Ardan asukkien kaimat

Tik

Konnavahti
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Oletteko törmänneet netissä tai jopa IRL tutulta kuulostaviin henkilöihin, tuotteisiin tai yhteisöihin? Tolkienin maailman ilmiöiden kaimoja löytyy kaikkialta ja aivan yllättäviltä elämänaloilta. Kas tässä valikoima valarin ja Kuolemattomien Maiden uusia tulemisia:

Eru – onko hän Yksi vai saksalainen "kokeellinen soolomusiikkiprojekti"

Lieneekö Varda yhä Taivaan Kuningatar vai onko hän "uuden aallon isoäiti?"

Ulmo ei ainakaan seilaa maailman meriä, hän on kovasti pehmentynyt poikavuosistaan ja on nykyään reilun kaupan hunajaa!

Ja sitten korjaus Tolkienin tekstiin: Irmo on sittenkin paikannimi, ei Lórien, joka itse asiassa toimii IT-alalla.

Velipoika Namo puolestaan tarjoaa webbipalveluita, ja hänen asuinpaikkansa MandOS on itse asiassa Management and Operational System sinunkin tietokoneeseesi!

NESSA puolestaan on vaihtanut tanssin purjehdukseen ja muuttanut Amanista Uuteen Englantiin.

Entä Aman itse? No, Melkoria vastaan on varustauduttu hyvin, sillä koko maa on muuttunut brasilialaiseksi sotilasakatemiaksi.

Kaunis kaupunki, kellojen Valmar on ilmeisesti siirretty lähemmäs merta, koska siellä kaupataan purjehdustarvikkeita.

Mutta mikä ihme tuo on, kun koko Arda on muuttunut piirustusväline- ja toimistotarvikemaakariksi?

Edit: 12 vuodessa linkit ovat hapantuneet. Pahoittelen
 
Last edited:
Papista en tiedä, mutta Nienna meni hyvällä selityksellä läpi nimilautakunnalle ainakin omalla kohdalla. Seuraavaksi vaatimaan sitten nimipäivää.:p
 
Tikli on nykyään myös meille tuttu, katso täältä. Toivottavasti hän ennemmin tai myöhemmin liittyy seuraamme kontulaiseksi.
 
Luulen, että silloin (2000-luvun alussa?) Suomessa ei vielä ollut muita Niennoja tai ainakaan kovin monia sellaisia ja pappi varmaan vaan päätti, että tuon nimiseksi hän ei lasta kasta. Ilmeisesti vaihtoehdot olivat vaihtaa nimi tai vaihtaa pappi, eikä pappivaihtoehtoja kai ollut tarjolla. Nessoja muistaakseni oli silloin jokunen kymmentä, joten pappi suostui siihen. Toisaalta, kun auktoriteetti sanoi, että nimi ei kelpaa, vanhemmat kai vain tyytyivät uskomaan sen.
 
Tiedän tuttavapiirissä Elanorin ja Tiklin, jonka kolmas nimi on Elendil, ja tunsin aiemmin sisarukset Nessan, Melianin ja Ossen. Siis suomalaisia lapsia, nörttiperheissä tottakai :p Nessasta piti alunperin tulla Nienna, mutta pappi ei kuulemma ollut suostunut, en ymmärrä miksi.

Heeei, kuka sä olet IRL? :D Kyselee päiväkoti-ikäisen Tiklin äiti :) Jos lapsonen olisi ollut tyttö, hän olisi saanut toiseksi tai kolmanneksi nimekseen nimen Melian ja kutsumanimekseen mahdollisesti nimen Nienna. Tiklille pohdittiin aikanaan kutsumanimeksi mm. Namoa.
 
Luulen, että silloin (2000-luvun alussa?) Suomessa ei vielä ollut muita Niennoja

Muistelisin jossain topikissa pohjoissaamea opiskellessani maininneeni, että Nienná on saamelainen nimi, joten olisin luullut, että Niennoja olisi Suomessakin ollut. :shock: Mutta ehkä niitä ei omaan kansaansa kuuluvina ole laskettu. Ja tietysti a on vähän eri kuin á (minulle ei vieläkään ole selvinnyt, miten se milloinkin pitää lausua, ties vaikka tuo nimi olisi meikäläisittäin Niennä...)
 
uusi taistelutanner on kiekkokaukalo. Mikäs siinä.

Varsinkin kun sodanjumala lukee nykyään myös kirjoja ja opiskelee psykologiaa, vielä kadonneiden tarujen aikaanhan esimerkiksi juonikas Melkor pystyi jallittamaan Makaria mennen tullen.
(...either Makar was too late or Melko's cunning defeated him - and the mind of Makar was not oversubtle, BoLT, I, 154-155)
 
Ylös