Asioita joista pidät

Cerízhah

Hobitti
Luin tuossa viikko/muutama sitten kirjan nimetään Super Naiivi
Kirjassa oli kivoja asialistoja ja huomasin nauttivani sellaisten kokoamisesta. Ja kyselin parilta kaverilta, mistä asioista he pitävät ja huomasin tykkääväni lukea myös toisten listoja. En tiedä, onko muita tällaisia ihmisiä, mutta ehdottaisin, että listaisitte asioita joista pidätte. HUOM niitä tulee varmasti paljon, mutta yrittäkää tiivistää ja laittaa tärkeimmät/persoonaanne parhaiten ilmentävät asiat. :) No elikkä.. Siihen pitäisi sitten laittaa jonkinlaista perustelua, jokaisen asian jälkeen, tai vaikka viestin loppuun. =)
Niin ja tietysti kaikenlainen keskustelu pitämisestä sallitaan :p
(Muokkasin tätä viestiä hieman lissää)
 
Luonto [Se vaan jotenkin on tullut tärkeäksi, jo pienestä pitäen]
Kaikki säät(usva, auringonpaiste, rankkasade, lumimyrsky…) [huomasin juuri tänä keväänä, kun tuli lumisade, isoja hiutaleita ja aloin miettiä, että mistä säästä oikein pidän eniten]
Piirtäminen [taiteellinen, kun olen (vaatimattomasti :) )]
Listat ( esim. asioita, joista pidän)
Historia (toisaalta se myös masentaa minua) [tykkään jopa politiikasta, mutta on se hissa silti aina ah, niin mielenkiintoista]
Elämä [en ole vielä tutstunut kuolemaan, mutta elämä on ainakin mukavaa]
Persoonalliset ihmiset, vaatteet yms. persoonallinen [on hienoa, kun joku uskaltaa olla oma itsensä]
Kirjat [vievät minut pois tästä maailmasta]
Luonnon lääketiede, yrtit [viime viikosta lähtien olen varsinaisesti kiinnostunut. olen jo tehnyt listan yrteistä, joita kerään kesällä]
Larppaaminen [saan olla joku muu, olla erilaisessa maailmassa]
Fantasia [jotain muuta]
Hameet [ne on niin helppoja (yleensä) jotenkin naisellisia jopa]
Perinteisyys
Salaperäisyys [mystistä, saavuttamatonta, selvittämätöntä, ja niin mielenkiintoista]
(kirjoissa pidän pahiksista)
Perhe,Ystävät… ihmiset
Koulu(jotkut asiat)
Tulevaisuus [sitä ei tunne eikä tiedä kukaan, aika näyttää]
Kevään ensi silmut[Huomasin tämän vasta, kun ne tulivat ja muuttivat lehtimetsät kirkkaan vihreäksi usvaksi. Ihanaa!]

(Näitä on vaikka miten paljon, mutta tässä pieni raapaisu, eli mitä nyt tuli mieleen)[/b]
 
Tuota... Konnun säännöissä kiellettiin aikoinaan pelkät listaamiset. Kukaan ei jaksa lukea sivutolkulla muiden listoja, ellei asiasta käydä minkäänlaista keskustelua. Joten ellei tähän topikkiin tule mitään muuta kuin listoja, niin pistetään lukkoon. Annetaan kuitenkin mahdollisuus kehittää topikkia, jos vaikka jotain keskusteluakin syntyisi. Eli jos vaikka lähdetään aluksi siitä, että perustelette vastauksenne. :)
 
minä sitten rrrrrakastan tehdä tälläisisä listoja, erttoten itsestäni.

eläimet ja luonto, toki, ei kai tätät tarvitse selitellä?

vaatteet: vaatteet on mun aatteet

persoonallinen pukeutuminen, persoonalliset hiukset.. : tahtoisin itsekkin olla persoonallinne. massasta erottuminne on minusta jokseenkin ihailtavaa

keskustelut/kirjeet/viestiti: tykkään keskustelemisesta ja postin saannista eritoten myöskin.

seurasta: pidän seurasta koska en pidä yksinolosta. ^^'

pidän kirjoista ja elokuvista, en tiedä miksi. pidän pidän vain.

pidän fantasiasta, miksen pitäisi. no hyväon, yritän selittää. on muava kuvitella uusi maailmoja ja henkilöitä.

värit. rakastan värejä, erityisesti kirkkaita. ne piristävät.

nauramista, ja muutenkin kaikkea hauskaa. ^^

kuvataidetta: pidän piirtämisestä ja muusta sellaisetsa, ja osaankin piirtää jonkin verran.

akvarellipaperia, se tuntuu niin ihanalta :p
ja samaan sarjaan myös kuivapastteliliituja, ne ovat kauniit

listasta jäu monia asioita pois, mutta en halunnut tehdä mitään yltiömäisen pitkää.
 
