Doctor Who + Torchwood (+muut spin-offit)

Eilen vilkaisin loppua. Pääpahista näytteli kaveri, joka oli hyvä karjumaan suu ammollaan ja olemaan näkemättä vaivaannuttavan huonosti tehtyjä erikoistehosteita. Juu ei tarvitse alkaa seurata sarjaa.
 
Minulla on tiistain jakso katsomatta vielä. Maanantain jakso sai miettimään, pelkäävätkö robottikoirat imuria?

Erikoistehosteet saavat tosiaan huomaamaan kehityksen nollaluvun puoliväliltä nykypäivään. Ehkä pitäisi katsoa BBC:n alkuperäistä Doctor Who -tuotantoa, jotta uusien jaksojen tehosteet näyttäisivät hienoilta? :p
 
Kyllähän Dr. Who:sta on kovaa vauhtia tulossa ehdoton ykkössarja scifi- ja fantasiagenressä. Näin lähempänä 40 v ikää osaa antaa anteeksi hieman kököt erikoisefektit, onhan ne kuitenkin valovuosia edellä meidän lapsuutemme/nuoruutemme efekteistä.

Itseasiassa sarjaan olen tutustunut jo hyvin nuorena, alle 10 vuotiaana, kahden suomennetun Tohtori Kuka kirjan (luolahirviöt ja autonien hyökkäys) lukemisella. Jo silloin intohimoisesti etsin kirjoille jatkoa, mitä ei valitettavasti koskaan löytynyt.

Ja kyllähän se ykköstohtori-näyttelijä on Christopeher Ecclestone. Varsin pitkään David Tennant kantoi hullun Barty Crouch Jr:n viitta harteilla ja oli vaikea yhdistää Dr Who:n. Nyt kun katselen 4:ttä kautta DVD:ltä, olen vihdoin tykästynyt David Tennantiin tohtorina. Kaikkiaan tämä 4 kausi on hänen paras kautensa.

Niin ja Weepig angels oli uskomaton DR Who jakso, aivan uskomaton. Nousemassa omassa arvostuksessani ehdottomasti parhaaksi jaksoksi.
 
Mitä mitä mitä mitä??????????????????????
Milloin tämä topic tänne on laitettu??? Yritän ilmoittaa että minä(kin) olen Dr. Who fani. Katsoin Weeping angels jakson ennen kuin lähdin roomaan, ja roomassa tajusin, että kirkkoja on joka kadunkulmassa. Muutama enkelipatsas tuli bongattua ja siskon kanssa niitä ahkerasti vahdittiinkin. Hotellin aulassa oli puhelinkoppi, mutta nyyh ja voih, ei se toiminut. Ensin olin epäluuloinen sarjan suhteen, mutta ensimmäisen jakson katsottuani olin auttamattomasti koukussa. Välillä tulee pahoja aavistuksia, että jos tämä DW menee jopa TSH:n ohi. Mutta ei se ole mahdollista......... Eihän?? Minusta Tennant on paras tohtoreista ja Rose paras matkakaveri.
 
En ole juurikaan seurannut Dr. Whota (mitä nyt pari "uudempaa" jaksoa kakkoselta ja vanhempia scifiltä), mutta Torchwoodia olen joskus muutama vuosi sitten katsonut vähän enemmän (osittain isosiskon fanituksen takia). Harmi, ettei se nykyisin pyöri tv:ssä, mutta toisaalta jääpä sitten aikaa muuhun fanitukseen.
 
Doctor Who on ihana. Itse tosin tykkään sarjasta eniten kaudesta 5 eteenpäin, jota ei vissiin ole vielä tullut Suomessa. Paljon tosin tykkäsin myös Doctor-Donna -kaudesta.
 
Itse rakastan yli kaiken 2005-2010 vuosina tehtyjä Dr. Who jaksoja. David Tennant on niin mahtava :heart:
Ilmeet, eleet ja puhetyyli ovat upeita.

Harmittelen vieläkin Marthan päätöstä. En ole nähnyt siis siitä eteenpäin, mutta tiedän jo jotakin etukäteen :D
 
Suomen televisiossa näytettyjen jaksojen jälkeen eksyin katselemaan neloskaudesta eteenpäin internetin välityksellä. Nyt olen melkein saanut jo reaaliaikaisen brittiläisen (?) esitystahdin kiinni. :) Seuraavaksi jo seiskakautta, siis, tosin huomenna vasta.

Pidän Amysta ja Rorysta, vaikka Rorysta enemmän kuin Amysta. River on myös vänkä hahmo. 11 tuntui alkuun enemmän höseltävältä kuin 9 tai 10, mutta nyt siihenkin on tottunut.
 
