Finncon 23 Tampereella myyntipöytä

Mic

Kontulainen
Suomen Tolkien-seura
Mietimme hallituksessa oottaako seuralle myyntipöytä Finnconiin heinäkuussa 7.-9. Jos pöytä otetaan, tarvitaan sinne lauantaina ja sunnuntaina ihmisiä pöydän taakse. Ketkä on tulossa coniin ja pääsisi pöydän taakse joksikin aikaa?
 
Olen tulossa la-su.
Lisähuomiona se, että myyntitavarat ovat Pääkaupunkiseudulla ja jos ne kaikki halutaan paikalle, niin kuljettamiseen tarvitaan todennäköisesti auto.
En ole vielä päättänyt tulenko paikalle autolla, mutta jos tulen niin sitten tavarat kulkevat minun mukanani, mutta vasta lauantaina. Jos en tule autolla, niin sitten en tiedä miten tavarat päätyisivät Tampereelle. Ehkä tavaraa tulisi silloin pienempi määrä paikan päälle (sen mitä junassa voi kuljettaa).
 
Olen tulossa lauantaiksi nimenomaan jotain hyödyllistä tekemään. Jos Konnun pöydän ääreen tarvitaan ihmisiä niin sitä, muussa tapauksessa tarjoan itseäni conityövoimaksi.
 
Myyntipöytä on tulossa lauantaiksi ja sunnuntaiksi! Myyntiaikoja ei ole vielä ilmoitettu, mutta arvasin viime vuosien perusteella ja tein taulukon myyntivuoroista. Laitan linkin kiinnostuneille yksärinä. Ei kiirettä täyttää, voi hyvin odottaa ohjelmaa

Ja yhä voi ilmoittautua pöydän taakse, niin laitan linkin vuorotaulukkoon.
 
Last edited:
Tutkailtuani Tampereen olemattomia ja kalliita pysäköintimahdollisuuksia olen päättänyt tulla coniin junalla. Eli myyntitavaroiden saamiseksi Helsingistä Tampereelle tai sieltä pois ei onnistu minun toimestani (tavarat eivät ole enää nykyisin minulla säilössäkään).

Junia kulkee tunnin välein ja ajattelin, että Tampereella olisin perillä lauantaina todennäköisesti yhdeltätoista (juna lähtee 9.20 Helsingistä).
Takaisinpäin sitten jollain iltapäivän junalla sunnuntaina.
Laitoin listaan pari vuoroa itselleni, mutta ne tarkentuvat varmaankin sitten kun Finnconin ohjelma julkaistaan.
 
Last edited:
Minäkin sain vihdoin aikaiseksi listata itseni pariksi tunniksi pöydän taa siinä toivossa, että myyntitavarat saadaan tavalla tai toisella paikalle. Loppupäiväksi kauppasinkin itseni conitöihin, joten nuo pöytävuorot ovat ainoat, jotka voin ottaa.

Kuten Samo, minäkin tulen junalla. Jos myyntitavaroita päädytään kuljettamaan junakyydillä, voin tarpeen vaatiessa hakea jonain edeltävänä päivänä kuljetettavakseni sen verran kuin selkäreppuun säällisesti mahtuu. Olen kuitenkin conissa vain lauantain enkä silloinkaan heti kymmenestä eteenpäin, joten minun mahdollisesti kuljettamani myyntitavaraosuus saapuisi paikalle myöhässä ja joko poistuisi kanssani lauantai-iltana tai sitten jäisi jonkun muun takaisin kuljetettavaksi.

Jos saan aikaiseksi hankkia lisää korttipohjia ja jos se on seuran puolesta ok, voin pitää myyntipöytävuorollani taas myös Konnun kirjurin palvelua eli kirjoittaa ihmisille heidän nimiään tengwarilla.
 