En tiedä rakastanko listojen tekemistä, mutta niitä tulee tehtyä pienemmistäkin asioista. Nytkin olen tekemässä listaa mitä Miittiin otan mukaan. Paljon paljon tavaraa. Eihän sitä koskaan tiedä tarvitseeko lumikenkiä! :lol:
Tässä on nyt asioita joista pidän:

Luonto Ilman sitä en voisi elää. Puut ovat kylläkin tärkeimpiä kaikista. Niillä jokaisella on pitkä tarina kerrottavana. Kaikki koettelemukset näkyvät rungosta.

Elokuvat Elokuvat ovat elämää suurempaa.. vai olikohan se rakkaus. Rakastan katsella elokuvia. Elokuvan katsominen elokuvateattereissa. Mikä voisi olla ihanempaa?

Kirjoittaminen Tykkään kirjoittaa asioita. Pikkuisia tarinoita ja käsikirjoituksia. Nytkin olen erästä elokuvakäsikirjoitusta tekemässä.

Nauraminen En voisi olla päivääkään nauramatta. Tykkään olla iloinen ja nauraa kaikille tyhmillekin jutuille. Nauru pitää miut hengissä.

Elokuva musiikki Kaikki musiikki käy, mutta elokuvien musiikit ovat lähellä sydäntäni! (Danny Elfman <3)

Saippuakuplat Tuli tässä taas puhalleltua niitä. En ole vielä ymmärtänyt miksi ne ovat niin ihanan värisiä, mutta ei sillä väliä ole. Ne ovat niin kivoja.

Talvi/lumi/jää Meinasi tämä kaikista tärkein jäädä pois listalta. Rakastan talvea. Kaikki paikat ovat niin hiljaisia ja hämärä on oivallinen paikka minulle. Kesä on ihan kakka. Lumessa on kiva peuhata ja jäällä voi luistella. Jääpuikot maisutuvat myös hyvälle.

En nyt jaksa enempää asioita listata, kun päässä pyörii (kuumetta ja ihan tarpeeksi).
 
Listaampa sitten mahdollisimman suppeasti kaiken :)


Kirjat/Fantasia/manga
Eli lukeminen yksinomaan. Kirjojen lukeminen on mukavaa ja retouttavaa varsinkin sillon, kun ei ole kokeita. Manga on hieno keksintö, jonka lukemisesta nautin myös.

Elokuvat/anime
Elokuvia tykkään katsella, samoin Digimonia ja Beybladea. Tunnustan, että olen näiden kahden sarjan suuri fani :D Leffoista minulla on monia suosikkeja, mutta tietenkin se yksi paras ^^

Sade/usva
Minä olen sateella jonkinlaisessa vireessä, kun monet taas toivovat, että aurinko paistaisi. Sade on tavattoman mystistä sisältä päin katsottuna. Usva myös. Usva on salaperäistä. En ole vielä päässyt sen läpi kulkemaan.

Piirtäminen
Minä olen aina piirtänyt ja piirrän joka päivä. En voi olla päivääkään piirtämättä. Piirtämällä saa kaikkea ihanaa aikaan mm kaikenlaisia mangahahmoja on todella mukavaa piirtää ja lohikäärmeitä ^^

Musiikki
Musiikki on minulle nykysin todella tärkeää. Aloitin sen ihan kuuntelemisen tuossa 2002, koska en koskaan voinut sietää sitä 90-luvun musiikkia. Hyvä musiikki tekee hyvää sielulle. Se antaa jotenkin voimaa. Näihin kuuluvat mm Greorian, Enigma ja Era :p

Iso-Britannia
Olen aina ollut kiinnostunut tästä maasta. Sen kulttuuri on hieno ja mitä kaikkia vartijoita I-B:stä löytyykään. Ne ovat niin hienosti toteutettu, vaikka aitoja ovatkin ^ ^ Britanniasta tulee monia lempiasioitani mm yhtye, kirja, kirjailija. ^^

Tässä pieni lista minulle rakkaista asioista, joista pidän paljon :) Internetistä pidän myös paljon, mutta se ei taida ihan noiden joukkoon päästä ~_~
 
Asioiden listaaminen todellakin on ihanaa itsessään, joten tällaista listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin. Niin kuin nyt vaikka jotain Top10 -biisilistaa, ainahan sieltä jää puuttumaan vielä se yksi nimi. Mutta ollakseni spontaani ja vähäpuheisempi, lienee parasta tehdä tämä sen suurempia miettimättä.

