Arvoitus

Jännä, minä olen aina ajatellut ajankulun eräänlaisena spiraalina? Aika lineaarisena on kuitenkin aika hassu, sillä esim aina syntyy uusia ihmisiä ja eläimiä ja tulee kevät ja homma alkaa kuin "alusta" mutta eri yksilöillä.

Minä puolestani ajattelen ajan valtavana pallona, joka sisältää kaiken ja jolla ei oikeasti ole rajoja lainkaan.
 
Minun arvoitukseni on lainatavaraa sekin, muttei noin ylevää vaan Asterixista opittua kepeää tavaraa:

Ymmyrväinen pymmyrväinen keskellä meren selkää

Bonuspisteen saa, jos tietää, mistä Asterixista arvoitus on peräisin ja missä tilanteessa se esitettiin.
 
Last edited:
No voi mörkö. Tiedän lukeneeni tuon moneen kertaan vaan nyt ei ole hajuakaan.
Obelix uimassa 😅 (no ei kylä ole, mutta pakko jotain arvata).
 
Empä muista minäkään, mutta jos arpoisi läpi näitä Asterixeja, joissa ollaan merellä ja aloittaisi Britanniasta. En kyllä keksi mitä ymmyrkäistä merellä olisi, taikajuomatynnyri?
 
Tässä Asterixissa kirjaimellinen merellä olo ei ole keskeistä, mutta tarinaan sisältyy kohtaus, jossa kysytään arvoituksia.
 
Napahan se :)

Arvoitus on albumista Asterix gladiaattorina, kohdasta jossa Asterix ja Obelix ovat saaneet gladiaattorikoulutuksen täysin raiteiltaan ja sen seurauksena gladiaattorit leikkivät taistelemisen sijaan hauskoja arvoitusleikkejä.

Vuoro Kointähdelle.
 
Liittyisikö tämä jotenkin Ruotsin kuninkaan ja/tai Nobel-komitean ahdistelukohuihin?
 
Ylös