Ärsyttääkö?

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Kirottua!

Ensi kuun alusta ollaan sitten kodittomana, kun asuntoa ei löydy kivenkään alta. Pitänee nukkua työhuoneessa..

Kirotut suuret kaupungit jotka eivät rakennuta asuntoja vaan toimistoja ja liikekeskuksia!!!

Oikeastaan tämä olisi ehkä surunaihe, mutta halusin vaan kirota!!!!
 
monomaaninen vuodatus

Pepuin tilanne on todellakin surunaihe. Toivottavasti kuitenkin löydät uuden asunnon mahd. pian.

Minun mielessäni sen sijaan on silkka ärsytyksen aihe, jolla ei oikeastaan ole mitään merkitystä, edes minulle, mutta ärsyttää se silti.

Luin juuri J.K. Rowlingin kirjoittamasta 800 sanan minitarinasta, joka kertoo Harry P:n elämästä ennen ensimmäistä kirjaa. Siinä mitään, mutta että se kortti, jolle tarina on kirjoitettu, myydään huutokaupalla jollekulle megatriljardöörille. Ja niin kaikki oikeasti Harry Potterista pitävät lapset ja lapsenmieliset ympäri maailmaa jäävät tuijottamaan megatriljardöörin kartanon rauta-aidan läpi hänen susikoirin ynnä muskelimiehin vartioitua virheetöntä nurmikenttäänsä, jonka keskellä on tarjoilupöydin ynnä uima-altain varustettu lepotuoli, jossa megatriljardööri loikoo ja vilkuttaa lapsille ja lapsenmielisille. Potter-kortti on lasinalusena, kenties, mutta väliäkö tuolla. Megatriljardööri miettii, että jos hän onnistuisi tienaamaan vielä triljoonan ylimääräistä, hän voisi panna Rowlingin kirjoittamaan (hyväntekeväisyyden hyväksi) itselleen kokonaisen uuden Potter-kirjan, jota kukaan muu ei koskaan saa lukea...
 
Mmh, ainahan me voimme toivoa, että megatriljärdööri on mukava eikä omi korttia pelkästään itselleen vaan antaa sen julkaistavaksi?
 
Ärsyttää kun äiti on hermostunut ja menee ihan sekaisin yhden pikku juhlan järjestämisestä. :grin:
 
Voi. Unohdin eilen maksaa The miitin osallistumismaksun, kun maksoin koko pinon muita laskuja. (Vähän lohduttaa etten ole ainut, 25/43 maksanutta tällä hetkellä.)
 
Re: monomaaninen vuodatus

Tik sanoi:
Megatriljardööri miettii, että jos hän onnistuisi tienaamaan vielä triljoonan ylimääräistä, hän voisi panna Rowlingin kirjoittamaan (hyväntekeväisyyden hyväksi) itselleen kokonaisen uuden Potter-kirjan, jota kukaan muu ei koskaan saa lukea...

Tosin, jos Rowlingin omiin sivuihin on luottamista, tämä (ja ne muutkin tarinat) julkaistaan elokuussa yhteisniteenä ja sen saa ennakkotilattua Waterstonesilta.
 
Ärsyttää se, miten pahalle tuulelle voi tulla pekästään siitä, että lukee Vuotiksesta jonkun surkean trollin/ luita ja ytimiä myöten itsekeskeisen pikkunilkin sairaalloisen egoistisia kommentteja yhteiskunnallisesta tasa-arvosta.
 
Ärsyttää, että kämppikset ei osaa lajitella roskia, vaikka väittävätkin olevansa kovia tyyppejä kierrätyksen saralla.
Ärsyttää, että kämppikset kuuntelevat kammottavaa musiikkia niin kammottavan huonolaatuisella äänentoistolla, että volyymi on pakko pitää tapissa.
Ärsyttää ennen kaikkea se, että kämppikset eivät osaa ostaa wc-paperia, vaan neljä kertaa viidestä se on minun tehtäväni. Nytkin paperi on loppu! Niitä rullia säilytetään jumalauta samassa kaapissa pyykinpesuaineiden kanssa ja siitä tahdista millä tässä asunnossa pestään vaatteita jatkuvasti vajailla koneellisilla, voin varmasti sanoa, että siihen kaappiin kyllä tulee katsottua! Ja taas kerran, kuten niin usein aiemminkin, molemmat kämppikset ovat onnistuneet katoamaan maan päältä juuri parahiksi, että eivät itse ole paikalla todistamassa tätä mystistä tapahtumaa, viimeisen vessapaperirullan loppumista. Kai minä sitten vielä tänäänkin suuntaan kauppaan.
Ärsyttää, että on kämppiksiä.
</avautuminen>
 
