elwen piirtää, maalaa ja askartelee (uutta 20.12)

Elwen

Hobitti
Pistin nyt muutaman vanhemman piirustuksen kun on pienimuotoinen "taiteellinen blokki" niin ei uusiakaan juuri synny.

Saapi myös ehdottaa jotain kiinnostavaa aihetta! Piirrän jahka innostun.

vieläkin vanhempia ja muutama uudempikin löytyy täältä ja täältä
 
Kahlaaja on hyvin kaunis. Pidän paljon myös Oranssista, se toimii todella hyvin tuollaisena luonnosmaisena.

Juuri kehittämäni (vielä testaamaton) hoitomuoto taiteelliseen blokkiin: Pelaa itsesi kanssa piirustusaliasta. Ota tietty määrä alias-kortteja, päätä monettako sanaa piirrät, ja laita tiimalasi mittaamaan aikaa. Sitten piirrät esim. kymmenestä kortista ensimmäisen sanan ja jokaiseen aikaa korkeintaan yksi tiimalasi-yksikkö.. Ainakin saat monta kuvaa omituisista aiheista, tuurilla jopa mielenkiintoisista..
 
Mun mielestä sulla on ihana tyyli, sellanen vähän surrealistinen ja usein jotenkin alakuloinen.

Heh, joo, mullakin on blokki päällä, tosin korvaan vajeen sitten valokuvaamalla jos tunnen olevani liian vammautunut piirtämään. Tsemppiä!
 
Tuo luonos on todellakin, kuten kirjoitit, jo sellaisenaan omalla tavallaan valmis. Jotenkin todella mielenkiintoinen työ. Teitkö siitä koskaan mitään muuta kuin luonnosta? Olisi kiinnostavaa nähdä sekin, jos sellainen on olemassa. :)

Kahlaaja on aivan ihana. Värimaailma on hieman synkkä, ja jotenkin koko kuva on hieman surumielinen. Pidän hahmon kasvoista ja niiden ilmeestä. Kuva herättää pohtimaan, millaisia ajatuksia siinä on takana. Millä työvälineillä tämä on tehty?

Tuo lyijykynätyösi on yksityiskohtaisuudessaan oikein hieno. Se on abstrakti ja jännä työ. Lyijykynät näyttäisivät sopivan käteesi aika hyvin. :)

Olen pahoillani, kun kommenttini töistä ovat hieman.. vajaita. Koetan kirjoitella lisää joskus, kun minulla on vähän enemän aikaa. :]
 
Luonnos ja kahlaaja ovat ihania! Niissä on upean herkkä tunnelma ja jotain erittäin kypsän oloista. Kahlaajan värit on hyvin valittu, ne ovat herkät ja rauhalliset ja tekevät milene levolliseksi. Tytön kasvot ovat kauniit ja niiden ilme toistaa hyvin koko kuvan ja värimaaelman raukeaa hiljaisuutta. Tyylikästä.

Myös luonnos on minun makuuni. Ja minusta se olisi valmis jo noinkin. Enempi työstäminen saattaisi ehkä jopa vesittää siinä olevaa voimaa ja mielenkiintoisuutta. Tuollasen kuvan voisin hyvinkin ripustaa seinälleni; se on oikea katseenvangitsija. Oranssi ja harmaan sävyt muuten sopivat yllättävän hyvin yhteen.

Poviporvari on myös taidolla tehty ja yksityiskohdat ovat upeita, mutta se ei ole mielestäni yhtä persoonallinen kuin kaksi ensimmäistä, joissa mielestäni on aivan ihanan omintakeinen tyyli.
 
Hämmentävästi tulee Outi Heiskasen pensastuulikansa mieleen tyylistäsi. Tiedä sitten miksi. Olen huono arvioimaan töiden taitaallista arvoa tai omintakeisuutta, kun en kerran ole mikään guru tai yli-intendentti (tämä siis tarkoittaa, että en kehtaa kehua omintakeisuuttasi, kun pelkään kuulostavani imartelevalta idiootilta), mutta ihan tekninen osaamisesi herättää kateutta pienen minän päässä (tämä siis tarkoittaa, että piirrät paremmin kuin minä).
 
Kiitoksia kovasti monisanaisista kommenteistanne! Toivat hyvän mielen. Ensi kertaa kuulin piirustukseni olevan kypsän oloisia :grin:
Valitettavasti blokki jatkuu, joten ei ole uusia kuvia näytettävänä. Aiheita on nyt ajan kanssa tullut, mutta intoa ei tunnu löytyvän mihinkään(abivuosikaan ei auta asiaa).

