Futiksen MM, EM ja muu jalkapallo!

The End has come

Pakko kirjoittaa vielä ennen ottelua yksi viesti, ja tämä vain sen takia kun Herolla meinaa jännitys nousta huumaaviin lukemiin. Tästä tuskin tulee hirveän pitkää, mutta teksti-tv:llä iski silmään uutinen vedonlyöntitilanteesta illan ottelusta [tämä teksti kumminkin copy/pastettu Mtv3:n urheilu-uutisista]
Kansainväliset vedonlyöntitoimistot ovat asettaneet jalkapallon EM-kisojen isäntämaan Portugalin vahvaksi ennakkosuosikiksi sunnuntaisessa loppuottelussa Kreikkaa vastaan, kun veikataan ottelun varsinaisen peliajan jälkeistä tilannetta.

Kreikan voitosta varsinaisella peliajalla saa rahansa takaisin noin viisinkertaisena, kun Portugalin kerroin jää alle kahden. Varsinaisen peliajan päättyminen tasapeliin tuo oikein veikanneille rahat noin kolminkertaisena takaisin.

Yli 50 eri vedonlyöntitoimiston kertoimia vertailtaessa Portugalin voittoon varsinaisella peliajalla uskotaan 53 prosenttisesti ja Kreikan voittoon vain 18 prosenttisesti. Todennäköisyys EM-loppuottelun päättymisestä varsinaisen peliajan jälkeen tasatulokseen on eri vedonlyöntikertoimien mukaan noin 29 prosenttia.
Vaikka en vedonlyöntiä harrasta, niin tasapelin 29 % on melko korkenaoloinen, mutta en ihmettele ollenkaan viimeisten Kreikka pelien takia. Sitä enemmän ihmettelenkin luottoa Portugaliin - 53 %. Itse jos pelaisin niin Portugalin kannustuksesta huolimatta pelaisin tasuri tai Kreikan voittoa. Kerroin on nimittäin aika mukava ja muutenkin mahdollisuuksia voittoon ei kannata epäillä.

Harmi vain, mutta nyt en osaa oikein sanoa paljon, mutta ottelun jälkeen tilanne voi olla toinen. Yritän kirjoittaa tänne melkein heti kun voin, ellei ilo tai mahdollinen suru ole saanut minusta liikaa otetta. Onneksi on chilipähkinöitä syötäväksi, mutta ne menee varmaan suihin jo ensimmäisen 10-20 minuutin sisällä - ehkä nopeammin.
Taidanpa laittaa vielä lopuksi pienen lainauksen tämän päivän Savon Sanomista, missä Juha Malinen analysoi tulevaa peliä:
"Arvaus ja toive on, että Portugali vie voiton kauniilla aktiivisella ja hyökkäysvoittoisella pelillään" - Minä en mielelläni arvaile, mutta minä toivon sitä hartaammin Portugalin voitonpuolesta. Paras voittakoon :roll:

\o\ Portugal \o/ Portugal \o/ Portugal /o/
 
Tästä alkaa viimeiset pari tuntia kun minua ei saa telkkarin edestä millään.
Varmaan tuntuu oudolta kun sitten ei tulekkaan jalkapalloa niin useasti telkkarista :(
ääh, en ehdi enää hehkutella metsia ollenkaan, LÄHETYS ALKAA. Jännä matsi tulee olemaan.
 
Papapaa! Minä en kuuntele telkkaria, en en en!
Voi ei. :(
En ois ikinä uskonut että näin käy. Hermot hermot hermot.
Ää. Ärsyttää niin paljon että menen nukkumaan.
:(

muokmuok.
Neljässadas viestini, vaan eipä jaksa huvittaa.
 
Mörh, nyt on kisat taas ohi :( Tyhmää. Pitää taas odottaa kaksi pitkää vuotta.

Olin sittenkin Kreikan puolella, vaikka mokomat pudottivatkin Tsekin. Kreikka on aivan uskomaton joukkue, toista kertaa mukana kisoissa ja nyt jo mestari. Ei tuota voi kuin ihailla. Kävi kyllä sääliksi portugalilaisia. Häviäminen eteenkään kotikisoissa ei ole helppoa.
Voittajalla ei kyllä ollut minulle oikeastaan mitään merkitystä, kun Italia tai Tsekki ei pelannut.

