FotR -sinfonia Tampereella 28.4.-1.5.2011

Pätkä luopaa kyllä hyvää. Erityisesti tuon Pääkkösen (oliko se sen niminen poika?) sooloa odotan. Hienoa kun pienestä pojasta lähtee noin kaunis ääni.

Edit: Jos ilmestytään piknikille niin tuodaan rypäleitä ja persikkaa naposteltavaksi.
 
Emme taida epäkontulaisen ystäväni kanssa ehtiä ennen konserttia piknikille.
Konsertin jälkeinen hengaus taas riippuu siitä, olenko puolikuollut (hirveä flunssa päällä). Nähdään kuitenkin huomenna! :)
 
eowynofmay sanoi:
Hämeen uutisissa oli pieni juttu konsertista!

Myös TV1 klo 18.00 uutisissa oli hieman pitempään juttua konsertista ja kuin Hämeen uutisissa. Siinä pätkässä oli äänessä myös kapellimestari ja todella hienolta musiikki kuulosti.

Tässähän alkaa jo pikku hiljaa olla täpinöissään.
 
Muistutan vielä varaamaan käteistä rahaa mukaan, sillä Tolkien-seuran ja Konnun yhteisellä esittelypöydällä on seurojen uusia hienoja hobitti -t-paitoja saatavilla jäsenhintaan, sekä uusia painoksia vanhoista rintamerkeistä eli badgeista, mm. iki-ihana Gandalf for president, jolla voi aloittaa jo ensi vuoden presidentinvaalikampanjoinnin. Myös seurojen vanhat t-paidat ovat huippualessa!

Kauempaa tuleville lähimmät ruokakaupat sekä pankkiautomaatti löytyvät Tullintorin ostoskeskuksesta kortteli Tre-talosta rautatieasemalle päin, siis matkalla asemalta Sorsapuistoon. Huomiseen!
 
Nyt kun vihdoin töistä kotiuduttua pääsin uinumavalmiuteen en maltakaan nukahtaa. Ihan pian voi jo huristella kohti Tamperetta. En puistoon pääse mukaan, ei aikataulut eikä seura salli, mutta toivon silti kaunista säätä huomiselle. Vesinen kaakku ei kuulosta järin hyvältä. Toivotan elämyksellistä konserttipäivää meille kaikille. Ei vappua voisi paremmin juhlistaa.

Jk.Ehkä tavataan väliajalla, kumpa muistaisin tohkeudestani huolimatta sen varaamani kirjan lunastaa. :)
 
Noissa ylen uutisissa väitti setä että Sormuksen ritarit on kakkososa. Ettäs kehtaa ;)
Pitää laittaa se kamera lataukseen nyt niin se ehtii ladata ainakin tarpeeksi.
 
Piknik

Näyttää siltä että ehdin tulemaan sinne Sorsapuistoon ennen konsertin alkua, mukavaa kun ajokuntoisia ihmisiä on niin hankala löytää nykyään.:p
 
Oli kyllä ihan hieno kokemus :) Edellinen sinfonia oli tavallaan hienompi, nyt leffa vei osan huomiosta musiikilta, mutta huomaa miten hyvin nuo täydentävät toisiaan. Kiitokset Tamperetalolle ja muille sellaisille osapuolille jotka ovat tehneet tällaiset kokemukset mahdolliseksi. Lisää näitä.
 
Joo, ihan mahtava kokemus. Musiikki, elokuva, seura ja ruoka olivat mahtavia.:) Ja puvutkin oli hienoja!

Tosin huomaan ostaneeni itselleni liian pienen paidan.

Ja mikäs tässä on TTT:tä odotellessa...:grin:
 
Oli kyllä ihan mieletoön kokemus. :) Mukavia kontulaisia ja kiva kapu :) Kiitokset kaikille. Erikin toivomat valokuvat voisi meilata pauliina.hanninen at tampere.fi niin forwardaan ne (luvallanne) eteen päin.
 