Lampaat, pingviinit, siilit ja hanhet sarjassamme ovathan kaikki eläimet väjintäänkin ihan kivoja, mutta ei näitä voittaneita. Mikään, mikä on pörröinen ja sanoo "bää" ei voi olla paha luonnoltaan, harvoin olen tavannut myöskään vihamielisiä pingviineitä taikka siilejä. Ainakin ne meidän entisen talon vakiosiilit olivat aivan loistotyyppejä. Viime syksystä lähtien olen myös ollut addiktiivisesti rakastunut parinsadan metrin päässä minun kämpältäni olevan talon pihapiirissä tepasteleviin kolmeen hanheen. Talven tullessa jo vähän huolestuin niiden mahdollisesta päätymisestä lautaselle, mutta siellä ne taas vipeltävät näin kevään tullen. Sitä paitsi, Valion jäätelöpingviini on ihan kuningas :)

Tarkoin määritellyt talvi-aamut. Vaikka en missään nimessä ole koskaan ollut mikään varsinainen aamueläjä, ovat ne oikeanlaiset talviaamut melkeinpä parasta mitä tiedän. Ainakin ehdottomasti tämän listan arvoisia. Eli kun joku talvinen aamu (tämän pitää tapahtua viikonloppuna taikka loma-aikaan) heräät aivan liian aikaisin, tiedät että ulkona on aivan liian kylmä ja vielä melko pimeääkin ja näet ikkunasta, että luntakin sataa sakeanaan. Ja sillä hetkellä, vielä siinä unen ja valveen rajamailla tajuat, että sinulla ei ole kiire mihinkään, vaan voit vetäytyä takaisin peiton alle lämpimään ja jatkaa uniasi vielä muutaman tunnin... se on siinä, taivaallisen autuuden hetki.

Kesäyöt juuri ennen auringonnousua. Toimii sekä valvotun yön jälkeen, että ihmeelliseen aikaa heränneenä, olettaen että jälkimmäisessä tapauksessa ikkunasta näkee auringon nousevan. Itse harrastan erityisesti ensin mainittuja. Ei parempaa aikaa lähteä ulos käveleskelemään kuin tuolloin, ei ristin sielua liikenteessä, mitä nyt linnut laulavat ja sammakot mekkaloivat rantakaislikossa. Silloin, kun minulla vielä oli toimiva kamera, tuli yön/aamun aikana useinkin napsittua kuvia vakiopaikaltani, järven rannasta. Se vaan on niin uskomattoman kaunista. Vaikka kuvat eivät tietenkään tee oikeutta todellisuudelle, perustelevat ne ehkä koko homman silti minua paremmin.

[kuvat poies, kun eivät enää ottaneet toimiakseen]

Nukkuminen on aina yhtä kannattavaa ja mukavaa. Onnistuu lähes missä ja milloin tahansa, paitsi silloin kun oikeasti pitäisi todella nukkua.

Sandman, siis Neil Gaimanin sarjakuva. Jotakuinkin ensimmäisiä ja ainoita sarjakuvia joita olen lukenut ja luen edelleen. Aina yhtä vaikuttava kokemus. Turha selittää, se pitää itse selvittää. Pitää ei silti tarvitse.

Musiikki, ne samat vanhat suosikit joita jaksaa kuunnella edestakaisin. Ei niistä sen enempää, sitä listausta löytyy jo toisaalta Konnusta. Mutta yhtälailla hiljaisuus, sakean lumisateen kaikki äänet hautaava äänettömyys.

Blade Runner ja elokuvat ylipäänsä. Tuo on se ehdoton ykkönen jo varmaan kymmenen vuoden takaa. En edes muista milloin olen kyseisen leffan nähnyt ensimmäisen kerran, mutta niin kauan kuin muistan, olen ollut täysin sen lumoissa. On vaikeaa, ja jokseenkin turhaa perustella omia henkilökohtaisia mieltymyksiään, joten annan syiden olla.