Grrrrr... Omaan koneeseen iski virus enkä saa poistettua sitä. Viimesen 4 päivän aikana olen yrittänyt skannata konetta ja poistaa löytyneitä viruksia ja vakoiluohjelmia, mutta ainoastaan kerran siinä onnistuin, eikä silloinkaan saanut kaikkia viruksia pois. Skannaus saattaa kestää sen 12h ja aina kun ohjelma on saanut skannattua kaikki tai lähes kaikki tiedostot, ohjelma kaatuu viimeistään siinä vaiheessa kun puhdistuksen laittaa päälle. Jos saisin kuvat ja musat talteen niin iskisin roviolle koko roskan..

Revin tänään tapetteja seinästä ja totesin, että siinä on ainakin 10 kerrosta vanhoja tapetin pohjia, joita ei saa pois millään. 4 tuntia nysväsin niiden kanssa, ja K-Raudasta kun käytiin äidin kanssa kysymässä vinkkejä, niin kannattaa kuulemma laittaa kokonaan uudet seinät. Eli meni tämäkin päivä aivan hukkaan... Ens viikolla sitten kipsilevyt seiniin ja maalit pintaan.
 
Netti ei taas toimaa. Välillä on ollut mystisiä ongelmia sen kanssa, kun data liikkuu kaikin muin tavoin ongelmitta, mutta mitkään selaimet eivät saa ainoatakaan sivua avattua. Nyt on kuitenkin palattu taas perinteisiin ongelmiin, eli kenenkään netti tässä huushollissa ei pelaa wlan-reitittimen kautta - piuhalla tai langattomasti. Toimii siis vain ja ainoastaan, kun koneet kytkee piuhoilla suoraan modeemiin.

Eipä tässä, ei tosiaan ole ensimmäinen kerta. Tietäisin nyt jo senkin, missä vika on ja miten sen saisi korjattua. Nyt ärsyttääkin siis se, etten jostain kumman syystä pääse kiinni modeemin hallintaan. En siis pääse tekemään ongelmalle tällä hetkellä yhtään mitään.

/Lisäyksenä. Muutaman bootin ja resetoinnin jälkeen pääsin kuin pääsinkin kiinni modeemiin. En sitten tietenkään tiedä olivatko asetukset nurin jo ennen resettiä, mutta ainakaan niiden normalisoinnilla tilanne ei sitten korjautunutkaan. Eli ärsyttää ehkä kahta kauheammin.
Jätän wlan-boksin säätämisen huomiselle, nyt kiinnostaa enemmän mennä nukkumaan.
 
Ärsyttää että vaikka tiesin että minun olisi pitänyt lukea ennen nukkumaanmenoa jotain muuta kuin kauheaa sarjamurhaajakirjaa (varsinkin kun olen nähnyt viime aikoina kamalia unia jotka liittyvät aina johonkin päivän aikana lukemaani tai näkemääni juttuun, en tiedä olisiko sarjamurhaaja parempi kuin nainen joka oli viettänyt 60 vuotta rautakeuhkossa ja kuoli sähkökatkon aikana kun ei pystynyt hengittämään omin voimin, minun pitäisi myös oppia jättämään jotkut uutiset lukematta) joka ei ollut edes puolessa välissä niin en kuitenkaan saanut tehtyä niin. Olen nukkunut viime aikoina muutenkin tarpeeksi huonosti, nyt minulla taitaa mennä huominenkin hirvittävään väsymykseen.
 
Huoh.. Vihdoin sain ladattua koneelle virusturvaohjelmat, ja skannattua koneen läpi ja poistettua viruksia, mutta palomuuri onkin niin tehokas, että mun koneella ei edes hiirtä saa liikkumaan. Mitähän tässä nyt sitten pitäisi tehdä? ärsyttää...
 
