Esitellään itsemme!

Tervetuloa! Kuulostaa siltä, että sovit täydellisesti joukkoon. Ja saamme lisää Silmarillion-faneja! :)

Tosi vanhojakin keskusteluja voi tosiaan vapaasti jatkaa, jos tekee mieli - se on täällä aika tavallista.

Minäkin odottelen The Nature of Middle-earthia, sekä noin kuukauden päästä ilmestyvää suomenkielistä uusintapainosta Keskeneräisten tarujen kirjasta.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! @Isilmírë , pahishahmot on jotenkin aina vaan olleet kiehtovia! Ehkä eniten heissä juuri kiehtoo se, miten heistä on tullut pahiksia ja miksi he nimenomaan ovat sen tien valinneet. Vaikka Melkor Tolkien teoksissa edustaakin aika lailla "puhdasta" pahaa, on hänenkin hahmossaan tosi paljon nyansseja: halu luoda jotain suurta ja pysyvää, joka vääristyy aikojen kuluessa vihaksi kaikkea kohtaan kun asiat eivät taivukaan omaan tahtoon. Sauron taas on tosi paljon moniulotteisempi, kun hän on selkeästi alussa ollut hyvä hahmo ja tarinan kuluessa jopa pohtii pahuudesta kääntymistä, mutta kuitenkin jää sitten sille tielle. Motiivit varmasti eniten kiehtovat, mutta varmasti myös se, että pahikset tuovat tarinaan draamaa ja vaaran tuntua! Tutkimusalani taas löytyy luonnontieteen saralta. :) Kiitos myös miittivinkistä - tuo tulee aika nopealla varoitusajalla, ehkä sitten keväällä sopii itselle paremmin!

@Kointähti kiitos myös tuosta lehtivinkistä! Mieluusti olen mukana vaikka piirtämässä jotakin jos sellaista tarvitsee. :)

@Luvailin kiitos sinulle myös! Silmarillion-faneja ei voi koskaan olla liikaa. Täytyy kaivella foorumilta ne mielenkiintoisimmat keskustelut ja herätellä niitä taas eloon! ^^
 
Juuri niin! Ja sydämellisesti tervetuloa minultakin (joka luki Tolkienin teoksista ensimmäisenä Silmarillionin ja on siitä lähtien pitänyt sitä kaiken pohjana).

Ja niitä keskusteluja sopii tosissaan kaivaa esiin. Täältä löytyvät helpoimmin (aiheen mukaan jaoteltuina):

 
Tervetuloa minunkin puolestani @falindis. Tolkien faneja ei koskaan voi olla liikaa, joten on mukava saada aina uutta verta ja tuoretta näkökulmaa foorumille. Ja aina on hauska tutustua toisiin piirtäjiin/taiteilijoihin, olivatpa sitten harrastelijoita (kuten esim. minä itse) tai ammattilaisia. Ihan mielenkiinnosta, piirrätkö/maalaatko/vai käytätkö jotain muuta mediaa? Itse raapustelen ihan vaan lyijykynällä.

Kuten edellisetkin vastaajat, niin voin vain suositella vanhojenkin viestiketjujen tarkasteluja. Uudet tulijat voivat saada vanhaan hiileenkin taas uutta kipinää ja siten meitä muitakin uudelleen liikkeelle pohtimaan uudestaan jotain mielenkiintoisia Tolkienin maailman yksityiskohtia. Ainakin omalta kohdaltani muistan, että liittyessäni tänne löysin aika monta vanhaa mutta mielenkiintoista ketjua, joita sitten vähän herättelin henkiin. omilla näkökulmilla. Kaikkea ei varmaan kukaan jaksa käydä lävitse mutta kannattaa vähän "pöyhiä" tätä foorumia ja etsiskellä omaa mielenkiintoa herättäviä aiheita.

P.S. Tuli vielä mieleen, että kun kerran cosplay kuuluu harrastuksiisi niin täältäkin löytyy esim. Käsityöt -ketju, joka voisi mielenkiintoasi herättää. Sekin ketju voisi saada taas uudesta jäsenestä piristysruiskette. Oma haarniskaprojektinikin on ollut pitkään aika pahasti jäissä.
 
Last edited:
Ai niin, kuvat! Jos sinulla @falindis sattuu olemaan valmiita kuvia, jotka voit antaa Kontuwikin käyttöön, otamme vastaan kaiken mitä suurimman kiitollisuuden kera. Kontuwikissä on sangen monta artikkelia vailla kuvitusta, joten sinulla on luonnollisesti niin halutessasi vapaat kädet tarttua mihin tahansa kiinnostavaksi katsomaasi aiheeseen. Bittivarastomme on pohjaton - tai ehkä ei ihan pohjaton, Merri ehkä voisi arvioida sen rajat, mutta luulisin ettei se täyty ihan lähivuosikymmeninä minkään inhimillisen ponnistuksen tuloksena. Joten jos vain sille päälle satut, antaa mennä!
 
