Azan maalauksia ja kuvia

AZa

Kontulainen
Jotain tämmöstä pientä mitä on tullut lähipäivinä tehtyä. En mikään kuvataiteen mestari todellakaan ole, mutta sanokaa mielipiteenne (ja rakentava kritiikki on aina plussaa). Pahoittelen jo etukäteen huonoa kuvanlaatua, mutta kun ei ole skanneria niin ei voi mitään.

Kaksi ihka ensimmäistä öljyvärimaalaustani, jotka tein koulussa (kotona ei ole mahdollisuutta, yhyy)

1. Otin mallia yhden pelin "konseptitaiteesta" (arvatkaapa mikä peli? :) )

000466.jpg

isompi: http://www.vihrealohikaarme.com/kuvat/000466.jpg

2. Nukkumatti parturikäynnin jälkeen ;) (otin mallia Sandman-sarjakuvan päähahmosta, mutta kuvasta tulikin ihan jotain muuta)

000465.jpg

isompi: http://www.vihrealohikaarme.com/kuvat/000465.jpg

Ja viellä lyijykynäpiirros kaupan päälle:

Soturipappi:
000467.jpg

isompi: http://www.vihrealohikaarme.com/kuvat/000467.jpg

Kommentteja saa antaa :D

edit. öh.. noita kuvia voi liittää näköjään kätevämminkin... mutta näkee ne tuollakin tavoin.
 
Tuon viimeisen olen toistuvasti nähnyt virheellisesti Tom of Finlandin hahmona. Toinen vilkaisu on korjannut erheen: edes Tomin piirroksissa ei hahmolla ollut omaa lekaa omalla olkapäällä.
 
Mmh. OSaat sitten piirtääkin? Kaikkea sitä näkee kun nuoreksi elää. ;)

Ja asiaan. Tykkäsin ensimmäisestä kovasti, tuo torni(?) keskellä vetää hienosti huomion itseensä. Tykkään vaaleista taustoista sen ympärillä, mutta ylhäältä tuleva valo/mikä lie on mielestäni ehkä hieman liikaa. Se vie hieman tehoa tornilta, joka muuten olisi äärimmäisen tyylikäs synkkyydessään. Noita nauhoja/köysiä, jotka lähtevät tornista en aivan ymmärrä, mitä niillä riippuu? Hyvänä puolena se, että vaikka tässä onkin yksityiskohtia, ne eivät tehostu liiaksi tietynlaisen pehmeyden ja häilyvyyden ansiosta. Tunnelmallinen työ.

Toinen kuva ei viehättänyt minua ihan samalla tavalla. Sandmania se kyllä on tunnelmaltaan ja tyylillisesti, mutta minä en vain osaa viehättyä tuosta. Hahmo on jollakin tapaa liian karkea, liian painava ja raskas silmälle. Toisaalta minä taas en yleensäkään viehäty tuollaisesta tyylistä, joten en ole oikea henkilö tuota arvioimaankaan.

Viimeisestä taas pidin. Se oli piirrollisesti hyvin tarkka, viimeistelty työ. Pää ei ihan luontevalta näytä haarniskan keskellä, mutta toisaalta se ei varmaan noin massiivisen asusteen sisällä näyttäisi muutenkaan, joten en oikeastaan voine nipottaa siitä. Hienoista suttua joissakin kohdista, olet näemmä kumittanut ja hionut paljon, mutta sekin on aika ymmärrettävää. Ja lopputulos on kuitenkin eheä, tarkka ja tyylikäs työ.

Kiitoksia näistä. :)
 
Kiitoksia kommenteista!

Tosiaan, nuo kuvat ovat vähän väärentyneitä kun olen ottanut ne kamerakännykällä. Tuo torni on oikeasti synkempi (voin vaikka joskus Vehka näytää jos et usko :) ). Ja tuossa toisessa kuvassa oikeastaan ainoa asia mikä minua miellyttää on tuo tausta, muuten se olikin tuommoinen harjoitus vain. Nyt vasta huomasin että sillä on liaan pienet kädet.

Papa Legban salaperäistä kommenttia olen yrittänyt jo tovin dekryptata. Leuka omalla olkapäällä? Mutta...tuosta naamasta tuli vähän.. tuommoinen "pullukka". Yritin vähän toisenlaista.

Laitan ehkä lisää kuvia kohta. Mutta tuo kamerakännykkä on kyllä aika onneton.
 
Joo, näytä vain, aina minä näen piirustuksen livenä mieluummin. ;) Ja kamerakännykkä? Hmm, eikös meidän lukiolla ole skanneri, käytä sitä?
 
Leka, AZa, eikä leuka. Vähän liian kryptinen kommentti silti. Olisi helpompaa jos hahmon olkapäällä olisi ison vasaran sijaan parru tai kanki.
 
Todella komeaa jälkeä, pidän erityisesti tuosta ensimmäisestä, vaikken todellakaan tiedä mistä pelistä on kyse (vika täällä päässä: en tunne pelejä). Siinä on synkkää dramaattisuutta ja valtavasti riepottelevan myrskytuulen tuntua. Hyrrr. :)
 
Mmh, mikä peli tosiaan on kyseessä? Tunnelmallisesti voisi mennä Falloutin puolelle, mutta veikkauksena tämä vain. Ehkäpä AZa kertoo meille todellisen vastauksen?
 
Laitoinpa tuommoisen kummallisen photoshop häröilyn ketjuun mukaan. http://www.vihrealohikaarme.com/kuvat/000589.jpg
 
Ylös