Kesäloma alkoi. Mitä minä nyt teen...

Haltiakivi, mennä kysymään Konenurkkaukseen apua. Selostat tarkkaan ongelman, mukaanlukien tartunnan nimen jne.
 
Taloyhtiön ikkunnankarmit maalataan ensi viikolla. Joten piti siirtää kaikki tavarat ikkunoiden edestä pois ja mahduttaa muualle. Nyt näin pitäisi elää muutama päivä. Lisäksi tulevina päivinä saattaa kämpässä haista maali. Voi olla, että pitää pariksi päiväksi lähteä evakkoon, että hajuhaitta vähenee.
 
Ärsyttää, kun joku sai päähänsä jättää terassin oven auki, ja koko talo on täynnä itikoita.
Enkä minä edes näe niitä pirulaisia, mutta silti ne purevat minua ihan jatkuvasti!
Argh.
Aika ironista, että vampyyristä imetään verta. Hih. [22]
 
Alaselkä on niin totaalisen jumissa, ollut jo pari päivää. Liekö olen nukkunut väärin tai vain katsonut liikaa CSI:tä läppärin kanssa sängyllä, tiedä häntä. Nyt kuitenkin sattuu lähes joka asennossa, enkä ainakaan vielä ole onnistunut venyttelemään tilannetta yhtään paremmaksi.

Lisäksi olen jo onnistunut ruskettumaan hieman kävelyretkilläni (tai no, niin paljon kuin minä nyt muutun kellertävämmäksi). Ei siinä mitään, mutta kun en rusketu juuri muualta kuin kämmenselistä ja käsivarsista, eli alueilta jotka ovat lähes poikkeuksetta koko ajan tyrkyllä auringolle. Esim. jalkojani en ole koskaan tässä maassa saanut ruskettumaan, vaikka joinain kesinä olen oikein yrittämällä yrittänyt. Joku perinnöllinen hormonihäiriö suvun naisissa, lasten hankkimisen jälkeen kuulemma kaikki ruskettuvat enemmän :grin:

Niin ja täällä porataan - taas. Jossain naapurikämpässä on nyt n. neljän kuukauden ajan harrastettu on/off -remontointia. Pahimman mekkaloinnin aikaan työt piti tietysti aloittaa aamulla klo 7-8 aikaan, kun opiskelijarukat yrittivät vielä nukkua.
 
Veljen rahankäyttö. Hän on minua vanhempi, muttei koskaan pysy budjetissa. Aina se olin minä, jolta piti pienenä lainata. Niinä harvoina kertoina kun kieltäydyin, olin tietysti kauhea hirviö. Nyt jälleen. Vanhemmat ovat tällä hetkellä internetin saavuttamattomissa, joten tottahan toki minulta pitää taas lainata rahaa. Herttinen sentään! Minulta, köyhältä opiskelijalta! Sopis muidenkin alkaa käyttämään excel-tyyppistä kirjanpitoa, niin ei aina olisi rahat hävöksissä.

Aiheeseen liittyen: tänä kesänä ei korotettu vuokria, kun on saatu jostain nurkasta kuulemma säästettyä. Vaan edelliskerrasta poiketen vuokrakuitti tuli vain vuoden loppuun asti eikä seuraavaan kesään saakka. Siispä vuokra noussee heti tammikuusta. No, onneksi silloin on parikymppiä isompi opintotuki sekä kalliimpi opiskelija-ateria, kalliimmat linja-automatkat, inflaatio nostanut vielä lisää kaiken ruuan ja materian hintoja ja ... Ja sitten niin kovin monet vielä valittavat kuinka opiskelijat ovat niin kiittämättömiä ja pitäisi ottaa ne nykyisetkin tuet pois. Olisikin varmaan yhteiskunnakin kannalta erittäin hyödyllistä jos jättäisi opintotuet ottamatta, ryhtyisi ahkeraksi työntekijäksi ja kävisi suorittamassa pari kurssia per vuosi.

Ja tämäkin kämppis muuttaa pois. Eikö, herttinen sentään, yksikään ihminen voisi pysyä tässä yli vuotta? Tai edes sitä yhtä vuotta. Taas saa toivoa ettei seuraava tulija ole mikään 15 vee "minä asun jo itsekseni ja juhlin sitä kaiken aikaa" -tyyppi. (Ei millään pahalla, eivät kaikki nuoremmat tietenkään sellaisia ole.)

