Eloa IRCiin!

Vampirelady

Vamperi
Vastuuhenkilö
Uusille irkkaajille: http://wiki.kontu.info/Kontuwiki:IRC

IRC on viime aikoina viettänyt hiljaiseloa ihmisten siirryttyä
enemmän Skypen puolelle. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus saada väkeä takaisin irkkaamaan, ettei kanava jatka hiljene täysin.

Miten olisi tyyliin "Tervetuloa uudet irkkaajat"-tapahtuma aikaan x päivänä y?
Irc, tee, keskiviikko? Keskusteluja valitusta aiheesta keskiviikkoisin tiettyyn aikaan?

Sana on vapaa, heittäkää vain lisää ideoita kehiin, suositelkaa irc-ohjelmia ym. jne. etc.
 
Asiaa auttaisi minusta paljon se, jos ihmiset tulisivat kertomaan tavallisia, ei-supersalaisia kuulumisiaan irkin puolelle. Kanava on toki avoin mutta ei kontulaisten Skype-ryhmässäkään näyttänyt olevan oikein mitään tarkkaa lukua siitä kuka sinne ketäkin lisäilee. Paitsi tietenkin se, että pitää olla kuullut siitä että Skype-ryhmä on olemassa (itse kuulin ohimennen jossain miitissä ehkä puoli vuotta - vuosi ryhmän perustamisen jälkeen) ja sitten muistaa ruinata joltain siihen kuuluvalta kutsu.

Teemakeskustelut ovat kivoja, mutta jutustelu kontulaisten kanssa on vielä kivempaa.
 
Teemakeskustelu voisi olla ihan pätevä idea aktivoinnin kannalta näille jotka haluaa keskustella vähän syvemmin Tolkienista, jos sitä joku promotoisi ja jaksaisi vetää. voisi olla esim kerran kuussa/kahdessa viikossa/viikottain samaan aikaan ja sitä sitten mainostaa pikkasen. (Vetäminen = keksiä aiheet ja ohjata vähän keskustelua, keksiä pari provoa kysymystä aiheesta)

Webchat on olemassa jo tuolla etusivun ylälaidassa, toivottavasti ihmiset tajuaisivat sen olevan siellä useammin. Saisikohan tohon foorumeiden ylälpalkkiin kanssa linkin ilman hirveää työmäärää?
 
Omasta puolestani toivotan kaikki satunnaista jutustelua kaipaavat irkkiin. Skyperyhmä toki on perustettu tätä varten, mutta sinnepä sitten taas ei pääse ilman kutsua, eli on tuomittu jonkinasteiseksi salaseuraksi.

Irkkiä on matkan varrella pidetty eri verkoissa enemmän poliittisin kun teknisin perustein sillä seurauksella, että sitä on ollut pakko siirtää vähän väliä eli muutaman vuoden välein. Nyt kun se on vihdoin semmoisessa verkossa, jonka jatkuvuus on hyvällä pohjalla, pitää sitä tuskin enää koskaan siirrellä minnekään.

Irkin tai muun chatin parhaita puolia siis on just satunnainen jutustelu ilman, että täytyy kovinkaan vakavasti pohjustaa vakavamielistä kymmenvuotisen foorumilangan alkuviestiä.

Ja joo, siellä voi jutustella just kissavideoista ja siitä, kun aamulla näkee ikkunasta puoli senttiä lunta ulkona.
 
Joku sais opettaa mullekin fiksusti sen systeemin, miten sieltä saa logit vaikkei kone ois päällä. Mua ahisti ainakin joskus irkissä sellanen et en nähny mistä oli keskusteltu, ku tuppautu kesken kaiken paikalle.

Ja joo, oon niitä kamalia salaseuraihmisiä jotka on skypeilee Kontu-porukalla. Omalla kohdalla syy varmaan ihan puhtaasti kivampi ja näppärämpi käyttöliittymä kuin irkkiohjelmissa, kun en enää tiedä kivoja ohjelmia joissa voisi pitää päällä molempia (ennen oli Pidgin käytössä ja siinä sai kaikki pikaviestimet irkkiä myöten kerralla käyttöön, ja kun se lakkasi toimimasta, en oo löytäny uutta ja irkki sitten jäi). Ja kai sekin lähti jostain ihan muutaman ihmisen jutusta et "hei kato kontulaisia skypessä, no kutsutaanko tuokin, ja tuo, ja tuo" ja lopulta sinne on vaan kertyny ihmisiä, eikä se oo mikään suunniteltu "ei höpötetä irkissä enää koskaan" -salaseura.

