Elder Scrolls IV: Oblivion

Kyllä vampyyrejä mielestäni löytyy muualtakin. Pikkuveli muistaakseni löysi sellaisen jostain luolasta (joita ei olekaan montaa :knockout: ). Itse en ole nähnyt, mutta enpä ole luolia kauheasti kolunnutkaan kun ovat niin ikäviä ja synkkiä.
Dark brotherhood on varmaan se varmin paikka.
Sen jäsenenä muuten on ollut jokainen hahmo jolla olen pelannut yhtään pidemmälle :wink: En ole varma mikä siinä viehättää.
 
Voi ihanaa, täällähän on juttua lempipeleistäni! [26]

Tietääkös kukaan mitään paikkaa, mistä tuon Shivering Islesin saisi halvalla? Ja missä hinnoissa se nykyään liikkuu? Itse olen vain nähnyt sitä neljänkympin hinnoissa, ja minusta se on yhä aivan liian paljon pelkästä lisäosasta.

Minä olen siis menettänyt sydämeni ihan näille Elder Scrollsin peleille. Morrowindin hankin joskus yläasteella (ja hetken koulu meni hieman huonommin, kun koukutuin niin) ja Oblivion eksyi kotiini suuren innon saattelemana julkaisupäivänä. Kädet ihan tärisivät, kun asensin sitä koneelle... Enkä pettynytkään, pelin antama vapaus ja oman hahmon luominen ovat vieläkin pop. Pelimakuni myötäileekin yhä tuota tyyliä.

Jos Oblia ja Morroa pitäisi vertailla, kallistuisin ehkä kuitenkin Morron puolelle. Osaksi nostalgian takia, mutta myös upean eeppisen juonen ja maailman takia. Lisäksi mikä olisikaan kivempaa stressaavana päivänä, kuin juoksennella Vvardenfellissa ihmissuden hahmossa ja lahdata kylämäärin ihmisiä. Maailma meni mielestäni Oblissa huonommaksi, sillä pidin enemmän täydestä fantasiasta kuin keskiaikaistyylistä. Oblin grafiikka kyllä on aivan omaa luokkaansa (niin omaa, että koneeni ei vieläkään jaksa sitä kunnolla pyörittää), ja siinä on myös korjattu paljon virheitä esimerkiksi alkemiassa.

Hellfire!
 
Itsellä loppui Oblivionin pelaaminen siihen kun Xbox 360 ei suostu enää pyörittää tuota peliä jostain syystä :S muut pelit kyllä toimii ihan hyvin. HArmittaa kyllä suuresti että näin kävi, mutta kokeilen peliä kyllä vielä kun sen saan takaisin kaverilta jolle sen lainasin.
 
Gerudo sanoi:
tarttis löytää jostai rikkaita kaupustelioita

En tunne peliä (käpyinen kone ei jaksaisi pyörittää), mutta spoileri listaa kaikki kauppiaat ja heidän kultamääränsä. En tiedä, onko pelissä myös upporikkaita ja outoja kauppiaita kuten Morrowindissa.
 
Tuo Duplication Glitch ei ota onnnistuakseen xbox 360:llä. Voisiko joku antaa suomenkieliset ohjeet.
 
Tein neljännen hahmon ja pelasin vielä läpi tuon Dark Brotherhoodin ennen kuin jätin pelin rauhaan. En kuitenkaan uskalla unistalloida :) DB:n juoni oli kyllä mielenkiintoinen ja yllättävä. Ruumita tuli sen verran että huhuh. Loppu oli aika harmittava ja herätti jonkinlaista sääliä hahmoja(erityisesti sitä yhtä) kohtaan.
 
DB:n juoni oli kyllä yllättävän traaginen, tuli ihan surku silmään. Todella hyvin se kyllä oltiin tehty, olen muiltakin kuullut kehuja siitä. Melkein teki mieli ruveta kapinoimaan kohtaloa vastaan. :p
 
Ongelmaaaaaa

Oblivion ei toimi, edes minimiasetuksilla, vaikka kaikki laitevaatimukset täyttyvät (2GHz, 768mt RAM, NVidia GeForce FX 5200). Välillä pyörii aivan mallikkaasti, mutta suurimman osan ajasta toimii tökkien. Auttakaa.
 
