Bioshock

Ksu

Hobitti
Taas tuli aloitettua uusi peli, eli Bioshock scifi-kauhupeli.

Scifi tuntuu ihanan retrolta. Tykkään tuommoisesta 50-luku retroscifistä, ja tunnelma on tosi loistava. Veden alainen maailma on tosi kaunis, ja siksipä ongelmaksi muodostuukin tuo kauhu-osuus.

En ole mikään suuri kauhu-genren ystävä (aivan liian vilkas mielikuvitus siihen), ja niinpä Bioshock tuntuu aika pelottavalta. Olen viime aikoina pelannut ihan liikaa pelejä, joissa vihulaiset näkuvät jonkinlaisella tutkalla jo hieman etukäteen, ja tässä niin ei ole... Onneksi toistaiseksi kaikki ovat olleet aika kovaäänisiä, niin ne kuulee etukäteen. Mutta aikamoista räiskintää on toistaiseksi ollut: huitomista ja aseella osoittelua ties minne. Miksi sitten pelaan Bioshockia? Kun kaveri lainasi ja kehui juonta. Pakkohan sitä on ainakin yrittää.

Koneiden hakkeroinnista en ole vielä ihan varma pidänkö siitä...

Mites muut kontulaiset, onko Bioshock tuttu? Jälleen kerran, ei spoilereita, kiitos! :)
 
Bioshock oli yksi ensimmäisistä pelaamistani räiskinnöistä, ja mielestäni varsin hyvä peli. Juonikin oli mukaansatempaava ja
toisinaan hyvinkin yllättävä, joskin itse peli oli turhan lyhyt mielestäni. En muista Bioshockista paljoa, koska läpipeluusta on
jo useita vuosia.
Bioshock 2:n hommasin tänä vuonna, ja pidin siitäkin kovasti. Big Daddyna pyöriminen oli hauskaa puuhaa,
ja vaikka kontrolleja oli vaihdettu ekasta Bioshockista, oli pelin gameplay huomattavasti parempi kuin ensimmäisen.
Varsinkin se, että yhdessä kädessä pystyi pitämään asetta ja toisessa plasmidia helpotti huomattavasti pelaamista.

Bioshockiin on muuten myös tulossa jatkoa: Bioshock Infinite julkaistaan ilmeisesti jossain vaiheessa kuluvaa vuotta 2012.
 
On yksi viime vuosien lempipelejäni, pitkälti visuaalisen ilmeensä ansiosta. Olen kaikenlaisen retropunkin ystävä, ja Bioshockin edustama ns. decopunk on kaikista lähinnä sydäntäni.

Ja muutenkin tunnelma toimi, ja asearsenaalista ja voimista huolimatta oli kovin haavoittuvainen olo, etenkin jos halusi ryhtyä Big Daddyjen kanssa nujakoimaan. (tai jos vahingossa suututti sellaisen harhaluodilla.)

Bioshock kakkosta en ole vielä ehtinyt pelailemaan, mutta täytyy sekin hommata ja pelata vielä ennen kuin tuo Infinite ilmestyy.
 
Ostin kaikki tähän saakka ilmestyneet Bioshockit packina Steamin joulualesta. Olen menossa ensimmäisessä, sillä en ole kovin nopea pelaaja. En jaksa istua paria tuntia enempää pelaamassa kuin hyvin harvoin. Kirotut lukkoon menevät hartiat. Peli vaikuttaa tosiaan hyvältä, tykkään kovasti maisemista ja itse tarinasta. Peli saa ajoittain kylmänväreet kiipimään selkäpiitä pitkin, joten se onnistuu hyvin kauhupelinä. Siinä ei kuitenkaan ole liian pelottava tai ahdistava tunnelma ja pelaaja kykenee pitämään välillä hengähdystaukoja. Esimerkiksi Dead Spacea en oikein kykene pelaamaan, sillä se nostaa sykettä aivan liikaa. Tuntuu siltä kuin pääni sisällä takoisi jatkuva paniikkitila, mutta onneksi tätä ilmiötä ei tullut Bioshockin kanssa.

En ole kamalasti pelannut fps - pelejä, joten tämä on minulle uutta aluetta. Otin jostain syystä alussa normal - vaikeusasteen easyn sijasta, sillä herkkä egoni ei kärsinyt HELPON valitsemista. Ihan hyvin on toistaiseksi sujunut, mutta nyt edessä olisi ensimmäinen nujakka Bid Daddyn kanssa. Menin lisäksi vaihtamaan sähköshokin liekkeihin, mistä ei nyt ole kamalasti hyötyä sitä peltipurkkia vastaan. Odottakaa, söpöt pikkutytöt, setä pelast- Anteeksi. Joka tapauksessa, toistaiseksi näyttää hyvältä - alkuvaikeuksista huolimatta. Minunkin kohdallani ilmaantui tämä ilmeisesti melko yleinen ongelma: äänet eivät toimineet intron jälkeen ollenkaan. Tämähän ratkesi stereomikin kytkemisellä päälle, mikä ei ollut ihan läpihuutojuttu Windows kasin kanssa. Minulla on ollut tämä käyttöjärjestelmä jo kohta kaksi vuotta enkä vieläkään löydä kaikkea haluamaani.
 
Ylös