Futiksen MM, EM ja muu jalkapallo!

Curunír

Hobitti
En tiedä kuinka moni täällä seuraa urheilua ja kuinka innokkaasti, mutta kohta alkaa kesän suurin urheilutapahtuma, jalkapallon EM-kisat ja nyt kyselisin teiltä ketä toivotte mestariksi ja seuraatteko ylipäätään näitä kauan odotettuja kisoja? Oma suosikkini on Espanja. 8)
 
Eiväthän sarjajoukkueet pelaa maajoukkueita vastaan sentään? Paitsi joissakin erikseen sovituissa peleissä, ja niitä taitaa olla kohtalaisen harvoin.
 
Firena, EM-kisoissa maat pelaavat omilla joukkueillaan, eli ManU ei taida olla mukana.

EM ja MM futiksia tulee seurattua 100% enemmän, kuin muuta jalkapalloa. Katson kiinnostavien maiden pelit ja koneella ollessa telkkari on yleensä samaan aikaan auki tuossa vieressä pelin, kuin pelin ollessa kyseessä.

Oma suosikkini on ehdottomasti Italia. Ja Ruotsiahan ei tunnetusti tueta.
 
Merri sanoi:
Eiväthän sarjajoukkueet pelaa maajoukkueita vastaan sentään? Paitsi joissakin erikseen sovituissa peleissä, ja niitä taitaa olla kohtalaisen harvoin.

Hehehehe...tuo sai minut jopa hyvälle tuulelle! :D
EM-kisoissa pelaavat vain ja ainoastaan (ja tottakai vain ainoastaan) maajoukkueet. Ja Suomi ei ole (tietenkään) mukana näissä karkeloissa. Merrin viestin pohjalta mieleeni muistuu vain yksi ottelu, jossa sarjajoukkue on pelannut maajoukkuetta vastaan ja se tapahtui tässä pari kolme vuotta sitten kun espanjalainen (kataloonialainen) F.C. Barcelona pelasi Brasilian maajoukkuetta vastaan harjoitusottelussa.
 
Siis EM-kisoissa on kyse maajoukkueiden peleistä, itse en ainakaan ole kuullut mitään sellaisesta että seurajoukkueet pelaisivat siellä..

Itse kannustan Hollantia, uskoisin että joskus pienenä aloitin Hollannin kannustamisen koska niillä on hauskat oranssit paidat :D

Niin ja tietääkö kukaan otteluohjelman ja että millon lähetykset tulee TVstä?
 
YLE näyttää kaikki ottelut analogisilta kanaviltaan ja kisathan alkavat lauantaina 12.6. ja avausottelussa kohtaavat isäntämaa Portugali ja Kreikka. Tästä eteenpäin se onkin yhtä jalkapalloa aina heinäkuun 4. päivään saakka jolloin pelataan loppuottelu Lissabonissa. Kansainvälisten vedonlyöntitoimistojen ykkössuosikit mestareiksi ovat Euroopan mestaruutta puolustava Ranska sekä Italia. Suuriksi suosikeiksi voidaan myös laskea Espanja, Hollanti, Portugali sekä Tsekki. Saksaa ei myöskään sovi unohtaa...Odotettavissa siis jännittävät kista, joita meikäläinen ainakin on odottanut kuin kuuta nousevaa. 8)
 
Odotan innolla EM-kisoja, ja Tsekki on oma suosikkini. Sillä ei ole yhtä maineikkaita pelaajia kuin joillain muilla mailla, mutta toivon silti että se pärjää hyvin.

Jotenkin tuntuu siltä että Ranska voittaa. Sillä on liuta mahtavia pelaajia ja ennen kaikkea Zidane..
 
Jeps! Ranska on aina kova ja se varmasti jahtaa veri suussa menestystä vuoden 2002 MM-kisa -farssin takia. Nimiä siis löytyy: Zidane, Henry, Pires, Vieira...Kova ryhmä siis koossa, mutta ei Ranska ole todellakaan ainut kova maa. :p
 
Kisoja seuraan kyllä. Minua ei oikeestaan telkkarin edestä saa mihinkään kun tulee nämä kisat. Englannin joukkuetta seurailen ja tavallaan toivon heille voittoa. (Enkä muuten sitten seuraa Englantia Beckhamin takia!) Toisaalta taas olisi mukavaa jos joku muu maa voittaisi, sillä Englannin tuntuu olevan nyt (taas) se ajatus, että kun heillä on Beckham, niin he tietenkin voittavat. Beckham olisi minun puolestani saanut jäädä kotiin näistä kisoista. Ilman häntä Englannin joukkueelle toivoisin todella voittoa.
 
