Dragon Age

Minä en pelien suhteen hötkyile, vaan ostin Dragon Agen osat 1 ja 2 syksyllä 2011 ja aloin pelata ensimmäistä tänä keväänä! Eihän pelin pitäminen reilua kahdeksaa vuotta varastossa ole aika eikä mikään. Olen nauttinut kyllä lohikäärmeajasta, vaikka jäinkin lisäsisällön tehtäväsarjassa yhteen bugiin jumiin, ja yhdessä toisessa paikassa törmäsin puolestaan turhan kovaan vastukseen, jota olen yrittänyt useamman kerran taltuttaa. Näyttääkin, että täytyy jatkaa matkaa päätehtävien linjassa ja kenties palata myöhemmin vahvempana kurmoottamaan noita perkeleitä.

Pelaan ylimyskääpiöllä, jonka alkutarina oli varsin miellyttävä. Toivottavasti pääsen kostamaan myöhemmin siinä kohtaamalleni petturinlutvakkeelle. Tässä pelissä tuntuu usein jäävän jotain hampaankoloon.
 
Hienoa kuulla, että olet tykännyt DAO:sta Kointähti. Peli on kyllä edelleenkin yksi parhaista pelaamistani roolipeleistä, ellei jopa SE parhain.

Meikäläinen sai puolestaan viime vuoden lopulla viimein aikaiseksi sen, että hankin DAII:n ja aloitin sen pelaamisen. Minähän olin "boikotoinut" sitä aina vuodesta 2011 lähtien, koska, syystä tahi toisesta, olin saanut pelistä varsin negatiivisen kuvan ykkösosaan verrattuna. Ja onhan se totta, että kaikki kakkososan muutokset eivät ole mieleeni mutta ei se pelinä huono ole ollut. Valitettavasti pelini on jäänyt kuitenkin kesken. Sitä ongelmaa minulla on ollut muidenkin "pitkien" pelien kanssa viime aikoina.

DAO:ssa on tosiaan ainakin pari paikkaa joissa voi tuntua, että vastassa on aivan ylivoimaisen mahdoton vastus, tekipä sitten mitä tahansa. Itsellänikin oli pari tällaista kohtaa ensimmäisellä pelikerralla. Muistan esimerkiksi yhden kohdan "Broken circle" tehtävässä, joka tuntui silloin mahdottomalta. Mutta kyllä se oikea taktiiikka sitten kuitenkin löytyi. Mutta totta on sekin, että joihinkin paikkoihin ei "kannata" mennä ennenkuin on muutama lisätaso hankittu.

Paljon tietysti vaikuttaa se millä vaikeustasolla pelaa.

Toivottavasti pääsen kostamaan myöhemmin siinä kohtaamalleni petturinlutvakkeelle

Kyllä se petturi-roistikas vielä vastaan tulee. Mutta mitä sitten tapahtuukaan... No, se on sinusta kiinni.
 
Ylös