Edustavia kuvia miittipaikoista

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Olen tässä nyt järkyttävän hitaasti värkännyt tapahtumiin ilmoittautumisen kanssa ja minulla on sellainen ongelma, että kun tekee jotain, niin se on hauskempaa ja motivoivampaa mikäli asiasta voi tehdä samalla hienon. Ja ilmoittautumisjärjestelmän osalta tämä tarkoittaisi sitä, että kuva miittipaikasta ois kiva. Näin saa tehtyä muutakin kuin melkein tyhjän sivun, jossa lukee "ilmoittaudu!".

Ajatuksena olisi siis löytää kuvia, jotka edustavat kutakin miittipaikkaa mahdollisimman hyvin. Varmaan kuva jossa on mahdollisimman vähän ihmisiä tai ei ollenkaan. Tietty aina olisi hienoa jos kuvia olisi useampia, mutta nyt alkuun edes se yksi olisi riittävä. Siihen en ota kantaa, onko kuvan parempi olla sisältä vaiko ulkopuolelta.

Näin ensihätään olennaisinta olisi saada kuva Hämeenkosken leirikeskuksesta, niin saa sen läntättyä näkyville. Olisi kuitenkin hienoa jos myös vanhoista miittipaikoista saisi kuvan:

  • Hämeenkosken leirikeskus
  • Lammasniemi, Vesilahti
  • Lapjärven leirikeskus, Miehikkälä
  • Petäjärannan leirikeskus, Luumäki
  • Pyhäkankaan leirikeskus, Uurainen
  • Rismalahden partiomaja, Salonsaari
  • Salmin leirikeskus, Suodenniemi
  • Särkisalmen seudun metsästysyhdistys ry:n metsästysmaja, Parikkala
  • Vahojärven leirikeskus, Parkano
  • Valkjärven leirikeskus, Hausjärvi
  • Vallitun leirikeskus, Kangasala

Eli aika monessa paikassa on miittailtu tässä kymmenisen vuoden aikana. Listalta puuttuu vuoden 2007 The Miittiä edeltävät miittipaikat. Ja nehän toki järjestettiin ilman yhdistystä.
 
Valkin tutustumiskäynniltä on kuvia tuolla. En tosin tiedä miksi en ole ottanut parempia yleiskuvia...
Petäjärannasta
lr7AAcHGK_cpX8AJXeI3KH9EC7XgEa8VeoACFy-ga9zHz8dgk00oKFMlFx8Cs2OCUMRJ-uwOx2r6h6kPcn9W1AbUfAkenMUB7O6NGeHKS5v54nQvaiNCYx0Th0LKPOWygGGz8QHKuxO9KgvijVAFbICVpk4Q-zMdECQDtiv1g3r7a_HViNBLwTWEhx6ECHFscDocpMYd8q0bcj3PGAasnk888I_VQB05x5reOVnHLh3GIsy-thVJXn8adX71vAh_gz3swPF2lefRzfPbB77QBSJEAOS5VPWLlUkP2I4f9oAI3FeNyO2jiHXDkCP09YbUYzvYuUyE4YAGo4A6lDxwK4MJMl_geUok_4-2bEFMh86sslALfIUhZJ29cNrweTtY4eeab7sQT8ypM2Ee8EEa7MnKaZa9uzOF5m347pSFdAIC0YYJKSAmvg4MYXbWJ2xohUrz6CAXDjvTqkozhuxwMrEFFVf1uhOHRtRySIEb4SfTQYtZRsA8EEfG4S6Sr3qROb_vrE9YXAKmFyG7YjllTx_YWXb8pkf8xAmRsTwoPB_ewRQTaxpSh6l5BNCQfGkwm1-p=w1043-h782-no


Tämä on Vahojärveltä.
0ZBnKUAjBDTnvJYDxd8jHvEpNZ9iI-_bWicX4hTTLp1d5p9P6z6-NnYkIPidpf-LqQ6r-5wNlz4s-IMF2AgRzNxYLCnmXJMh76L5fa10pB2rE_iOgkYR9JePzOA0KPjXyAuRML5g4zEuFVaWAFSoDLAUnVunRNj2YGiToAo7xG5bXs0Kw2BGW-NFX98O_goKDUYA-c67pmBb_c6krjOBmq3Dg8UH8bXO2SVdJqtfdt5YOw3qVe2uiTEN4lVPl5PEDUYu5xuFydCOCjhA-bbVMvNGorLHxxZdYsPmHybUj6qKtqc3DquO5rKSGX1cyOEVL41Ajs8co9zhoG20ZvWuPyjZB_feiKmASP35QGNyjSK66apJCOWal30pVYrgVC5SURVuz3bPGPp1lvEdvYT1nnQxXhXeCv8B1mlVH69C5DraYyCuulQsz1w-HCnuV5Tg3Norz7klzVL_4j8wzH9ahSawxk9O2FUc38JRBjCbDA-ayniD5d4GBawQu42IoYSwU43B_-iIsmINepXsae9qh2w13_7sVZT-jbj6bXKXpGUUo8EFjGMc0RH2mUGDduRJYyLQ=w1043-h782-no


Olisiko näistä mihinkään?
 