Kontuwikissä on sangen monta artikkelia vailla kuvitusta, joten sinulla on luonnollisesti niin halutessasi vapaat kädet tarttua mihin tahansa kiinnostavaksi katsomaasi aiheeseen.

Tarkoittaako tämä siis sitä, että kaikki luvattomat artikkelit ovat vapaata riistaa ja niiden aiheista tehtyjä kuvia saa tyrkyttää esim. sinulle wikiin laitettaviksi?
 
Jos aioit kirjoittaa "kuvattomat" etkä "luvattomat" ( :) ), kyllä vain tarkoittaa mitä suurimmassa määrin! Siis kutsu koskee jokaista, joka haluaa Kontuwikiä kuvillaan kaunistaa. Eikä meillä ole tosiaan mitään "nämä tärkeät ensin, kiitos" -listaa, vaan kuvantekijä saa valita täysin vapaasti, sattui häntä sitten kiinnostamaan vaikkapa Rudigar Bolger tai Nimettömät olennot, Suuri soitto tai Mäyrämöyry tai mikä tahansa siltä väliltä tai ulkopuolelta.
 
Kyllä, aioin kirjoittaa kuvattomat, mutta puhelimeni oli ilmeisesti sitä mieltä, että tarkoitin oikeasti luvattomia. Pitääpä katsella wikiä piakkoin sillä silmällä, josko sieltä vaikka löytyisi inspiraatiota kuvantekoon.
 
Bittivarastomme on pohjaton - tai ehkä ei ihan pohjaton, Merri ehkä voisi arvioida sen rajat, mutta luulisin ettei se täyty ihan lähivuosikymmeninä minkään inhimillisen ponnistuksen tuloksena.

Merri vahvistaa että Konnun bittivarasto on sen verran avara, että se ei ihan vähästä täyty. ;)

Tervetuloa joukkoon, @falindis ! ^^
 
Kiitos jälleen kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Ihan mielenkiinnosta, piirrätkö/maalaatko/vai käytätkö jotain muuta mediaa?

Kaikenlaista mediaa on tultu vuosien kuluessa tehtyä, mutta nykyään enimmäkseen piirrän digitaalisesti! Esim. tuo minun ava on omaa käsialaani. Se ja monia muita töitä (vaikkei läheskään kaikki) löytyy deviantart-profiilistani! :) Käsityöketju saattaa myös itseä kiinnostaa, vaikka olenkin vähän tällainen "kädetön" cossaaja (ostan enemmän cosplayta kuin teen niitä itse) mutta sitä suuremmalla syyllä on opeteltavaa! :D

@Tik uu, tuo wikin kuvittaminen kuulostaa kivalta! Täytyypä käydä sieltä katsomassa artikkeleita läpi, jos löytyy jotain mihin kuvitusta haluaa laittaa. Pystyykö sitä ihan kuka vaan foorumilainen muokkaamaan jos sille tuulelle sattuu?
 
Pystyy muokkaamaan, kunhan on ensin luonut itselleen wikin käyttäjätunnuksen (katso etusivulta linkki "luo itsellesi tunnus"). Sitten voi tallentaa kuvia ja muokata artikkeleita. Ohjeet löytyvät myös etusivun kautta ja aina saa kysyä!
 
Ooo, tumblerissakin vielä. Käynpäs seuraamassa! Loistavaa, loistavaa! Terveisin Silma-fani, Thuringwethil on minun ehdoton suosikkipahis, goottina ei voi kun pitää lepakkomuijasta joka on vieläpä viestinviejä. (Shippaatko muuten Maedhrosia ja Fingonia, koska mielestäni nuo kaksi vain kuuluvat yhteen).
 
löytyy deviantart-profiilistani!

"Deviantissa" olen itsekin, mutta en ole tainnut töihisi siellä aiemmin törmätä. Ja löytyyhän meiltä täältäkin oma deviantart -ketjunsa. Muistan ainakin käyneeni siellä aikanaan esittelemässä itseni. Taitaa tosin tätä nykyä olla hautautunut jonnekin pölyn alle. 😁
 
Kiitos ohjeista Wikin suhteen! Täytyy käydä heti katsomassa. 8)

@Sidhiel - jee, toinen fellow tumblraaja! Käytän tosin sitä "päätumblriani" nykyään tosi vähän, minulla on sivublogi samalla nimimerkillä kun mitä on täällä joka on vähän aktiivisempi (vaikka ei sekään enää super aktiivinen, nykyisin käytän lähinnä Twitteriä). Maedhros ja Fingon on tosi jees, olen kirjoittanut heistä aika paljon ficcejä! Shippaan Silmarillionissa vähän kaikkia, enimmäkseen juuri noita kahta ja sitten Melkor/Sauronia ja Annatar/Celebrimboria. :D