Fili Dwarf sanoi:
.. Teitkö siitä koskaan mitään muuta kuin luonnosta? Olisi kiinnostavaa nähdä sekin, jos sellainen on olemassa. :)

Kahlaaja on aivan ihana. Värimaailma on hieman synkkä, ja jotenkin koko kuva on hieman surumielinen. Pidän hahmon kasvoista ja niiden ilmeestä. Kuva herättää pohtimaan, millaisia ajatuksia siinä on takana. Millä työvälineillä tämä on tehty?

Olen vähän semmoista lajia, etten juurikaan enää koske/kohdista katsetta piirustuksiini kun ne olen kerran laskenut käsistä (Eli tuohon luonnokseen ei ole mitään jatko-osaa tai lisäkehittelyä, mutta suunnitteilla on ollut tehdä jotain samantapaista eri väreillä). Mistä johtunee suuret määrät luonnoksia ynnä muuta suuressa korissa kaapinoven takana. En myöskään pidä öljyväreistä sen takia, koska ne kuivuvat niin hitaasti, jolloinka odotellessa into kyseiseen tekeleeseen loppuu. Sen takia käytän monesti juuri vesivärejä, joilla siis kahlaaja onpi tehty.
 
Pistin ensimmäisen valmiiksi saamani nuken tuonne. Se on leveydeltään n. 10 cm ja sille on kaverikin, jonka (ja luultavasti myös muutaman muunkin) kuva ilmestyy toivottavasti loman aikana.

Niin, pääsin blokistani eroon tekemällä tuhottomasti joulukortteja sekä askartelemalla lahjoja. God bless Christmas.
 
Elwen sanoi:
Kiitoksia kovasti monisanaisista kommenteistanne! Toivat hyvän mielen. Ensi kertaa kuulin piirustukseni olevan kypsän oloisia :grin:
Valitettavasti blokki jatkuu, joten ei ole uusia kuvia näytettävänä. Aiheita on nyt ajan kanssa tullut, mutta intoa ei tunnu löytyvän mihinkään(abivuosikaan ei auta asiaa).

Fili Dwarf sanoi:
.. Teitkö siitä koskaan mitään muuta kuin luonnosta? Olisi kiinnostavaa nähdä sekin, jos sellainen on olemassa. :)

Kahlaaja on aivan ihana. Värimaailma on hieman synkkä, ja jotenkin koko kuva on hieman surumielinen. Pidän hahmon kasvoista ja niiden ilmeestä. Kuva herättää pohtimaan, millaisia ajatuksia siinä on takana. Millä työvälineillä tämä on tehty?

Olen vähän semmoista lajia, etten juurikaan enää koske/kohdista katsetta piirustuksiini kun ne olen kerran laskenut käsistä (Eli tuohon luonnokseen ei ole mitään jatko-osaa tai lisäkehittelyä, mutta suunnitteilla on ollut tehdä jotain samantapaista eri väreillä). Mistä johtunee suuret määrät luonnoksia ynnä muuta suuressa korissa kaapinoven takana. En myöskään pidä öljyväreistä sen takia, koska ne kuivuvat niin hitaasti, jolloinka odotellessa into kyseiseen tekeleeseen loppuu. Sen takia käytän monesti juuri vesivärejä, joilla siis kahlaaja onpi tehty.



*Minusta öljyväreillä tekeminen on hyvin mielenkiintoista ja mukavaa, koska siitä löytyy haastetta, ja jos tulos on hyvä, tuntee olonsa jotenkin onnistuneeksi.
Tietenkin piirtäminen on yhtä kivaa. Puuväreillä tekeminen on aika ärsyttävää, kun jos vahingossa lipsahtaa, sitä ei saa kumilla kunnolla pois. Öljyvärin saan sentään tärpätillä pois :)

Tyylisi on todella mielenkiintoinen. Tulee mieleen kalevala joistakin töistäsi, mm. Kahlaajasta. Pidän itsekin synkistelyistä ja töistäsi huomaa että olet paneutunut asiaan :)
 
Kuten aiemmin jo on mainittukin, on sinulla selvästi oma vahva tyyli - pidän ihan erityisesti ihmis(?)hahmojesi kasvoista jotka ainakin minun silmiini ovat täysin uniikkeja. Kahlaaja on näistä ehdottomasti lempparini, vaikka kaikista löysin jotain kiehtovaa.
 
Ylös