Esitellään itsemme!

Silmarillionista innostuminen yhdeksänvuotiaana on kova meriitti, itse luin TSH:nkin vasta seiskaluokan joululomalla (kahteen kertaan tosin tai puoleentoista, muistaakseni toinen lukukerta ei ollut yhtä hätäinen). Minäkään en lue fiktiota englanniksi, tahti olisi kuitenkin hitaampi, ymmärrys heikompi, eikä kieli puhuttelisi kuten äidinkieli. Sikäli olen huono humanisti, etten nauti vieraiden kielten kanssa puuhaamisesta.
 
Hauskinta olisi tavata muita Keski-Maan ystäviä ihan ulkoilmassa. Nykyään vain asustelen vähän syrjässä Suomen suurimmista keskuksista, joissa voisi olla säännöllisiä kokoontumisia.
On totta, että paikallistoiminta painottuu vahvasti helsinkiin ja Tampereelle. Häämeenlinnassa on smial Ämyrilinna, mutta me kokoonnumme virallisesti vain 3-4 kertaa vuodessa. Etelä-karjalassa on aktiiveja, mutta ei paikallistoimintaa.
Sen sijaan Suomen Tolkien-seura Kontu järjestää viikonlopun yli kestäviä tapaamisia neljästi vuodessa. Seuraava on kevätmiitti Hämeenkoskella 19.-21.4. Sinne on ymmärtääkseni vielä tilaa, jos kiinnostaa ilmoittautua. Miitin topikki löytyy tuolta.
Tulevien tapahtumien päivämäärät ja paikat löytyvät tuolta. Miitteihin voi myös tulla vain päiväseltään katselemaan ja tutustumaan, jos ei halua suoraan jäädä yöksi.
Miittejä on nyt varattu Padasjoelle ja Janakkalaan. Ja jos toivoo miittejä lähemmäs omaa kotipaikkaa niin voi yrittää kartoittaa löytyisikö alueelta sopivaa edullista leirikeskusta. Vinkit otetaan aina vastaan ja uusia miittipaikkoja etsitään jollain tasolla koko ajan.
 
Samaa mieltä Kointähden kanssa siitä, että Silman lukeminen ylipäätään läpi jo yhdeksänvuotiaana on syvän, kunnioittavan kumarruksen ansaitseva uroteko, ja kun siitä on osannut vielä innostua, niin vau! Itse luin Silman ensimmäisen kerran vasta 13-vuotiaana, olin suurimman osan ajasta täysin pihalla siitä, kuka kukakin hahmoista on, ja odotin koko ajan, että tarina muuttuisi vihdoin samalla tavalla kivaksi kuin Sormusten Herra. No eihän se muuttunut, ja taisin pitää aika pitkän tauon ennen kuin uudelleen tartuin moisen pettymyksen aiheuttaneeseen opukseen.

Tule @Sananjalka ihmeessä miitteihin mukaan, niin tavataan edes joskus ulkoilmassa - ja tietysti tervetuloa tänne foorumille juttelemaan, mikä olisi varmaan pitänyt sanoa jo heti ensimmäiseksi.
 
Ylös