Kivet, kaikenlaisista pikkukivistä korkealle kohoaviin kallioihin. Tämä lienee jotenkin geneettinen taipumus. Jo kun olin pieni, saatettiin mökkitien varresta tai rannalta poimia mukaan hienoja kiviä, ilman sen suurempaa tarkoitusta. Niillä on sitten sisustettukin, vaikka suurin osa on vain päätynyt lojumaan kellariin. Sieltä minä niitä sitten suunnittelen noutavani tulevia kivitöitä silmällä pitäen. Tälläkin hetkellä laukkuini sivutaskussa on pieni vuolukivikuutio, nappasin sen kiviluokasta mukaani ihan vain sen kauniin kuvioinnin vuoksi. Ettei joku muu sitä ehdi mennä pilaamaan. Nykyisen asuntoni vierestä löytyvä kallioon räjäytetty sola, josta jalankulkuväylä kulkee, on aivan uskomaton näin kevätaikaan. Kun lumi sulaa ja valuu sammalen ja mullan läpi kalliota pitkin alas, "satavat" kalliot aivan vuolaana. Jo siitä syntyvä ääni on karkkia korville :)

Viimeisenä mainittakoon joka tytön paras kaveri, eli suklaa. Kyllä vain, vanha kunnon Fazerin sininen. Punainenkin tosin käy. Tai muunkin merkkinen. Valkoista unohtamatta. Suklaa on hyvää, sehän on jo fysiologinen tosiasia jota ei käy kiistäminen. Suklaata voi syödä nälkäänsä yhtä hyvin kuin aivan liian kylläisenäkin, kakussa ja kaakaossa, iloonsa ja suruunsa. Suklaa on ihan supertuote.
 
Minä olen aina harrastanut listojen tekemistä, lähinnä tosin asioista joita pitäisi tehdä tai kirjoista joita haluaisin lukea tai vastaavista asioista. Listoja, joilta voi sitten ruksia yli asioita, joita voi päivittää. Tuo Cerízhahin mainitsema Erlend Loen kirja Supernaiivi on muuten todella hauska, ennen kuin olin lukenut sen luulin olevani kovakin tekemään listoja. Nyt tiedän, etten ole. Jos nyt kuitenkin yritän minäkin, tosin lyhyesti vaikka listojen kanssa onkin suuri ongelma aina niiden lopettaminen. Jos otan mukaan listalle tämän asian pitää ottaa tuokin ja sitten tuo...

Kirjat: niissä on kaikki. Niitä löytyy jokaiseen mielialaan, tarvitsi sitten pakopaikkaa todellisuudesta, virikkeitä mielikuvitukselle, tietoa uusista asioista tai vain ajanvietettä.
Metsät, meri, tunturit, suot: Metsä on pakopaikka, paikka jossa hengähtää. Meri, tunturit, suot, aukeita tuulisia paikkoja. Jokin siinä kiehtoo ja saa aikaan hyvin intesiivisen elossaolemisen tunteen.
Tähtitaivas: En ole varma mikä tähtitaivaassa on niin hienoa, mutta aina sen katsominen rauhoittaa kummasti.
Salmiakki ja suklaa: Mielellään jonkin hyvän kirjan seurassa.

Nyt lopetan ennen kuin innostun liikaa listauksesta. Sitä paitsi perusteleminen onkin yllättävän vaikeaa, listaaminen on paljon helpompaa :)
 
Oih, taas yksi innokas listanväsääjä ilmoittautuu! Mikä onkaan hauskempaa tai palkitsevampaa kuin kunnon listan tekeminen, ah. Ehkä se liittyy perfektionistiseen ja pedanttiseen luonteenlaatuuni.

Jos minun pitäisi valita mielestäni paras taiteen muoto, se olisi ehdottomasti kirjat. Mikään muu taiteellinen ilmaisu ei ole minuun niin voimakkaasti vaikuttanut. Kuten mainittu, niissä on kaikki. Tärkeimpiä minulle ovat tähän mennessä olleet Tolkienin, Astrid Lidgrenin, Philip Pullmanin, Jostein Gaarderin, Edith Södergranin ja Timo Pusan teokset.

Elokuvat ovat myös rakkaita minulle. Voisin viettää tuntikausia vain katselemalla elokuvia, niin kotona kuin teatterissakin. Suhtaudun elokuviin melko fanaattisesti ja aina nähtyäni hyvän leffan minun on otettava selvää kaikesta siihen liittyvästä, ohjaajasta, näyttelijöistä jne.

Musiikki on minulle hyvin tärkeää. Tässä suhteessa Ultra Bra ja Kerkko Koskinen ovat olleet minulla vaikuttajia ylitse muiden.

Valokuvaus. Tämä taitaa olla ainoa taiteenmuoto, jota itse kuvittelisin hallitsevani siinä määrin, että voin sitä itse tuottaa.

Tähtitaivas ja erityisesti revontulet. Viimeksi näin revontulia noin kuukausi sitten ja ne olivatkin parhaat koskaan näkemäni aurora borealikset. Että oli upeaa ja hiljentävää. Ne hetket jolloin tuntee itsensä pieneksi, ovat niitä parhaita.

Edelliseen viitaten nautin soutelusta Viinijärvellä, mökillämme. Auringonlasku, kuikan kaakatus ja laineiden liplatus.