Eniten kyllä ärsyttää se, ettei minua oikeastaan juurikaan ärsytä. Tuntuu pikemminkin turtuneelta. En tahdo koskaan pessimistiseksi elämääni kyllästyneeksi alle kolmikymppiseksi.

Ja oikesti kyllä ärsyttää se, kun särkee päätä/hammasta.
 
Estelwen sanoi:
Ärsyttää, että kämppikset ei osaa lajitella roskia, vaikka väittävätkin olevansa kovia tyyppejä kierrätyksen saralla.
Ärsyttää, että kämppikset kuuntelevat kammottavaa musiikkia niin kammottavan huonolaatuisella äänentoistolla, että volyymi on pakko pitää tapissa.
Ärsyttää ennen kaikkea se, että kämppikset eivät osaa ostaa wc-paperia, vaan neljä kertaa viidestä se on minun tehtäväni. Nytkin paperi on loppu! Niitä rullia säilytetään jumalauta samassa kaapissa pyykinpesuaineiden kanssa ja siitä tahdista millä tässä asunnossa pestään vaatteita jatkuvasti vajailla koneellisilla, voin varmasti sanoa, että siihen kaappiin kyllä tulee katsottua! Ja taas kerran, kuten niin usein aiemminkin, molemmat kämppikset ovat onnistuneet katoamaan maan päältä juuri parahiksi, että eivät itse ole paikalla todistamassa tätä mystistä tapahtumaa, viimeisen vessapaperirullan loppumista. Kai minä sitten vielä tänäänkin suuntaan kauppaan.
Ärsyttää, että on kämppiksiä.
</avautuminen>

Ilmeisesti oma kämppikseni ei ole ainoa joka ei osaa kierrättää ja ostaa vessapaperia. Tosin oma kämppikseni myös homehduttaa erinäisiä asioita keittiössämme ja säilöö likaiset astiansa kahdeksi viikoksi tiskialtaaseen likoomaan, jolloin niistä tulee limaisia ja ällöjä ja homeisia eikä niihin voi koskea muuta kuin kumihanskoilla. Koita jaksaa Estelwen kämppistesi kanssa, kyllä ne ajan kanssa vaihtuvat (kuten toivon omanikin vaihtuvan)

Tällä hetkellä ärsyttää typerät työtehtävät, kuten ympäristönsuojelumääräysten vertailu eri kaupunkien välillä. Eikä edes ole minun hommani, vaan äitini joka ei vain ole saanut sitä tehtyä.
 
Kyllä ärsyttää. Oikeammin ärsyttää ja inhottaa.

Ihmiset foorumeilla, jotka piilokettuilevat. Piilokettuilussa on se huono puoli, ettei siitä voi oikein sanoa ylläpitäjillekään.
Ei ole turmeltumaton paikka tämä maailma.
 
Nykyajan halpisvaatekaupat, niiden palvelukonsepti ja onnettomat tietojärjestelmät.

Kiertelin eilen vaatekauppoja etsien uusia farkkuja, jotka olisivat sekä järkevän hintaiset, että kenties oikean kokoisetkin (kumma juttu, kuinka niitä lyhytlahkeisia malleja aina löytyy kasapäin - tämäkin vähän ärsyttää). No, poikkesinpa sitten H&M:lle, josta jopa löysin oikein mukavan näköiset housut, mutta rekissä oli tarjolla varsin satunnainen lajitelma kokoja.

Menin siis tiedustelemaan myyjältä, että onko muita kokoja tarjolla ollenkaan. Vastaus? "En tiedä." Kävi selväksi, että neito ei saa koneelta katsottua mitä kokoja mistäkin vaatteesta ylipäänsä on olemassa, saati sitten niiden varastotilannetta. Ilmeisesti oli myös mahdoton ajatus lähteä ihan katsomalla katsomaan, josko niitä löytyisi jostain. Totesin tähän sitten, että pitää varmaan käydä välillä katsomassa, josko niitä olisi ilmaantunut. Tämä oli onneksi myyjättären mielestä oikein hyvä idea.
No, onneksi satun asumaan kahden korttelin päässä liikkeestä.
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös