Elokuvan tai TV-ohjelman nimi kadoksissa!!

Mä nyt en tällä erää etsi mitään, mutta ajattelin, että ehkä voisin joskus autella jos vaan pystyn. Mutta vinkkeinä ehdottaisin että yritettäs antaa mahdollisimman laaja kuva (okei uskon, että voi olla hankalaa jos muistikuvat on hataria tai vain joku yks tahi kaks kohtaa tms vastaavaa) etsittävästä elokuvasta/sarjasta tms vastaavasta. Helpottaa kummasti etsimistä. Lisäksi voi itsekin samalla tehdä etsintöjä googlettamalla ja selaamalla imdb:sia. Joskus vähän ärsyttävää kun vastauksia tulee paljon ja kovinkaan moni niistä ei vie mihinkään.

Lisäksi ehdottaisin lisäämään viestiin edes jonkinlaisen vuosiluvun (katselu vuosi/mahdollinen valmistusvuosi tms vastaava), koska sillä pystyy jo aika paljon rajaamaan tota tarjontaa. Esim elokuvista ja sarjoista, koska niistäkin kuitenkin on niin monta eri versiota (jenkkilässä tykkäävät tehdä omat versiot eurooppalaisiin vaihtoehtoihin) ja uudelleen filmatisointeja, että sitä oikeata voi olla tosi hankala haravoida sieltä monen version keskeltä.

Hm, niin sanoinkin että en etsi mitään, mutta muistinpa sitten yhden kauhu elokuvan jonka haluaisin nähdä. Itse olen sen joskus äärettömän kauan sitten nähnyt (juu olen vanhus) 1980-1990 lukujen aikana ja itse leffa lienee ehkä jostain 1970/1980 (tai ihan 90-luvun alusta) luvulta. Juttu alkaa niin että ensin on muistaakseni kuvaa talosta. Sitten kuva siirtyy hitaasti perheeseen ja samalla joku kutsuu päähenkilöä (muistaakseni nainen) nimeltä. Nainen luulee että kutsuja on joku perheen jäsen, mutta todellisuudessa näin ei ole.
Muutenkin homma alkaa hissukseen ja sitten jokin kummitus/henki (juu ei oo Poltergeist leffa, siinä on vähän eri homma) alkaa kiusata perhettä ja pistää heidän elämänsä melkoisen sekaisin. Lopulta he luulevat pääseensä eroon kummituksesta tai mikä se sitten onkaan, kunnes ihan lopussa joku taas kutsuu naista nimeltä, kuulostaen yllättäen perheen jäseneltä, vaikka yksikään heistä ei sano mitään. Sitten mulla on mielikuva, että tän lopussa oli jokin lyhyehkö tekstimuotoinen selostus ennen kuin se sitten siirtyi lopputeksteihin.
Mä olen yrittänyt tätä etsiä pitkon poikin nettiä, googlettamalla jne, mutta toistaiseksi en ole törmännyt. Toisaalta mieleeni tuli juuri, että voihan olla että se on ollut myös jonkun sarjan jakso, mutta en ole varma. Mielestäni oli elokuva.
Olisin tosi kiitollinen avusta.
 
Tuli ensimmäisenä mieleen "The Others" mutta se on paljon uudempaa tuotantoa, eikä tuo kuvauskaan siihen loppujen lopuksi oikein sovi.
 
Ylös