Enfin kynäilyä

Enfirith

Hobitti
Olen jo kauan meinannut tällaisen perustaa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt kun sain tuon Legolakseni nettiin, niin ajattelin laittaa sen samalla tänne arvosteltavaksi. Harmi kun se vaan ei näy tuossa läheskään kokonaan.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Enfirith&image_id=4143879&navi=true

Olisihan minulla enemmänkin töitä, mutta suurin osa on kaukana siellä kotona. Saattaa mennä kauankin ennen kuin saan muita töitä lisäiltyä tänne, mutta katsotaan, katsotaan.
Ja uskonpa, että jos tänne joitain töitä vielä laitan, niin ne tulee olemaan enimmäkseen ihmisiä.
Kun... minulla on pakkomielle.
 
Voi ku ihana Legolas. Tosi aidon näköinen :D
Lisää vaan samanlaisia töitä,koska toi on tosi upeasti tehty.
En löydä siitä mitään huonoa :)
 
Tosi hieno! En osaa ite piirtää mitään läheskään noin hienoa! (ihan kuin muka osaisin piirtää jotain..)

En voi muuta sanoa kuin että tahdon nähdä lisää tuollaisia töitä!
 
Tuo oli ihan hyvän näköinen.:)

Varjostus oli mielestäni hyvin onnistunut (itse en saa ikinä onnistumaan).
Ja hiukset. Minä nyt näköjään kiinnitän kamlaaa huomiota hiuksiin. Hiukset näyttivät mielestäni eläviltä ja oikeilta hiuksilta.
Kuin jokainen olisi yksitellen tehty.

Ainoa asia, mikä hieman häiritsi, oli korva. Se jotenkin näytti kamalan ohuelta. Kuin korvassa ei olisi *syvyyttä*. En nyt oikein osaa selittää niin, että sen itsekään ymmärtäisin, mutta korva näyttää Žtodellakin aika ohuelta. Tai kuitenkin varjostukset viittaavat siihen, että korvassa on *syvyyttäkin*.
Juuh, pilkunviilausta.

:)
 
Vau, enpä tiennyt että osaat piirtää noin upeasti! :)
Todella aidon näköinen, tykkään etenkin silmistä. Siitä vain Enfi muotokuvia ihmisistä piirtämään. :D
 
Kuten jo aiemmin sanoin; uskomattoman hyvä. Tiedät varmaan itsekin mitä osaat hyvin joten menen suoraan "negatiiviseen" kritiikkiin:
Kun on kerta kaikille tuttu hahmo kyseessä niin voitaneen vähän viilata pilkkua yksityiskohdilla, eli kasvojen piirteet ovat pehmeämmät/pyöreämmät kuin alkuperäisessä kuvassa. Eli rohkeammin vaan niitä ihq-Orlin rosoisempiakin piirteitä esille.
Muuten en löydä juuri mitään muutettavaa jos eroavaisuuksia alkuperäiskuvaan ei lasketa. Eli itsessään piirros on todella onnistunut.
Keep up the good work (ja sähän laitat sit sun ennakkotyöt tänne kunhan valmistuu 8) ).
 
Kiitos kovasti palautteesta :)

Nyt kun tuo on minun kämpän seinällä, tekee koko ajan mieli korjailla sitä. Yhtenä iltana kun olin menossa nukkumaan, otinkin kynän käteen ja tein pieniä muutoksia. Esimerkiksi silmiä oli pakko korjata, koska jos kokeilee peittää toisen silmän, ja sitten taas toisen, huomaa että ne katsovat eri suuntiin. Ja kun tahdon vaan vahvistaa ja vahvistaa, varjostaa ja varjostaa. Ehkä pitäisi ottaa se pois seinältä ja pistää piiloon ;)

Nefalphiel, minua itseänikin on aina hämännyt joku tuossa korvassa. Se todellakin näyttää vähän siltä, että se hajoaisi säpäleiksi jos siihen koskisi. Ehkä tuo korvan reuna on liian kapea ainakin. Hmm, pitää korjata, pitää korjata.

