Doctor Who + Torchwood (+muut spin-offit)

Atheon, päätit siis aloittaa urakan :D Voimia, etenkin jos aiot katsoa myös kaikki rikkinäiset jaksot.
 
Täällä on taas yksi koukutettu. Olen juuri katsomassa DW 2005 season 2 päätösjaksoa. Olen nähnyt aiemmin satunnaisia jaksoja ja kiinnostaisi katsella myös alkuperäisiä Doctor Whon jaksoja.

Jostain syystä moni on sanonut Ecclestonin olevan mieluinen Tohtori, mutta se mitä olen nähnyt myös muita Tohtoreita, Tennant on kyllä ehdoton ykköseni. Capaldi on toinen suosikkini, mutta koitan vältellä uuden kauden katselua kunnes pääsen kausissa sinne saakka.

Torchwoodia en ole vielä katsellut, mutta siihenkin aion tutustua.
 
Katselin joskus pari vuotta sitten pari jaksoa modernin Whon ykköskautta, mutten oikein kunnolla tykästynyt. Sittemmin katsoimme ystäväni luona Blinkin, joka oli erittäin hyvä jakso. Tästä innostuneena tulinkin sitten myöhemmin katsoneeksi Areenasta Ylellä näytettyjä Tennantin jaksoja. Ihastuin täydellisesti. En ole edelleenkään saanut katsottua kaikkia jo ilmestyneitä jaksoja, vaan jumitan vitoskaudella. En ole kovin ahkera sarjojen katsoja, vaikka katsottavastani suuresti pitäisinkin. Katson mieluiten yhden tai kaksi jaksoa kerrallaan muutamana päivänä viikossa, jos sitäkään. Ei maratoonausta, kiitos.

Kasikauden seurasin televisiosta, mutta se oli melkoinen pettymys. Capaldin tohtori ei sinällään ole huono, hän on oikeastaan melko luonnollinen jatkumo yhteentoista. Hänen vastanäyttelijänsä vaan nyt ei mielestäni oikein enää sovi uudentuneelle päähenkilölle: heidän kemiansa eivät yksinkertaisesti kohtaa ja Claran hahmokehitys nilkuttaa aivan väärään suuntaan. En ymmärrä, miksi BBC valitsi hänet näyttelemään koko yhdeksänneksi kaudeksi. Jos katsojaluvut ovat laskeneet, eikö olisi luonnollista yrittää jonkinlaisia muutoksia? Clara on kuitenkin ollut mukana jo melkoisen monta kautta ja hänelle yritettiin jättää hyvästejä jo monesti kauden aikana. Varmaankin hahmon fanitkin olisivat jo melko valmiita päästämään irti..

Monilta olen kuullut hyvää Ecclestonista, mutten ole toistaiseksi nähnyt häneltä yhtään todella hyvää jaksoa. No, en minä niitä ole montaa katsonutkaan... 10. tohtori on ehdottomasti suosikkini, mutta hänenkin parhaimmat palansa löytyvät juuri Rosen ja Donnan olessa hänen kumppaneinaan. Martha ei ollut huono hahmo, mutta jotenkin hieman laimeahko. 11. tohtori on myös melko viihdyttävä hahmo, mutta luulen viehtymykseni häneen johtuvan enemmänkin Amysta ja Rorysta. Pöhköpari.
 
Koulukaverini on sarjasta minulle tässä noin kaksi vuotta intoillut (eli suunnilleen koko ajan jonka hänet olen tuntenut), ja vihdoinkin hän on näköjään alkanut onnistua.

Tossa kesällä kun telkkarista tuli niin tuli katottua joitain kahden viimeisimmän kauden jaksoja (missasin aika monta koska en ollut kaikkien jaksojen tullessa kotona, ja aloitin katsomisen jostain keskeltä, vissiin jaksosta Mummy in the Orient Express). Jäin siinä sitten vähän niinkuin koukkuun.

Myöhemmin olen lainaillut kirjastosta aikaisempien kausien levyjä, mutta ne on niin kovin suosittuja joten joutuu aika paljon venailemaan kun ne varaa. (Vanhaa sarjaa en tietenkään oo lainkaan nähnyt koska sitä ei kirjastosta levyltä löydy, vaan oon nähny 2005 eteenpäin. Tiiä sitten jaksaisinko edes katsoa noita vanhempia episodeja edes vaikka jostain saisin.) Vielä joku kausi Kymppiä ja kaikki Yhdentoista kaudet katsomatta (joskin kaverini juttujen pohjalta tiedän että 11 on aika samanlainen säheltäjä kuin 10, ja lisäksi Yhdentoista juttuja ovat fetsit ja rusetit).

Itselläni ei ole varsinaista suosikkia sen enempää Tohtorien kuin kumppanienkaan joukosta, kaikki on omalla tavallaan mahtavia. Vähän tosin harmittaa että kaverini vihaa Kahtatoista, eikä sen takia ole montaakaan tämän jaksoja nähnyt. En sit voi fangirlata niitten jaksojen tapahtumista hänen kanssaan... :D

Mut joo. Kaveri tykkää viel pelleillä sillä et sanoo täysin out of context jonkun lausahduksen sarjasta. "Are you my mummy" on kuultu aika monta kertaa (itseasiassa niin monta että uhkasin hankkia kaasunaamarin ja tulla Halloweenina kouluun se päässä ja kysellä häneltä "Are you my mummy"), ja lisäksi kaverini suosikkeihin tuntuu kuuluvan "Burn with me", sekä "Hey who turned off the lights" (tuon viimeisimmän lausahduksen alkuperästä olen tosin tähän mennessä kuullut vain kaverini selityksiä luokkaa "Se on siitä pelottavast kirjastoepisodista, tiedät kun näet.").