(Sitäpaitsi Vampirelady oli Skypessä eikä koskaan irkissä [22] )
 
Minun ongelmani on ircin suhteen se että jos laitan koneen lepotilaan (mitä tapahtuu useampia kertoja päivässä) niin Freenode kirjaa minut ulos enkä jaksa tai muista aina kirjautua uudestaan. En haluaisi alkaa taas vaihteeksi ladata jotain uutta ohjelmaa koneelle ja mibbitin hukkasin jonnekin jossain kohtaa (en oikeasti enää löytänyt sitä mistään) niin joku vinkkasi minulle tuon. Muuten olen ihan tyytyväinen sen käyttöön, mutta tosiaan tuo uloskirjaus ja se että en saa sieltä mitään viestiä että joku on kirjoittanut jotain niin se unohtuu helposti pitkiksi ajoiksi. Olen kuitenkin yrittänyt petrata nyt ja laittanut tuon esille itselleni niin että muistan ainakin sen olemassaolon.

Jos irckiä onnistutaan herättelemään niin pitää varmaan kaivella esille ja ehkä päivittää kanavan säännöt ja saada valvojat pyörimään siellä. Jos oikein ymmärsin niin tämänhetkinen ongelma on rekisteröimättömät nimimerkit joille ei voi antaa valvojan oikeuksia?
 
douv sanoi:
(itse kuulin ohimennen jossain miitissä ehkä puoli vuotta - vuosi ryhmän perustamisen jälkeen) ja sitten muistaa ruinata joltain siihen kuuluvalta kutsu.

Vähän asian vierestä, mutta haluiskohan joku lisätä meikäläisen siihen Konnun skype-ryhmään?

E. Homma hoidossa, kiitokset Maylle.
 
Minusta IRC-kanavan voi kaikessa hiljaisuudessa täyttää maalla, laittaa sen päätyyn kauniisti kaiverrettu kivi ja istuttaa kiven juureen kukkia. IRC on menneen talven Lumia Skypen ja Fesen myötä. Se palveli aikoinaan tarkoitustaan hyvin, mutta nyt sen pitäisi vain antaa mennä ja vaipua rauhassa unholaan.
 
Niin no, joukossa on kuitenkin meitä hihhuleita, joilla se irkki on päällä joka tapauksessa aamusta iltaan (ja toki screeni myös illasta aamuun), joten ##kontu on ehdottomasti se helpoin jutustelupaikka. Skypeen en ole koskenutkaan vuosikausiin yhtä iljettävää videohaastattelua lukuunottamatta ja vaikka FB:ssä tuleekin pyörittyä, en tiedä miten siellä saisi ylläpidettyä vastaavaa tullaan ja mennään kun huvittaa -reaaliaikakeskustelua.
 
Olen Estelwenin kanssa samaa mieltä. Skypessä minua inhottaa ihan sen bugisuus: on aikamoisen monta kertaa käynyt niin, että viestien saapumista tai lähtemistä on saanut odottaa monta tuntia. Kiva siinä sitten osallistua keskusteluun. En myöskään itse olisi uutena käyttäjänä ehkä uskaltanut alkaa pyydellä tuntemattomien ihmisten skypetunnuksia, jotta ryhmään pääsisi mukaan - irc sen sijaan oli helppo sitoutumista vaatimaton keino kurkata, minkälaista porukkaa on paikalla. Nyt myös kanava on alkanut heräillä horroksestaan useampana päivänä peräkkäin, joten ei se kyllä tuhoontuomitulta vaikuta. :p
 
Smial Juhlapuu pitää kesän ja syksyn hiljaiselon jälkeen teemakeskustelun ircissä 3.12. klo 20.00.
Kaikki voivat tulla mukaan keskustelemaan. Varsinaista alustusta ei ole, keskustelu alkaa kyllä kun paikalla on enemmän kuin 2 keskustelijaa.

Aiheena: Kärpäsenä katossa - Millaista on velhon elämä? (Pohditaan Gandalfin, Sarumanin ja Radagastin elämää ja miksei unohtuneiden sinistenkin velhojen tilannetta). Tällä teemalla yritettiin keskustelua virittää jo toukokuussa, mutta paikalle saapui vain pari henkilöä ja onnistunut keskustelu toimii paremmin, kun paikalla on yli kolme tyyppiä. Näin olen todennut.

Irkkiin pääset esim.
Googleta: freenode.net ja valitse vaihtoehdoista IRC
Tulet kohtaan jossa täytetään nikki ja kanava. Kanava on ##kontu

Wellcome
 
Ylös