Apua kysyvälle

Minun avani ainakin on "suttuinen" pääasiassa siksi, etten jaksanut tehdä uusia versioita Käärmeen uudistuessa. Tämänhtkinen jouluversiokin on siis alkujaan tehty pienemmässä koossa käytettäväksi. Olen kuitenkin ihan mielelläni vähän utuinen =)
 
@Ereine, oletko kokeillut luoda sitä png-versiota avataristasi useammalla eri kuvankäsittelyohjelmalla? Itse olen joskus törmännyt sellaiseen, että eri ohjelmalla luodut tiedostot toimivat eri tavalla - ja juurikin saman tapaisia koko ongelmia olen siis havainnut eri ohjelmilla tehdyissa versioissa samasta kuvasta.
 
@Ereine, oletko kokeillut luoda sitä png-versiota avataristasi useammalla eri kuvankäsittelyohjelmalla? Itse olen joskus törmännyt sellaiseen, että eri ohjelmalla luodut tiedostot toimivat eri tavalla - ja juurikin saman tapaisia koko ongelmia olen siis havainnut eri ohjelmilla tehdyissa versioissa samasta kuvasta.

Nyt kun tuli maininta toisesta ohjelmasta niin tuli mieleen tuommoinen että jotkut ohjelmat saattaa merkitä valkoisen 'läpinäkyväksi väriksi' ja tätä ei nettimaailmassa varmaankaan hyväksytä. ainakin mulla on olllut ongelmia joskus edes tallettaa sellaisia kuvia omalle koneelle.
 
@Ereine, oletko kokeillut luoda sitä png-versiota avataristasi useammalla eri kuvankäsittelyohjelmalla? Itse olen joskus törmännyt sellaiseen, että eri ohjelmalla luodut tiedostot toimivat eri tavalla - ja juurikin saman tapaisia koko ongelmia olen siis havainnut eri ohjelmilla tehdyissa versioissa samasta kuvasta.
Ei ollut vaikutusta mutta sain pienennettyä png:n 9 kilotavuun. Konnun mielestä se on tietenkin vielä liian suuri...
 
Hmm. Itse kun olen tuota Photoshopia pääasiassa käyttänyt niin tuli vielä mieleen sellainen, että onko siinä sinun käyttämässäsi ohjelmassa mahdollisesti erikseen vaihtoehto Save for Web? Photarissa kun ainakin voi tehdä erikseen sillä toiminnolla web-yhteensopivampia kuvia, joka käsittääkseni karsii jotain kuvasta niin että se on pienempi ja yhteensopivampi.
 
Ei ole näkynyt vastausta. Ilmeisesti minun tarvitsisi selvitellä asiaa tutkimalla MyBB:n koodia ja tietokantaa. Helpottaisi myös, jos tietäisi jonkun toisen kärsivän samasta ongelmasta.

Onko tämä vielä nykyaikana olemassaoleva juttu? Ollaanko nyt ihan eri sivustolla tai päivittyneen BB-version kanssa tekemisissä? Lähinnä sikäli otin vanhan ongelman esiin, että kiinnostaa, pitääkö tätä nykyään lukea varmuuden varuiksi välillä uloskirjautuneena, että varmasti näkisi keskustelut. Paitsi tietysti piilotetuilta alueilta, mikäli kyseeseen tulee.

Jos nykyään elämme erilaisessa maailmassa, niin sitten voi turvallisin mielin aina selailla kirjautuneena.




Muokx. Hoksasin äkkiseltään tämmöiset: uusi Käärme 2014 ja päivitys, MyBB uuteen XenForoon. Asia OK. Nyt tiedän sen. Tosin onhan niin, että periaatteellisella tasolla tuosta miun kysymyksestä tai Jaamarin alkuperäisestä pohdinnosta jää edelleen jotakin jäljelle nykyaikanakin.




P.S. Olen kirjoittanut aiemmin tällä viikolla yhden viestin ns. nimimerkittömällä nimimerkillä Mattihenkilö. Olen sama kuin se. Nykyään rekisteröitynyt käyttäjä Estas Reebok Nike.

P.P.S. Voi hyvinkin olla niin, että ehkä olisikin pitänyt valita nimppariksi Esos Reebok Nike. Vaan olkoon! Ei mitään turhia korjailuja! En jaksa vekslata nimiä ainakaan alle vuoden välein.
 
Last edited:
Mökissä on nuotion ja projektipajan lisäksi sauna. Mikä on sauna?

Ensin luulin, että kyseessä olisi piilotettu foorumi, mutta näemmä se näkyy kaikille myös kirjautumattomassa tilassa.

Ja tiijän kyllä, mikä sauna on noin ninkus rakennukseen sisältyvänä kylpytilana. Tai muualle kuin rakennukseen.
 
Seuratut keskustelut. Olen ruksinut vastaamiani keskusteluja vahingossa seuratuiksi, vaikka en halua sitä tehdä. Miun strategia on siis lukea säännöllisesti kaikki sivuston päivitykset; omat aktiiviset ketjut muistan joka tapauksessa ja tarkistelen päivänpolttavat, vaikka en tarkistaisikaan yleisesti kaikkia; ja levähdytän välillä auki huomioboksin tuolta vasemmasta yläkulmasta ja mulqoilën siitä. Sähköpostiin en tartte tämän lisäksi miljoonaa viestiä ketjusta jos toisestakin.

