City skylines

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
City skylines on suomalaisten kehittämä kaupunginrakennuspeli joka on ihan Melkorin vaikea. Tai ehkä ei kaikille, mutta minulle on.
Tämä on surkea avausviesti, mutta en osaa kirjoittaa hienoa esittelyä pelistä eikä juuri nyt ole kärsivällisyyttä nähdä vaivaa asian eteen (anteeksi ? ), mutta kaipaisin vertaistukea, neuvoja, vinkkejä...

Ensinnäkin en käsitä miten tuohon muka saa rakennettua toimivan sisäänajon kaupunkiin niin ettei se ruuhkautuisi ihan totaalisesti jossain kohtaa.
Toinen ongelmani on se että jossain vaiheessa pelissä alkaa kaupunkilaisilta loppua vesi vaikka mittarin mukaan sitä pitäisi riittää. Lisäksi viemäri menee tukkoon eivätkä jäteautot tee tehtäväänsä. Yleensä tässä kohtaa luovutan aina kun en keksi missä ongelma. Kun kaikkea pitäisi riittää ja kantavuudetkin olen mielestäni tarkistanut. Olenko vaan tyhmä enkä näe jotain itsestäänselvää, luovutanko liian aikaisin vai onko tähän joku ratkaisu jota en ole keksinyt? Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa?
 
Myönnettäköön heti aluksi, etten ole tätä peliä pelannut ja minun pitäisi olla hiljaa, mutta kun en halua! Siksi mainitsen oppineeni vuosia sitten pelissä Caesar III, että kaupungin on rakennuttava orgaanisesti, eli sinne pitää antaa vaeltaa rauhassa ihmisiä aluksi perustarpeista huolehtien, ja vasta sitten hienompia rakennuksia pystyttäen. Muuten kaikissa työpaikoissa on vajausta ja koko muurahaiskeko romahtaa kasaan.

Pahoitteluni tästä kommentista, mutta juuri tuo vanha pelini iski elävästi mieleeni kuvaustasi lukiessani.
 
@Kointähti, tuo on aika hyvä yleispätevä neuvo vähän kaikkiin kaupunginralkennuspeleihin joita olen koskaan kokeillut. minulla tosiaan iso synti näissä peleissä on usein hätäily. Tulee rakennettua valtavasti kaikkea kerralla eikä malta antaa kaupungin vaan elää.

Minä en muuten ole vielä koskaan onnistunut pelaamaan tätä niin että kaupunki olisi pidempiaikaisesti ollut taloudellisesti voitolla. Se varmasti vaatisi juuri tuota rauhallisuutta pelitahtiin sekä ikäviä päätöksiä korkeammista veroista tms. mikä tuntuu minusta kurjalta kun haluaisin vaan rakentaan ihanan kaupungin sen ihmisille.
 
Haluatteko että striimaan vaikka Twitchissä ja sen chatissa voi pistää kysellen? Tuntuisi äkkiseltään helpommalta kuin yrittää ulkomuistista kirjoitella asioita.
 
Haluatteko että striimaan vaikka Twitchissä ja sen chatissa voi pistää kysellen? Tuntuisi äkkiseltään helpommalta kuin yrittää ulkomuistista kirjoitella asioita.
Nyt en tiedä yhtään mistä puhutaan :D
 
Aa. Twitch on siis paikka jossa voi reaaliajassa striimata esimerkiksi peliä, joten pystyn sitten siinä jakamaan pelikuvaa ja puhumaan samalla mitä puuhastelen. Striimillä on myös tekstichat, joten siihen voi laittaa viestejä ja kysymyksiä jolloin voin reagoida niihin.

Kanavani on
ja en ole vielä striimannut niin, että joku olisi oikeasti ollut katselemassakin :D
 
Last edited:
Kuulostaa tosi hyvältä :) Tosin nyt pitää jo suunnistaa nukkumaan, mutta ehdottomasti olisin kiinnostunut tästä joku päivä. Jos vaikka laittaisi tämän läppärille pyörimään ja pelaisi samalla itse pöytäkoneella.
 
Jeh, olen tässä nyt koko kesäkuun lomalla että melkein pystyy milloin tahansa kokeilemaan :)
 
Luulen että joskus tuossa puolenpäivän ja klo 14 välillä ainakin minulla olisi aikaa aloitella pelaamista tänään. Mutta ei mitään paineita jos on muuta tekemistä :)
 
Myöhäiseksihän tämä ilmoittaminen jää, mutta pistän striimin pyörimään klo 13.
 
Laitan striimin pyörimään 19.30 ja annan pelin pyöriä hitaimmalla vauhdilla etiöpäin.
 
Tulen striimaamaan tänään varmaan pitkin päivää. Pitää ensin syödä jotain niin sitten pystyy aloittelemaan, ehkä joskus klo 13 tai 14 maissa. Ajattelin aloittaa uuden kaupungin väkertämisen sellaisella teemalla, että pyrin pakottamaan ihmiset kulkemaan kävellen ja pyörällä.
 
Ajattelin kanssa tänään pelata jos suinkin maltam ja lasten päiväuniaika olisi siihen juuri sopiva :) Eli saatan liittyä seuraan.
 
Taas myöhään liikenteessä, mutta jos aloitan tänään striimaamisen klo 13.30, niin

PEUKKU = Cities Skylines
SYDÄN = Civilization VI
NAURU = Two Point Hospital

Saa nähdä ehtiikö tähän kukaan reagoida :D
 
Ylös