Esitellään itsemme!

Hei kaikki uudet tulokkaat! Mukavaa kun on nuorempaakin väkeä tullut tänne, tervetuloa! Itse olen vähän tätä vanhempaa kaartia, mutta tyttäreni Elenë (Kontu-nimeltään) on myös täällä, hän on 14-vuotias. Todiste, että kaiken ikäisiä täällä pyörii. :) Kaksi nuorempaakin lasta meillä on, mutta eivät vielä jäseniä täällä, koskapa Elenëltäkin vaadin vähimmäisvaatimuksena Hobitin ja TSH:n lukemista ennen liittymistä. :D

Areadriel, kirjoitit:
"Tolkienin maailma on minulle pakopaikka silloin, kun "oikea" maailma näyttää synkältä."
Hienosti sanottu. Sama varmasti monella, itsellänikin. Keski-maa on se toinen paikka elämässä, jossa voi olla mitä haluaa. Itse olen Gondorin kuningatar Titiuu. :grin:
 
Sellaista Titiuu:)
Itsepähän taidan olla vain Frodon tyttöversio, enkä edes yhtä sankarillinen kuin hän.
Kannan mukanani ja piilottelen kiusaamista kuin Sormusta, vihaan ja pelkään sitä ja se vahingoittaa minua, enkä kuitenkaan niinä hetkinä kun voisin, pysty siitä luopumaan(tai vain yksinkertaisesti uskalla myöntää sitä irl). Mutta tällä kertaa ei kyllä taida Klonkku tulla...

Hehee, aloitin juuri Silmarillionin alusta...[22] Hyvä minä...
 
Terve vaan.

Olen 23-vuotias mies Kouvolasta, joka tuntee Keski-Maan omaksi kodikseen. Nykyään asun suuren osan ajastani Helsingissä opiskelemassa, eli käytännössä koneella istuen. Musiikki, säveltäminen ja videopelit ovat myös juttujani. Tosiaan, ilman Jacksonin elokuvia olisin kirjoja tuskin löytänyt. TSH-elokuvat olivat minulle portti Tolkienin Keski-Maahan. Nykyään kirjat ja elokuvaversioinnit ovat minulle vähintään yhtä rakkaita. Luettuna on Taru sormusten herrasta (parhaat kolme kirjaa koko maailmassa minun mielestäni) ja tällä hetkellä luen Silmarillionia (joka liittyy varmasti TSH-kirjojen joukkoon suosikeissani). Tolkienin luoma maailma kiinnostaa minua hyvin paljon; sen aitous, yksityiskohtaisuus ja kauneus on jotain mille en keksi vertaista.

Tämä sivusto on ollut tiedossani varmaan jopa kymmenen vuotta ja olen silloin tällöin täällä vieraillut, mutta tänään päätin tehdä oman tunnuksen.
 
Moikka Erynduin!

Tervetuloa vaan mukaan. :)

Todellakin, tuon maailman yksityiskohtaisuus ja kauneus. Ehkä olet muuten huomannut, että Gandalf itseasiassa vilahtaa mukana jo Silmarillionissa, siinä kun ainur esitellään. Tosin, tottakai, maiar-nimellään. Itselleni oli todella mukavaa ja mielenkiintoista huomata se. Mutta siis, kuinka tarkasti, ja miten kaikelle on oma syynsä, mikään ei tapahdu vain koska tapahtuu...
 
Tervetuloa Erynduin! Kai tiedöät, että Helsingissä toimii aktiivisesti smial Brandagamba, joka ottaa käsittääkseni mielellään uusia jäseniä joukkoonsa?
 
Tervetuloa joukkoomme! Heti täytyy mainita, että meillä on lähellä Lahtea, Hämeenkoskella, livetapaamisia elikkä miittejä! Miiteissä oleillaan, pelaillaan ja sallittua on vetäytyä vaikka välillä omaan rauhaansakin jos siltä tuntuu.
 
Tervetuloa bag_end_hobbit! Jacksonin rakastaminen ei ole täällä itsestäänselvyys, joten sen voi hyvin mainita. Henkilökohtaisesti inhoan kyseisen herran ylettömän pateettista näkemystä Sormusten Herrasta ja suhtaudun hänen Hobitti-tulkintaansa lähinnä hulvattomana parodiana.

Mayn kutsua säestäen suosittelen miittejä, niissä on kivaa - ja pääsee uimaan järveen ;)
 
Tervetuloa!

Sääli et sua kiusataan, mutta no, sille nyt ei kai kovin paljoa voi. No, etpä ole läheskään ainoa. Toivottavasti viihdyt täällä hobittien, haltioiden, ja muiden olentojen joukossa!:)
 
Huomenta, vanhemman puoleinen jo pitkälti keski-iässä oleva entti tässä. Harrastan toisinaan kirjoittamista ja muutamat jutut ovat liittyneet Tolkienin maailmaan enemmän tai vähemmän kiinteästi. Avasin pitkästä aikaa Sormusten Herran kun yhtä juttua varten tarvitsi tarkastaa pari asiaa, ja nyt sitten rustaa ekaa viestiä tänne Kontuun. Isomman kaupungin asukkaana olen kirjastosta löytänyt myös noita ainoastaan englanniksi olevia varhaisia kirjoituksia sisältäviä tekstejä, ja lukenut suuren osan näistä. Tuosta on kyllä jo aikaa aika lailla. Puhdasta fantasiaa enemmän pidän scifeistä ja pitkälle historiaan sijoittuvista kirjoista, Tolkien on toki erikoistapaus :) . En varmaankaan ala kovinkaan aktiiviseksi täällä, mutta jos näin pääsee käymään, on se luultavasti kirjoitusryhmissä. Päivänjatkoja, t. Laichalaf .
 