Ja Ronin, muistaakseni siinä kuvassa ihq-Orlin kasvot eivät olleet kauhean rosoiset, kuva oli aika sumuinen ja pehmeä. Mutta niin, ehkä ne taitavatkin olla vähän pyöreämmät kuin mitä kuvassa oli. Täytyy tutkia asiaa.
Ja hmm, en lupaa mitään mitä ennakkotehtäviin tulee, aiheet on niin hassuja. Mutta saa nyt nähdä.
 
Enfirith sanoi:
Ja kun tahdon vaan vahvistaa ja vahvistaa, varjostaa ja varjostaa. Ehkä pitäisi ottaa se pois seinältä ja pistää piiloon ;)

Anna fiksatiivin laulaa! :D

Ei ne kasvot rosoiset olleet, mutta piirteet oli vähän...öh, aggressiivisemmat? No joo, you be the judge. Kunhan mutisen.
 
Oikein näköinen. Jos tuosta ei Orlia tunnista, niin ei sitten mistään. Kontrastia kuvassa voisi olla ehkä hieman enemmän, mutta en minä kyllä tästä etsimälläkään löydä virheitä. :) Ehkä ne silmät hieman karsastavat, mutta hei, niinhän misseilläkin. XP
 
Ronin sanoi:
Enfirith sanoi:
Ja kun tahdon vaan vahvistaa ja vahvistaa, varjostaa ja varjostaa. Ehkä pitäisi ottaa se pois seinältä ja pistää piiloon ;)

Anna fiksatiivin laulaa! :D

En mitenkään voi laittaa vielä fiksatiivia, koska en ole ihan täysintäysin tyytyväinen siihen vielä. Sitten vaan harmittaisi.

Tänään korjasin korvaa ja silmätkin sain katsomaan jopa samaan suuntaan.
Ja tuon taustan pitäisi olla keltainen ja punainen, mutta se ei oikein näytä näkyvän tuossa.

Ja kiitos Fili kannustuksesta :D Niinhän niiden missienkin silmät tosiaan kuulemma karsastaa, eihän kukaan voi olla täydellinen.
 
Upea kuva! Suu loksahti auki... :) Ajattelin ensin, että kuva olisi joku surkea yritys piirtää Sormusten Herraan liittyvää kuvaa, mutta tuohan näyttää aivan aidolta! :shock: Vau! Ei voi muuta kuin tuijottaa tuota kuvaa kateellisena. Ja suuta ei enää kiinni saa, kun se tällä tavalla auki loksahti. :D
 
Tosissani, luulin tuon olevan valokuva. En katsos lukenut aloitusviestiä, kun oli hoppu.
Todella aidon näköinen.


Mutta mihin tuo letti häviää, vai loppuuko se siihen?
Muuten ihanat hiukset. Tuli heti hinku letitellä niitä. :)

Kasvon varjot olivat aitoja myöskin. Hyvin tehtyjä.
Kaula vaikutti jotenkin tummalta, verrattuna kasvoihin. Tietysti hiukset varjostivat niitä sieltä, mistä valo kasvoille tuli, mutta olettaisin sieltä tulevan enemmän valoa kaulallekin.
Tosin, en nyt aivan varma ole. En ole tainnut kuvaakaan nähdä. Ja voihan olla, että olen väärässä, ettei mitään valoa tulekaan.

Pää näytti korkealta, kun se vielä kuvan ulkopuolellekin mahtuu.
Kampaus on kyllä muutenkin sellainen, ettei piirroksessa sitä vikaa välttämättä ole.


Tykkäsin todella tuosta pehemeästä ja tasaisesta jäljestä. Huolella tehty, huomaa. Ihana. :)
 
VAU! Toi oli varmaan parhaiten piirretty Legolas minkä oon nähny!
Voi että itsekin osaisi piirtää yhtä hyvin! Laita ihmeessä lisää piirrustuksia!
 