Viisaus, tieto, älykkyys, filosofia, ymmärtäminen ja oppiminen. Toisiaan tukevia ja erityisen viehättäviä asioita kaikki.

Nukkuminen on minullekin rakas harrastus. Sitä ei voi saada liikaa, jos minulta kysytään.

Kielet ja kulttuurit ovat aina kiehtoneet minua suuresti. Niistä voi ammentaa niin paljon. Ne ovat avain ymmärtämiseen ja ajatteluun, ainakin minulla.

Rakkauteni karttoihin oletan olevan kytköksissä listausmieltymykseeni. Jotenkin se varmaan edistaa oman pienen maailmani hahmottamista.

Nippelitieto, sivistyssanat, sitaatit ja muu snobbailu miellyttää kovasti. Kauheaa näyttämisen ja ärsyttämisen haluahan se on, mutta minkäs sille mahtaa.
 
Epiikka. Tätä harvemmin näkee ns. nykyfantasiassa, mutta onneksi eeppisyyttä löytyy paljon hyvän scifin puolelta. Esimerkiksi useat Hyperion-sarjan tapahtumat ovat oikein värisyttäviä. Minuun iskee se, kun kokonaisia planeettoja tuhoutuu, ja muutenkin mahtipontisuus on mieleeni. Tietenkin epiikkaa esiintyy paljon muuallakin kuin kirjallisuudessa. Tämä oli kuitenkin se läheisin esimerkki.

Seura. Hyvä seura on ehkä parasta mitä tiedän. Huolimatta siitä, että neljä ihmistä viidestä alkaisi jossain vaiheessa väistämättä ärsyttämään, niin siihen viimeiseen viidennekseen ei kyllästy juuri mitenkään. Olen aika sosiaalinen heebo, vaikken aina noin annakaan ymmärtää.

Kiireettömyys. Vihaan aikatauluja, varsinkin jos niissä pitää pysyä. Tämä on myös yksi syy sille, miksen pidä koulusta. Olen laiska ihminen ja pidän asioiden hoitamisesta omalla tavallani ja omalla ajallani. Hyvin mielelläni valvoisin pitkään ja nukkuisin pitkään, mutta ikäväkseni yhteiskunta ei sitä juurikaan salli. Rentoa elämää/elämäntapaa arvostan hyvin paljon ja siihen myös itse pyrin.

Kun aloin ajattelemaan, mistä pidän, niin nuo tulivat ensimmäisinä mieleen. Eli pidän erittäin paljon eeppisestä (tai muuten vaan onnistuneesta) viihteestä, hyvästä seurasta ja siitä, ettei ole kiire mihinkään. :)
 
Njaah, mistäkö pidän? Sehän on harvinaisen selevä höveli.

Metsät: [Eritoten niissä vaeltelu ja puihin nojailu. Olen tälläinen "puunhalaaja". Metsän ääniä on ihana kuunnella ja ne rauhoittavat kummallisesti.]

Kirjat (Eritoten fantasia ja scifi): [Niiden mukana pääsee vaikka Afrikkaan ostamatta lippuja. Tietyt kirjat (joista EN pidä) ovat oppikirjoja jotka ovat (joidenkin mielestä) hyödyllisiä. Niistä saa ainakin hyvän keskustelunaiheen.]

Kaverit: [Lienee sanomattakin selvää. Lohduttavat kun on surullinen, nauravat kanssani kun olen iloinen. Yksinkertaista!]

Rankkasade (varsinkin kesällä): [Kumma juttu... Tulee vain pirteä olo kun sade ropisee kattoon. Ilmakin raikastuu sateen jälkeen (paitsi silloin rupeaa aina lemuamaan kastemadoilta). Kesällä vasta ihanaa onkin mennä llämpimään sateeseen seisomaan ja antaa sateen piiskata kasvojaan. Ah ja voi!]

Runoilu: [Sekin on niin ihanaa [vaikken siinä kovin hyvä olekkaan). Yleensä runoilu on myös romanttista ja kaunista ja sillä voi ilmaista tunteensa helposti.]

Narut ja nyörit: [Ne ovat kauniita (minun mielestäni) kun niitä pitää ranteessa ja vyötäröllä. Joskus jos juku tarvitsee narua niin hän voi kääntyä minun puoleeni! Odottakaas kun lasken montako nyöriä minulla on päälläni... Yksi, kaksi... Huh! 14.]

Pyyhekumit: [Niillä on mukava aina koulussa ampua luokkatovereita. Rentouttavaa ajanvietettä!]