Joo ja niitä kuvia kiitos kanssa tänne kaikkien meidän nähtäville. :)

Viimeiset läyttyilijät lähtivät juuri ja ei voi kuin todeta että oli hieno päivä. Kirja on nimmaroituna hyllyssä, myyntiä on tehty, seuroja mainostettu, massu täynnä kaikkea makeaa ja huomenna pääsee sitten rauhassa katsomaan lopultakin sen itse shown. :D Eikös niin että se viimeinen esitys on se paras...? :)

Minunkin puolestani jo tässä vaiheessa kiitokset kaikille mukanaolleille tahoille, mutta erityisesti Tampere-talolle joka jälleen antoi meille tilaisuuden tulla omaa toimintaamme mainostamaan. On tosi kiva kohdata näiden sinfoniatilaisuuksien yhteydessä "uutta" yleisöä, kun ne tyypit jotka kiertävät miittejä ja coneja ovat kuitenkin pitkälti joko ennnestään tuttuja tai ainakin muuten tietoisia meidän olemassaolostamme. On tosi iso ja hieno juttu että me saadaan olla tämän mittaluokan tapahtumassa näin näyttävästi mukana. :)
 
Oli kyllä aika huippua. Olen Jaamarin kanssa samaa mieltä että edellinen sinfonia oli tavallaan parempi. Silloin pystyi pistämään silmät kiinni ja kulkemaan musiikin mukana. Nyt ei oikein tiennyt mitä olisi milloinkin katsellut. Mutta toisaalta tämä vei niin paljon syvemmälle keski-maahan, kuin musiikki tai elokuva konsanaan. Ja jos elokuvia voisi aina katsoa livemusiikilla niin minä en kyllä ikinä poistuisi katsomosta. Teki sen verran lähtemättömän vaikutuksen minuun.

On aivan upeaa että piskuisesta maastamme löytyy taho jolla riittää intoa tuoda tälläiset upeat elämykset koettaviksemme. Syvä kiitos ja kumarrus Tampereen Filharmonian, Tampere-talon ja muiden järjestävien tahojen suuntaa. Aivan mahtavaa.

Mietin tuossa paluumatkalla seuralaiseni kera että tässä on hienoa myös se että tälläinen houkuttelee erilaista kuulijakuntaa jumps jumpsin sijaa kuuntelemaan sinfoniaorkesteria sekä kuoroja. Siitähän voi vaikka minkälainen innostus syntyä kun tajuaa miten vaikuttavaa se on.

Kirjankin muistin matkaani hakea, sitä vähän pimeässä autossa selailin, ja kauniiltahan tuo näyttää. Kiitos featherille kun näit vaivaa vuoksemme. Oli myös kiva nähdä viittahemmoja salissa ja aulassa. Muutama tuttavani, jotkä olivat käyneet elämyksensä hankkimassa jo perjantaina, olivat harmistuneet kuullessaan että pukeutuneita faneja oli paikalla nyt, eikä silloin kun he kävivät. Tuo kuulemma tunnelmaa sellainen.

Nyt jään odottelemaan TTT:n tuloa (onhan se tulossa, onhan..), ehkä jopa enemmän kuin Hobittia, se nyt kuitenkin on vain pelkkä elokuva ;) No, ei vaan, aika tasoissa mennään. :D

Kiitos kaikille.


Muoks. Kirjoitusvihreitä.
 
Kyllä oli upea kokemus: elävä musiikki ja elokuva oli hieno yhdistelmä. Elokuvaa oli myös kiva katsoa vaihteeksi isolta kankaalta.

Nälkä kasvaa syödessä, joten olisi hienoa, jos olisi vielä mahdollisuus kokea Kaksi Tornia ja Kuninkaan paluu samalla tavalla yhdessä sinfoniaorkesterin kanssa.

Kirjaa selailin heti kotiin päästyäni ja se on yhtä mielenkiintoinen kuin odotinkin ja kaunis ulkoasultaan. Myös hankkimani Hobitti-T-paitakin on sopiva, vaikka aluksi epäilin ostaneeni liian pienen.
 
Aivan upea kokemus, pidän Tampereesta ja eilen varsinkin lättyillessä muistin taas, miksi olen Tolkienisti ja miksi sellainen on hyvä olla. Nerwenden luota lähtiessämme mukanani ollut punatukkainen ystävä tokaisi, että vaikuttivatpas mukavilta - ja se että violettipäinen nuori mies jaksoi kuvata kertoo jo jotain, kyseinen ystävä on yleensä vieraassa seurassa äksympi kuin Incanus ;) Keltaisessa hupparissa pyörinyt Ikaryaku varmaan alkaa kohta miittailemaankin.

KIITOS Tamperetalolle, orkesterille, järjestäjille, kapellimestarille, sopraanoille, paikallaolleille, yöpaikalle ja Tampereelle. Savonlinna kiittää ja kuittaa.

