Avara luonto

Ilu

Hobitti
Tuli äsken katsottua trumpettikurkien toilailuja. Joten päätinkin sitten perustaa tämän topicin, haulla ei ainakaan suoraa topiccia löytynyt.
Eli lyhyesti: Mitä pidät sarjasta, mikä on ollut paras jakso/sarja ja muuta samanlaista...

Kun faija osti toisen telkan, niin olen päässyt katsomaan AL:ää säännöllisesti. Tottakai sitä luontofriikkinä jää siihen koukkuun! On melkeinpä pakko katsoa jokainen jakso, minkä ehtii. Eniten olen pitänyt Nisäkkäiden maailma-sarjan "Merinisäkkäät"-jaksosta, siellä on valaita! :) Myös Etelä-Amerikka-sarja oli hyvä. Viime aikoina sarjan taso on laskenut vähän, jos muistelee niitä entisajan jaksoja. Mutta hyödyllinen se on silti.
 
Tutustuin Avaraan luontoon ihan pikku tyttönä. Se oli joka lauantainen perhetradition saunan jälkeen. Niitä oli aina kiva katsella, vaikka välillä leijonat tai muut pedot vähän pelottivatkin. Nyt on jäänyt katsominen vähän vähemmälle, mutta yritän aina silloin tällöin sitä katsella. Siitä ainakin opin enemmän eläimistä, kun bilsantunnilla aikoinaan. Mieleen on jäänyt parhaiten joku merkilpikonna jakso. Siinä ne kuoriutivat niin suloisesti siellä rannalla ja sitten linnut tuli ja söi ne. :shock: Raakaa, mutta niin on tarkoitettu.
 
...

Vaikka en todellakaan mikään luontohullu olekaan (en edes lähelle) niin kyllä tuon eläinmaailman kummallisuuksia tulee töllötettyä (mm. tänään). Trumpettikurkia meillä katsoi koko perhe ja jaksettiin pitkän aikaa ihmetellä, kuinka ihminen voi lintua matkimalla auttaa niiitä ja kuinka linnut menivätkin totaalisesti halpaan... :D
Mutta muutenkin, varsinkin nuo uhanalaisista tai muuten harvinaisista eliöistä kertovat jaksot tulee katsottua. :D
 
Meillä katsottiin aina kotona Avara luonto joka viikko. Nyt kun asun yksin on tuo telkkarin katsominen muutenkin vähän jäänyt eikä Avaraa luontoakaan ole juuri tullut katsottua. Minä pidän David Attenboroughin ohjelmista, niitähän on aina usein tullut avarassa luonnossa. Tuo jalokuusen mainitsema merikilpikonnajakso on kyllä jäänyt mieleen. Muistaakseni juuri avarassa luonnossa oli muutama vuosi sitten minulle paljon päänvaivaa tuottanut jakso, jossa esitettiin ihmisen alkionkehitystä ikään kuin alkio kävisi läpi evoluution nopeutettuna yksisoluisesta ihmiseen asti.
 
Ylös