Tähdet: [Ah! Meneppäs joskus iltasella katselemaan tähtiä ja tähdenlentoja. Itse tunnen oloni jotenkin taianomaiseksi ja... vähäiseksi.]

Musiikki: [No mutta! Eihän ilman musiikkia voi elää! Se sopii joka tilanteeseen. Treffeistä rentoutumistuokioihin.]

Arvoitukset: [Hmm... Vaikea selittää. Ne vain ovat niin kiehtovia.]

Sukulaati: [Tieteellisesti on todistettu että suklaa rauhoittaa. (olempas minä nyt "rauhallisella" kannalla)]

Manga sarjakuvat: [Niissä on kaunis piirrustustyyli ja yleensä hyvä juoni.]


Oijoi! Nyt kyllä pitää lopettaa. Innostuin hiukan liikaa...
 
On aiva liikaa asioita listattavaksi. Siis asioita joista pidän.
Muutama kuitenkin tässä:

Tuuli
En tiedä mitään niin ihanaa kun tuulen puhalluksen!

Valokuvaus
On puoli elämääni..Minulle ei ikinä tule ongelmaa saada filmiä täyteen.:roll:

Musiikki
Rakastan musiikin kuuntelua siinä missä sen soittoakin.

Japani
Periaatteessa pidän kaikesta mikä millään tavalla koskettaa ko. maata. (Haaveena on joskus päästä valokuvaamaan niitä taivaallisia maisemia)

Fantasia
Siis, tähän menee kaikki kirjallisuudesta elokuviin ja elokuvista peleihin ja peleistä julisteisiin. ym.

Mytologia
No..mitäs on niin mukaansatempaavaa.

Silmien piirtely
Jos minulla on paperi ja kynä edessäni edes viitä minuuttia, ilman että kirjoitan , voin taata että paperilta löytyy vähintään kaksi silmää.

Kuplamuovi
Mikä sen nimi nyt on? Kuitenkin, siihen jää koukkuun.

Tuossa siis vaan muutama.
 
Noh, pitäähän sitä minunkin jonkinlainen lista koettaa väsätä.

Kirjat
Lukeminen on vain ihanaa. Hieman vaikeaa perustella. En kyllä löydä kauhean usein uusia hyviä kirjoja, joten luen niitä vanhoja tuttuja kirjoja aina uudestaan ja uudestaan. Mutta ihan hyvä, että minulla on kaveri joka lukee todella todella paljon, sillä hän aina suosittelee minulle kirjoja. :) Useimmiten ne ovat hyviäkin.

Elokuvat
Elokuvien katselu on ihanaa ja ei ole paljoa elokuvia, mistä en pitäisi. Valitettavasti minulla ei vain ole koskaan aikaa tai rahaa mennä elokuviin ja ostaa ja vuokrata nitä videolle tai DVD:lle. :(

Kesä
Ihanan lämmintä ja niin paljon auringonpaistetta ja jäätelöä. :wink: Ukkosetkin ovat kivoja kesässä. Kesän ainoa huono puoli onkin se, että yöllä on vähän vaikea nukkua, kamalan kuumuuden ja valon vuoksi.

Syksy
En pidä syksystä vain siksi, että silloin on syntymäpäiväni. Kaikki vain luulevat niin. :D Syksyllä on ihanan värikästä ja sateistakin aika usein. Eikä silloin vielä ole niin kylmä, että nenä jäätyisi.

Ukkonen ja sade
Tuli tänään mieleen, kun satoi ja ukkosti. Minä tykkään siitä jyrinästä, salamoinnista ja vedestä. Ja se tuoksu mikä ulkona on aina sateen aikana ja jälkeen. Ei sen puoleen, etttenkö pitäisi kauniista ilmasta, mutta se on ehkä hieman itsestäänselvyys.

Saippuakuplat
Jonkun muunkin listalta tämä löytyi. Saippuakuplia on ihana puhaltaa ja katsella kuinka tuuli vie ne. Harmi ettei sisällä voi oikein puhallella niitä, koska koirani tulee syömään niitä. :D En tiedä yhtään mikä sillä on niitä vastaan.

