Frasier

Narwíen

Hobitti
Pakkohan Frasierille on topikki aloittaa. Frasier on ainoa ohjelma, joka minun on aina pakko nähdä, ja se on kuulunut lauantai-illan rituaaleihin niin pitkään kuin muistan. Olen joskus jopa juhlimassa ollessani ajatellut, että "Hitto kun olen täällä, Frasier alkais ihan just...". No ehkä kyse on ollut vain huonoista bileistä. :p

No joo. Frasierin ja Nilesin snobbailuille ja lapselliselle taistelulle esimerkiksi viiniklubin korkkimestarin arvonimestä on hirveän hauska nauraa. Minua vain harmittaa, että Niles ei ole enää läheskään niin neuroottinen kuin ennen. Ennenhän hän tyyliin desinfioi kätensä koskettuaan ovenkahvaan, mutta nykyään kättelykin ja muu vastaava sujuu häneltä ongelmitta. Ja hilpeä ulottuvuus katosi ohjelmasta, kun Niles ja Daphne päätyivät yhteen. Ne Nilesin fantasiat olivat niin hauskoja. No, onhan se hyvä ettei sarja aivan totaalisesti paikoillaan junnaa... Vaikka kyllähän ne asetelmat aika staattisia ovat. Se ei kuitenkaan haittaa, ei Frasierissa pidäkään tapahtua sen suurempaa juonenkehitystä.

Olen muuten kuullut huhua, että Frasierin loputtua aletaan mahdollisesti tekemään tv-sarjaa Nilesista. Onko kenelläkään tietoa tämän väitteen todenperäisyydestä? Nythän meillä näytetään kymmenennen tuotantokauden jaksoja, ja yhdestoista on se viimeinen.

Olipa muuten ihana se Nilesin ja Daphnen puhelinvastaaja edellisessä jaksossa. Siinä he rallattelivat oman versionsa Beethovenin viidennestä; "Nobody's hoooome, nobody's hoooome..." Ah. :D

Teidän vuoronne.
 
Haa, Frasier.
Frasier on kyllä uskomattoman typerän viisaan hauska ohjelma. Ottakaas tuostakin selvää.

Sarja on kyllä ihmeen hyvin pitänyt tasoa yllä, eikä mielestäni tv-sarjojen alamäki ja toisto ole tullut (vielä) vastaan. Tai no, mistäs minä sen tiedän, kun en kovin kauan ole sarjaa seurannut.

Sarjassa on niin monenlaista komiikkaa, mikä tekee siitä hauskan. Monia tilanteita ja tapahtumia, ja ne eivät keskity yhteen samaan paikkaan, vaan on sellaisia muutamia tiettyjä paikkoja.
Henkilötkin ovat hieman liioiteltuja, mutta eivät mene missään vaiheessa yli.

Juonenkehitystä ei kaivata, kuten Narwíen sanoikin. Ja jos sitä tapahtuu, niin sitten mieluiten hitaasti ja vain pientä kehitystä.
On mielstäni parempi, että Frasierissa on juuri tuollainen jaksollinen juttu. Ei tarvitse seurata aivan joka jaksoa pysyäkseen juonessa mukana.

Henkilöt eivät ainakaan sinä aikana kun olen sarjaa seuranut, vaihtuneet lainkaan. Liian monissa sarjoissa tyypit häipyvät, ja tilalle tulee uusia.
Onneksi Frasierissa niin ei ole. Tulisi ikävä vanhoja, ja sitten olisi vihainen niille uusille. Parempi kun lopetetaan alkuperäisten kanssa.

Äh, missasin muuten viime jakson.
 
Minäkin olen jokseenkin Frasier-addiktoitunut, vaikkakin vanhemmat jaksot, joissa Niles oli enemmän neuroottisempi, olivat ehkä jopa parempia kuin nykyiset. Joka tapauksessa, sarja on ainakin tähän 10 tuotantokauteen asti ollut oikein laadukasta katsottavaa ja se onkin muodostunut lauantai-illan traditioksi, jonka jäädessä väliin harmittaa vietävästi.

Huumori ja hahmot ovat tarpeeksi erilaisia, veljesten snobeilusta Martinin juttuihin. Ohjelman loppuminen seuraavaan tuotankokauteen on kyllä vääryys, mutta toisaalta ehkä sillä pidetään toisto kaukana. DVD-boksina nuo saisivat ilmestyä, koska ihan ensimmäiset jaksot taisivat jäädä katsomatta.
 