Näitä kisoja on odotettu hartaasti viimeiset kaksi vuotta. Tai oikeastaan neljä. Eli koko se aika kun olen jalkapalloa hiemankin aktiivisemmin seurannut. :D Suosikkijoukkueeni Italia koki sellaisen nöyryytyksen viime MM-kisoissa ja takkiin tuli myös viime EM-kisojen unohtumattomassa finaalissa (Trezeguet'n kultainen maali saa minut vieläkin itkunpartaalle), joten nyt olisi azzurrin aika näyttää.
Kisoista tulee varmasti jännittävät, sillä taso on korkea ja monella joukkueella on realistiset mahdollisuudet pokaaliin (Ranska, Italia, Englanti, Espanja, Saksa, miksei myös Portugali). Toivottavasti myös pari pienempääkin jalkapallomaata pääsee mukaan loppukahakoihin.
Maaotteluita tulee kyllä seurattua huomattavasti innokkaammin kuin seuraotteluita, liekö mittelöiden turnausmuodon (innostus ei pääse lauhtumaan, kun ei tarvitse odotella seuraavaa ottelua viikkotolkulla) ja harvinaisuuden (vain joka toinen kesä) johdosta.
Enää muutama päivä kisojen alkuun! Täytyykin tästä mennä ostamaan tyhjiä videokasetteja ja säätämään antenni kohdalleen... :lol:
 
Minä ainakin varmaan katson noita kisoja.
Jalkapallo on mukavaa katsottavaa, kun ei itse tarvitse pelata. ^_^

Kisoissa kannatan ehkä Ranskaa tai Hollantia.
Ja ehkä Englantia.
Jos Brasilia olisi mukana, oisi se tietenkin ykkönen . :)
 
Hiphei! Kohtahan ne taas alkaa. Odotan kisoja tosin ehkä vähän liiankin innokaasti, mutta mitäpä siitä. Jalkapallo vain on niin hemmetin hieno laji. Telkkaria tulee taas tuijotettua se 24/7 [no melkein ainakin]. Kaikki pelit katsotaan, jos vain mahdollista. Toivottavasti sataa paljon, niin voi ihan hyvällä omallatunnolla jumittaa sisällä :>
Onneksi näitä jalkapallon suuria turnauksia ei koskaan tarvitse odottaa kuin kaksi vuotta.

Italiaa kannustetaan täälläkin intohimoisesti. Sen lisäksi myös Tsekki kuuluu lemppareihin [nojoo, myönnettäköön että Pavel Nedvedillä on jotain tekemistä asian kanssa]. Ja näistä ei-eurooppalaisista joukkueista Brasilia on minullekin ehdottomasti ykkönen. Harmi että se ei pääse EM-kisoihin :p

Niin ja kisojen virallinen kotisivu löytyy tuolta.

Tämä vuosi on kyllä suorastaan penkkiurheilijan paratiisi, ensin lätkän MM-kisat, sitten fudiksen EM, myöhemmin kesällä olympilaiset ja sitten vielä WC.
 
Penkkiurheilijoita siis hemmotellaan oikein urakalla. Olen sen verran innokas jalkapallofani, että katselin eilen Euro Sportilta Ranskan viimeisen harjoituspelin Ukrainaa vastaan ja Ranska voitti tuon ottelun 1-0 Zidanen viime hetken maalilla. Mutta kisoissa en kannusta Ranskaa!! :wink:
 
Ihmeiden aika ei ole ohi, kun Este eksyy urheilutopikkiin mukaan :)
Tällainen muuten heikosti urheilua seuraava neitonenkin odottaa innolla sitä ainoaa kunnon urheilutapahtumaa tälle vuodelle. Minun kohdallani nuo jääkiekot kun luisuvat aika vauhdilla ohi. Jokunen vuosi sitten erehdyin muutamaan kertaan istumaan TV:n ääreen Mestareiden liigan merkeissä, ja eurojalkapallo vei palan minusta mennessään. Fanaattisuus on näistä hommista kuitenkin kaukana, mutta kyllähän nuo pelit tulee edelleenkin katsottua ehtimisien mukaan. Kotimainen jalkapallo ei myöskään vähempää voisi kiinnostaa, joten Suomen tuttu poissaolo EM-kisoista ei päivää pimennä. Real -istina kääntyy kelkka muutenkin Espanjan suuntaan, vaikka hyvin tasoissa roikkuu toki Italiakin. Maalivahtipeli kunniaan.
 
Olen melkoinen harvinaisuus piireissäni ja kyllä, pidän jalkapallon seuraamisesta! MM ja EM kisat tulee aina katsastettua. Omat kestosuosikkini ovat Italia ja Portugali, mutta kumpaakaan en uskalla veikata voittajaksi. Minulle on paha tapa käydä aina niin, että suosikkiveikkaukseni hohtaa alussa voitoilla, mutta tippuu aina lopulta viime hetkillä pois... :evil: Mutta olisi kyllä niin mukavaa jos Italia kerrankin veisi voiton kunnolla kotiin. Andare Italia!
 
Myöhästyin taas tämänkin topicin keskustelusta - mutta ei se mitään - siihen on totuttu. Tästä johtuen pitää kaiketi heti ruveta latomaan spekulaatioita ja mielipiteitä pöytään. Tässä on kuitenkin puhumista vaikka koko kesäksi.

