Arjen nyrjäyttäminen

Päätin viime yönä 11:n päiväkirjani, ja jäin samalla pohtimaan, miten haikeaa on lopettaa kirja kun tarina jää kesken. Toisaalta odotan innolla uuden kirjan täyttämistä elämänmakuisilla jutuilla. Mutta kun tämä yksilö on kulkenut elämäni vaikeimman kaksivuotisen taipaleen mukana, ja olen kirjoittanut siihen kaikkea mahdollista. Kaikenlaiset absurdit kysymykset pyöri päässä nukkumaan mennessä:
Mutta entä jos se on vain kirjan pituinen luku elämässäni? Jos itse olen hahmo tarinassa, joka ei koskaan pääty? Vai onko edellisen tarinan loppu uuden ja paremman alku? Vai onko tämä hetki näitä kaikkia?
 
Linjoilla on nyt Atsnok ja oipat, tämähän kun olisi norjalaisessa black metal -bändissä 90-luvulla. Mutta missä on Rod Earp?
 
DIxycXOV4AAf8RT.jpg
 
Luulin jo olevani konkari marketin automaattikassan käytössä, kun käsiini osui tonnikalapakkaus, josta en millään löytänyt viivakoodia. Aikani ihmeteltyä kysyin apua läheiseltä työntekijältä, joka löysi viivakoodin välittömästi, sehän oli aivan silmieni alla. Hetken päästä yritin puolestaan maksaa ennen kun olin painanut kosketusnäytöltä kyseistä kohtaa, taas asiakaspalvelija riensi apuun. Kyllä meidän eläkeläisten kauppareissut ovat vaan haastavia! :p
 
Johann Strauss nuorempi ja Tolkien itse ovat olleet muutaman vuoden samaan aikaan elossa.
Tämä kyllä ränkkäsi aivoja aika tehokkaasti tämän junamatkan aikana. Hassua että 1800-luvusta on todellakin niin lyhyt aika. :urg:
 
^ Isänisäsi syntyi siis 125 vuotta sitten, eli hän oli 84-vuotias sinun syntyessäsi! Ohhoh sentään... :O
 
Isä olikin hänen 12 lapsestaan kolmanneksi nuorin, ja minä taas olen isäni kuudesta lapsesta nuorin ;)

Olen tainnut mainita aiemminkin tässä ketjussa, että kaikki isovanhempani syntyivät venäjän keisarin alamaisiksi. (Äitikin on viisihenkisen sisarusparvensa nuorin.)
 
Outoja valoja näkyy, mutta ei vielä soiteta apua — näkijöitä on runsaanlaisesti (ja pääilmiökin sattui toki kauempana).
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201709082200380107_ul.shtml

En kiistä, että (ainakin näin Facebook-)lovecraftilaisittain valaistuneena (<(⚈)> △!) on kyllä sangen huvittavaa lukea noita kaikensorttisia merselitysyrityksiä, mitä ilmiölle vakavalla naamalla tarjoillaan.

. . . Tästä nyt sitten puhumattakaan!
 
Last edited:
eli hän oli 84-vuotias sinun syntyessäsi! Ohhoh sentään... :O
Olen muistaakseni nyrjäytellyt samaa asiaa aiemminkin, mutta pistetään nyt paremmaksi: Äitini isä oli kyllä muutaman vuoden Tolkienia nuorempi, mutta minuun ikäeroa olisi tullut jo reippaasti yli 90 vuotta ja nuorimpaan serkkuuni täydet sata :D
 
Tähän sopii ehkä vähän nyrjäyttävä tieto maailmalta: John Tyler oli Yhdysvaltojen kymmenes presidentti, syntynyt vuonna 1790 ja vallassa 1840-luvulla. Kaksi hänen lapsenlapsistaan on vielä elossa.
 
Tänään onkin juuri sopivasti syyskuun kymppisunnuntai. (Ja sää ainakin täällä pääkaupungissa ihanan syksyisen romanttinen.)
 
Olen viemässä kaverille takaisin häneltä lainaamaani Sisätön ja Nummelinin Tolkien - elämä ja teokset -kirjaa, ja satuin silmäilemään lopun opinnäytetyöluetteloa siltä varalta että olisiko siellä muitakin tuttuja nimiä kuin Heathertoes :D No olihan siellä, ja arkeni nyrjäytti erityisesti Jaakko Mäntyjärvi (nykyään kohtalaisen tunnettu kuorosäveltäjä, joka on ollut mun kuoroni johtaja joskus muinaisina aikoina (4 Shakespeare Songs on sävelletty meille :3)). Hänen gradunsa otsikko oli 'This tale grew in the telling': archetypal structure in J.R.R. Tolkien's 'The Lord of the Rings'. :1420:
 
^ Onkohan tämä sama Jaakko Mäntyjärvi, joka julkaisi 80-luvulla legendaarisen Mikä hahmolle nimeksi? -lehtisen, jota Fantasiapelit möi eteenpäin?
 
Huh, helpotusta! Hetken jo luulin lakanneeni olemasta karvajalka. Näemmä titteli katoaa vain siitä kuvakkeesta, joka on läsnä kirjoitettaessa. Käyn täällä selvästi liian harvoin, kun ehdin huolestua statukseni menettämisestä. :22:
 
^ Onkohan tämä sama Jaakko Mäntyjärvi, joka julkaisi 80-luvulla legendaarisen Mikä hahmolle nimeksi? -lehtisen, jota Fantasiapelit möi eteenpäin?

Sama tai ei, lehtinen oli loistava. Olen ropettanut mm. hahmolla nimeltä Töppödika, koska opaslehtisessä yksi esimerkki typerästi valitusta velhon nimestä oli Töppödikus.
 
Ylös