Ps. Niitä ystäväni ottamia kuvia laittelen jossain vaiheessa, laitan myös featherille ryhmäkuvat + nimmaroinnista joitain parhaita otoksia mahd pian.
 
Tämä oli taas niitä juttuja joista minun pieni pääni ei ihan yhdessä yössä toivu. Erittäin vaikuttava ja koskettava konsertti siis, ja olisi enemmän kuin hienoa jos tulevaisuudessa pääsisi <strike>näkemään</strike> kuulemaan myös Kahta tornia ja Kuninkaan paluuta. Selvästi enemmän kun tuli tarkkailtua muusikoiden työtä kuin katsottua elokuvaa, mutta se on jo niin monesti nähty ettei se mikään prioriteetti ollutkaan. Minun myös pitänee alkaa pikkuhiljaa kehitellä ovelan ninjamaista suunnitelmaa Filharmoniseen kuoroon soluttautumiseksi :p

Kiitoksia siis paljon ja joka suuntaan.
 
Tämä oli taas niitä juttuja joista minun pieni pääni ei ihan yhdessä yössä toivu. Erittäin vaikuttava ja koskettava konsertti siis, ja olisi enemmän kuin hienoa jos tulevaisuudessa pääsisi näkemään kuulemaan myös Kahta tornia ja Kuninkaan paluuta. Selvästi enemmän kun tuli tarkkailtua muusikoiden työtä kuin katsottua elokuvaa, mutta se on jo niin monesti nähty ettei se mikään prioriteetti ollutkaan. Minun myös pitänee alkaa pikkuhiljaa kehitellä ovelan ninjamaista suunnitelmaa Filharmoniseen kuoroon soluttautumiseksi :p

Kiitoksia siis paljon ja joka suuntaan. Kuvia tulossa jossain vaiheessa kun saan asiat toimimaan (tällä hetkellä yhteistyöhaluton netti ja kuulemma liian iso tiedostokoko, ei ole helppoa). Olin liian laiska pienentämään kuvia tarpeeksi paljon saadakseni ne topikkiin, mutta täältä löytyisi nyt muutama.
 
Samoin kuin Steel, niin minäkin sulattelen vielä. Niin pienessä ajassa oli niin paljon huikeaa koettavaa. Upeaa musiikkia, uusia mukavia ihmisiä ja vanhoja tuttuja. Minulla etenkin laulajien (sekä soololaulajat että kuoro) äänet saivat kylmät väreet kulkemaan pitkin selkärankaa. Ja koko se atmosfääri...

Kiitos teille kaikille, että teitte tästä konsertista unohtumattoman.

Ainut asia, joka jäi harmittamaan oli, että jäi niin vähän aikaa jutella ihmisten kanssa. Se aika ennen konserttia meni hiusten laittoon ja meikkaamiseen (kiitos Freyja!). Väliaika tuntui loppuvan heti alettuaan ja konsertin jälkeen olin aivan täpinöissäni Eino Erikin ja Kaitlynin tapaamisesta. En jättänyt ketään tarkoituksella vähälle huomiolle, olin vain niin huumaantunut :D.
 
Hieno viikonloppu oli. Oltuaan pöydäntakana parina päivänä, oli epätodellisen tuntuista päästä vihdoin näkemään itsekin :) Odotus kyllä kannatti.

Iso kiitos Tampere-talolle siitä, että pääsimme sinne edustamaan. Kiitokset myöskin aktiiveille pöydän takana. Oli hauskaa, kuten yleensä. Ja picnicillä oli kivaa ja JuuriconX:ssä Nerwendellä hauskaa. Kiitos kaikille seurasta.

Väsyttävä, mutta hieno viikonloppu :)
 
eowynofmay sanoi:
Eino Erikin ja Kaitlynin tapaamisesta.

Koska sallainen tilaisuus tuli?:? Itse en huomannut mitään... Ja olisin mielelläni tavannutkin.:(

/off. Kiva kun noissa kuvissa meikäläisellä on koko ajan suussa jotain.:grin: /off.
 
Kiitokset tapahtumasta ja kiitos immeisille, että sain taas nähdä teitäkin ja tutustua pariin uuteen myös :)
Kiitos Freyjalle ja Micille, että sain jäädä yöksi :) Kiitos Qoheletille ja Fairy Talelle kyydeistä ja matkaseurasta :)
Suklaalevy jäi avaamatta :o
Milloin seuraava?
 
Ylös