Forodrimin 45-vuotisjuhlat Ruotsissa (ja Konkariristeily) to 25.5. - ma 29.5.2017

Heathertoes

Akateemisten asioiden vastaava
Suomen Tolkien-seura
LYHYESTI: Tolkien-seura Forodrimin juhlat toukokuun lopussa Ruotsissa + Konkariristeily. Ilmoita kiinnostuksestasi (+ mahdollisesta autostasi ja laivayhtiöiden alennuskorteista. S-etukorttialennus on jo) kommentilla mahdollisimman pian, jotta pääsemme varaamaan laivamatkoja! Allaolevat aikataulu- ja hintatiedot ovat alustavia, ja voivat muuttua. Koko reissun hintaluokka lienee 150-200€ + Suomen sisäinen matkustus, jos tulee kauempaa.

Forodrim eli yksi Ruotsin Tolkien-seuroista viettää 45-vuotissyntymäpäiväänsä saaristossa Tukholman pohjoispuolella pe 26.5. - su 28.5.2017. Koska juhliminen on kivaa, ja juhliin on kiva mennä porukalla, järjestämme yhteisreissua (ja siihen luontevasti yhdistyen Konkariristeilyä), jolloin lähtö Suomesta on to 25.5. ja paluu aamulla ma 29.5. Ensisijaisesti pyrimme saamaan mukaamme auton/autoja, sillä itse juhlapaikalle pääsy on näin helpompaa. Ilmoita alle, onko sinulla auto käytössäsi! Yhteisreissu on K18, mutta toki erillisenä porukkana huoltajan kanssa voi lähteä forodroimaan myös.

Osallistumismaksu Forodrimin juhliin kallistuu huhtikuun alusta (+25%), joten 31.3. mennessä kannattaa olla sekä ilmoittautunut että maksanut Ruotsiin (kannattanee varata pari pankkipäivää maksun siirtymiseen). Myöhemminkin ehtii, mutta sitten maksaa enemmän. Kukin ilmoittautuu Forodrimin juhliin itse ja huolehtii omat osallistumismaksunsa.

HUOM! AIKATAULU- JA HINTATIEDOT OVAT ALUSTAVIA, ja ne speksataan lähtijöiden kanssa tarkemmin (lähtijöiden/hyttien/autojen määrä, halpojen hyttien saatavuus, kannattaako lähteä Turusta vai Helsingistä).

LAIVAMATKOJEN AIKATAULUT
MENO: Viking Line, Turku-Tukholma: to 25.5. klo 20.55 - pe 26.5. klo 6.30
PALUU: Viking Line, Tukholma-Turku: su 28.5. klo 20.00 - ma 29.5. klo 07.35

HINNAT
* Forodrimin juhlaviikonlopun osallistumismaksu: 900 SEK* eli n. 95€. Sisältää: majoituksen (omat lakanat mukaan), ruoat & juomat sekä ohjelman. [*HUOM! Hintaan lisätään 25%, jos et ole minkäänmaalaisen Tolkien-seuran jäsen. Jos olet Suomen Tolkien-seura Konnun jäsen, niin tuo 900 SEK pätee.]
* Meno-paluu-laivamatka Turusta (sis. auto)
- 4 henkeä hytissä: alk. 35€ / henkilö
- 3 henkeä hytissä: alk. 47€ / henkilö
- 2 henkeä hytissä: alk. 70€ / henkilö
[Jos halvimmat hytit loppuvat, niin hinta nousee, esim. 15-20€/henkilö]
* Henkilöauton bensakulujen jakaminen: ? € [tarkentuu]
+ Kunkin oma kulkeminen välillä oma koti - Turun satama, meno-paluu (esim. linja-auto tai juna + paikallisliikenne)
+ Muut omat syömiset ja ostokset

INFOA JUHLISTA
Täällä lisätietoa englanniksi.
Ruotsinkielisellä sivulla
on hivenen enemmän yksityiskohtia.
Alustava ohjelma ruotsiksi täällä.
 
Olen hyvinkin kiinnostunut. Jonkinasteinen mahdollisuus saada auto käyttööni, mutta olisin mieluusti ihan matkustaja, jos vain muita autoja löytyisi.

Osuu ihan hyvin työviikkoon, sillä lähtöpäivä on helatorstai ja perjantait on mulla vapaita. Maanantaina ehtisi töihinkin, kun on liukuva työaika.
 
Pääsykokeet ehtivät alta pois, joten miksipäs ei. :)
 
Jollei Forodrimin tyyli ole muuttunut, niin juhlat ovat aivan vimpan päälle fantsuaiheiset.

Itselleni tuo on huono viikonloppu. Voi iskeä tiimikoulutus joko kouluttajana tai koulutettavana Protussa.
 
Last edited:
Mä olen hieman pettynyt ettei mahdollinen konkariristely ole herättänyt tämän enempää kiinnostusta.

Itse olen siis kiinnostunut. Oma auto on mulle ainoa järkevä vaihtoehto päästä Turkuun, joten voisimme ottaa sen mukaan länteen.
 
^Itselleni on ainakin epätodennäköistä saada kesätyökaudella kovin montaa kertaa noin pitkää vapaata, ja asetan toiveeni mieluummin sitten the miitin ja worldconin kohdille. :p Muutenhan tuo kuulostaisi varsin hauskalta.
 
En todennäköisesti pääse mukaan. En saa töistä vapaata tuossa kohtaa ja muutenkin toukokuu on aivan täyteen tupattu ohjelmaa.
 
Itse osallistun filosofisen tiedekunnan promootioon joka osuu samalle viikonlopulle, joten ei pysty, ei kykene.
 