En kyllä koskaan enää katso toisten naispuoleisten ihmisten kanssa fudista: "Oi vitsi toi on komea", "Kyllä mä ton kanssa voisi olla, jos joutuisin sen kanssa autiolle saarelle, ja kaikki muut ihmiset olisivat kuolleet", "Näyttäkää nyt sitä numero seittemäätoista", "Eihän toi nyt oo yhtään hyvännäkönen, kyllä mä pidin tosta äskösestä enemmän" jne. :roll:
Sanottakoon nyt, että kyseiset henkilöt olivat siskoni, ei minun kavereita.
 
Icegorn & Co - onneksi olkoon.... =|
Pelin tapahtumia en ala spekuloida ollenkaan, koska sille ei ole tarvetta. Sama homma nähtiin jo Kreikka - Ranska pelissä, joten en jaksa ruotia enää tuota asiaa. Koska minua vi.....ehättää niin paljon, mutta ei mahda mitään. Välillä voittaa, mutta joskus on kumminkin hävittävä. Itselleni tämä ei ole niin paha tilanne, mutta mutta....Kreikalle tämä toki oli huippuhetki, mutta Portugalille tietysti karmaiseva. Peli alkoi kulkea hyvin, mutta nyt tuli taas muuri vastaan. Figo, Rui Costa, Coutu ja kultainen sukupolvi - sen on ehkä aika väistyä nuorempien tieltä, mutta olisin kumminkin toivonut heille osittain tämänkin takia voittoa, joka nyt jäi saamatta.

Eräällä irc-kanavalla jo joku kyseli[naureskeli] itkevän Ronaldon kuvia - minusta ei ollut katsomaan sitä hetkeä eli loppuvihellyksen jälkeisiä tilanteita. Mielelläni olisin halunnut katsoa jotain, mutta Kreikan juhlintaa en. Sitä tulee nähtyä joka kanavalta ja lehtisivuilta, että se saa riittää minulle. Pakko kai se on ainakin Portugalin miehistön reaktiot lukea, mutta kovaa se tekee. Tähän on vain sanottava että jalkapallo on ihana laji, ja etenkin silloin kun sen katsojana ottaa hieman suurempana asiana, kuin ehkä olisi tarpeen. Peliähän se vain on ja 2 vuoden päästä on taas jo uudet MM-kisat ja niitä odottaa taas uudella jännityksellä ja tämä tappio on haipunut mielestä täysin.
Mutta niissä geimeissä ei vain ole näitä joukkueita mukana - miehiä poistuu ja uusia astuu näyttämölle mutta tästä eteenpäin asiat eivät ole enää kuin nyt. Rui Costa sanoi jo ennen finaalia lopettavansa maajoukkueuran ja uskon että Figo/Coutu päättävät ehkä myös, ellei sitten he jatka uraansa vielä Saksan MM-kisoihin 2006.

Toivoisin heidän lopettavan, mutta ratkaisut kuullaan varmaankin myöhemmin. Tätä kirjoittaessa ajatukset meinaavat harhailla melko paljon ja epäilyttää että oliko tänne kirjoittaminen sittenkään viisasta. Taitaa olla kumminkin parasta, että kirjoitain niin saanpahan päällimmäisen vi....ehätyksen pois mielestäni....
Ei tästä nyt oikein tule viehätystäkään.....
Joten taitaa olla parasta, että jään odottamaan muiden kommentteja ja etenkin Kreikan kannattajien.....
Laitetaan vielä eräs kirjoittamani kommentti, jonka jouduin viehätyksissäni kirjoittamaan eräälle kaverille, kun häneltä irtosi niiiin kiinnostavaa läppää koskien finaalia ja em-kisoja yleensäkin:
------------
"Tälläisiä tappioita tulee joka xxxxxxx vuosi ja aina niistä pääsee yli. Jokainen tappio on vain hetken xxxxxx ja sillä selvä. Minusta jalkapalloon, ja urheiluun yleensäkin, toki kuuluu suuret tappiot ja voitot mutta on sitä tullut nautittua suuria hetkiä tämä lajin parissa, vaikka sen ottaakin hieman liiankin vakavasti.

Tässä vielä illan idiootin tyylinäytettä....JimmyJump-Idiootti

Hero kiittää ja kumartaa, vaikka tänne kirjoitankin tod.näk. vielä viestejä - oli mahtavat kisat ja oli mukava jakaa ne teidän kaikkien kanssa :roll:
For Portugal \o/
+kiitokset Silttikselle vi...ehättää sanasta - minua niin vi...ehättää otteluntulos.
++kiitokset Silttikselle, kun kertoi parista vi...ehättävästä vi...ehättää-sanan typosta [inside-juttua....]
 
