Atorox-novellikilpailu 2020: äänestäminen

Kointähti

Koala on steroids
Jotain kumman novellihässäkkää scifistä ja fantasiasta olisi tarjolla, ajattelin mainita tästä, koska Suomen Tolkien-seura (Kontu?) ry on nimeltä mainittu.

Ao. materiaali on kopioitu sivulta:


Ilmoittaudu äänestäjäksi

Vuoden 2019 parhaan sf/f-novellin äänestys on käsillä. On aika ilmoittautua äänestäjäksi.

Äänestäjäksi pääsee ilmoittamalla nimensä ja sähköpostiosoitteensa osoitteeseen atorox2020@tsfs.fi. Otsikkokenttään voi kirjoittaa vaikkapa ”Atorox-äänestäjäksi ilmoittautuminen”. Äänestäjäksi ilmoittautuminen päättyy 7.4. klo 23.59.

Äänestysaikaa on 31.5. saakka.

Ilmoittautuessasi äänestäjäksi sinulta siis kerätään nimi ja sähköpostiosoite. Näitä tietoja käytetään äänestyksestä tiedottamiseen ja äänestäjien tunnistamiseen. Tiedot kerätään vain Atorox-äänestystä varten ja niitä käsittelevät Atorox-vastaava ja Atorox-äänestyksestä vastaava henkilö. Tiedot poistetaan äänestyksen päätyttyä.

Äänestykseen voi osallistua kuka tahansa, kunhan sitoutuu lukemaan kaikki ehdolla olevat 20–30 novellia. Novelleja ei tarvitse itse etsiä käsiinsä, vaan jokainen äänestäjä saa linkin, jonka kautta pääsee lukemaan novellit sähköisessä muodossa. Novellit jaetaan Google Driven kautta.

Seurojen ja muiden vastaavien tahojen toivotaan kasaavan perinteiseen tapaan raateja, ja suurimman äänestäjäjoukon haalineita odottaa maine ja kunnia. Raati valitsee joukostaan yhteyshenkilön, joka ilmoittaa kaikkien osallistujien nimet ja sähköpostiosoitteet Atorox-vastaavalle edellä mainittuun osoitteeseen. Jokainen raadin jäsen äänestää kuitenkin itse. Raatien avulla on mahdollista kokoontua keskustelemaan novelleista tai mainostaa Atoroxia paikallisille faneille. Jokainen raati päättää itse omasta toiminnastaan.

Raateja kokoamaan kutsutaan:

* Enhörningen * Espoon science fiction- ja fantasiaseura ESC * Föreningen för underliga intressen vid Åbo Akademi * Helsingin Science Fiction Seura ry * Helsingin Yliopiston Science Fiction Klubi ry * Jyväskylän Science Fiction Seura 42 * Kalaksikukko * Risingshadow * Spektre * Suomen Tieteiskirjoittajat ry * Suomen Tolkien-seura ry * Tampereen Science Fiction Seura ry * Turun Science Fiction Seura ry * Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetti ry *
 
Houkuttelisi ilmoittautua äänestäjäksi, mutta 20-30 novellin luku toukokuun loppuun mennessä kuulostaa itselleni aika haastavalta :-( Olen hidas lukemaan.
 
Pyynnöstä jaan vielä varsinaisen viestin tästä Atorox-kilpailusta. Kyse on siis Turun Science Fiction Seuran jakamasta Atorox-palkinnosta, joka seuran mukaan on maamme vanhin tieteiskirjallisuuspalkinto. Se myönnetään vuosittain edellisen vuoden parhaalle ensimmäistä kertaa julkaistulle kotimaiselle suomen- tai ruotsinkieliselle tieteis- tai fantasianovellille.
____________________

Hei!

Vuoden 2019 parhaan sf/f-novellin äänestys on käsillä. On aika ilmoittautua äänestäjäksi.

Äänestäjäksi pääsee ilmoittamalla nimensä ja sähköpostiosoitteensa osoitteeseen atorox2020@tsfs.fi. Otsikkokenttään voi kirjoittaa vaikkapa ”Atorox-äänestäjäksi ilmoittautuminen”. Äänestäjäksi ilmoittautuminen päättyy 7.4. klo 23.59.