Suklaa
Kaikista herkuista herkullisin. Suklaa ei ole liian makeaa, toisin kuin monet muut karkit ja herkut. Suklaa on hyvää. :)

Jäätelö
Jäätelö kuuluu kesään. Ja kaikkiin muihinkin vuodenaikoihin, mutta ennen kaikkea kesään. Ja kuten suklaa niin myös jäätelö on hyvää. Ja ihanan kylmää. :D

Musiikki
En soita mitään, mikä harmittaa minua kovasti, mutta musiikkia on ainakin mukava kuunnella. Musiikkia voi kuunnella teki sitten mitä tahansa. Kuuntelen mieluummin levyjäni kuin radiota, koska radiosta tulee enemmän mainoksia kun biisejä. :roll:

Aurinko, tähdet ja kuu
Miltä taivas näyttäisi ilman näitä? Joka aamu ja päivä minun pitää sanoa auringolle huomenta tai päivää. Ja tähdille ja kuulle iltaa. :)

Kontu
Tarvitseeko tätä nyt muka perustella? :D No perustellaan nyt. Konnussa on hyviä ja asiallisia keskusteluja, ei teiniXejä, kaikki ovat mukavia ja muutenkin viihtyisä paikka ulkomuodoltaan ja sisällöltään.
 
Ilmarë sanoi:
Tähtitaivas ja erityisesti revontulet. Viimeksi näin revontulia noin kuukausi sitten ja ne olivatkin parhaat koskaan näkemäni aurora borealikset. Että oli upeaa ja hiljentävää. Ne hetket jolloin tuntee itsensä pieneksi, ovat niitä parhaita.

Nolottaa melkein, että unohdin tuollaisen omasta listastani. Eihän tuollainen eilisen kaltaisena aurinkoisen iltapäivänä juolahtanut mieleeni.

Ja ne metsät, ihan vaikka tuossa viereisellä kalliolla. Vaikka asunkin vain n. kilometrin päässä ihan ydinkeskustasta, olen silti jo melkoisen korvessa. Sopivan suojainen paikka, puita ja pikkulintuja. Elämä on hyvää, en minä paljoa kaipaa.
 
Unohdin itse tuon musiikin, mutta ainahan sieltä jotain jää pois...(mutta että musiikki...)
Kuplamuovi
Mikä sen nimi nyt on? Kuitenkin, siihen jää koukkuun.
Tuo kuplamuovi on tosiaan ihanaa. Pienenä(vaikka olen vieläkin pieni) aina tätini luona paukuteltiin monta tuntia. Oi niitä aikoja :)
 
Chifonette-rättien paketin avausläppä.
Se nyt on vaan niin paras. Kun siinä on ne eka silleen vierekkäin, ja sitten kun avaa niin lähtee ihan auki!

#kontu Vaikka en niin paljon aina käykkään, niin silti on mahtavaa porukkaa ja ihana paikka. <3<3

Käärme Tämäkin ihana paikka, jossa on myös muita ihania ihmisiä, mitä ei välttämättä irkkailessa nää. En tiedä, olisinko teini, hullu, ääliö, viisas vai nörtti ilman tätä paikkaa. Tällä hetkellä tärkeä osa elämääni. Tuo ylempi ja alempi.

Musiikki Musiikki on ihanaa kuunnella, se on mahtavaa ja mii en voi tajuta miten joku musiikki voi saada aikaan niin eri tunteita. Musiikki on mahtavaa huumetta. :)

Nettikaverit Ja hauskaa on. Voi jutella kaikesta, mitä kavereiden kanssa ei voi. Olen tavannut niin monta mahtavaa ihmistä netin kautta, että voi elämä.
 
Vaikka olenkin normaalisti lista-ihminen, nyt ei vaan jaksa. Laitan kuitenkin yhden....


Polar-mainokset elikkä se, jossa ennen kulki kolme naista metsässä ja lauluna oli "Taivahalla tuimana tuulet käy, minä vaan en taivu koskaan" ja se nykyinen (joka taitaa olla jo sekin pois ohjelmistosta), jossa nainen kävelee yksin niityllä ja taustalla lauletaan "Taivahan teitä jo pilvet käy, tuulien voimat mua kantaa". Onhan tämä nyt vähän outoa, mutta niistä mainoksista tuli niin hyvä mieli. Musiikki oli mahtavaa, luonto mielettömän kaunis ja naiset vahvoja. Nuo mainokset oli suunniteltu koskettamaan suomalaisen sisäistä pakanaa, sitä joka aiheutti ristiretkeläisille päänvaivaa lupaamalla palvella Jumalaa, mutta palaamalla takaisin omiin vanhoihin tapoihinsa katolilaisten käännettyä selkänsä.
Ainoa huono puoli niissä on, että Polarin myynti ei varmaan kohonnut, koska mainokset veivät täysin huomion itse tuotteelta.
 
Jee. Minäkin tykkään listaamisesta. Tässä olisi nyt muutamia esimerkkejä, joista minä tosissaan pidän. En nyt laita mitään näyttelijöitä tai laulajia, sillä lista olisi loputon. :)

Eläimet: On ihana asia. Mitä tekisimmekään jos ei olisi mitään eläimiä?! Ja niistä ihanimpia ovat (tietysti) hevoset ja koirat. Marsutkin on mukavia. Meillä ei kylläkään ole muita eläimiä kuin kaloja, jos niitä nyt voi eläimiksi sanoa.

