Euroseteleiden seurantaa

Dúnadan

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Jos teillä ei ole muuta tekemistä ja ette tiedä, mitä rahoillenne tekisitte, niin ainahan voitte ruveta seuraamaan, missä päin maailmaa ne luuraa. http://www.eurobilltracker.com

Tällä hetkellä seurannassa on jo reilut 1,68 miljoonaa seteliä ja niiden yhteiarvo on n. 42 milj. euroa.

Ajanviettä se on tämäkin. :)
 
Jei, mukaavaa ajanvietettä, kolme seteliä laitoin (olenpa rikas)
yksi oli Belgiasta kaksi Suomesta.
 
Voi ei. Minähän jäin tuohon koukkuun heti. Tosin pystyin laittamaan vasta yhden setelin ja tuskin tulen niitä "osumia" ihan heti saamaan, mutta vaikuttaa pahasti siltä että näpyttelen jatkossa kaikki setelini sarjanumerot tuonne... :D

Kiitos Duna linkistä. Näin se käy, nettiin koukuttaminen. ;)
 
Allekirjoitan Thalin viestin viimeistä sanaa myöten. Eipä minultakaan löytynyt kuin yksi 20€:n seteli (ja sekään ei sitten ollut edes omani), mutta addiktio syntyi heti. :)
 
Ei ollut muuten eka kerta kun olen nähnyt, pitäis tsekata vähän paremmin, mutta kuulostaa ihan kivalta.. :)
 
Ei voi saada näin helposti ihmistä koukkuun:D Olen laittanut jo koko perheen setelit tuonne.
Itävallasta oli yksi ja toinen oli Hollannista. Muut oli Suomesta. Laitan tästä lähin kaikki setelit tuonne.^^
 
Ahhaa, tämä on kyllä ilmiselvästi markkinavoimien ovela juoni lisätä kulutusta :D Tästä täytyy heti päästä kuluttamaan rahat jotka tuohon lisää XD
 
Kertokaa toki, jos saatte osumia. Itse en vielä 9:llä setelillä ole niitä saanut. Jotkut onnekkaat ovat saaneet osuman jo toisella setelillään. :)
 
Hee, minä löysin tuon sivun vahingossa joskus alkuvuodesta, ja lisäsin sinne silloin vähän toistakymmentä seteliä. Nyt en ole puoleen vuoteen muistanut laittaa uusia seteleitä, pitäisiköhän taas innostua uudestaan...

Kertokaapa muuten yksinkertaiselle, että mitä ihmeen eroa on osumalla ja aidolla osumalla?
 
Osumia ovat kaikki setelit, jotka on lisätty järjestelmään vähintään kaksi kertaa.

Aitoja osumia ovat vain ne, jotka sivun moderaattorit jollakin tietyillä ehdoilla sellaiseksi hyväksyy. Kuten setelin kulkema matka pitää olla riittävän suuri ja setelin lisänneet eivät saa olla tuttuja keskenään. Ihmettelen vain, että millä ne jälkimmäisen kriteerin oikein selvittää.
 
Ok, kiitos selvennyksestä. :) Minulle on siis tullut yksi osuma, tosin kyseisen setelin toiseen kertaan lisännyt asuu samassa kaupungissa kuin minäkin. Ei tuttu kuitenkaan.

Linkki
Merri lyhensi
 
Tässä euroseteleiden seurannassa on tietysti yksi pieni mutta. Nimittäin seteleiden elinkaari ei ole kovinkaan pitkä. Setelit menevät kohtalaisen huonoon kuntoon lyhyessä ajassa ja todennäköisesti jo vuoden päästä sitä ei ole enää käytössä. Toki samalla sarjanumerolla tehdään uusi seteli, mutta eihän se enää sama sitten ole.

Eli jos olet laittanut setelin seurantaan vuosi sitten, niin on jokseenkin turha odottaa, että sille tulisi enää osumia. Mutta voihan joskus niinkin käydä.
 
[turha viesti]
Juu, sama kävi mielessä kun pistin yhden vitosen seurattavaksi. Oli nimittäin aika repaleinen, sitä sai käsitellä silkkihansikkain ettei olisi hajonnut palasiksi. Huoh. Olisivat tehneet nämä eurosetelit samasta materiaalista kuin vanhat markat. :)
[/turha viesti]
 
Juu, mutta markkaseteleidenkin elinaika oli suurin piirtein samaa suuruus luokkaa. (tiedän, kun ole ollut setelipainolla töissä).
 
Ihmiset käsittelivät vain rajummin. Itse asiassa euroseteleiden käyttöaika voi olla roimasti pienempikin kuin vuosi.

Setelipainossa (Setec Oy) töissä ollessani kävin myös poistettujen rahojen osastolla. Käytetyt setelit haisevat muuten aivan p:lle, varsinkin, jos niitä on metrin kokonen läjä. Hajuhan ei tietysti haittaisi, mutta on surkuhupaisaa katsottavaa, kun rahaa menee silppuriin enemmän, kun koskaan tulee tienaamaakaan. Eikä auta, vaikka tietäisi, että silppuriin menevistä seteleistä on sarjanumerot jo poistettu.
 
Tuohon paikkaan jää oikeasti koukkuun. Mulla on sattuneesta syystä 300€ käteisenä, 20€:n seteleinä, joten tervemenoa vaan. Laitan ne kaikki sinne. :twisted:
 
Kävin ittekkin juuri siellä, ja jäin heti koukkuun.
Nyt on kaikkien perheen jäsenten setitiedot siellä, mutta ei vielä yhtään täys osumaa :cry: Mutta kyllä niitäkin sitten joskus tulee
 
Ylös