Huom! Ilmoittautumisen deadlinea on jatkettu viikolla, koska ehdokaslistan julkaisu venyi. Vielä on siis viikko aikaa ilmoittautua.

Ilmoittautuessasi äänestäjäksi sinulta kerätään nimi ja sähköpostiosoite. Näitä tietoja käytetään äänestyksestä tiedottamiseen ja äänestäjien tunnistamiseen. Tiedot kerätään vain Atorox-äänestystä varten ja niitä käsittelevät Atorox-vastaava ja Atorox-äänestyksestä vastaava henkilö. Tiedot poistetaan äänestyksen päätyttyä.

Äänestykseen voi osallistua kuka tahansa, kunhan sitoutuu lukemaan kaikki ehdolla olevat novellit. Ehdokaslista löytyy tämän viestin lopusta. Novelleja ei tarvitse itse etsiä käsiinsä, vaan jokainen äänestäjä saa linkin, jonka kautta pääsee lukemaan novellit sähköisessä muodossa. Novellit jaetaan Google Driven kautta.

Seurojen ja muiden vastaavien tahojen toivotaan kasaavan perinteiseen tapaan raateja, ja suurimman äänestäjäjoukon haalineita odottaa maine ja kunnia. Raati valitsee joukostaan yhteyshenkilön, joka ilmoittaa kaikkien osallistujien nimet ja sähköpostiosoitteet Atorox-vastaavalle edellä mainittuun osoitteeseen. Jokainen raadin jäsen äänestää kuitenkin itse. Raatien avulla on mahdollista keskustella novelleista yhteisössä ja mainostaa Atoroxia paikallisille faneille. Jokainen raati päättää itse omasta toiminnastaan.

Ehdokasnovellit


Tapio Hietamäki: Linnean laulu (Portti 4/2018)
Tuomas Hornanheimo: Vihan valkeat (Portti 2/2019)
Marko Järvinen: Ratsumestari von Richthofenin perintö (Portti 4/2018)
Jussi Katajala: Suuren tammen varjossa (Metsän kronikka: Tarinoita puista, Osuuskumma)
Teemu Kivi: Minä tiedän mitä näin (Portti 3/2019)
Teemu Korpijärvi: Sheherazaden purjehdus (Kosmoskynä-verkkolehti)
Teemu Korpijärvi: Vainaansaari (Juhannusmorsian - valon ja varjon tarinoita, Varjo Kustannus)
Anu ja Eero Korpinen: Hiljainen väki (Juhannusmorsian - valon ja varjon tarinoita, Varjo Kustannus)
J. S. Meresmaa: Metsän kronikka (Metsän kronikka: Tarinoita puista, Osuuskumma)
Mia Myllymäki: Nuutin taikapuut (Metsän kronikka: Tarinoita puista, Osuuskumma)
Liisa Näsi: Kesälahja (Eilispäivä ei kuole, Basam Books)
Liisa Näsi: Ostalginen päivä (Eilispäivä ei kuole, Basam Books)
Asa Palo: V-sana (Äänellä jonka kuulet: Spekulatiivisia novelleja sukupuolen moninaisuudesta, Ääres)
Solina Riekkola: Enkelten osuus (Siipisulka: Tarinoita enkeleistä, Tajunta Media)
Shimo Suntila: Milla ja Meri läksyretkellä (Joulukalenteri - Tapahtuu näinä päivinä, REUNA kustantamo)
Arttu Tuominen: Korpikumpu (Juhannusmorsian - valon ja varjon tarinoita, Varjo Kustannus)
M. A. Tyrskyluoto: Hän joka ei laula (Metsän kronikka: Tarinoita puista, Osuuskumma)
Riikka Varonen: Varastettuja hetkiä (Portti 2/2019)
Anette Vehniäinen: Lupaan kertoa kaiken (Nova 2017 -antologia, TSFS ry ja Tutka ry)
Reetta Vuokko-Syrjänen: Emma Halmin vaihtoehdot kuolemalle (Portti 1/2019)
Reetta Vuokko-Syrjänen: Sokerista, kukkasista, inkivääristä, siirapista (Kosmoskynä 1/2019)

Lisätietoja Turun Science Fiction Seuran sivuilla.

Terveisin
Anna Mattila
TSFS:n Atorox-vastaava
 
Ylös