Arvoitus

Olórin

Kontulainen
Suomen Tolkien-seura
Ares B on yhä lähinnä, mutta vielä voi parantaa Jaamarin vastauksen avustuksella.

Minusta tällainen toisten syyttely keskustelujen lomassa on varsin ikävää. Eihän ole tarvetta kiistellä, jos asiaa ei ehdoin tahdoin nosteta esiin. Vaikka ratkaisusi, @Nurn , ei ollutkaan se mitä hain, ei siitä kai syytä ollut muilla kimmastua. Vaan jos kirjoittaa viestiinsä "tästä varmaan taas loukkaannutaan", haastaa turhaan riitaa. Jos aiemmin on ollut jossain keskustelussa kiistaa, ei siitä ole tarpeen muistuttaa muissa viesteissä. Vaikka olisikin sitä mieltä, että keskustelukulttuurissa on jotain vikaa, ei siitä ole tarpeen toistuvasti piikitellä.

Dracaena

Raseena
Norsun kärsä ja, öö, norsun oma suu, jonne norsu vie syötävää, ja norsun kaverin häntä, josta se pitää huvin vuoksi kiinni?

Ares B

Antifilatelisti
Joutsen, joka nukkuu pää siiven alla?

Ja tunnustan, että minäkin mietin ensin härskejä, kyllähän vanha kansa sellaisia arvuutteli. Onneksi itsesensuuri toimi.

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Koiran (tai miksei kissankin) polkuanturat, koska peukalot ovat anturatta nilkan kohdalla?

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Karvakaverit (ainakaan noin karvaiset ;) ) Eivät liity tähän. Edelleen Ares B on lähimpänä.

Ares B

Antifilatelisti
Olisiko sitten Sormuksen saattue? Yhdeksän eksemplaaria ihmisten, haltioiden, kääpiöiden, hobittien ja maiarin heimoista, Boromir hyytyi matkalle.

Ares B

Antifilatelisti
Jesh!

Ruusuritarikunnan soturit
yllään vankat panssarit
laulain, rukoillen uurastavat,
pelätyt miekkansa paljastavat
valtiattarensa turvaksi,
kultaisen aarteen suojaksi.

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Minulle tulee mieleen mehiläiset tai jotkut muut mesipistiäiset, mutta pansari ei ehkä niihin niin hyvin sovi.

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Koska olen itse käyttänyt monissa ketjuissa hyväkseni vapaita vuoroja ja sain juuri arvuuttaa niin annan vuoron sille jolla on mielessään arvoitus jonka haluaisi esittää :)