Avatar-sivuja

En tiedä, onko tällaista herjaa tullut kenellekään muulle vai onko kyse pelkästä spämmiosoitteiden keruusta, mutta luultavasti joku on linkittänyt oman avattarensa tänne joltain sivuilta ilman lupaa/maksua.

Kun kirjauduin Käärmeeseen, ruudulle pomppasi viestiruutu, jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä Käärmeen ylläpitoon ja poistamaan luvaton kuva. Mitenkähän tuohon pitäisi suhtautua, jos sama viesti tulee jatkossakin? Sivun osoite oli jotain tyyliin www.mad-sky.com.
 
Syvimmät anteeksi pyytöni tapahtuneesta. Minulla ei ollut todellakaan tarkoitus aihuttaa tälläistä hässäkkää enkä ollu tietoinen sivujen maksullisuudesta... Tästä lähin yritän saada lailliset avat.
 
No siis kaikki sellaiset kuvat, joita ei ole itse ottanut tai tehnyt, ovat jonkun muun ottamia tai tekemiä, ja ovat siten suojatut tekijänoikeuksin. Niitä ei saa julkaista netissä (pistää omille nettisivuilleen, suoralinkittää avatariksi jne.) ilman tekijän lupaa. Jotkut kyllä antavat käyttää kuviaan vapaasti, kun jotkut taas eivät niinkään välitä, mutta toiset taas eivät halua kuviaan käytettävän luvatta. Ja sitä pitää kunnioittaa, vaikkei jostain avatarin suoralinkitksestä nyt vielä linnaan joudukaan.

Skirkin tapauksessa kuva oli suoralinkitetty, ja sivusto, josta se oli napattu, läväytti aina kuvan yrittäessä latautua esiin pop-upin, jossa pyydettiin kuvan poistamista käytöstä, ja lisäksi jostain kumman syystä kysyttiin käyttäjätunnusta ja salasanaa. [22]

Moiset salasanojen keruut kuulostavat äärimmäisen epäilyttäviltä.
 
Väsäsin tuossa aikani kuluksi muutaman kontukokoisen (60x48) avan. Eli tuolta löytyisi muutama kymmentä avataria, joista osa on (myönnetään) hieman kömpelöitä. Mutta jos kelpaa, niin siitä vaan! :roll:
 
Semmoinen hieman Offtopic-kysymys, joka kuitenkin liittyy avatareihin. Minulla jo kerran tämmöinen kämmi tapahtui. Eli olen ottanut käyttöön avatarin, joka on jo ollut käytössä täällä Konnussa. Tästä sainkin yksityisviestin, jossa minua pyydettiin vaihtamaan avatarini. Viestini oli ystävällinen ja asiallinen, enkä tästä pahastunut ja vaihdoinkin avatarini.

Mutta nyt haluaisin tietää vastaisuuden varalle, milloin mikäkin avatari on jo käytössä. Ei huvittaisi käydä lähes jokaista käyttäjää erikseen läpi :)
Osaisiko kukaan sanoa, näkisikö jossain listan käytetyistä avatareista?

Kiitos.
 
No siis juu. Konnun avatar-listahan löytyy osoitteesta http://www.vihrealohikaarme.com/avat/ ja siellä olevat avatarit ovat vapaasti käytettävissä, mutta niistä tosiaan on monet jo käytössä.

Listalla olevat avatarit joiden nimi on jonkun kontulaisen nick, ovat tietysti käytössä tällä henkilöllä. Sitten on taas näitä boromir_ihme (tms) nimisiä avatar tiedostoja, joista ei voi oikein olla varma onko se jollain käytössä vai ei.

Kaikkein helpoimmaksi olen itse nähnyt sen, että teen itse omat avatarini. Näin niitä ei ainakaan muilla ole. :)

Mikäli avatarien yhtäläisyyksien näkemiseen löytyy keino niin muut Ylläpitäjät tai Konnavahdit lienevät voivat kertoa siitä, sillä minä en tiedä. :)
 
Rotillakin on tunteet!

Kävin katsomassa avatar-listaa ja löysin sieltä kauhukseni tällaisen avatarin: rottien_kuolema.jpg! Karvat nousivat pystyyn, hännässäkin! Nyt minä varmaan näen unia kissoista ja myrkkysyöteistä viikot läpeensä. Puistattaa vieläkin.

Muuten, en edes tiennyt, että samaa avataria ei varsin suvaita kahdella eri käyttäjällä. Mielestäni olen nähnytkin välillä eri nickien vieressä samoja naamoja.

Muuten, tämä minun rotannaamani on netistä joltakin jo unohtamaltani sivulta peräisin eikä sitä ole kai varastoitu minnekään Konnun tiedostoihin. Ainakaan minä en ole asian hyväksi tehnyt mitään. Välillä iskee pelko, että entä jos sivun ylläpitäjä panee pillit pussiin ja minä katoan olemattomiin. Mitä voin tehdä varmistaakseni sen, että voin rapistella rottana ympäriinsä Konnussa Dagor Dagorathiin saakka?
 
Vaihtoehtoja, vaihtoehtoja...

1. Lataa kuva koneellesi
2. Muokkaa se Käärmeen käyttämään kokoon 48 x 60 pikseliä ja tallenna se
3. Lähetä se Käärmeeseen koneeltasi profiilisivun avulla

Tapa 2:
1. Pyydä jotakuta toista muuttamaan kuva Käärmeen muottiin ja lähettämään se sinulle
2. Lähetä kuva Käärmeeseen koneeltasi profiilisivun avulla

Tapa 3:
1. Häiritse ylläpitäjää, joka tekee koko ruljanssin
 
Kiitos Merrille ohjeista. Noudatin tapaa 1 ja sain avan toisella yrittämällä perille. Se kyllä näyttää vähän epätarkemmalta kuin ennen. Olisiko jokin muu muoto ollut parempi (edes mahdollinen) kuin .jpg? Kun en noita erota toisistaan.
 
Ärrhhhh!!!! :x
:evil:
kiva,kun melkein kaikilla sivuilla,mis käyn,niin käytän samaa avataria.no,täällä mun ava on liian iso! voi -sensuroitu- ! Gggrrrr,miten saan siitä oikean kokoisen???
 
Namipala, kuvan koon muuttaminen tehdään kuvankäsittelyohjelmalla. Ja jos ei sellaista itsellään ole, tai ei muuten vain ole perillä ohjelman toiminnasta tms, niin ei muuta kuin kerrot esimerkiksi minulle, mistä kuvan löytää (tai lähetät sen sähköpostilla), niin hoidan homman.
 
Mew sanoi:
http://photobucket.com/albums/v369/cute_october/ tein siitä julkisen, ihan vapaasti saa käydä katsomassa ja ottamassa.
Siellä on kaikki 100x100 avat mitä olen keräillyt tässä vähän aikaa. Muistutan että minä olen pyytänyt luvat noihin avoihin joten älä sinä jos otat niistä jonkun vaan sano että olet tehnyt sen avan.

Otan tuolta avan! Otan sen toiseen foorumiin käyttööni. :> Saatan kyllä vaihdella sitä avaa välillä..
 
Ylös