@Aldarian siistiä tavata muitakin DA:n käyttäjiä! En ole hirveän aktiivinen siellä missään yhteisöissä yms, joten töitäni ei juuri näe ellei satu profiiliini eksymään. Laitan ne enimmäkseen tumblriin tai Instagramiin, DA on vähän tuollainen varasto nykyään. :)
 
Tervehdys, ilmaannuin tänne sattumalta tänään yhden teikäläisen kutsumana. Ja luulen että olen löytänyt pitkästä aikaa keskustelufoorumin jossa voisin ehkäpä viihtyä.

Olen kolmen teinin perheenäiti, lisäksi mulla on kaksi koiraa. Puolisoni kanssa yhteistä matkaa on tehty jo 20v eli reilusti yli puolet koko elämästäni tullu vietettyä hänen kanssaan.

Olen hyvä leipomaan ja kuuntelemaan kaikkia muita paitsi itseäni. Olen toistaiseksi sairastumisen myötä pois työelämästä, ollut kohta 7v. Toivottavasti vielä joskus siihen pääsen että voin sanoa olevani töissä. Mä oon vähän huono esittelee itseeni, mutta tämmönen mä oon, tykkään itkee ja nauraa kovaa, elämä eletään nyt! IMG_20211214_224657.jpg
 
Tervetuloa @Kapyemo ! Leipominen kuulostaa ihastuttavan hobittimaiselta taidolta :) Jos kiinnostaa tavata meitä muita myös livenä, tule ihmeessä loppiaisen nurkilla järjestettävään vuosijuhlamiittiin - perheenjäsenillä varustettuna tai ilman (itse olen kyöräämässä sinne kanssani yhden 19-vuotiaan ja yhden 12-vuotiaan jälkeläisen).
 
Itse en suuremmin haluaisi itseäni esitellä, koska pidän anonyymistä nettikäytöksestä. En koskaan myöskään vaadi toisilta anonymiteetistä luopumista. Minusta se on kivaa noin. Ei minua kiinnosta vastaväittäjien persoona, reagoin heidän kommentteihinsa.

Mutta kun olen foorumia seurannut, omituisen hurmaavaa porukkaakin täällä on.:knockout:
 
Last edited:
Tervehdys kaikille! Minä olen Miili. Olin viime vuoden keväänä seuraamassa Oodissa järjestettyä seuran 30-vuotisjuhlaseminaaria ja meno kuulosti siellä niin mukavalta, että päätin vielä samana päivänä liittyä itsekin mukaan toimintaan. Tässä vuoden aikana olen pyörinyt brandagambalaisten mukana lukupiireissä ja kuukausitapaamisissa ja ajattelinpa esittäytyä nyt muullekin porukalle nostamalla tämän ketjun syövereistä.

Olen kolmissakymmenissä ja asun Helsingissä. Kirjallisuus ja etenkin fantasiakirjallisuus ja varsinkin Tolkienin maailma on ollut aina lähellä sydäntäni. Tarun luen aikalailla kerran vuodessa. Tai no, tällä hetkellä se on minulla kuuntelussa Andy Serkisin lukemana äänikirjana. Uusi tarkistettu suomennoshan täytyy tietenkin heti syksyllä lukea, eli tänä vuonna Taru taitaa tulla käytyä läpi kahteen kertaan.

Nykyään lueskelen (minulle) uutta kirjallisuutta sen, mitä lakikirjojen selaamiselta ehdin, mutta viime aikoina olen huomannut kaipaavani kyllä enemmän teiniaikojen Dragonlancejen ja Robin Hobbien pariin uusien tuttavuuksien sijasta. Ehkä tässä epävarmassa maailmassa kaipaa jotain tuttua ja turvallista. Lukemisen lisäksi harrastelen d&d:n pelaamista ja rentoudun maalailemalla miniatyyrejä huonosti.

Kiva olla mukana täällä ja nähdäänpä kevätmiitissä!
 
Tervetuloa mukaan juttelemaan foorumillekin @Miili ! Tunnistan itsekin tuon kaipuun lapsuuden ja nuoruuden suosikkikirjojen pariin, joskin omalla kohdallani se tuntuu olevan kausittaista eikä riippuvaista maailman tapahtumista.

Näkemisiin kevätmiitissä tai ehkä jo lukupäivän kuukausitapaamisessa!
 
Tervetuloa @Miili minunkin puolestani! Hienoa, että innostuit tulemaan mukaan toimintaan 😊. Tämä oli ehkä paras palaute, mitä juhlaseminaarista pystyi saamaan.
 
Ylös