Chat tänne?

Bayonet

Hobitti
Terve!
Olisikohan chatilla tilausta tai mahdollisuuksia täällä Konnussa? Ihmisiä kuitenkin käy aika paljon ja voisi olla mukava jutustella samanhenkisten ihmisten kanssa ihan reaaliajassakin.
 
Tietty jos irkkipuolta tahdotaan kehittää, niin järjestettyä keskustelua olisi toki mahdollista järjestää jossain määrin. Lähinnä siis, että sovitaan jollekin päivälle kellonaika, jolloin yritetään olla paikalla. Nythän irkki on usein varsin hiljainen ja keskustelua on lähinnä satunnaisesti. Tänään on ollut ehkä vähän enemmän kuin useimpina päivinä.
 
Joo, hei kiitos nopeasta vastauksesta. Mun täytyy kattoa, kun saan tässä kaiken tohinan keskellä aikaiseksi räpeltää itseni sisälle sinne irkkiin. Yritinkin jo tuossa yhtenä hetkenä, mutta itse kun en ole sitä ennen käyttänyt ja kun olen näiden tietokoneiden kanssa muutenkin niin hyvä, että pidän parhaina tietokoneita, jotka voi korjata vasaralla, niin saattaa hiukan kestää. =)

Mutta ilo on myös huomata, että tämä foorumihan on tosi eloisa ja uusia kommentteja ja tekstejä tulee vähäväliä :)
 
Jotain tullut tehtyä joskus oikein, tämä paikka on pyörinyt omalla painollaan jokseenkin kymmenen vuotta :) Siitäkin huolimatta, että virheitäkin on ehtinyt tehdä runsain mitoin vuosien varrella. Irkissä on hieman eri porukkaa verrattuna Käärmeeseen, vakiokasvot ovat juurtuneet vahvasti. Uusia kasvoja ei ole nyt pariin vuoteen kauheasti tullut kun linkit ovat olleet vähän heikosti näkyvillä muiden aikaa myöten tulleiden muutoksien takia.

Irkin ohjeistus on tällä hetkellä vähän heikoilla kantimilla, Mibbitissä on joitakin ongelmia (se ei edelleenkään osaa näyttää ääkkösiä oikein kaikille) ja vanhat ohjesivut on ehtineet kadota bittiavaruuteen.
 
Smial Juhlapuu järjestää säännöllisesti teemakeskustelua omalla irc kanavallaan. TRD:n aikaan oli ihan avoinkin keskustelu, mutta jos tilausta on niin voisi harkita pitävänsä joskus ihan #konnussakin?
 
Eli mun pitää ilmeisesti rekisteröityä irkkiin nyt ihan ensteks, eikö? Tai siis enhän ole vielä virallisesti Tolkien-seuran jäsenkään, vaikka elämä tuntuu liipanneen läheltä sitä monta kertaa.. Ekoja kertoja taisin kuulla Tolkien-seurasta joskus 15-vuotiaana. Nyt kuitenkin olen päässyt jo näinkin pitkälle kuin tänne Kärmekseen :grin:

Mutta siis joo tämä kaikki kyllä kiinnostaa huimasti.. Ja tulihan noita Smialien palstoja vähän täällä jo tutkittuakin tässä päivänä parina :)
 
Rekisteröityminen ei ole pakollista, mutta silloin kukaan ei varasta nimimerkkiäsi. Ja rekisteröityminen on ymmärtääkseni kanavakohtaista? Vai serverikohtaista? Voit joko asentaa koneellesi irc ohjelman tai sitten käyttää tuota Merrin mainitsemaa Mibbittiä joka avautuu suoraan selaimeen.
 
Irkkiin ei tarvitse rekisteröityä, valitset vaan nimimerkin. Sitä voi myös vaihtaa irkkiin päästyä. Jonkun verran irkissä on komentoja, jotka voi olla hyödyllistä oppia, mutta pääpiirteittäin kun tuolla ensimmäisessä viestissä olevalla Mibbit-linkillä menee sisään ja antaa nimimerkin, niin voi alkaa höpöttää. Reaktiot voi olla ainakin aluksi hitaita kun valtaosa porukasta roikkuu kanavalla kaiken aikaa (= idlaa).

Seuran jäsenyyshän ei ole millään tapaa pakollinen, en ole jäsen minäkään. Meillähän oli tässä kaksi Tolkien-aiheista yhdistystä viiden vuoden ajan pyörimässä, mutta yhdistyivät vuoden alussa. Minä olen ollut laiska, enkä ole saanut aikaiseksi liittyä takaisin seuran suuntaan.
 
Ylös