Harvat ohjelmat naurattavat minua niin hyvin kuin Frasier. Monet ohjelmat saavat hymähtämään, mutta Frasierissa on oikeasti loistavia juttuja ja hyviä näyttelijöitä. Osa porukkaa on niin snobia ja osa taviksia, se on hauska yhdistelmä. Eddie rules. forever :D
 
Luettaudun Frasier fanien joukkoon.... muistan, kun joskus pienenä pallerona katselin siskon kanssa outoa ohjelmaa missä oli snobi koirineen :lol: sisko taisi selittää sarjasta, kun kysyin mikä se on, että siinä koira tuijottaa Frasieria. Valitettavasti Eddie ei nykyisin enää kamalasti Frasieria töllää.... :( valitettavaa, se oli hyvä yksityiskohta

Edelleenkin saa vedet silmiin se jakso jossa Frasier ja Niles lukivat äitinsä päiväkirjaa, jossa äiti oli nimennyt hamsterit poikiien nimillä :D ja samoin Martinin partavaahtokoneen räjähdys :lol:
 
Kappas, Frasierkin saanut osansa Elokuvateatterissa. :)

YLE Ykkösellä on kokolailla 3 ohjelmaa joita katson edes kohtalaisen säännöllisesti. Itse valtiaat, urheiluruutu ja Frasier.

Täytyy kyllä myöntää, että Frasier on kovin hellyyttävä sarja jossain määrin. Sitä kun katselee niin jää aina hyvä mieli ohjelman jälkeen päälle. Muutenkin se on niin erilainen kuin jenkkisarjat yleensä ottaen.
Harvinaista että Ylekin lähettää jotain sarjaa mitä oikeasti viitsii katsoa. :)
 
Frasier on aivan loistava. Joka kerta onnistuu naurattamaan useita kertoja, toisin kuin monet samalta mantereelta tulevat komediasarjat. Vaikka Frasier ja Niles ovatkin aivan järkyttäviä snobeja, ei niistä tyypeistä voi olla pitämättä.
Harmittaa vain, että sarja loppuu muutaman viikon päästä, on kyllä ehdottomasti säilyttänyt tasonsa tähän asti. Toisaalta on oikein lopettaa kun sarja on vielä hyvä. Voisi viimeisen tuotantokauden loputtua toivoa Yleltä uusintoja alusta asti, toivottavasti se on mahdollista.
 
Jep. Tosin onhan noita jaksoja uusittu jo tähänkin asti melkoisesti, että on ehkä vähän kyseenalaista että onko Ylellä esityslupaa enää kolmanteen kertaan... Mutta pitää toivoa!
 
Olen seurannut sarjaa ihan alusta saakka ja siinä on kieltämättä aika mielenkiintoisia ihmistyyppejä. Hauska kontrasti kun semmoinen Martinin tyyppinen hyvin maanläheinen ja ehkä hieman "äijämäinen/junttimainen" mies on onnistunut kasvattamaan kaksi niinkin snobia poikaa. Myös Eddien touhuja on hauska seurata, vaikka yleensä vierastankin komediasarjojen eläinhahmoja. (Esim. sen kotimaisen Ruusun aika tv-sarjan koira oli tosi ärsyttävä, kun sille oli laitettu ajatuksetkin kuulumaan ihmisen äänellä etc.)

Sarjan parasta aikaa oli mielestäni se, kun neuroottinen Niles ei ollut vielä myöntänyt Daphnelle rakastavansa tätä ja joutui aina kaikenlaisiin omituisiin kommelluksiin, jotta nainen ei huomaisi sitä ihastusta. Sen jälkeen kun pari sai vihdoinkin hynttyyt yhteen, niin sarja muutui mielestäni hieman tylsemmäksi.
 
Narwíen sanoi:
Olipa muuten ihana se Nilesin ja Daphnen puhelinvastaaja edellisessä jaksossa. Siinä he rallattelivat oman versionsa Beethovenin viidennestä; "Nobody's hoooome, nobody's hoooome..." Ah. :D

Eikös se ollut heidän versio Mozartin Taikahuilun Papagenon ja Papagenan laulusta? :D Saatan erehtyä. 8)

Asiaan. Frasier on helmi, niitä harvoja komediaohjelmia, jotka naurattavat kaikkia meidän perheessä. Se on sinällään myös harvinainen, että useimmat (ameriikkalaiset) komediasarjat kertovat joko alemman keskiluokan perheistä tai sinkuista. Nilesin ja Frasierin turhamaisuus on jotain aivan mahdottoman lystikästä!
 
Tämäpä mielenkiintoinen uutinen: olin vallan koukussa sarjaan aikoina entisinä (sen lopettamisesta on noin 17 vuotta). Toivottavasti myös Niles & Daphne tulevat mukaan, muuten jää pahasti vajaaksi. Joka tapauksessa päätähdet ovat jo vähintään kuusikymppisiä, joten saapa nähdä miten vetreinä ovat pysyneet. John Mahoney eli isä Crane on valitettavasti jo poissa joukoista.

 
Nyt (kuukausi sitten) on uutta tietoa Frasierin paluusta. Harmi vain, että on tuo palvelu jota ei ole tullut tilattua. Ja harmi että Frasierin lähipiiri ei ole täysillä mukana. Kymmenen jaksoa joskus (lähi?)tulevaisuudessa, pakkohan ne on joskus saada käsiinsä.

 
Ylös