Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Cosplay

Keskustelu huoneessa 'Kadonnut Númenor', aloittanut Imithuel, 08.06.2005.

1. Imithuel

Imithuel Hobitti

Että tälläsestä sitten keskustelua. Haun perusteella tälläistä ei vielä ole, joten korjaan asian.
    Harrastaako kukaan cosplayta? Mitä? Missä? Milloin ja miksi? :)

Ite en ole vielä kokeillut vaikka halua olisi kamalasti. Mutta nyt olen sitten 18.9 järjestettävään Mangapäivään (Tennispalatsi) menossa todennäköisesti Bleachin Tatsukia cosplayaamaan. Valitsin näin helpon aluksi. Ei pitäisi olla kamalsti ongelmia vaatetuksen ja minkään muun suhteen.

Mutta muita? Vinkkejä voi antaa ;)
    Aika huono aloitusviesti, mutta toivon mukaan jonkinlaista keskustelua syntyy.

2. lana

lana Hobitti

En ole päässyt kokeilemaan cosplayta vielä, koska asun niin kaukan niistä kaupungeista, joissa järjestetään kaikenlaisia tapahtumia, joissa olisi mahdollisuus cosplayhin. Asuja on tullut suunniteltua vaikka kuinka paljon, pitäisi olla vain joku yleinen tilaisuus, missä sitä esitellä. Millonkas se tennispalatsin tapahtuma on? Olen nimittäin tulossa Helsinkiin tässä kesällä jossain vaiheessa ja siinä samassa voisi pistäytyä jossain tapahtumassa, jos sellainen sattuu kesälle.

3. Elindar

Elindar Hobitti

Minäkään en ole vielä koskaan cossannut, mutta kun katselin Kirsikkakukkaconin kuvia ja niitä upeita asuja, niin iski into minullekin. En vielä tiedä pääsenkö tuonne mangapäivään, mutta ensi vuoden Animeconiin voisi kyllä jotain asua kehitellä. Paras aloittaa jostain helposta, en nimittäin ole mikään ompeluihminen.. Jotain Naruto-hahmoa olen ajatellut kokeilla. Saa nähdä mitä siitäkin tulee.. ^^

4. Imithuel

Imithuel Hobitti

Tuolla sen jo mainitsinkin 18. syyskuuta ja 2005. Enemmän tietoa täältä.

5. Clarice

Clarice Hobitti

Cosplay vaikuttaa todella hauskalta harrastukselta, johon voi uppoutua oikein kunnolla. Haaveenani on ollut jo pitkään cossata Final Fantasy kasin Selphie Tillmitiä, joka on lempihahmoni pelistä. Hyvin tehtyä cossausta on hienoa katsoa. Mielestäni hahmot pitäisi toteuttaa mahdollisimman pikkutarkasti, koska hutaisten laitettu ärsyttää ja virheet pistävät silmään. Vaivalla tehty asu on todellinen aarre ja herättää ansaittua huomiota. Koko harrastus on kyllä vielä lapsen kengissä täällä Suomessa. Aion varmasti vielä joskus kokeilla cosplayta ja ehkä osallistua johonkin kilpailuun, jos kantti kestää. Pitäisi vain riipiä aikaa, koska asun tekeminen ja hahmon omaksuminen itselleen vaatii varmasti paljon vaivannäköä.

6. Rei

Rei Hobitti

Kirsikankukkaconissa olin pukeutuneena NGE-koulupukuun. Ayanami Reinä siellä olin. Jäi hiukan harmittamaan, kun en löytänyt mistään oikeanlaisia kenkiä ja jouduin tyytymään tennareihini.

Kyllä varmasti aion tätä minulle uutta harrastusta jatkaakin ja ehkäpä tänä kesänä päädyn vielä jonnekin joko Rei-puvussani tai sitten teen jonkun uuden. Jos ehdin.

7. Eärwen

Eärwen Hobitti

Minä cosplayasin ensimmäistä kertaa juuri Kirsikankukkaconissa ^__^' Asu oli FF X-2:n Yunan gunner-versio. Cosplay-kisasta saattoi siellä myöskin minut bongata.. Nyt tällä hetkellä ei ole mitään asua valmistumassa mutta saattaapi olla että jaksan vielä tässä jotain tuonne Mangapäiville väkertää. Animeconiin ainakin jotain aion tehdä. Jrockin suuntaan taitaa seuraava puku kyllä mennä..

8. Mirha

Mirha Hobitti

Juu, cossannut olen, myönnän sen. Olin Itachi Sakuraconissa ja "viritetty" versio siitä Mangapäivänä. Traconissa minut saattoi bongata pikku-Izumona (Narutosta) jättikunait selässäni.

Seuraava projekti olisi Animecon, johon olisi suunnitteilla Bleachista kapteenit ja varakapteenit ja itse olen Hitsugaya. Mietitty on myös Kyou Kara Maou -cosplayta, mutta se jää nähtäväksi.

Nyt heitänkin kysymyksen teille: pitääkö mielestänne cosplay-asun olla itse tehty? Omasta mielestäni nimittäin cosplay ei ole oikea cosplay jos ei ole sydänvertaan siihen asuun vuodattanut. Nimimerkki: "Selvisin Akatsuki-kaavun teosta lähes hengissä"

9. Atheon

Atheon Kontulainen

Ajattelin herätellä tälläistä aihetta kun kesällä on kuitenkin Worldcon. Itselläni ei vielä pukuaiheesta ole mitään suunnitelmaa muodostunut. Entäs muut? Oletteko jo pitkällä valmisteluissa, vai oletteko edes vielä ajatellut asiaa? Miksi aiotte pukeutua vai haluatteko pitää sen salaisuutena?

Edit. Toki yleinen cosplay keskustelu myös suotavaa, mutta tämä nyt alkaa hiljalleen olemaan ajankohtaista. :D

10. Isilmírë

Isilmírë Kontulainen

Päätin aika varhaisessa vaiheessa, että cossaan Team Aquan jäsentä, mutta pojan eikä tytön puvussa. Asuvalinta perustuu sen yksinkertaisuuteen, mukavuuteen ja käytännöllisyyteen kesäsäällä: t-paita, caprishortsit ja kangasvyö, huivi päähän ja raitapolvisukat sekä sopivanmallisetkengät jalkaan. Vähän vaivaa joutuu tietysti näkemään, että löytää oikeanlaiset vaatteet, mutta ainakin tällä hetkellä elättelen toivoa, etten joudu varsinaisesti väsäämään muuta kuin tunnuskuvion huiviin, sahalaitareunan housuihin ja feikkipäälliset kenkiin. Mitään en kyllä vielä käytännössä ole asun toteuttamiseksi tehnyt ;)

Muoks: Tietty asuvalinta perustuu ensisijaisesti siihen, että kyse on Pokémon-maailmaan sijoittuvasta hahmosta, joka on lisäksi viehättävän merirosvohtava. Mutta perusjäsenen puku on lisäksi miellyttävän yksinkertainen. Mitään pomojen hienoja asuja en jaksaisi alkaa väsätä.

Otak tykkää tästä.

Jaa somessa