Epäaktiivisen ylläpidon kesäkuulumisia

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Hepsistä!

Sitä on saattanut ehkä huomata, että olen ollut varsin epäaktiivinen. Tälle on toki ollut omat syynsä: yksi ihminen ei vain pysty venymään ihan kaikkeen. Olen pitänyt tunnollisesti kiinni työni velvoitteista ja monipuolisista hajaharrastuksistani riittää myös vaikka minkämoista aikasyöppöä. Ongelma siis Konnun ylläpitämisen kannalta on ollut se, että ajatuskapasiteettini on kulunut pääosin päivittäiseen työntekoon ja kun vähän jotain vapaata intoa johonkin muuhun on riittänyt, niin se on mennyt muulle kuin Konnulle.

Kesäkuun alusta ajankäytössäni tapahtuu iso muutos: teen jatkossa kuuden tunnin työpäivää. Lisäksi olen järkännyt itselleni enemmän kesälomaa. Tästä voi olla kiitollinen työnantajalleni, että tämmöinen järjestely on mahdollinen ilman että joudun taloudellisesti ongelmalliseen tilanteeseen :)

Jätän tänä vuonna The Miitin välistä, mutta vastaavasti pyrin kesäkuun aikana siihen, että saan vihdoin päivitettyä foorumin ajantasaiseen Xenforoon. Samoin Kontuwiki kaipaa sekin oman huomionsa, mutta josko onnistuisi hoitamaan yhden asian kerrallaan.

Kesäkuun valikoituminen ajankohdaksi johtuu siitä, että GoDaddy meni aiemmin ostamaan palveluntarjoajamme WebFactionin ja heidän aikeensa on siirtää palvelut pois WebFactionilta GoDaddyn vastaavankaltaisiin palveluihin. Ennakkotietojen mukaan tämä tapahtuu kesäkuussa. En odota tämän sujuvan niin hyvin kuin pitäisi, eli alan varautua siihen, että jokin tulee menemään hirvittävällä tavalla pieleen.

Jotta tämmöinen päivitys näin pitkästä aikaa: on ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen fiilis, että saattaa ehkä saada muutakin aikaan kuin vain työtä työn perään.
 
Itseasiassa nyt eksyin katsomaan, että onko Kontuwikin alustana toimivalle MediaWikille tullut korvaavia/parempia ratkaisuja, ja kyllähän noita näyttää riittävän. En kauheasti ole tykännyt tuosta MediaWikistä, joten taidan käyttää jokusen päivän siihen, että kokeilen läpi korvaavia ratkaisuja :)
 
En ole GoDaddyyn kovinkaan perinpohjaisesti perehtynyt. Nimensä puolesta ei ole herättänyt hirveästi intoakaan selvittää siitä mitään. Googlettamalla saa tähän kohtaan nopeampia vastauksia kun ei ole minkäänmoista koostetta päässä firman luonteesta tai historiasta :)
 
Ylös