Tervetuloa Laichalaf! Täältä löytyy aika nippu muitakin scifistä ja historiallisista romaaneista pitäviä ihmisiä (mm. minä ;)), vaikka foorumi pitkälti Tolkienin tuotantoon keskittyykin, joten sovit joukkoon kuin hobitti koloonsa.
 
Tengwar-kursiivini vaatii näköjään hiukan treenausta ;) , kiitoksia tervetulotoivotuksista,
Isilmire.png
 
Nyt kun olen viimein uskaltautunut kirjoittamaan parikin viestiä, ajattelin vielä tervehtiä foorumia täällä! Olen helsinkiläinen opiskelijanalku ja pitkäaikainen (joskin aktiivisuudeltani vaihteleva) Tolkienin ja hänen töittensä ihailija. Tutustuin Keski-Maahan pienenä koulussa luokalleni ääneen luetun Hobitin sekä Peter Jacksonin elokuvien kautta, joiden katsomisen jälkeen luin - joskin aluksi hitaasti ja suurella vaivalla - Taru sormusten herrasta -kirjan. Myöhemmin kiinnostukseni Tolkieniin kasvoi entisestään törmättyäni netissä professori Corey Olsenin luentoihin, joiden innoittamana aloin paitsi miettiä lukemaani uusista näkökulmista myös lukea Tolkienin tuotantoa laajemmin. Vielä on kuitenkin paljon kirjoja lukematta ja asioita pohtimatta!
 
*huiskuttaa iloisesti kaikille* Tervehdys, kontulaiset! Tässä eräs kolmikympin hujakoilla oleva hobitti. Olen joskus taitanut piipahtaa tutkimassa näitä keskustelupalstoja, mutta nyt vasta päätin uskaltautua itsekin joukkoon. Joskus taannoin istuin vahingossa lukemaan Hobittia, ja kirja vei täysin mennessään. Se onkin yksi lempikirjoistani, TSH mukaan lukien. Silmarillionista en ole kyllä koskaan osannut tykätä, lienenkö liian yksinkertainen ja kärsimätön sitä lukemaan.

Tätä nykyä yksi mielenkiintoisimmista harrastuksistani liittyy Tolkieniin ja hobitteihin. Ei, se ei ole piipputupakka eikä piirakan ahminta, vaan roolipelaaminen Lord of the Rings Onlinen suomissa kulisseissa. Viikottain pelailen Laurelin-palvelimella piirakoita myyvänä Pycellana, joka saattaa silloin tällöin äityä seikkailemaankin. Kinshipini on englanninkielinen Grand Order of the Lost Mathom, erittäin hilpeä hobittijoukkio. Meininki tuossa ympäristössä on mukavan rentoa ja humoristista, mikä piristää kummasti näinä aikoina kun on pimeää ja nenä vuotaa. Lähes joka perjantai käväisen Vihreässä Lohikäärmeessä kuuntelemassa viimeisimmät juorut.

Päätin liittyä tännekin Kontuun, jotta voin ehkä oppia jotain uutta Tolkienin maailmasta hieman lukeneemmilta konkareilta ja juttelemaan niistä asioista, jotka ovat lähellä omaakin sydäntä. Koska Tolkien on roolipelaamisen kautta mukana omassa arjessa, olisi varsin luontevaa päästä jutustelemaan aiheesta enemmänkin. Ja miksei monesta muustakin asiasta!

Siinäpä lyhyt esittely itsestäni. Jos tapaat minut LotROssa, saa vetäistä hihasta, osta vaikka piirakka siinä sivussa! Niitä on tarjolla kaikenkokoisille vatsoille.

Mukava päästä joukkoonne!
 
Tervetuloa Kontuun Pycella! Kai olet jo ehtinyt panna merkille, että LoTROssa on myös "kontulais-kinship", Iltaruskon vartijat? Tai ainakin oli vielä vajaa vuosi sitten, ja silloin sen omassa ketjussa mainostettiin sen olevan yksi aktiivisimmista suomalaiskineistä.

Itse en niin pelien päälle ymmärrä, mutta on aina hauskaa saada uusia ihmisiä foorumille juttelemaan. Siispä vielä kerran tervetuloa!
 
Tällä hetkellä LotRO:n IV:ssa aktiivisesti pelaavia kontulaisia ovat Caele ja masamune. On myös joitakin muita, jotka eivät kuitenkaan ole olleet vähään aikaan äänessä täällä. Itsekin olen pelannut peliä välillä ahkerammin, välillä laiskemmin. Jos kiinnostaa lotroilla välillä suomeksi, voi tähän kiniin tehdä vaikka oman hahmonsa. :)
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! Ja juu, Iltaruskon Vartijat on tullut aina silloin tällöin pelissä vastaan. Tällä hetkellä tuo enkunkielinen kini vie suurimman osan omasta lotroiluajasta, mutta olisihan tuota mielenkiintoista nähdä, millaista roolipelailu on suomeksi! Pistetään siis harkintaan. Kiitos vinkistä, Kointähti!
 
Luoja tietää että minä ja aktiivinen LotRO ei tällä hetkellä kuuluta yhteen :D Mutta ehkäpä sitä voisi taas...
Ja tervetuloa!
 
Ylös