Joo ei mul mitää järkevää asiaa ollu mut piti tulla sit tännekki sanomaan jotai :p
 
Kolmastoista Tohtori on juuri julkistettu:


Kyseessä on Broadchurchista tuttu Jodie Whittaker, aka Tohtori on viimein, kahdentoista reinkarnaation jälkeen nainen! Oon aika hyped, varsinkin kun Moffat lopettaa showrunnerina (Moffat + naishahmojen käsikirjoittaminen =nopety nope).

Nautin tällä hetkellä suuresti netissä asiasta itkevien kyyneleistä. Voivoi, onhan se nyt aika rankkaa, sarja on pilalla, ei NAINEN voi olla Time Lord, PC-kulttuuri ja SJW:t pilaavat taas kaiken. [22]

9b16d2cd48c3d0baa9f2a10a8bca43db--cry-baby-power-rangers.jpg
 
Tää oli loistava juttu. Ehdin jutella tästä mahdollisuudesta the Velhon kanssa, emme siis vielä tienneet miten tässä käy. Olen aika surkea fanittamaan mitään, mutta onhan Dr Who eeppinen tv-sarja :)
 
Uusi tohtori-fani minäkin. En tiennytkään miten huikea sarja tuo on. Siinä voi tapahtua ihan mitä vaan ja silti se on aina niin uskottavaa ja mielikuvitusta kutkuttavaa. Yksi jakso saattaa sisältää ällistyttävän nerokkaita ideoita, hillitöntä komediaa ja silmät kosteiksi vetävää draamaa. Oon aivan myyty.
Ainoa miinus täytyy antaa vähän liian nopeasta tahdista.
Ja naispuoliselle tohtorille isot tervetuliaiset! Nämä internetin mies-asia-pojat voisivat kasvattaa niitä juttuja siellä jalkovälissä niin se naisten olemassaolo ei tuntuisi niin pelottavalta. Haluaisin sanoa tämän paljon rumemmin mutta koetan pitää itseni kurissa. :)
 
Onkos kukaan katsonut Class-sarjaa?Löytyy ainakin ylen areenasta.Kyseessä siis Doctor Who spin-off joka sijoituu Class Hill Academyyn.Samaan kouluun jossa Clara Oswald oli opettajana.Sarja ei ole ihan yhtä nerokkaasti käsikirjoitettu kuin Doctor Who mutta yhtä riemastuttavan kaheli meininki ja yllätyksellisyys pitää hyvin otteessaan.
Sarja on ilmeisesti suunnattu lähinnä teini-ikäisille mutta toimii hyvin myös vanhemmillekin.
Ainoa mikä mua ihmetyttää on sarjan raakuus.Väkivaltaa on paljon,se on julmaa ja graafista.
Tuleeko tuo Torchwood miltään kanavalta tällä hetkellä?En ole ainakaan löytänyt sitä mistään.
 
Tohtorin uutta kautta on eletty jo hyvän tovin verran. Itse olen tykännyt valtavasti. Ehkä enemmän kuin pitkästä aikaa. Olen tapittanut silmät töttöröllä uusia jaksoja. Jodie Whittakerin tohtorilla on vauhti päällä ja ihana asu. Hän on mielestäni löytänyt tohtorin vauhdikkuuden ja epäröimättömän tuumasta toimeen -asenteen vallan mainiosti. Tohtorin seuralaiset ovat monipuolisia ja joissakin jaksoissa joku heistä saa vähän vähemmän ruutuaikaa, mutta yhtä kaikki, melko hyvä tiimi kyseessä.

Jaksot ovat olleen mielenkiintoisia. Muutamassa vähän muutakin kuin pelkkää avaruushörhöilyä, mikä on ihan piristävää. Ellei tällä kaudella niin jossain niiden dalekien on piileskeltävä ja tultava esiin.
 
the Power of the Doctor julkaistiin 23.10. mutta Yle ei ole vielä näyttänyt sitä, eli odotellaan... Se on viimeinen tämän vuoden kolmesta erikoisjaksosta.
Neljästoista Tohtori on jälleen David Tennant ja hän seikkailee taas Donna Noblen kanssa kolmessa 60-vuotis erikoisjaksoissa ensi vuoden marraskuussa. Mutta, mutta eikös ollut se vaara, että Donnalle käy huonosti, jos hän muistaa Tohtorin? Se ainakin tiedetään, että ne ovat viimeiset jatksot, joissa voidaan nähdä Donnan isoisä Wilfred Mott, koska tämän näyttelijä Bernard Cribbins kuoli kesällä 93 vuotiaana. Viidestoista tohtori nähdään myös ensi vuonna ja hän on skottilainen Ncuti Gatwa.

muoks Milloin saadaan nähtäväksi ne 2013 löytyneet tuhoutuneeksi luullut jaksot?
 
Ylös