Piirtäminen: Rakastan piirtämistä! Teen sitä suunnilleen koko ajan. Koulussa, kotona... Ja piirrän melkein mihin vain. :) Ja vaikka itse sanonkin, niin osaan aika hyvin piirtää. Kylläkin vain ja ainoastaan hevoset onnistuvat. :D

Valokuvaus: Valokuvaamisesta tykkään todella paljon. Jos vain saisin joskus kuvat onnistumaan! Aina tulee eteen joko sormi tai joku oksa.

Lukeminen: Jos kirjoja ei olisi niin minulla ei olisi mitään tekemistä. Varmaan itse kirjoittaisin. :lol: Mutta se ärsyttää suunnattomasti, että jotkut kirjat ovat niin lyhyitä, että ne lukee kahdessa tunnissa.

Kirjoittaminen: Tärkeä asia minulle. Tykkään kirjoittaa. Aineita, juttuja, tarinoita ym.. Melkein mitä vain. Opettajan mukaan osaan kaikenmaailman kappalejaot ja muut sellaiset, mutta enpä tiedä..

No, siinä oli nyt esimakua.
 
Koitan listata jotain:

*Ruoka, se on kaiken a&o, en syö nälkään vaan siksi, että ruoka on hyvää. Rakastan ulkomaalaisia ruokia, vaikken niitä ole paikan päällä päässytkään syömään. Makealle olen oikein altis;)

*Kevät, siinä viehättää se että kesä tulee.

*Tapahtumat, rakastan niiden järjestämistä kaikki se tohina on ihanaa

*Liikunnan jälkeinen hyvä olo, se olo on niin ihmeellinen, tuntee tehneensä jotain. Kertakaikkiaan upea asia.

*Paul Simonin ja Art Garfunkelin kipale Mrs Robinson, se on niin letkeä.

*Jukka Poika ja Komposti kopla, niitä biisejä mä rakastan!

*Ellegirl, hauska lueskella massateini lehteä, olenhan itsekkin massateini (aarg... se paljastui! :oops: )

*Hevonen, se on niin ihmeellinen eläin että...

*Tanhu luokitukset, yksi rakkaimmista harrastuksistani, ja luokitukset (kilpailut) ovat vuoden kohokohta.

*Leirit, rakastan leirejä;ratsastusleirit, tanhuleirit, partioleirit, ripari tulossa... (<-aargh)

En jatka pidemmälle tällä kerralla....Ehkä joskus toiste;)
 
Ahh...ihana topicci!

siispä:
Melodinen Metalli ääh, en minä osaa perustella. Siinä yhdistyy kaikkea musiikkia mistä pidän, yleensäkin musiikki on minulle tärkeää. Klassinen, metalli ja monet muut.

Ukkonen Se on jotenkin niin mahtipontista ja voimakasta. Mitäs pieni ihminen sille mahtaisi, ehkä juuri se kiehtoo. Nykyään ei ole paljoa asioita joille ihminen ei jotain mahtaisi (ellei puhuta meidän omista luomuksistamme )

Piirtäminen Olen piirtänyt niin kauan kuin muistan, enkä aio lopettaa. Ihanaa kun saa luoda jotain omin käsin ja olla siihen tyytyväinen ja nähdä kehittyvänsä siinä. Tosin jos minua tuntee niin tietää etten ole koskaan tyytyväinen tekeleisiini :roll:

Luonto Suomen luonto on niin rikas ja arvokass asia. Sitä pitäsi arvostaa.

Oma rauha Ehkä se johtuu siitä etten saa yleensä olla rauhassa kotona. Aina joku höykyttää ja määräilee ja käskee siirtymään ja tekemään tuon ja tämän, kun pääsee yksin johonkin lämpimään mihin muut eivät tule ja saa piirtää/lukea/kuunnella musiikkia/pelata ihan rauhassa...!

Hyvät Ystävät Niitä on harvassa ja ne ovat tärkeitä. :)

Yöllä on rauhaisaa ja hiljaista. Luovinta ja aktiivisinta aikaa minulle...

Usva, Sumu Tulee jotenkin unenomainen tunnelma ja muistuu mieleen kaikki vanhat kuningas Arthurin tarinat...

Kontu Asiallista tekstiä, ei roskausta eikä typeriä "IhGläähTeiniXXX!!1!1 :lol: :lol: :lol: juttua. Kiitos Konnavahdit!
 
Ylös