[offtopic]
Ai hitsi, tulee elävästi mieleen HobSanin/Legon (en muista kumman) matkakertomus Forodrim-festareilta jostain 90-luvulta. En ollut itse mukana, mutta raportin luettuani koin melkein olleeni.
[/offtopic]
 
Kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta rahavarat eivät anna myöten, enkä myöskään voi olla varma, että saisin perjantain vapaaksi työstä. Laitan siis toivoni siihen, että Forodrim järjestää bileet myös viiden vuoden päästä, ja toivon mahdollisimman yksityiskohtaista reissuraporttia tämänvuotisiin lähtijöiltä.

Husky, niihin 90-luvun feastareihin Forodrim oli vain osasyyllinen. Sikäli kuin oikein muistan, pääjärjestäjänä toimi Uppsalan Midgårds Fylking.
 
Jos päädyn lähtemään (mitä pidän tässä kohtaa varsin todennäköisenä), niin voinen lupailla outoa raporttia!
 
Mä olen hieman pettynyt ettei mahdollinen konkariristely ole herättänyt tämän enempää kiinnostusta.

Itse olen siis kiinnostunut. Oma auto on mulle ainoa järkevä vaihtoehto päästä Turkuun, joten voisimme ottaa sen mukaan länteen.

Vaikka kiinnostusta onkin (siitä huoliimatta etten ole Telcontar), niin ylitsepääsemättömänä ongelmana on torstaina tapahtuva lähtö.
1) perjantai on työpäivä ja lisäksi
2) jälkikasvu täytyy kyseisenä päivänä toimittaa äitinsä luokse tunnin ajomatkan päähän.
Näistä 1) on se ylitsepääsemätön.
 
Sekoitin Forodrimin Keski-Maan Pakolaisiin. Upsalan koulutapahtuma oli niin kehnosti järjestetty, että suomalaiset harkitsivat tosissaan vastuun kaappaamista kesken tapahtuman. Itse pääjuhla oli kuulemma hienosti organisoitu, mutta nuukana jätin sen väliin.
 
Mä olen hieman pettynyt ettei mahdollinen konkariristely ole herättänyt tämän enempää kiinnostusta.
Periaatteessa kiinnostus heräsi heti (olinhan mukana edelliselläkin risteilyllä. Sillä ainoalla joka on minun kontulaisaikanani järjestetty), mutta ollaan risteilyllä juuri viikkoa ennen ja lisäksi olen nykyään todella arka lähtemään jos on vaarana että matkaseurueella saattaisi olla humaltumiseen liittyviä suunnitelmia (mikä on sinänsä sääli, koska moni hauska tilaisuus jää väliin tämän pelkoni/ahdistukseni takia).
 
Tänään varmistui että en varmasti ole lähdössä mukaan. Meille tulee "perheenlisäystä" koiranpennun muodossa toukokuun alussa ja kesä meneekin siinä sitten mukavasti sisäsiisteyttä remmissä kävelyä opetellessa. ☺
 
Itse pääjuhla oli kuulemma hienosti organisoitu

Nnno... jos sattuu tykkäämään tuntikausien värjöttelystä puutarhateltassa niukalla ruualla kuunnellen käsittämättömällä riikinruotsilla esitetyn puheen toisensa jälkeen ja joutuen tämän tästä nousemaan nostamaan (tyhjähköä) maljaa huutaen "Heil Valar".

Tosin olisin kyllä hyvin epäreilu, jos en lisäisi kiittävää sanaa Keskimaa-markkinoiden ja vanhassa hopeakaivoksessa pidettyjen kääpiökruunajaisten osalle. Varsinkin kun markkinoilla myytiin nilkkaan sidottavia kulkusnauhoja ;)

Muoks: Lisättäköön vielä se tosiseikka, että juhlassa pidetyt puheet ovat saattaneet tosiasiassa olla kansainvälisystävällisesti englanninkielisiä. Minun kielitaitoni tuohon aikaan ei todennäköisesti olisi riittänyt erottamaan riikinruotsia vahvalla riikinruotsalaisella aksentilla puhutusta englannista.
 
Last edited:
Markkinoiden valuuttapolitiikasta oli kuulemma sukeutua mellakka. Ruotsin kruunuja piti vaihtaa nahkaläpysköihin, jotka kävivät rahasta myyntikojuilla, mutta toiseen suuntaan vaihtaminen ei muka käynyt päinsä. Muistaakseni järjestäjät saatiin vakuutettua valuutanvaihdon välttämättömyydestä ohuesti verhotun väkivallan uhalla.
 
Olen missannut tämän aspektin kokonaan, koska vaatimaton matkakassani ei antanut myöten kovin monen nahkaläpyskän lunastamiseen, ja ne kuluivat lähes kokonaan kulkusiin. Jossain kotona saattaa olla vielä tallessa vaihtorahana saamani puolikas nahkakolikko, jonka säästin ihan vain kuriositeettina.

Muoks: Muistin juuri, että olihan niissä juhlissa myös aika näyttävä puuhun rakennettu lohikäärme, jonka hyökkäystä torjumaan paikallinen "Bard" urheasti nousi tulinuolella varustettuna - ja ampui ohi.
 
Mikäli tulkitsen nyt oikein, niin kiinnostuneista kontulaisista matkaan voisivat oikeasti lähteä minä, @Lehtokuusama, @Sidhiel ja @Shetai. Laitan mainituille yksäriä toivottavasti viimeistään illalla. Jos joku muu vielä tuntee piston haltiakorvissaan, niin voi pikaisesti huudella! Aletaan varmaan varailla lauttamatkaa lähitulevaisuudessa.
 
Ylös