Jesh! Se on siinä niin sanotusti!

Kreikka tuli puskista ja vei koko homman, empä olisi kisoille parempaa voittajaa keksinyt. Sinivalkoisin lasein taas katsotaan. :)

On ollut erittäin mukavaa seurata kisoja taas ja hieman vaihdella mielipide eroja täälläkin topicissa. Kiitoksia siis varsinkin Herolle näistä hetkistä. :)

En ala spekuloimaan enää peliä, se on pelattu ja meillä jatkuu juhlat, mutta Jimmy Jump oli kova jäbä. :D
 
Tää on jotain aivan USKOMATONTA! Kreikka on Euroopan mestari! :shock: :shock:
Harmittaa, mutta silti tää on jotenkin uskomatonta...menee muutama päivä kunnes tajuan tämän todella.
 
Juu, nyt on kisat ohi ja pitää odotella viellä kaksi vuotta lisää. Oudon nopeasti nämä pelit menivät, aluksi tuntui että kolme viikkoa on ikuisuus mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna eihän se niin hirmusen kauuan kestänyt. Oikeastaan ei tarvitse odotella kuin pari kuukautta, koska silloin on Olympialaiset. Mutta en usko että siitä samanlaista jalkapallojuhlaa tulee koska siellähän on monta muutakin lajia.
Tänään alkaa Hesa Cup, varmaan joku koittaa soveltaa kisoissa näytettyjä kikkoja pelikentällä :)
Ja onnea kaikille Kreikan kannattajille, en misään nimessä olisi edes veikannut kreikkaa jatkoon tai että olisivat voittaneet Ranskan mutta tämmöstä tämä peli on, jalkapalloonhan kuuluu yllätykset ja pettymys.
 
Joo-o, jälleen yhdet kisat takanapäin ja seuraavat ovat kahden vuoden päästä Saksassa MM-kisojen merkeissä ja meikäläinen aikoo mennä sinne paikan päälle. Seuraavat EM-kisat pelataankin sitten vuonna 2008 Sveitsissä ja Itävallassa. Itse jään tässä nyt innolla odottelemaan Euroopan jalkapallosarjojen alkua ja ennen sitä on vieläpä Olympialaiset ja WC. :p
 
On tää urheilijan elämä yhtä juhlaa ja surua. Kun toiset kisat loppuu niin aina alkaa joku uus. :)

Nyt täytyykin alkaa kovasti kannustamaan Suomea jotta mekin päästäis vaikka MM-kisoihin Saksaan. :)
 
MAHTAVAA KREIKKA! :)

En varsinaisesti kannattanut kumpaakaan, mutta en voinut olla iloitsematta kun Kreikka voitti. Ansaittu voitto todellakin. Viimeistään nyt Kreikka on näyttänyt kaikille epäilijöille pelataanko joukkueessa tuurilla vai taidolla. Ehkä molemmilla, mutta mikään onnenkantamoinen EM-kulta ei ole.

Oli kamalaa katsoa miten murtuneita Portugalin pelaajat oli. Itkevä Cristiano Ronaldo on ehkä surullisinta mitä olen vähään aikaan nähnyt. Ikävää, että noin kävi kotikisoissa, mutta jonkun on aina hävittävä että joku voittaa.


Kaiken kaikkiaan oikein hyvät kisat, vaikkei suosikkijoukkueet menestyneetkään niin hyvin kuin olisi toivonut. :)
 
Vielä pari viikkoa hehkutusta aikuisista miehistä juoksemassa kuolleen sian rakon perässä. Ja sitten vielä se filmaaminen...

No, olen erittäin onnellinen että kisat on nyt ohi. Eipähän tarvitse kuunnella joka puolelta merkityksettömiä tuloksia. Ensi vuonna uudestaan?

Agh.
 
Roark sanoi:
Vielä pari viikkoa hehkutusta aikuisista miehistä juoksemassa kuolleen sian rakon perässä. Ja sitten vielä se filmaaminen...

No, olen erittäin onnellinen että kisat on nyt ohi. Eipähän tarvitse kuunnella joka puolelta merkityksettömiä tuloksia. Ensi vuonna uudestaan?

Agh.

