Aurinkomerkit / horoskoopit

Risa Tune

Hobitti
Höpönlöpöä :cry: , vai totisinta todellisuutta sinulle :hups: ? Luetteko horoskooppeja :D , entäpä eilisen horoskooppeja :knockout: ?
Itse uskon vahvasti, mutta päiviäni sävyttää monet teoksetkin horoskoopeista, eikä vain iltiksen päivähoroskoopit. Esim. Linda Goodmanin teos on ok :roll: .
 
En osaa sano uskonko vaiko enkö. :urg: Useimmiten iltalehden sun muiden horoskoopit tulee luettua mutta sen pahemmin ajattelematta. Horoskoopit osuvat kyllä erikoisen usein kohdalleen. Monien horoskooppeja käsittelevien kirjojen sisältö on minulle liian jaarittelevaa ja pitkäpiimäistä luettavaa. Lopulta sen kamalan määrän informaatiota luettuani olen ihan sekaisin enkä enää muista mitä siinä sanottiin. Lehtien (ei koske nuortenlehtien horoskooppeja) horoskoopit taas on usein suunnattu aikuisille eivätkä ne pidä minun kohdallani yhtään paikkaansa. Uskon kyllä tähtien vaikuttavan, mutta lehtien/netin horoskooppeihin suhtaudun varauksella.
 
köh...

Linda Goodmanin mainitsin tähtimerkkikirjailijoista ( yksi monista ) , koska hänen aarreteoksensa on pitänyt paikkaansa. Varsinkin , kun on omia lapsia , niin L . G: n teoksessa lasten / nuorten tähtimerkit lukea ovat olleet hauskoja ( itseenkin verraten ... ) , ja pomon horoskooppimerkki... Nam- Nam
 
Luen yleensä lasteni horoskoopit ja ihmettelen, miten maininnat raha-asioista pätevät heihin. Tyttäreni on Kalat, mutta hän on syntynyt Apinan vuonna kuten minäkin. Poikani puolestaan on laillani Leijona. En juuri piittaa näiden asioiden astrologisesta puolesta, mutta arvostan symboliikkaa. Mieluummin tulkitsisin sporalogisia karttoja, mutta kumpikaan heistä ei ole syntynyt Helsingin keskustassa.
 
Tähdet. Miljoonia vetyä heliumiksi fuusioivia, turkasen kuumia palloja. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, tai ainakin valtava määrä asioita vaikuttaa kaikkeen. Mutta miten ihmeessä ne kaukaiset kaasupallot vaikuttaisivat kenenkään persoonallisuuteen? Niin moni asia vaikuttaa ihmiseen niin paljon enemmän. Kuten se, kasvaako kotipihassa puu, ja jos kasvaa, mikä puu. Puhumattakaan siitä, onko kyseisellä ihmisellä luotettava nettiyhteys. Astrologia on hölynpölyä, etenkin, kun se on keksitty Babyloniassa tuhansia vuosia sitten. Siinä ajassa Maapallon asema avaruudessa noihin tähtiin on muuttunut niin merkittävästi, että tähtitaivaskaan ei ole enää samanlainen kuin silloin. Huijausta koko homma. Jos haluatte tietää, minkälaisia olette, tarkastelkaa mieluummin vanhempianne ja muita sukulaisianne, kouluanne, työpaikkaanne ja kavereitanne. Kuten myös vihamiehiänne ja kiusaajianne.
 
En usko horoskoppeihin patkaakaan, mutta haluan ehdottomasti tietaa kaikki erilaiset omat horoskooppimerkkini, samoin sukulaisten ja ystavien. Syy on se, etta niista saa hyvia kuva-aiheita synttarikortteihin, kirjontaan etc. Esimerkiksi oma kiinalainen horoskooppini on lohikaarme, druidien puuhoroskooppi taas saarnipuu, ja niistahan saa vaannettya vaikka mita. Aitini (pihlaja - koira - oinas) ja isani (manty - rotta - vesimies) onnittelukorteissa horoskooppipuut ovat melkeinpa vakiaihe, niista kun on kaikkein helpoin vaantaa aina uusia sovelluksia. Esim. isani seuraavaan isanpaivakorttiin tulee iso manty (isani), keskikokoinen saarni (mina) ja pieni pihtakuusi (minun poikani). Katevaa =)
 
tarkennuksia

:D Omani taitaa olla Vaahtera - Härkä - ja kiinalaisissa maahevonen
Mieheni on Oinas - Käärme
Esikoinen on Jousimies- Vuohi / Oinas
Kuopus on Leijona - Kukko
 
Horoskoopit ovat mielestäni hyvää viihdettä. Minulle aikanaan tarkan syntymäajan- ja paikan perusteella tehty tietokoneavusteinen horoskooppi oli aivan yhtä ympäripyöreä ja sattumanvarainen kuin iltapäivälehtien kaikkia Leijonia koskevat ennusteet (lisähintaa ei siis olisi välttämättä kannattanut maksaa).

Mutta astrologian symbolikieli on rikas ja kiehtova (klassisen länsimaisen mielikuvituksen rikkaimpia luomuksia tarot-korttien ohella), ja epäilemättä pätevä ammattiastrologi pystyy henkilökohtaisen konsultaation jälkeen sanomaan asiakkaastaan yhtä ja toista osuvaa astrologista kieltä käyttäen (vaikka todellisena tiedonlähteenä tällöin ehkä onkin ollut psykologinen havainnointi asiakkaasta). Jotenkin vain kunnioitan enemmän entisen ajan (vaikkapa 1600-luvun) astrologeja, jotka esittivät asiakkaan syntymähoroskoopin pohjalta myös arvion tämän todennäköisestä kuolintavasta!

