Cosplay

Encanton katsomisesta asti minulla on ollut suunnitelmissa cossata Julietaa, joka on lempihahmoni kyseisessä elokuvassa. Ehkä vielä saan sen aikaiseksi hamassa tulevaisuudessa. Joskus haaveilin cossaavani myös metropomo Ingoa Pokémon Black & Whitesta, mutta totesin sen sitten heikosti toteutettavissa olevaksi ideaksi. Minä kun koen olennaiseksi osaksi Ingon visuaalista ilmettä sen, että hän on hyvin pitkä ja laiha, ja itse olen kaikkea muuta :D Olen nähnyt yhden todella hyvin tehdyn Ingo-cossin, johon oli pukeutunut minua paljon hoikempi nuori nainen, eikä se hänenkään päällään näyttänyt siltä kuin minun mielikuvissani pitäisi. Eikä tämä ole tarkoitettu dissaukseksi kyseiselle cossaajalle, joka oli aivan upea, tajusin vain viimeistään siinä kohtaa, että minun on mahdotonta tavoittaa reaalimaailmassa Ingon kohdalla itse kaipaamaani esikuvalle ehdottoman uskollista anime-estetiikkaa.
Itse olen miettinyt tuota uskollisuutta alkuperäishahmolle... Ja totesin, että se rajoittaisi itseäni aika pitkälti tekemästä lempihahmojani. Meinaan ei ole ihan Wonder Womanin muotoilu mulla, mutta ihan sama, rakastan hahmoa joten olen hän kun päätän olla. 😄 Cosplay on kyllä tosiaan vähän tasapainoilua omien mielikuvien + toteutettavuuden kanssa, se on kyllä totta. Itse pohdiskelin jonkin aikaa tuota Wonder Womania, mutta Bombshell-sarjakuvakirjoissa seikkailevat DC Comics -maailman naishahmoja hyvinkin bombshell-muotoiltuna, niin totesin, että hyvä siitä tulee. Ja tulikin, varsinkin kun conien Conikuvat-kuvauspisteessä saa tämmöisiä kuvia ihan miittilipun hinnalla - näytän omasta kriittisestä mielestänikin mainiolta ja kohtuullisen uskottavalta. 😄 Kuvien käyttö ilmaista siis kun laittaa kuvaustiedot, eli tämä kuvattu Conikuvien kuvauspisteellä, kuvaaja Kyuu Eturautti ja ohjaaja Tiina "Chiina" Uusi-Rasi:
ww desu2022.jpg
 
Kannatan sitä näkemystä, ettei hahmon iällä, koolla tai muodolla ole cossatessa väliä, kukin cossatkoon mitä vain omien mielihalujensa mukaan. Ingo vain on sellainen hahmo, jonka ulkonäössä nimenomaan minun pääni sisällä keskeistä on pituus ja laihuus, ja siksi en itse jaksaisi panostaa hahmon cossaamiseen, kun en kuitenkaan saisi itsestäni sen näköistä kuin haluaisin.
 
”Ehkä pitää jäädä "eläkkeelle" politiikasta ensi kuntavaaleissa ja käytän kaiken siitä jääneen ajan cosplay-asujen väsäämiseen! 😄.”
Se on hyvä selittää puoluetovereile, ettei voi enää lähteä ehdolle, kun pitää säästää aikaa cossaamiseen. 😆
Mulla nyt ei oikeastaan ole sellaista toteuttamiskelpoista cossihaavetta, vaikka odotuslistalla on useita hahmoja. Jos olisin pitkä ja hoikka vaaleaverikkö, ja osaisin tehdä jotain worblasta, niin tekisin Thranduilin haarniskassaan. Mutta tällä ruumiinrakenteella ja värityksellä lopputulos ei olisi kuitenkaan sellainen kuin haluaisin. Haltioista ehkä joskus toteutettavalla odotuslistalla on Elrond RoP-asussa ja sitten mahdollisesti Curufin, joka olisi sitten siis ihan oma viritelmä.
Teiniä taas olen yrittänyt houkutella perhecossiin, hän voisi olla Wednesday Addams ja itse olisin Mortificia. Ehkä ensi Halloweeniksi?
 
Last edited:
”Ehkä pitää jäädä "eläkkeelle" politiikasta ensi kuntavaaleissa ja käytän kaiken siitä jääneen ajan cosplay-asujen väsäämiseen! 😄.”
Se on hyvä selittää puoluetovereile, ettei voi enää lähteä ehdolle, kun pitää säästää aikaa cossaamiseen. 😆
Toisaalta tämä saattaisi herättää ymmärrystä, mm. kansanedustaja Hanna Holopaisen kanssa ollaan keskusteltu cosplaysta ja pitäisikö järjestää jonkun perinteisen puolueiden makkaranpaistotilaisuuksien sijaan cosplay-tapahtuma. 😂

Teiniä taas olen yrittänyt houkutella perhecossiin, hän voisi olla Wednesday Addams ja itse olisin Mortificia. Ehkä ensi Halloweeniksi?
Me ollaan mietitty myös perhecosseja, yksi ois Liikkuvasta linnasta: minä olisin Sophie vanhana, Elenë Sophie nuorena ja Spokahontas ois Howl. Toinen, mitä olen yrittänyt Elmolle ehdotella, ois Azaraphael ja Crowley Good Omensista, tähän en ole saanut vastakaikua, Elmo ei ole vielä hurahtanut cossaamiseen.
 
Ylös