Kyse on todella suuresta asiasta. Jos ei halua tietää mitään jalkapallosta tai urheilusta ylipäätään niin voi sulkea kiltisti korvansa ja painua peiton alle. Ja nuo tulokset eivät ole merkityksettömiä. Kreikankin mestaruus yhdistää Kreikan kansaa ja varmasti tuo uutta valoa talouselämään.
 
Eipä ensi vuonna ole Roark.

Hyvä että Kreikka voitti ja uusi maa sai nimensä jalkapallon historiaan. No toivottavasti saadaan yhtä yllättävät kisat 2006 MM Saksassa. Itse satun olemaan silloin Saksassa uskottavasti katsomassa kisoja.
 
Jaa, oliko tässä taas jotkin urheilukisat vai? Kas kun missasin... asiaan vihkiytyneempi kaveri kertoi, että Kreikan voittokerroin vedonlyönnissä ennen otteluiden pelaamista oli 69,72. Muutama yltiöoptimistinen kreikkalainen on nyt huomattavasti rikkaampi kuin ennen.
 
Taitaa tämäkin topic hiipua jo hiljalleen pois muiden alta, kun kisat on ohi. Pelistä kun ei ole enää pahemmin kerrottavaa, tai paremminkin en näe ainakaan itse tarpeelliseksi siitä kirjoitettavan niin voisi kai sanoa tätä jo ehkä, jäähyväisviestiksi.
Päivän ajan olen kumminkin meinannut katsella Portugalin-lehdistön kotisivuja, mutta vasta illan hämärtyessä ryhdistäydyin ja kävin hakemassa pääsivujen kuvien linkit. Tallensin varmuuden varalta, jos vaikka jostakin syystä poistavat ne, niin voin laittaa kotisivujen kautta näkyville jos tarve vaatii

C. Ronaldo, Pauleta, Andrade - Record
Figon tuska - Correio da Manha
C. Ronaldo & Scolari lohduttaa - Reuters/Jerry Lampen - added 6.5 - klo. 10.08

Olisi tuossa 24Horasin etusivu, mutta näyttää epäilyttävästi vanhalta etusivulta :roll:
Pitää varmaan huomenna katsoa, kunhan kerkeää, JimmyJump-video. Valitettavasti oli uutisissakin melko köyhästi finaalista, joten erikoisimpia haastatteluja ei siitä irronnut.

Laitettakoon vielä lista turnauksen All-Star-pelaajista. Turnauksen parhaaksi pelaajaksi valittiin Kreikan Theodoros Zagorakis.

All-Star-Team

Petr Cech -- Tshekki
Antonios Nikopolidis -- Kreikka
-----
Sol Campbell -- Englanti
Ashley Cole -- Englanti
Traianos Dellas -- Kreikka
Olof Mellberg -- Ruotsi
Ricardo Carvalho -- Portugali
Georgios Seitaridis -- Kreikka
Gianluca Zambrotta -- Italia
-----
Michael Ballack -- Saksa
Luís Figo -- Portugali
Frank Lampard -- Englanti
Maniche -- Portugali
Pavel Nedved -- Tshekki
Theodoros Zagorakis -- Kreikka
Zinedine Zidane -- Ranska
-----
Milan Baros -- Tshekki
Angelos Charisteas -- Kreikka
Henrik Larsson -- Ruotsi
Cristiano Ronaldo -- Portugali
Wayne Rooney -- Englanti
Jon Dahl Tomasson -- Tanska
Ruud van Nistelrooij -- Hollanti

Nyt vain odottamaan seuraavia kisoja
\o/ Portugal \o/
 
Tämän voisi muuttaa jalkapalloa yleensäkin koskevaksi topiciksi, en nimittäin semmoista löytänyt. Nimittäin on sitä Veikkausliiga, Mestareiden liiga, Euroopan liigat ja MM-kisat. Ja tämän viestin voi poistaa.

Veikkasin muuten jossakin MTV3:n kisassa ennen puolivälieriä Kreikkaa mestariksi, en siihen kyllä uskonut enkä palkintoakaan voittanut. Liverpool ja Hyypiä voitti, mahtavaa. Toinen suomalainen Mestareiden mestari.
 
Bietu sanoi:
Tämän voisi muuttaa jalkapalloa yleensäkin koskevaksi topiciksi, en nimittäin semmoista löytänyt. Nimittäin on sitä Veikkausliiga, Mestareiden liiga, Euroopan liigat ja MM-kisat.

Konnavahdit palveluksessanne. :)
 
Ylös