Anduinin lauluja

  • Keskustelun aloittaja Freda
  • Aloitettu

Anduinin laulut

  • Vanhat laulut

    Votes: 1 100,0%
  • Keski-Maan historiaa

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    1
F

Freda

Vieras
Hei! Täällä on käynyty monenmoista keskustelua, huomaan. Ajattelin avata uuden keskustelun nimeltä Anduinin laulut. Siinä voit keksiä lauluja, jotka sopivat mielestäsi Kolmannen Ajan Anduiniin. Historan siivet havisevat siis Konnussa. En rupea pitämään nyt tämän pidempiä historiantunteja etteivät nuoremmat kontulaiset kyllästy, vai höpötänkö nyt aivan puuta heinää? [26] Ja vielä tärkein: Eihän Sauronin musta mahti yllä meihin? Toivon asiallista käytösä keskustelussa, jos tästä ideasta tulee sellaista- örkinkäytöksestä seuraa ensin ´´Anwenin muistutusviesti´´, eli varoitus, ja jos örkkeily jatkuu niin-:evil:

Ela´ihír, á elar, Elár á Ódir!
Eli Antoisia lauluhetkiä!
 
Aloita tämän nyt vaikka itse. :)

Ela sakh, ó´sinme! Oi Anduin! Kotona on hyvä olla, siellä kevätesikot puhkeaa kukkaan kauniiseen, herkkään. Talven hyinen hammas kun Emyn Muilia puree, minä käperryn huopani alle, pyyhin kuuran ikkunoista. Ela sakh o´sinme! Anduin! Sun kauneutes kotomaa, minut kaukana pimeydessa onneen saa. Tuuli nousee, sade maata vesipiiskalla lyö. Torvet, rummut pauhaavat, eikö sota jo lopu?

Taas pakoon laukkaan hevosella nopsalla, ei se Hallavaharja ole, mutta rakastan sitä, Kyynelsilmin katson runneltuja kyliä. Ei Mordorin mahti kauheampi olla voisi.
Silti, oi silti sydämmessäni palaa sinun toivosi Anduin! Ela sakh ó´sinme! Oi Anduin!
Anduin, Anduin, älä petä, jos joskus kotiin pääsen pimeydestä Mordorin, laulan tämän laulun ylistykseksi Anduinin!Ela sakh ó´sinme! Oi Anduin!
-Anwen Anduinin kulkija-
 
Anduinin laulut

Onpa täällä käynyt vähän väkeä. :( Eivätkö laulut ja rununot ole enää voimissaan? :shock: Pyydän vilpittömästi anteeksi, jos alkusanat ovat pelotelleet laulunkirjoittajat pois, se ei missään nimessä ollut ajatuksissani. :grin: Ideani oli suoraansanoen se, että kaikki saavat kirjoittaa tänne mitä lauluja mieleen tulee, odotan innokkaasti laulujanne!
 
Hmm-hmmm-huum-hum, tämä vaatii näemmä vähän miettimistä, ehkä viikon, tai vuoden, en tiedä, eikä oma lauluintokaan oikein jaksa loimuta, mrrr-hum-hummm! :grin:
 
Kun kerran tulin tänne nuotion loimuun, laulan kontulaisten iloksi pienen laulun, jos sopii.

Missä on rauha, en tiedä, missä oikeita ystäviä, en tiedä, itku kasvoilla valuen palaan pimeydestä Mordorin, ah ja voi, mikä on maailman kohtalo? Katso, on Musta Mahti kadonnut, ilon aika taas koittaa. Miksi itken? On surua sydämessäni, menetin ystävän,rakkaan, siksi itken. Lohtua mulle tarjoaa maailma, se kutsuu nauruun, lauluun, iloon. On Pimeys iäksi ohi, Sauron kadonnut on, oi, Elbereth! Ilon kyynelet pimentävät näköni, tanssin kevätsateessa. Ah, aurinko kuivaa sataeen, niin myös kyynelet mun silmistä. Pakkanen paukkuu Anduin laaksoissa, minä kiedon viitan ympärillen ja muistan kesän lämmön. Ei itku ole tarpeen enää, Mordor on iäksi kukistunut! Elendil! Eläköön vapaus ja onni!

Täysin käsittämätön laulu, ja täysin käsittämättömät sanat,mutta minusta se on kaunis ja surullinen laulu.:yay:
 
Anduinin iltalaulu


Unityttö hiipii yli maan, unikukkia maahan ripsii. Nukkukaa, Keski-Maan ihmiset, sota ohi on, nukkukaa Minas Tirith teitä vartioi, Rohan on turvananne! Nukkukaa rauhassa!
 
Laskekaa aseenne vartijat
Ei valppautenne ole turhaa,
mutta jo kaadettu on musta torni.
Laulakaa te valkean kaupungin väki
 
Laulakaa ilosta vapauden! Kuningas tullut on, on elämä taas huoletonta. Varjo pois mennyt on, ei maatanne enää mikään uhkaa.
Valkean kaupungin väki ilon ajasta nauttikoon!
Hei hurraa, kuningas tullut on, torviin puhaltakaa, riemu-uutista soittakaa: Mordor kukistunut on, alkaa taas elo huoleton!
 
Ylös