Last edited:
Junalippujen osto lienee kohta aiheellista, koska ne ovat sitä halvempia mitä aiemmin ne ostaa.
Olen itse tulossa paikalle la-su ja lauantaille katselin junavaihtoehtoja. Intercityjä lähtee Helsingistä aina 20 yli:
Klo 8.20-9.58
Klo 9.20 -10.58
Klo 10.20-11.58

Finncon jatkuu sunnuntaina viiteen asti, joten takaisin Helsinkiin voisi matkustaa esim. näillä InterCityillä:
klo 18-19.35
klo 18.04-19.54 (hitaampi, joten muutaman euron edullisempi kuin klo 18 lähtevä)
klo 19-20.35
 
Mietin pitäisikö yrittää tuohon 8.20 junaan lauantaina. Sunnuntaina ehkä selviäisi sillä hitaammalla kuuden junalla. Myöhempi jos haluaisi syödä ennen lähtöä, hmmm
 
Luulen, että en saa itseäni kammettua 8.20 junaan. Taidan tähdätä 9.20 junaan ja sunnuntaina tuohon 18.04 junaan.
 
En ole vielä satavarma, tulenko coniin - ja jos tulen, niin vain yhtenä päivänä. Mutta voisin ottaa linkin myyntitaulukkoon, niin voin heti ohjelman julkistuttua katsoa vuoroja :)
 
Lauantaina on vain huonoja vaihtoehtoja tarjolla menoliikenteeksi. Voisin mennä Treelle jo perjantaina, jos vaikka @Kointähti tarjoaisi kortteerin. La-su-yönähän nukun hotellissa.
 
Lauantaina on vain huonoja vaihtoehtoja tarjolla menoliikenteeksi. Voisin mennä Treelle jo perjantaina, jos vaikka @Kointähti tarjoaisi kortteerin. La-su-yönähän nukun hotellissa.
Eiköhän täältä paikka löydy, vaikka jalat saattavat yltää vuodesohvan päädyn yli. Mutta sentään siinä ei ole mitään päätypalaa varpaita kolhimassa!
 
Tarkemmin katsottuna sinne menee jokin bussi aamusella, jollei gopherointia haittaa se, että olisin siellä vasta kahdentoista maissa.
 
Finnconin ohjelma on julkaistu kotisivuilla.

Kontulaisia ehkäpä kiinnostavia nostoja:

Perjantaina klo 14-16: Runoja Ardasta - työpaja
Lauantaina klo 13-14: Minne sitten ja takaisin?
Sunnuntaina klo 12-13: Tolkien-seura Konnun fantasia lukupiiri

Omalta osalta ohjelma näytti siltä, että lauantaina on paljon sellaista ohjelmaa, johon haluan osallistua ja sunnuntaina vähemmän. Sunnuntaina ehtisi siis istua myyntipöydän takana enemmän, onneksi meillä taisi nimenomaan lauantaille olla halukkaita myyjiäkin tarjolla suurempi joukko kuin sunnuntaille.


Ostin myös junaliput:
Lauantaina klo 9.20 lähtevään junaan ja sunnuntaina klo 18.04 lähtevään junaan.
 
Last edited:
Sunnuntaina on myös academic trackissa TSH-aiheinen esitelmä - harmillisesti lukupiirimme kanssa päällekkäin. Tässä koko useamman esitelmän kaksituntinen ohjelmaslotti:

Rethinking Classics
  • Luentosali D11
  • su 9.7. 12.00–14.00
  • Sonja Mikkonen, Hollie Willis, Tristan Reid, Hanne Juntunen
Chair: Sonja Mikkonen
Hollie Willis: Exploring Necro-Geography and Temporality in J. R. R. Tolkien’s The Lord of the Rings
Tristan Reid: Orwell’s Deathbed Novel: How terminal diagnosis impacted the dystopian mood of Nineteen Eighty-Four?
Hanne Juntunen: Rhythms of Transformation in The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde
 
Jos joku kaipailee majapaikkaa conin ajaksi, minun luokse mahtuu 3-4 henkilöä. On vuodesohva, yksi irtopatja (lev.120cm) ja itse nukun parisängyssä (viereen mahtuu). Olen siis coniteassa niin en ehdi seuran pöydän taakse. Ilmoitan majoituksesta osittain myös siksi että meillä on vajausta työvoimassa, etenkin JV-kortillisia kaivataan. :knockout:

EDIT. Asun Hervannassa eli ratikalla pääsee kätevästi keskustaan ja takaisin.
 
Ylös