Kontu Se on hyvä paikka elää ja olla!

Elämätapamuutokset, ruokavaliot ja liikunta

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Jasdril, 23.06.2012.

1. Laichalaf

Laichalaf ben enyd

Turussa on kevät suurin piirtein alkanut ja sitä myöten fillarikausi. Viime vuonna koetti taas addiktoitua tästä opiskeluaikojen välttämättömyydestä. Täällä riittää kyllä pyöräteitä koluttavaksi edelleen. Kehittelin jopa reitin jolla on mittaa kotoa aika tasan 42.195km mutta tämä jäi lopulta kiertämättä kun Kakskerran kierros (47) ja Naantalin reissu (Raision kautta kotia (45) osuivat hyviin säihin. Piikkiöön/Paimioon asti ei viime kesänä ehtinyt mutta ehkä tänä vuonna.

Fairy tale tykkää tästä.
  2. Fairy tale

Fairy tale Lapinorava

Itse annan polkupyörän vielä olla varastossa. Olen kokemuksesta huomannut että maaliskuiset fillaroinnit kostautuvat sillä, että loppupäivänä on kylmä (vaikka olisi hyvin pukeutunutkin). Suunnittelen parhaillaan Latuyhdistyksen pyöräretkeä Ruissaloon toukokuun alulle ja sen pitäisi olla samalla opintojeni viimeinen näyttö. Ruissalossa muuten linnut lauloivat jo kovin menneenä sunnuntaina.

Ja ainahan voi polkea "virtuaalisia matkoja" kuten itse tein viime kesänä. Kun sahaa samoja pyöräteitä päivästä toiseen, keräsin sen verran kilometrejä, että sain täyteen 1204km, mikä riitti kotiovelta Raisiosta Kilpisjärven kyläkeskukselle. Jospa tulevana kesänä yrittäisi "polkea Hangosta Nuorgamiin" tai jotain vastaavaa. Odotan kyllä jo pyöräilykautta, mutta sitä ennen pitäisi vielä mennä vetämään ahkiotakin tuonne lumille.

Pitää vielä hiukan hehkuttaa. En tehnyt mitään uudenvuodenlupauksia, mutta en ole tämän vuoden puolella syönyt vielä yhtään karkkia tai suklaapalaa. Kun alkuvuodesta oli karkkimitta täynnä ja ruokahalukin oli aika lailla tiessään, oli helppo olla ilman karkkia. Ruokahalu on kyllä jo palannut ja se on kyltymätön. Hobitti minussa elää ja voi hyvin.

Isilmírë, Laichalaf, Círdan ja joku muu tykkäävät tästä.
  3. Isilmírë

Isilmírë Kontulainen

Ostin kesällä halvan käytetyn pyörän (kylläkin ihan pyöräliikkeestä, joten sen pitäisi olla kohtuullisen hyvässä kunnossa), ja tänään työmatkapyöräilin jo toisen kerran. Koska olen aivan rapakunnossa, vaatimaton viiden kilometrin matkakin saa minut rauhallisesta tahdista huolimatta ihan hikiseksi ja puuskuttavaksi. Osasyyllinen on toki myös kumpuileva maasto, joka pakottaa pinnistelemään ylös jyrkän mäen toisensa jälkeen. Välissä olevien alamäkien hyötykin vähän kärsii siitä, että niiden alapäässä on yleensä risteävä tie, jolle ei näe ennen kuin on melkein kohdalla. Kovin kovaa ei siis niissäkään voi porhaltaa menemään saadakseen alkuvauhtia seuraavaan ylämäkeen.

Olen jo vähän lueskellut talvipyöräilystä, mutta toistaiseksi suhtaudun ajatukseen hieman skeptisesti. Koetan kuitenkin jaksaa sotkea työmatkani fillarilla niin pitkään kuin sää ei siitä aivan äärettömän vastenmielistä puuhaa tee.

Last edited: 17.08.2017
  4. eowynofmay

eowynofmay Kontulainen

Tänään aktiivisuusranneke näytti huippulukemat: 578% päivän tavoiteaktiivisuudesta saavutettu. Tosin ilman eksymistä kansallispuistossa ei olisi ollut noin komeat prosentit :D Eikä vaatinut kuin yhdestä risteävästä polusta väärään suuntaan kääntymisen!

Isilmírë tykkää tästä.
  5. Jaamar

Jaamar Hyykäärme Vastuuhenkilö Kummi

Varmaan lähinnä tämän topikin aihetta. Kaveri kaipailee apua ja vastauksia. Teksti poimittu Facebookista.

Jaa somessa