Noh. Meinasin ensin etten laita tätä tänne, koska siitä puuttuu suuri osa. Liian pieni skanneri. Siitä saa nyt vähän väärän kuvan, mutta saakoot.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Enfirith&image_id=1836985&navi=true

Minulla ei ollut tarpeeksi aikaa tehdä tuota, enkä ole moneenkaan asiaan tuossa ihan tyytyväinen. Nenä on liian pitkä, lakki on aika keskeneräinen vielä ym. Mutta arvostelkaahan te se loppuun. Kaikki kritiikki tervetullutta.

Ja kiitos tähänastisesta palautteesta :)
Neala, itsekin olen aina miettinyt tuota Legolaksen lettiä, mutta kuvassa se katosi samalla tavalla. Ehkä se on siellä hiusten seassa. Ja eihän kaulaa varjosta pelkästään hiukset, vaan myös pää, joten minä väittäisin, että on ihan luonnollista että kaula on tummempi :)
Ja kyllä, pää näyttää vähän korkealta, koska se skanneri on tosiaan niin pieni, ettei Legolaskaan mahtunut kokonaan.
 
Tuo Jack Sparrowkin on ihan aidon näköinen. :shock: Toivottavasti saat sitten loppuosankin tuosta joskus näkyviin. Ja laita ihmeessä lisää piirroksiasi. Missä sinä oikein olet oppinut piirtämään noin?
 
Noniin.
Eli tosiaan olisin itse huomauttanut juuri tuosta nenän pituudesta. Omakin Deppini on vieläkin liian pitkänenäinen (ja fiksatiivin ansiosta sellaiseksi jääkin)...ehkä Deppiä piirrettäessä nenästä tulee aina liian pitkä. :p Mitä muuten tuollaisiin rakenteellisiin yksityiskohtiin tulee niin vasen pupilli näyttää aika paljon pienemmältä kuin oikea. Onko kyse etäisyyksistä alkuperäiskuvassakin vai? Yksi mikä kanssa vähän hämää on oikean puolen kulmakarvat; where are they? :?

Suu + viikset + parta on onnistuneet todella hyvin. Etenkin huulet; juuri samat kuin Deppillä. Ihan pitää vielä kysyä alkuperäiskuvaa tuntemattomana ja koko kuvaa näkemättömänä; mikä tuo möllikkä on jota Sparrow ilmeisesti pitää kädessään?

Näin alkuun. Mutta kokonaisuudessa: jälleen kerran mahtavaa jälkeä. You never cease to amaze me. 8)
 
Kiitoksia palautteesta :)

Narya, ei missään opita piirtämään, vaan kysymys kuuluu ennemmin, että miten. Ei ole siis väliä opetteleeko isoissa ja hienoissa kouluissa, vai vaan itsekseen. Itse olen oppinut vaan itsekseni piirtämällä, ja siinähän ne taidot kehittyy, kun sitä jaksaa tosissaan yrittää.

Ronin, nenän pituudessa minulla on aina ongelmia, saan venytettyä sen lähes aina liian pitkäksi. Ehkä kaikissa asuu mielestäni pieni valehtelija ;)
Ja juu, oikea pupilli näyttää suuremmalta varjon vuoksi. Tuota vasenta pitäisi kyllä kovasti hioa, se on kumman muotoinen. Ärsyttää kun en pääse siihen nyt käsiksi.
Ja ne kulmakarvat, niin. Siellähän ne on jos tarkasti katsoo.
Deppin kädessä oleva "möllikkä" on ruorin kahva, koko piirustuksessa näkyy ruoresta ainakin 1/3. Ja tuosta puuttuu vielä Jackin toinen käsikin ihan kokonaan.

Eh, aloitin eilen uutta Sparrowta, kun yksi kuva siitä niin houkutti. Oho.
Mutta näiden jälkeen lopetan ihQuilun ja siirryn taas niiden tavallisten ihmisten pariin ;)
 
Tuo ensimmäinen oli aivan mahtava. Osaisinpa minäkin piirtää noin hyvin.

Sparrow oli myös todella upea, mutta siitä puuttui jotain, ei nyt tule mieleen, että mitä, mutta jotain siitä on jäänyt pois, ehkä se on tuota, mitä Firenakin sanoi, oikealla oli paljon enemmän meikkiä. Ehkä se oli sitä :?
 
Ylös