Päädyin katsomaan Doctor Whota mm. Steelin ja purrin suositusten, maanittelun uhkailun, kiristämisen ja vakuuttelun vuoksi.
Aloitin ysitohtorista. Odotukseni olivat jokseenkin korkealla, koska sarjaa oli kehuttu minulle todella paljon,
mutta en silti joutunut pettymään. Jo ensimmäisestä jaksosta lähtien minulla oli sellainen tunne, että tämä
sarja on juuri minua varten. Sitten tietenkin menin rakastumaan Ecclestoniin(koska Ysi on vaan niin fantastic!) ,
ja sydämeni murtuikin kivasti tuotantokauden lopussa.

Nyt olen katsonut Kymppiä, josta en aluksi pitänyt läheskään niin paljoin kuin Ysistä (Ysi on minun Tohtorini<3),
mutta mitä enemmän olen Kymppiä katsonnut, sitä enemmän olen Tennantista alkanut pitää. Huomaankin
taas olevani tilanteessa, jossa rakastun hahmoon ja näyttelijään ihan liikaa, ja sitten kivasti murran sydämeni taas
kun Tohtori vaihtuu.

Tosiaan, sarja on mielestäni loistava. Kunhan saan katsottua tämän uudemman sarjan, niin voisin vilkaista
vanhempia tuotantokausia, sekä Torchwoodia.
 
Yhyy... Doctor Who jatkuu vasta ensi kesänä. Tavallaan odotan sitä, koska Tennant palaa takaisin, mutta neljännen kauden jälkeen hän ottaa ja uusiutuu (ettäs kehtaa).. ja sitä en halua. Menee minullakin taas hyvin...
 
Menin sitten katsomaan Doomsdayn. Itkin ihan vähän vaan. Eivaan, oikeasti itkin silmäni puhki.
En edes muista milloin viimeksi olisi tullut itkettyä fiktiivisten hahmojen vuoksi näin paljon.
Katsomista en kyllä voi lopettaa, olen jo sen verran koukussa, vaikkakin olen kuullut kauheuksia
Angels Take Manhattan-jaksosta. No, silloin itketään sitten lisää. Ja sitä ennen varmasti ainakin muutaman kerran.

[size=-6]Steel tää on niin sun vika.[/size]
 
Minen myönnä mitään! (Kirjoitin viime vuonna tähän topikkiin: "Olen myös todistetusti saanut ainakin kaksi ihmistä innostumaan sarjasta, vaikka ainakin toinen näistä oli ennakkoon jossain määrin skeptinen." Luku lienee nyt suurempi :p varsinkin kun varmaan ainakin välillisesti innostin joitakuita telkkarin ääreen kesällä.)

Päivityksenä omaan tilanteeseeni että olen nyt katsonut myös Torchwoodin, muutaman palasen Classic Whota (nelostohtoria), uuden sarjan kaudet 1-6 lähes kokonaan uudelleen sekä tietysti seiskakauden ensimmäisen puoliskon. Näistä viimeiselle oli ehkä tullut ladattua ihan ylimaallisen suuria odotuksia, joten parista jaksosta jäi vähän mitäänsanomattomat ja irralliset fiilikset, mutta onneksi kuutiot ja enkelit pelastivat paljon. Odotan toista puolikastakin innolla, täytyisi vain jaksaa pitää mielessä että ihmiset sitä DW:täkin kirjoittavat.

Olen koettanut olla leimaamatta ketään tohtoreista tai matkakumppaneista vähiten suosikikseni, sillä jotenkin se tuntuu sotivan DW:n teemoja ja arvoja vastaan. Tykkään siis tähänastisista päähenkilöhahmoista kaikista paljon, vaikka suosikkini minullakin toki on. Donna&Ten on mun the brotp (=lemppariparhaatkaverit ikinä), ja suosikkini myös erikseen. Rory ja Rose lukeutuvat myöskin rakkaimpiin hahmoihin, mutta rakkaita ne ovat kaikki.

Olenpa mennyt olemaan mukana tällaisessakin projektissa.
 
Vitoskausi ohi. Netflix ei auta enää, pakko etsiä Season 6 muualta. En ole vielä jaksanut.

Se on hyvin jännä kun jää koukkuun siihen että jee millonkahan taas saisi itkeä. Jokasen kauden loppu on ollut yhtä nyyhkytystä ja Doomsdaysta ei sitten puhuta ollenkaan. Ikinä.

Matt Smith ei oikein pure vielä koska Nine oli jumalainen ja Ten päläpälähottis. Smith tuntuu jotenkin jännältä, se on ihan hauska tyyppi mutta se doctorfactor puuttuu vielä. Vitosen lopussa pidin jo vähän enemmän (ja kyllä itkin sillonkin so what), koska käyttäytyminen oli samaan suuntaan kuin aikasemmilla precious baby Doctoreilla.

Nyt kun ajattelen niin herranjestas mulla on ikävä Ecclestonia ja Tennantia. Varsinkin jälkimmäistä.
 
