Arvoitus

Jos oikeaa vastausta ei tunnu irtoavan, silloin kannattaa antaa joku pieni vihje tai keksiä arvoitukselle jatkoa! :)
 
Jaa, arvoitus. En oikein tiedä, onko tässä ketjussa tarkoitus esittää itse keksittyjä arvoituksia, vai arvoituksia ylipäänsä? Tartuin kuitenkin taas arvoituskirjaan, koska en itse niitä osaa keksiä. Kirjasta avautui tällainen sivu:

"Yksi miekka, kaksi tuppea, pistää kumpaan tahtoo."
 
Vähän kaukaa haettua, mutta jalka ja kaksi sukkaa.

Niin ja minusta ainakin on sama onko arvoitus itse keksitty vai jostain kopioitu. Pääasia että pidetään kivaa arvuuttelemalla :)
 
Tarkentavana vihjeenä sanon, että vastaus ei ole luonteenomainen ihmiselle vaan eräälle eläimelle.
 
Pitää nyt jotain yrittää vaikka varmaan menee aika kauas. Härkä ja nenärengas.
 
Ares B on yhä lähinnä, mutta vielä voi parantaa Jaamarin vastauksen avustuksella.

Minusta tällainen toisten syyttely keskustelujen lomassa on varsin ikävää. Eihän ole tarvetta kiistellä, jos asiaa ei ehdoin tahdoin nosteta esiin. Vaikka ratkaisusi, @Nurn , ei ollutkaan se mitä hain, ei siitä kai syytä ollut muilla kimmastua. Vaan jos kirjoittaa viestiinsä "tästä varmaan taas loukkaannutaan", haastaa turhaan riitaa. Jos aiemmin on ollut jossain keskustelussa kiistaa, ei siitä ole tarpeen muistuttaa muissa viesteissä. Vaikka olisikin sitä mieltä, että keskustelukulttuurissa on jotain vikaa, ei siitä ole tarpeen toistuvasti piikitellä.
 
Norsun kärsä ja, öö, norsun oma suu, jonne norsu vie syötävää, ja norsun kaverin häntä, josta se pitää huvin vuoksi kiinni?
 
Joutsen, joka nukkuu pää siiven alla?

Ja tunnustan, että minäkin mietin ensin härskejä, kyllähän vanha kansa sellaisia arvuutteli. Onneksi itsesensuuri toimi.
 
Ylös