Aurinkomerkkini: Leijona
Nouseva merkkini: Jousimies
Kuu Kauriissa
Venus Neitsyessä
Mars Vaa´assa
Jupiter Kaksosissa
Saturnus Kaloissa (ongelmia nesteiden kanssa, hukkumiskuoleman riski) :wink:
 
Tykkään lukea kaikkea horoskooppeihin liittyvää kyllä, mutta en ole hirveästi paneutunut asiaan.
Lähinnä olen kiinnostunut horoskooppeihin liittyvistä luonnekuvauksista. Yllättävän hyvin useimmat leijonan kuvaukset osuvat minulle kuin nenä naamaan. Samoin tiikerin, johon vielä kun yhdistetään tuli niin... Olen myös lukenut Kelttien puu horoskoopit, joka löytyy hyllystäni ja keltiksen kuvaus on melko osuva. (Tosin ainut näistä puista josta en ollut koskaan aiemmin kuullut.
Lisäksi olen käynyt katsomassa Maya horoskooppini ja siellä olen Keltainen Itsevallitseva Ihminen. Nikä on hassua sillä koulun psykologian tunnilla meille annettiin kuvaukset "erivärisistä" ihmisistä ja niistä piti valita parhaiten itseen sopiva ja minä olin keltainen. Samalla tunnilla tehtiin sama myös numeroille ja minä olin 4. Maya horoskoopissani sanotaan: Maya-numeroosi neljään.... Tosin nämä Maya kuvaukset eivät satu muuten niin hyvin kohdalleen kuin nämä muut. Oman maya merkin voi käydä katsomassa täältä https://www.astro.fi/index.php?p=2&up=8 jos jotakuta kiinnostaa eikä tiedä omaansa.

Tulevaisuuden ennustamiseen tähdistä en oikeastaan usko, mutta nämä luonnekuvaukset osutvat usein pelottavan oikeaan.
Olen myös sisäistänyt hyvin oman horoskooppini ja mietin joskus, että olenkohan oikeasti sellainen kuin luen olevani vai tekeekö lukemani minusta sellaisen. Siinä olisi myös hyvä lisäkysymys pohdittavaksi :wink:
 
Jaamar sanoi:
Tulevaisuuden ennustamiseen tähdistä en oikeastaan usko, mutta nämä luonnekuvaukset osutvat usein pelottavan oikeaan.

Niinhän ne osuvat, minullakin kaikki kaksitoista kiinalaisen eläinradan merkkiä. Nekin kun on kirjoitettu niin kivan ympäripyöreiksi, että aina tuntuu, että kyllähän tuo pääpiirteissään paikkansa pitää.
 
Puut olivatkin hevoskastanja itselläni, ja maya on sininen resonoiva myrsky 7.

- - -

Kieltämättä vilunväristyksiä on tullut, kun on tulevaisuutta ennustettu ja sittemin siten käynyt toteen. Pidän enemmän luonnepuolien tulkinnoista , kuin katastrofien tms: ten maalailuista, ja ai- ai , kun niitä välttelee, edes sängyn alla piilottelu ei ole tarpeeksi vahva suoja toisinaan manoille, eli monet naurut saa takuuvarmasti , kun uskoo tarpeeksi lujaa ennustuksiin.


[color=blue:97885f63dd]Yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä. Tik[/color]
 
Hathaldir sanoi:
Mutta miten ihmeessä ne kaukaiset kaasupallot vaikuttaisivat kenenkään persoonallisuuteen? Niin moni asia vaikuttaa ihmiseen niin paljon enemmän.

Ehkäpä eivät vaikutakaan, vaan niistä voi tulkita ja tutkia sitä. :wink:

Itse en kyllä usko horoskooppeihin. :grin: On totta, että ne voivat osua kohdalleen pelottavalla ja hauskalla tavalla, mutta minun kohdallani sitä sattuu hyvin harvoin. Tällaiset sattumat jäävät sitten paremmin mieleen ja sitä uskoo niiden käyvän toteen yleisesti. Kyllä minä muistan lukeneeni horoskoopista, että eräänä tiettynä päivänä saan tietää, että merkitsen hänelle (jollekin pojalle tietenkin) enemmän kuin luulen. Sattumalta tuona päivänä luokkakaverini sanoivat vahvasti epäilevänsä erään luokkakaverini olevan ihastunut minuun. Mutta muuten horoskoopit ovat niin epämääräisiä ja ympäripyöreitä (olet luovalla päällä tämän kuun aikaan, yllättävä sattumaa saa sinut onnelliseksi etc.), että ne joko toteutuvat tai eivät, riippuen ihan miten haluaa ne uskoa. Varmasti sattumalta joku kokee olevansa erityisen luova johonkin aikaan vuodesta, tai sitten hän on luova aina ja siksi se sopii horoskooppiinkin.

Myönnän kyllä lukevani horoskooppeja silloin tällöin. Ne ovat hauskoja, niistä saa ihan kivat naurut jos jaksaa tarkkaan lukea. Jotakin lausahdusta tulkittaessa, ja mielikuvitusta käyttäessä, saa ne hyvinkin osumaan oikeaan. En kiellä, ettei olisi kivan kutkuttavaa huomata horoskoopin ennustaneen jotain oikein (kuten mianitsemani päivälleen ennustettu uutinen) :p Ja ovathan horoskoopitkin eräänlaista kirjallisuutta, kyllä lukutoukan pitää välillä tutustua näihinkin. Ovathan luonneanalyysit tarkasti kirjoitettuja. Ja niiden avulla voi tutkailla itseään! Olenko minä rehellinen ja luotettava härkä, joka toisaalta suuttuessaan on hyvin vaarallinen (sitä saa kysyä läheisiltäni)? 8-)
 
Ylös