Re: Ongelmaaaaaa

the_eye sanoi:
Oblivion ei toimi, edes minimiasetuksilla, vaikka kaikki laitevaatimukset täyttyvät.
"Todelliset" minimilaitevaatimukset ovat yleensä vasta ne suositukset, ja tässä tapauksessa the_eyen kone kiristää vähän joka paikasta. Suurin pullonkaula taitaa kuitenkin olla näytönohjain, GeForce FX 5200 on alin (kehnoin) tuetuista näytönohjaimista pelille.
 
Noilla specseillä en kyllä olisi itse lähtenyt edes yrittämään. Taitaa ihan tosissaan olla hädintuskin alarajalla tuo näytönohjain. Suosittelen hankkimaan paremman koneen, oblivion osaa olla melkomoinen tehosyöppä etenkin näytönohjaimen osalta :/

//Kah, siltis kerkisi ensin. Noh, käytännössä sama pointti sitten kahteen kertaan.
 
Mulla ois pikkane kysymys; Oon nyt vasta pari päivää pelaillu Oblivionii ja oon saanu käsiini pari semmosta asetta missä on ''enchantit''. Ku se power palkki on kulunu loppuun onko mahollista ladata se jossain, vai tuleeko siitä aseesta sen jälkee vaa tavallinen? :o
 
Lumotun aseen saa kyllä ladattua uudestaan, mutta itse en ole magiaa harrastanut joten joku muu osaa varmasti kertoa siitä enemmän. Mutta ase toimii toki lataamattomanakin ihan tavallisena aseena. ja jos ei sitä halua uudestaan ladata niin saahan siitä hyvät rahat jos myy :wink:
 
Ei kannata ladata noita aseita uudestaan ellei ole miljonääriluokkaa - lataus tulee maksamaan mansikoita. Homma kuitenkin tapahtuisi niin, että viet aseesi maagin/sepän/vastaavan luo, joka lataa aseesi uudestaan.

Suosittelen opettelemaan lataamaan aseita itse. (= leikkiä Soul Gemeillä, jos oikein muistan)

www.uesp.net on muuten mainio sivusto koko Elder Scrolls - pelisarjaa koskien. Kattavia läpipeluuohjeita, apuja, koodeja ynnä muuta koskien koko sarjaa.
 
Herugrim sanoi:
Suosittelen opettelemaan lataamaan aseita itse. (= leikkiä Soul Gemeillä, jos oikein muistan)
Tuota juuri ajattelin, mutta en muistanut kyseisten murikoiden nimeä ja kun tosiaan en ole sitä itse tehnyt niin en osannut ruveta asiaa selittämäänkään. En edes tiennyt että niitä voi viedä ladattavaksikin jonnekin :o
 
Muuten, tuosta Shivering isle lisäosasta sen verran että miten tuonne uudelle alueelle pääsee(onko se jokin portaali tai vastaava), ja onko sinne mitään suositeltua leveliä milloin sinne voi jo mennä ja pärjätä? :)

Ja vielä semmonen että voiko Vaikeustasoa vaihtaa omalla ukolla jos sen on jo tehnyt?.. tein ensimmäisen (ja ainoan) easy tasolla ja se on todella tylsää kun vihulaisista ei ole mitään vastusta ;p
 
Peliä en ole vielä päässyt pelaamaan, mutta Wikipediasta lueskeltuani luulisin, että uudelle alueelle pääsee juurikin portaalista. Täällä on oikein portaalin kuvakin: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elder_Scrolls_IV:_Shivering_Isles
 
Olen Oblivionin pelannut niin läpikotaisin kuin mahdollista. Tuossa muistoksi tarina suosikkihahmostani ;) Sivun ensimmäinen viesti: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=891104&st=60&start=60 Pitääkin poistaa Oblivion koneelta niin vapautuu yli 10 gigaa! Ihan liikaa modeja. Levyssäkin on halkeama, se ei olisi enää kauaa kestänytkään.
 
Tuttu peli minullekin. Sain joululahjaksi playstation kolmoselle game of the year editionin siitä ja on ollut tähän asti todella koukuttava kokemus sekä itselleni että kahdelle isosiskolleni. :wink:
 
Ylös