Näin pari päivää sitten tokaa Doctor Who -aiheista unta ikinä. Siinäkin oli 11. Tohtori, mikä oli pienoinen pettymys, kun on vasta kolmanneksi suosikkini. :p Joo, vanhoja kausia en ole vielä ehtinyt katsoa.

Unessa kuitenkin oltiin joulupäivällisellä Tardiksessa, joka ulkoapäin näytti olevan laskeutunut maahan väärinpäin, mutta sekin oli joku kameleonttipiirin nyrjähdys vain. Siellä oli ainakin Tohtori ja Amy ja Rory ja Roryn isä ja minä (!) ja sit laulettiin englanniksi joululauluja. White Christmasin sävelellä muistan laulaneeni "I'm wishing for a Christmas special..", mikä oli Tohtorin mielestä hirveän hauska juttu. Jännästi tv-sarjan olemassaolo siis tiedostettiin sarjan maailmaan sijoittuvassa unessa. :D
 
Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia, kuin mitä Pagballa. Kokeilin tohtoria, mutta eipä oikein kolissut. Toki olen otettu siitä, että olen kuulemma vähän samannäköinen kuin the one and only Captain Jack Harkness. Ja saattaapa olla, ettei ne yhtäläisyydet jää vain siihen. Tv-sarja itsessään ei ole kyllä mun juttuni, mutta näitä fanityttöjä on hauska katsoa sivusta. Ei kuitenkaan liian läheltä, liian kauaa :) Ehkä olen vain stereotyyppinen mies ja tykkään enemmän suoraviivaisemmasta seksi- ja väkivaltaviihteestä ;)
 
Meillä mies keksi tarjota Doctor Whota Pikku-ukolle, ja sarjahan koukutti kymmenkesäisen täysin. Pojalla on nyt kolmas kausi menossa, ja minäkin alan olla jotenkin kärryillä ainakin päätapahtumista, kun niitä käsittelevää innostunutta pajatusta saa kuunnella tämän tästä. Menin jo lupaamaan Pikku-ukolle paidankin, johon kirjoitan kangasväreillä hänen oman nimensä Circular Gallifreyanilla =D
 
Ei tämä 11 tohtori oikein toimi, ei, ei... Ensinnäkin hän tekee vähän väliä toimia joita tohtori ei tekisi (yritys hävittää dalekit maan päältä, tv-lähetys jonka perustella ihmiset tappavat Silence- porukkaa yms.) Toiseksikin häneltä puuttuu sellainen perus lämpö joka oli sekä kympillä että ysillä, jotenkin hän on rehentelevän oloinen ja... noh, ei missään nimessä minun tohtorini. Dr Song on varsin mahtava hahmo ja Rorysta pidän, Amy taas on ehkä hiukan liikaa "nätti tyttö" hahmo. Siis se joka aina päätyy pulaan.

Mutta onhan nämäkin jaksot katsottava :), yritän asennoitua siten että on kyseessä eri sarja, joten kyllä tämä viihteestä käy. Kunhan vain ehdin niin pureudun noihin vanhoihin Dr Who kausiin ja Torchwoodia on pitänyt jo pidempään ruveta katsomaan. Aika on vain ollut vähän kortilla.
 
Oi ihanaa :) täältäkin löytyy Doctor Who -faneja. On ollut suosikkisarjani jo ainakin neljä vuotta. Kaikki "uudet" kaudet(1-6 + Tennantin lähtö special) nähty ja DVD:llä (tosin ilman suomi-tekstityksiä mutta mitä pienistä.) En malta odottaa että tilataan seiskakausi heti kun syksy+kevätosiot saa yhteisen boxin! IIK!

En ole nähnyt vanhojen kausien jaksoja kuin yhden :( siskoa ei kiinnosta joten en mäkään saa. Torchwoodia haluaisin katsoa mutta en saa. Porukat.. Sarah Jane adventures olen katsonut ensimmäisen kauden mutta se oli niin selkeästi suunnattu niin nuorille, etten jatkanut seuraamista.

Olen kyllä ihan koukussa brittisarjoihin, varsinkin bbc:n. En oikein pidä Amystä ja Tennant ja Eccleston lyövät Smithin. Rorystä pidän kovasti, River on ok. Olen varma, että tulen nauttimaaan suuresti tulevasta kaudesta, mutta traileri (jota katson viikoittain yhä uudestaan) ei ole kovin sytyttävä.
 
Torchwoodiin tutustuttu, huh 8). Todellakin hieman vanhemmille suunnattu sarja ja ennakkoluuloistani huolimatta H Y V Ä! Ja koukuttava! Kaudet 1-3 katsottu ja 4 kausi alkamassa. Kolmoskauden lopetus järkytti tämmöistä vanhaa kehäkettuakin .... Tässä lemmparikaudet olivat kyllä 1 ja 2 kausi. Ja varsinaisesti lempparihahmoa ei ole, ellei Rhysiä lasketa mukaan. Tai pidin kyllä Iantostakin ;) .
 
Ylös