Vielä tarkennus: olen siis alusta asti yrittänyt ruksia vastauksia pois seuratuista, mutta se yksinkertaisesti unohtuu välillä eikä tule automaationa vastausboksiin kirjoittamisen jälkeen ennen namiskan painallusta! Sen takia joitakin ketjuja on sähköpostiseurantaan päätynyt.

Löysin käyttäjätunnuksen asetuksen puolelta kohdan:

"Seuraa oletuksena keskusteluja, jotka aloitan tai joihin osallistun...
ja vastaanota sähköpostimuistutuksia vastauksista"

Otin tuon nyt pois, mutta. Itse asiassa pitänee laittaa tuo pääkohta takaisin päälle, että saisin foorumilla itsellään huomiot kumminkin, niinhän? Ja vaikka otinkin sähköpostit pois, niin säilyvätkö ne aiemmin raksitut jollakin mystisellä listalla, joka on kasautunut jo aiemmin, tai vastaavasti nollasiko tuon pois-raksiminen nyt myös aiemmin valitut? Jos kyllä, niin onko mitään keinoa?

Toisesta kohtaa löysin:

"Vastaanota sivuston tiedotteet Saat mahdollisesti sähköpostia ylläpidolta

Salli keskustelut käyttäjältä... Vain käyttäjille

Vastaanota sähköpostia kun saat yksityisviestin Sähköpostitiedote uusista yksityisviesteistä"

Ylimmäinen varmaan lopettaisi postit? Mutta mie haluan sivuston tiedotteet ja sähköpostia ylläpidolta, ei se haittaa! Eli tuon kautta asian hoitamista välttelisin. Mikäli olen ymmärtänyt asian oikein. Yksityisviesteistä sähköpostimuistutukset eivät puolestaan haittaa, niitä tulee sikäli harvoin ja niistä joka tapauksessa haluan muistutuksen kaikilla mahdollisilla tavoilla. Jos niistä saisi vielä mainoksen - muistutus, ei sisältö - Kalevaan ja Lapin Kansaan, niin sekin kävisi!

Kävin myös tsekkailemassa seuratun ketjun näkymää sellaisenaan, omiin puusilmiin ei ketjun kohdalla missään tai lopussa olevan vastausboksin ympärillä näkynyt mahdollisuutta raksia sähköpostihuomautuksia pois. Onko ainoa mahdollisuus vastata ketjuun ja uuden vastauksen kohdalla muistaa ennen lähetys-namiskaa myös raksia vaihtoehto pois? Tai onnistuuko tämäkään enää sen jälkeen, kun ketjun on kerran seurantaan ottanut?
 
Onko Konnun joulukalenterin vanhoja versioita vielä missään tallella?

Eritoten tällä hetkellä haen vuoden 2007 kalenteria ja tarkemmin sanottuna luukkua 12, jonka osoite näyttää olevan:

kontu.info/mathom/joulu/2007/12
 
Kysyn vielä uudestaan toivoa täynnä: Onko vanna Mathom (tai ainakin osia sen sisällöstä) vielä olemassa jossakin? Tänään koetin etsiä Vihreän Lohikäärmeen vanhaa historiaa, johon oli linkki Kontuwikissä. Mutta koko osoite kontu.info/mathom/ näyttää kovin toimimattomalta.
 
Kysyn vielä uudestaan toivoa täynnä: Onko vanna Mathom (tai ainakin osia sen sisällöstä) vielä olemassa jossakin? Tänään koetin etsiä Vihreän Lohikäärmeen vanhaa historiaa, johon oli linkki Kontuwikissä. Mutta koko osoite kontu.info/mathom/ näyttää kovin toimimattomalta.
Ainakaan Wayback Machine ei ole isoksi avuksi, se löytää vain kaksi sivua mathom-otsakkeen alta:
 
Hoo, kiitoksia, juuri tuo ensimmäinen on se sivu, jolle 19. syyskuuta -artikkelissa on linkki (huom. huomenna on Vihreän lohikäärmeen 19-vuotissyntymäpäivä).

Tästä osoitteesta siis löytyy nykyään Konnun vanhempi historiikki:



Mutta vielä jäämme pohdiskelemaan, onko joku joskus saanut talteen menneiden vuosien joulukalentereitamme???
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
Lieneekö oikea ketju, en tiedä. Mutta tarvitsen apua ja olen kysyvä, joten sen perusteella luulisi olevan paras paikka tähän kysymykseen.

Eli kysymys siis kuuluu: Mistä johtuu, että välillä ei pysty ollenkaan reagoimaan viesteihin, eli siis antamaan tykkäyksiä tai muita reagointeja? Esimerkiksi Tulevaisuuden ruuantuotanto ja syöminen -ketjussa en pysty tekemään näin, eikä kukaan muukaan ole tykännyt siellä mistään viestistä eli saattaa olla ihan yleinenkin bugi.
 
Ylös