Arjen nyrjäyttäminen

Se kun kaksoisolennot alkavat uskottavamman mediankin mielestä olemaan pikkaisen enemmän faktaa kuin mielenilmiön tuotetta.

Onkohan moni kokenut jotain samansuuntaista, mutta ei uskalla kertoa ymmärrettävän sosiaalistigman takia?

Ounou — sanoin sen ääneen, enkö fanonutkin!


original-12508-1455036032-3.jpg
 
Last edited:
Oli pikkasen nyrjäyttävää, kun minulta eilen mitattiin verenpaine. Liekö osuutta päänsäryllä, jota parhaillani podin tai sillä jatkuvalla ketutuksella joka on ollut päällä jo muutamia kuukausia roihahtaen välillä aina liekkeihin, mutta mittaustulos oli korkein mitä minulta on koskaan mitattu. Toki lääkäri otti siihen päälle kaksi mittausta lisää ja viimeinen tulos näytti jo lähelle vanhoja lukemia.
Osaakos joku terveydenhuollon henkilö ottaa kantaa tuohon, voiko verenpaine näyttää normaalia korkeampaa, kun päänsärky on juuri päällä? En sitä tietenkään tullut vastaanottolla kysyneeksi tai ajatelleeksi enkä suuremmin mainostanut potevani lievää puristusta.
 
Useammankin ihmisen arki nyrjähti varmasti Rasmus Räsäsen laajaa julkisuutta saaneesta hukkumiskuolemasta, eikä millään hyvällä tavalla.

Itse olen tuon mainitun tapauksen jälkeen alkanut seuraamaan kerran päivässä sivustoja kuten rikosuutiset.fi, mistä varmaankin pystyy bongaamaan sitten senkin, mikäli Rasmuksen aamiaisenjälkeisen katoamisen taustalta paljastuu jotain hämärää..
 
Kyllähän siinä arki nyrjähtää kummasti, kun seisoo luokan edessä kaikkien muiden katsellessa ja opettaja huutaa niin lujaa naamalle kuin keuhkoista lähtee: "SÄ OLET HUORA!" Kyseessä oli toki teatteri-ilmaisun tunti ja tätä huutoa edelsi monta "älä säikähdä" ja "älä ota henkilökohtaisesti"-kommenttia, mutta olihan se nyt kokemus siitä huolimatta. :grin:

Bucket-listassani ei ollut sellaista kohtaa kuin: "having your teacher call you a whore in front of the entire class", mutta ainakin se on nyt rastittu huolella.

Mielenkiintoista, kun en koe tällaisia tilanteita yhtään ahdistavina, mutta kauppaan meno on toisinaan ylivoimaista.
 
Joku on löytänyt vanhan talon lattian alta 115 vuotta vanhan reikäleivänpuolikkaan!! Ikä selvisi leivän ympärille kääritystä sanomalehdestä. Oli vielä melkein entisen mallinen. Vähän vaan madot nakerrelleet. Aika huima löytö.
 
Ostin tänään Tampere Kupliissa sarjakuvafinlandiaehdokas Harri Filpan sarjakuvia suoraan hänen käsistään. Hän on sama mies, joka aloitti yhtä aikaa kanssani syksyllä 2000 sähkötekniikan opiskelun Oulun yliopistossa, ja paljastui myös veljeni vaimon kaveriksi. Maailma on pieni!
 
Pääsiäinen vaihtaa paikkaa oman kaavansa mukaan (kevätpäivän tasauksen jälkeisen täydenkuun jälkeinen sunnuntai) ja en muista vuotta jolloin ei olis ollu pajunkissoja pääsiäisenä. Liekkö muistini huono vai tulevatko pajunkissat aina ajoissa?
 
Vierailin eilen tiistaina aavistuksen pitemmän tauon jälkeen C. Hagelstamin kaikeksi onneksi edelleen porskuttavassa kivijalkaputiikissa ja nykyinen kieltentutkimuskokoelmansa osoittautui juuri sen verran positiiviseksi yllätykseksi, että ei voinut välttyä kysymästä, oliko ainakin osa tervehdystuokiolle yhyttäytyneistä niteistä ollut mahdollisesti (joskaan ei välttämättä) "uudessa" ikkunanviereisessä hyllypaikassa jo pitempäänkin. . . eli tietenkin edellisten pii-pahdusteni aikaan.
 
Graduni teoriapuolen keskeisin henkilö on ranskalainen kirjallisuudentutkija Gerárd Genette. Päätin pyörähtää Wikipedian puolella katsomassa hänen syntymävuotensa. Ja sain samalla tietää, että hän muuten kuoli eilen. Oho.