Hämeenkoskelta minulla on tosi huonosti kuvia, mutta selailin miittikuva-arkistoa. Tuolla tunnutaan kuitenkin kuvatun enemmän ihmisiä kuin paikkoja. Tässä kuitenkin pari vaihtoehtoa vaikka väliaikaiseksi kuvaksi.
IMG_6916.JPG

_MG_6348.jpg

P6Y7MRPoKt9V318haEAG-BZE9Z0np_Sv8g6Fi7N1MpevWMAk1hxfk7cZ0D3XqsGCK_L6qsNmSH3Y31fnivAYCDS86ZLEPBCPfcmVcc7spzfBh4PEOPR6338a4zTGZwpsK9UivDNgxLAvAhmc0bHpx84FteUET6VY7eBcsT-MkUHWM3LCCYmqs5kOd8QVEsvZPfFP-eCT96hvZsZQjemU9Nlf0EQKDDCfPM6BTq3GkkJqxpzOvwjleUInGMuwSNqZXu-BCUeZUXFiq-kWkMnCLRdfrECawklqQobEua6DSMWtOfh-5YFmNaBi8UAXrbphRY1Mi39Rtwtg4_BOP5re0ANzwYLmw1kUy_QmQs08RBC687PjNrb1lqcADAbTit-lli5AjkPpx2USzjapo8qXX7fojlHDmHumCrHKLSTTqF0iFLHEUjp7ZLDEFfE7mo5xZ_GEIsXZQp8SkmOJgHW-r9EQlNCsIr5AnuHS0HeBToGGCb3glpv8HzTXZoaYRwS0NuTHzyWqWeBsnkroXE6B4MitbGLmVhirUIbAPCHCxDwDj77R23Ie9Bo4wzvlATgeUdlU=w1043-h782-no
 
Last edited:
Lapjärveltä. Sielläkin tunnutaan kuvanneen enemmän ihmisiä.
themiitti%252520009.JPG

OR6LQ7S5TxNaTxMv9YktkWLaEvdlrDYW1pTQsQ9ZO2s%2C7vvR2xdMUWln2OApqZkETePVBYbVbZnBkGa85xHhcpc%2CqElzaWYfr6rCdYwB13090iS5p5YHDrRa3jpKO3rr7J4
 
Niin voi muuten olla :D Jotenkin ajattelin että siinä on Dracaena joka kävelee ulko-oville ja kuva on otettu lasioven läpi huonolla tarkennuksella :p
 
Juu ei, siinä on Sherlock :D

Pahemmin ei tosiaan ainakaan itse ole tullut rakennuksia sinänsä kuvattua, kun enemmän kiinnostaa kuitenkin ihmiset. Ja koitin tuossa selailla omia arkistoja näiden varalta, mutta ei oikein tullut mitään käyttökelpoista edes vahingossa vastaan.
 
Last edited:
Yksi idea mikä tässä myös on vellonut päässä olisi pohjapiirrokset / kartat miittipaikoista. Niidenhän ei tarvitsisi ihan yksyhteen tarkkoja olla, kunhan on sinne päin, mikä taas johtaa siihen, että niihin voisi vetää inspiraatiota myös siitä tyylistä, jota Keski-Maan kartat edustavat. Sitten niitä voisi jo olla ihan hauskakin väkertää. Niistä tietää nopeasti että nyt ollaan liian vakavia jos joku alkaa pyöriä miitissä mittanauhan kanssa.
 
Rakennusten sijainnit toisiinsa nähden voi saada myös Googlemapsin kautta. Ainakin isoimmat rakennukset luultavasti näkyvät satelliittikuvassa.
 
Ajattelin syötellä miittipaikkojen latitudit ja longitudit tietokantaan, joten Google Maps -linkin ja muiden vastaavien lisääminen tulee olemaan vain siitä kiinni, että linkkiin voi syöttää ne. Google Maps on tosin vähän huono siitä, että siellä ei näe esim. Hämeenkosken rakennuksia. Fonectan kartoissa taitaa näkyä rakennukset paremmin.

Muoks! Ai niin ja toki jos joku ehtii tarkat latitudit ja longitudit käydä hakemassa kootusti ennen kuin minä ehdin, niin en ole kieltämässä. Olen kaivellut ainoastaan Hämeenkosken tiedot.
 
Mapsin satelliittikuvasta näkyy rakennuksetkin. Mutta varmaan on parempiakin vaihtoehtoja. Tuo on vaan minulle tutuin.
 
Uuraisten paikan kuva saisi kyllä varautuneimmankin pyromaanin puhkeamaan ilonkyyneliin. Pari mottia kuivia polttopuita rakennuksen vieressä sadesuojassa! Voisi vaikka rankkasateella tulla sytyttämään kasan tuleen iloisen varmana siitä, että talo palaa kivijalkaan asti. Paloturvallisuusmääräysten vastainenhan tuo systeemi on, mutta se on heidän valintansa. Kyselin paikkaa protukäyttöön, mutta seurakunnan johtohahmo oli sitä mieltä, että suuren ev.lut-kirkon varjossa pyristelevän ortodoksisen kirkon ei parane auttaa muita pikkutekijöitä. Suurelta pöydältä putoavilla murusilla on liikaa ottajia.

Lapjärven vuokraajataholta voi kysyä julkisivukuvia. Olen saanut sellaisen Protun sivuille – kuva on sama kuin nettimokki.comin ensimmäinen kuva, mutten tohdi luovuttaa kuvaa ilman sen ottajan suostumusta ja sen saa parhaiten itse kysymällä. Sisätilakuvatkin olisivat kelvanneet, mutten saanut niitä. Täällä on mm. pohjapiirustuksia, mutta ne ovat jo osittain vanhentuneita, koska ruokailutila ja majoitushuone vaihtoivat rempassa paikkaa.
 
Paikkatietoikkunasta saa kans maanmittauslaitoksen karttoja ja jos joku haluaa miitteihin ohjelmaa suunnitella niin sieltä saa näkyviin mm. lähialueiden muinaismuistopaikat ja luonnonsuojelukohteet.
 
Ylös