöskään vanhan asunnon vuokravakuusrahoja näytä kuuluvan takaisin. Ei innosta oikein mihinkään tämä rahaton ja asunnoton elämäntilanne.
 
Minua ärsyttää tällä hetkellä se, että ensi viikolla pitäisi tehdä päättötyön viimeinen arvosteltava aihe eli PowerPoint esitys, jota minun ei tekisi mieli tehdä enää, koska en ole kyseisessä yrityksessä enää töissä. Mutta Opiskelut on käytävä loppuun asti, vaikka ketuttaisi kuinka.

Inhottavaa tässä on myös se, että joudun joka päivä rakkaiden kissojemme takia jäädä jumiin lauteiden alle. Patteri menee aina pois päältä sieltä lattiatasosta, koska kissat pelleilevät siellä. Sitten järjestävät niitä vähemmän mukavia yllätyksiä.
 
Nuo saakelin kärpäset! Jostain raosta niitä koko ajan tunkee tänne ja jatkuvasti pitäisi olla tappamassa.
Ja nämä ovat ihan sellaisia ISOJA rasittavia kärpäsiä, jotka menevät ikkunan luo pärisemään ärsyttävästi!
Aina kun luulen saaneeni kaikki hengiltä, niitä ilmaantu LISÄÄ!
Tulisi jo niin kylmä että kuolisivat kaikki pois, tai minä kyllä myrkytän ne kohta! :evil:
 
Liityn *Elanor*in ja Minyaleielin kanssa samaan leiriin. Väsyttää niin sairaasti, kun saisi vain nukkuanukkuanukkua vaikka viikon...

Työssä rasittaa...
* ...tuntityöläisen jatkuva päivystys. Jos saa 1-2 h keikan/pv, niin kalenteria on pidettävä aina auki(tai minun tapauksessani 12/7), että saa voita näkkileivälle.
* ...pitkät ajomatkat pimeällä tiellä. Ajoin hirvikolarin joku vuosi sitten marraskuussa ja nyt näen joka varjossa hirven hahmon.
* ...iltakeikat, joiden jälkeen käy kovilla kierroksilla pitkälle yöhön. Lisäksi aamupäivä menee vain lähtöä odotellessa.

Työ on ok, mutta väsymys on syvältä. Kun oppisi ottamaan nuo lähtöä edeltävät tunnit rennosti ja pystyisi nukahtamaan keikan jälkeen.
 
Taloyhtiössäni tehdään tänään takuutarkastuskierros, ja nyt vain odottelen, josko seuraavassa hetkessä sotkuiseen kämppääni ryntää vieraita ihmisiä. Joku asiaankuuluva lomake olisi pitänyt täyttää ja palauttaa viimeistään eilen, mutta lappu on yhä hallussani. Siivotakin piti eilen, mutta kun ei jaksa/viitsi/huvita oikein mitään tehdä. Yllättäen aikaansaamattomuus ei ärsytä kuitenkaan, ainoastaan tarkastus.
 
Vampirelady sanoi:
Nuo saakelin kärpäset!

Osta kukkakaupasta kihokki. Ne on suomessakin kasvavia lihansyöjäkasveja. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kihokki
Eiks se kävis sun imagoonkin aika hyvin? :wink:
 
Kointähti sanoi:
Taloyhtiössäni tehdään tänään takuutarkastuskierros, ja nyt vain odottelen, josko seuraavassa hetkessä sotkuiseen kämppääni ryntää vieraita ihmisiä. Joku asiaankuuluva lomake olisi pitänyt täyttää ja palauttaa viimeistään eilen, mutta lappu on yhä hallussani.

O-ou... Nyt kun luin tämän, muistin, että meillehän tehdään pian myös kylppäriremontin takuutarkastus. Ja se lappu, joka piti aikoja sitten täyttää ja palauttaa, on jossain..noista paperikasoista, joita jostain syystä kertyy joka paikkaan. Pahus.

Ärsyttää todella pahasti;
*Päätä särkee.
*Koulutus onkin ihan.. no, jotain missä minun ei ilmeisesti pitäisi olla ollenkaan, koska kouluttaja ainakin oli sitä mieltä, että en kuulu sinne.
*Alkava paniikkikohtaus puhelinliikkeessä kesken puhelimenosto-operaation tuli kalliiksi. Ostin hädissäni aivan liian kalliin puhelimen, koska halusin vain hittoon sieltä kaupasta.
*Portfolio joka ei valmistu. Lähinnä koska en ole ennen tehnyt enkä tiedä mitä siihen pitäisi laittaa.
*Asiasta kuin asiasta motkottava isäni.
*Edelleen jatkuva väsymys.
 
Paniikkikohtaus kirjamessuilla. Ostin kirjan, joka osoittautui ei-niin-hyväksi ja itkin kuin pikkutyttö kun en saanut haluamaani kirjaa kun kadotin nokkelasti osaston, jolla kirja olisi ollut. Äiti siinä sitten sanoi, että koeta rauhoittua hyvin kaikki menee kuitenkin.:roll:
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös