Farscape - Can I get a hell yeah?

Brithil

Kääpiön kokoinen, hobitin oloinen
Satuin huomaamaan, ettei täällä ole vielä Farscapelle, tuolle australialais-yhdysvaltalaiselle scifisarjalle pyhitettyä ketjua, ja päätin korjata asian. Itse tutustuin Farscapeen enoni kautta parisen vuotta sitten (onpa siitä jo kauan!) ja katsoin kaikki neljä kautta ja Peacekeeper wars-elokuvat nörttiperheeni kanssa. Ja pidin kovasti! Onhan sarjassa toki huonompiakin jaksoja, mutta voisin silti sanoa sen olevan jopa lempi scifisarjani.:heart: Farscapessa on todella toismaailmainen fiilis (an alien feel, en keksinyt järkevämpää suomennosta) ja alienit on muutakin kuin sinisiä ihmisiä tentakkelit päässä:grin:Onko täällä muita Farscape-faneja? Miten tutustuitte sarjaan, ja miksi pidätte siitä? Kuka on lempihahmonne? (Jos pitää valita, niin omani ovat Stark, Zhaan ja Chiana. Crichtonkin on ihana. Ääh, en osaa valita.) Olisi hauska tietää, että täällä Suomenmaassa on muitakin jotka pitävät Farscapesta, en ole nimittäin liian usein törmännyt semmoisiin ihmisiin.:D
 
Olen toki sarjaa seurannut silloin joskus kauan sitten, kun se jollakin kanavalla tuli. Muistan myös siitä kovasti pitäneeni, avaruusaluksen sekalainen sakki oli sangen kiinnostava henkilökokoelma.

Itse asiassa nyt kun tuli puheeksi, voisin mielelläni katsoa sen uudestaan, vaan mitenköhän sekin onnistuisi? Tuskin lienee Netflixissä tai jossakn vastaavassa nähtävillä. Mutta koska olen unohtanut siitä suurimman osan, hetki olisi varsin otollinen.
 
@Tik Hmm, valitettavasti en tiedä mistä sen saisi katsottua, meillä on enon laittomasti kopioimat DVD:t:grin:[22] Ei taida olla tosiaan missään Netflixissä ainakaan tällä hetkellä, en kyllä mene vannomaan, eli kannattaa tutkia!
 
Juutuupissa on joitakin jaksoja (luultavasti laiton levitys), samoin kuin Lexx'iä, joka jäi suurimmaksi osaksi näkemättä kun sitä yksi kausi Suomessa tuli (1997-8?)
 
Nyt pystyn vastaamaan omaan kysymykseeni: Farscape löytyy Amazon Primestä. Etten vain ryhtyisi katsomaan.

EDIT: Sûlwenin alla kuvailemat muistot ja muistijäljet vastaavat jokseenkin yksi yhteen omiani: outoon aikaan, joskus tuli katsottua ("hei, tämähän on hyvä") mutta tarinan kaari jäi katkonaiseksi. Itse asiassa muistelen ja pelkään pahoin, että sarja tapettiin kesken kaiken; se siitä tarinan kaaresta, jos pitää paikkansa. Mutta niinhän on käynyt yhdelle jos toisellekin scifisarjalle.
 
Last edited:
Minuakin on jo jonkin aikaa houkutellut katsoa Farscape uusiksi - tai siis tällä kertaa kokonaan. Minulla ei ole aavistustakaan, paljonko siitä tuli nähtyä aikoinaan, kun sitä näytettiin öisin Subilla joskus 2000-luvun alussa, mutta ainakaan alusta asti en sitä muistaakseni nähnyt. Oli muuten hyviä nuo Subin silloiset yöohjelmistot, sieltä löysin Star Trekitkin vahingossa, kun teininä valvoin öitäni. Farscapesta on jäänyt vahva muistijälki, tai lähinnä sen tunnelmasta, juuri mitään en itse tarinasta muista. Olin sarjaan kuitenkin sen verran ihastunut, että olisi jännä katsoa sitä nyt melkein 20 vuoden tauon jälkeen.
 
  • Like
Reaktiot: Tik
Ylös