Olisikohan tämä tieto tullut missään uutisissa minulle vastaan? Jos olisin aiemmin laittanut graduun jo tuon syntymävuoden, en luultavasti olisi enää myöhemmin palannut tarkistamaan asiaa. Sitten olisi gradussa (joka tullee julki joskus heinäkuussa, jaiks) ollut hirvittävä virhe, kun julkaisuhetkellä eläväksi väitetään jo kuollutta narratologian suurmiestä.

Noh, jatkan tässä teoksen Palimpsestes – Littérature au second degré käsittelyä luvussani 2.2.1... (Oikeasti luen teoksen englanninnosta.)
 
Kepeät mullat G.G:lle. Toivottavasti hän sai asianmukaisen centaurimaiset läksiäisjuhlat — ja tietenkin sopivassa määrin terveyttä ja verenkiertoa edistäviä aikuisten yhteishetkiä ennen poistumistaan. (Koska puhumme kuitenkin Ranskasta, olen Melko-optimistinen asian suhteen.)
 
Katsoin huvikseni Ylen taulukoita Yo-kokeista yliopistovalintaan saatavista pisteistä. Lääkikseen hakemiseksi ainevalintani olisivat lähes täydellisiä, vain fysiikka puuttuu. Ei silti että suurin surminkaan haluaisin lääkäriksi. Tosin taulukoista ei sinällään ole paljoakaan iloa ennen kuin saamme tietää, paljonko pisteitä sisäänpääsyyn vaaditaan.

Nyrjäyttävä asia on kielten pisteytys. Englannin ylivaltaa vastaan kapinoidessani päätin ensin jättää sen kirjoittamatta, mutta opo sitten puhui minut ympäri, ja kirjoitin lyhyen englannin. Yleensä aina, kun olen tämän jollekin maininnut, on moista hämmästelty. Mutta lyhyen kielen eximiastani saa yhtä paljon hakupisteitä kuin pitkän magnasta, jota parempaa en olisi varmasti pitkästä englannista kirjoittanut. Joten oikeastaan lyhyen englannin kirjoittaminen ei edes ole niin hullu ratkaisu kuin luulin.
 
No johan nyt! Opinpa minäkin nyt siis, että ylioppilastodistukseni olisi nykyään entistä enemmän yhtä tyhjän kanssa minnekään hakiessa. Minä en nimittäin opiskellut lukiossa englantia ollenkaan, joten en sitä tietenkään myöskään kirjoittanut.
 
No johan nyt! Opinpa minäkin nyt siis, että ylioppilastodistukseni olisi nykyään entistä enemmän yhtä tyhjän kanssa minnekään hakiessa. Minä en nimittäin opiskellut lukiossa englantia ollenkaan, joten en sitä tietenkään myöskään kirjoittanut.
Noissa taulukoissa ei tosin oteta mitään kantaa kieleen vaan kaikki ovat saman arvoisia. Edes ruotsia ei ole erotettu "toiseksi kotimaiseksi" "vieraista kielistä" kuten yo-kokeessa.
 
Nyrjähti jälleen sen hillityn verran, kun aloin torstai-iltana flirttailla amatööriastronomia-ajatuksen kanssa ja sivistin itseäni siitä, minkätehoisia kaukoputkia sais.. eikun saa tilattua vaivatta Suomeen ihan jo kalliolaisemmallakin budjetilla. Here's looking at you, Amazon.de. (That's where all the action's gonna be.)
 
Last edited:
Yritin selvittää tänään syömäni hernerokkapurkin aiheuttamien metaanipäästöjen suuruuden, ja päädyin tiede.fi -lehden keskusteluketjuun, joka oli kohtuullisen hämärä. Eivät tainneet olla siellä tieteen suuret nimet argumentoimassa.
 
Livejournal lähetti minulle sähköpostia että käyttäjän Hathattu syntymäpäivä lähestyy :o Olen käyttänyt Lvejournalia viimeksi joskus lähemmäs 10 vuotta sitten ja Hatun näkemisestäkin on varmaan suunnilleen saman verran. Tämä oli kuin tuulahdus ajoista joita toisaalta muistelen haikeana, mutta toisaalta en haluaisi muistaa ollenkaan. Hämmentävää.
 
Enpä ole koskaan kuvitellut lähettäväni sähköpostia vankilaan, mutta äsken tein senkin. Nyrjäyttävää! Taloyhtiömme tarvitsee puutuotteen X, jota kerrotaan valmistettavan vankilassa Y. Hinta on noin kolmannes vastaavista vapaiden ammattilaisten töistä.
 
Ylös