Apua kysyvälle

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Varsinainen avunpyyntötopikki puuttui vielä joten tässä meille sellainen. Tervetulotopikissa on pyydelty apua, mutta omana topikkinaan se on helpompi löytää ja kynnys pyytää apua on (toivottavasti) pienempi.

Hoi, Tom Bombadil, Bombadillo, hätä on!
Kautta veden, kukkuloiden, metsän, kaislikon,
kuule kautta auringon, kuun ja kautta maan,
tule, Tom Bombadil, meitä auttamaan!

Eli siis jos tarvitset jossain Kontuun tai sen käyttöön liittyvässä asiassa apua niin pyydä.
Tyhmä ei ole se joka kysyy vaan se joka on liian ylpeä myöntääkseen ettei ymmärrä.


Ensimmäiseksi avaan suuni ongelmaan jonka olen jo tuonut pari kertaa esille, mutta en ole saanut vastauksia. Minulta katoaa keskusteluja. Ensin oli hukassa logokilpailu sitten TRD. Nyt ihan vahingossa huomasin että Oman maan antimet on myös hukkunut. Haulla ne löytää kyllä, mutta muuten ovat näkymättömiä. Jos joku osaa selittää mistä moinen johtuu tai kertoa jos tietää voiko asialle tehdä jotain niin olisin kiitollinen.
 
Minulla oli alussa itseasiassa samanlaisia ongelmia. En löytänyt millään Kulmikasta pöytää, kun olin kirjautuneena, mutta pääsin sinne, kun en ollut kirjautuneena. Ongelma tosin korjautui jo pian, varmaan toisena päivänä. Löydätkö sinä keskusteluja, kun en ole sisällä?
 
Edelleen kaipailen apua samaan ongelmaan. Eilen etsin kovasti Sää keskustelua enkä lopulta edes haulla löytänyt sitä. Meinasin jo perustaa uuden, mutta sitten se jäi ja hyvä niin sillä nyt huomaan että sellainen olikin jo olemassa. Mistä lien pompsahtanut yönaikana esille.
Tällainen haittaa oikeasti foorumin käyttöä kun en tiedä onko asiasta keskustelua vai ei ja jos en löydä niin en uskalla aloittakaan kun ei yhtään tiedä jos vanha pomppaakin jostain esille. Miksi en näe kaikkia keskusteluja?
 
Ei ole näkynyt vastausta. Ilmeisesti minun tarvitsisi selvitellä asiaa tutkimalla MyBB:n koodia ja tietokantaa. Helpottaisi myös, jos tietäisi jonkun toisen kärsivän samasta ongelmasta.
 
Kysymys liittyen Verkkoyhteisö Kontuun liittymisestä. Olen nyt tänä vuonna muutaman kerran täyttänyt hakemuksen ja painanut "lähetä hakemus"-namiskaa. Joka kerta se on valittanut errorilla, että tiedä nyt onko se lähtenyt eteenpäin vai hävinnyt bittiavaruuteen...
 
Elros, teepä niin että laitat jäsenhakulomakkeessa kysyttävät tiedot sähköpostiin osoitteeseen jasensihteeri@verkkoyhteiso.kontu.info
Näin saamme tietosi ja tehtyä sinusta jäsenen sillä välin kun bittivelhot tarkistavat mikä lomaketta vaivaa. :)
(Jos muistat tarkemmin mitä virheilmoituksessa sanottiin niin siitä voisi olla heille apua.)
 
Kiitoksia, tuttu ja turvallinen sähköposti ei ikinä petä.
Lainauksessa on virhekoodi kokonaisuudessaan.

virhekoodi sanoi:
Fatal error: Call to undefined function viitenumero() in /home/sg500/public_html/verkkoyhteiso/liity.php on line 92
 
Jostain syystä Runot&laulut-kalenteri 2013 kaipaa kuvittajia ja taittajaa-topikin ovet eivät aukene minulle. Sanoo että palvelinta ei löydy. kaikki muu kyllä aukeaa.
 
H sanoi:
Doctor Who & Torchwood -topic ei näy aukeavan ainakaan minulla.

http://keskustelu.kontu.info/Doctor_Who_%26_Torchwood_%28%2Bmuut_spin-offit%29

(Elokuvateatterissa.)


Ksu sanoi:
Myöskään tämä ei toimi (sen kerran kun olisin sitä kaivannut):

Huumoripitoiset & muuten viihdyttävät linkkivinkit:

http://keskustelu.kontu.infohuumoripitoiset_/?_muuten_viihdytt%C3%A4v%C3%A4t_linkkivinkit

Voisiko ongelma olla se, että keskusteluiden nimissä on tuo &-merkki?


tmdoob sanoi:
Vetehinen sanoi:
En saa auki topikkia "The Hobbit: An Unxepected Journey & There and Back Again - uutisia", koska sivu ilmoittaa ettei palvelinta löydy ja kun päivitin niin tulee teksti "Safari ei voi avata sivua ”http://keskustelu.kontu.infothe_hobbit:_An_Unxepected_Journey_/?_There_and_Back_Again_-_uutisia”, koska sivun osoite ei ole kelvollinen."


En minäkään. Minulle se ilmoittaa vain että "301 Moved Permanently The document has moved here." Tätä here- paikkaa se ei paljasta. Käytössä uusin Firefox.

Pliis? ;)
 
Korjasin yhteensä 16 eri otsikkoa, joissa kaikissa oli & -merkki. Toivottavasti nyt löytyy.

Jatkossa kannattaa käyttää vaikka + merkkiä & merkin sijasta. Se kun ei aiheuta ongelmia.

EDIT
Selailin hieman Käärmeen asetuksia ja huomasin mahdollisen virheen, josta &-merkkien ongelma on johtunut. Asia pitäisi nyt olla korjattu ja & -merkkejä voi nyt käyttää ongelmitta myös otsikoissa. Jos vieläkin ilmenee ongelmia, niin pistäkää viestiä vaikka Y-viestillä.
 
Hei, tämä kysymys ei kuulu kyllä tänne oikeastaan mitenkään mutta tarvitsen apua nyt.
""evästeitä" tallennetaan tietokoneellesi pitämään kirjaa kirjautumisestasi" näin luki tuolla ehdoissa jotta voisin rekisteröityä, mutta mikä on eväste? D: Pitääkö se tallentaa tietokoneelle vai siis mikä se tarkalleen on? En saa tallentaa koneellemme mitään turhaa ja en tosiaaaan tiedä mikä tuo 'eväste' on. Voisiko joku kertoa?

-TyHmÄÄ-
 
Sinun ei itse tarvitse tallentaa mitään, tietokone tekee sen puolestasi. Eväste (tai keksi tai cookie) on pieni määrä tietoa jonka avulla tietokone esimerkiksi muistaa tunnuksesi. Niitä tallentuu koneellesi melkeinpä jokaiselta sivulta jolla käyt joka tapauksessa. Niitä voi toki siivota ja poistaa selaimen muistista (tietämättä käyttämääsi selainta en voi antaa tarkkoja ohjeita tähän) ja ne eivät vie tilaa oikeastaan ollenkaan. Lisää tietoa löydät esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/Eväste
 
Ylös