Lunatic sanoi:
Hiphei! Kohtahan ne taas alkaa. Odotan kisoja tosin ehkä vähän liiankin innokaasti, mutta mitäpä siitä. Jalkapallo vain on niin hemmetin hieno laji. Telkkaria tulee taas tuijotettua se 24/7 [no melkein ainakin]. Kaikki pelit katsotaan, jos vain mahdollista. Toivottavasti sataa paljon, niin voi ihan hyvällä omallatunnolla jumittaa sisällä :>
Onneksi näitä jalkapallon suuria turnauksia ei koskaan tarvitse odottaa kuin kaksi vuotta.

Aivan - kohta ne taas alkaa. Oluet on jo ostettu, ja kaikki on valmista. Ei tarvitse kun työviikon jälkeen siirtyä kaverin kämpille kotiteatterista ja laajakuva tv:stä avauspeliä (Portugali - Kreikka) seuraamaan. Toivottavasti Kreikka vie. Pistin rahani "yllättäjän" puolesta likoon. Portugalille tietysti soisi avausvoiton kun tämä järjestäjämaanakin toimii.

"Ikävä kyllä", pitää lähteä Seinäjoelle seuraavana päivänä itse pelaamaan juuri tätä kyseistä lajia, joten taitaa muutama peli jäädä välistä. Nauhalta on aina ikävämpi katsoa otteluita, vaikka en aina sitä jännitystä ja tunnelmaa niistä etsikään.

Niin, ja Lunatic - hyvällä omatunnolla voi tottakai aina "jumittaa" sisällä (vaikka ei sataisikaan), jos jalkapalloa seuraa (muukin penkkiurheilu hyväksyttäköön useimmissa tapauksessa). :p

Ja vielä asiasta viidenteen..
Tuosta odotuksesta nimittäin. Jääkiekkoa kun pelataan joka ikinen vuosi. Siihen alkaa kyllästyä. Minusta tämä kahden vuoden väli tuntuu aika sopivalta. Joskus tulee jopa mietittyä, että ei se neljäkään vuotta liikaa olisi.. Oppisi vielä enemmän arvostamaan kisoja.

Airu sanoi:
Jalkapallo on mukavaa katsottavaa, kun ei itse tarvitse pelata. ^_^

Jalkapallon pelaaminenhan on erittäin antoisaa puuhaa. Ainakin minä nautin erittäin paljon - olen aina nauttinut. Enkä varmaankaan lopeta pelaamista, ennen kuin jalat lopettavat toimimisensa.

Minä henkilökohtaisesti katson jalkapalloa lähinnä sen takia, että kansainvälisellä tasolla se on suorastaan taidetta. Kaikki se dynamiikka ja järjestelmällisyys jonka kentältä pystyy erottamaan. Kaikki mahtavat yksilösuoritukset - hienot syötöt, -keskitykset, -puskut, -harhautukset, -pallonriistot, -torjunnat ja -laukaukset. Sen työn kuvitteleminen, mikä tuollaisen tason saavuttamiseen on tehty. Tunnelma ja tunteet jotka välittyvät erinomaisesti jopa ruudun läpi. Ja esimerkiksi noiden elementtien vertaaminen omiin - ja oman joukkueen suorituksiin ja peleihin. Tuossa muutamia asioita, jotka tekevät siitä taidetta.

Siinä aluksi. Lisää ilmaantuu kyllä, kun kisat on ehditty avata. Olisi pitänyt vetää omat arviot lohkojen jatkajista, mutta en nyt ehdi - peti kutsuu. Pitää huomenna jaksaa heräillä vielä töihinkin. Toiste sitten..
 
Mulle itselleni jalkapallo on yksi tärkeimmistä asioista maailmassa ja silloin kun on kisat, ne ajavat kaiken ohi. Silloin mua ei kiinnosta sekään vaikka olifantti tulisi koputtamaan ovelle! :lol:
Meikäläisen tulevaisuudensuunnitelmiin muuten kuuluu se, että olisin lähdössä kattomaan MM-kisoja paikan päälle Saksaan vuonna 2006. Perhetuttuja asuu siellä niin eiköhän lippuja saada vähän helpommin, tai en tiiä. Toivottavasti, koska se on yksi mun unelmistani: olla katsomassa livenä maailman suurinta urheilutapahtumaa. 8)
 
Minä, juu seuraan. Odotan innolla. Kivaa.

Miksi juuri sitten jalkapallo, voi kuulkaa jos tietäisin niin kertoisin. Jostain syystä kuitenkin tämä laji vetää puoleensä. En muuten katso kotimaan jalkapalloa ollenkaan (liian huono taso) vaan juuri Valioliigaa, Serie A:ta jne.

EM-kisoja tulee tietysti katsottua. Jollain tavalla nautin suunnattomasti siitä, kun saan katsoa srajajoukkueessa samalla puolella pelaavien pelaavankin nyt toisiaan vastaan. Hupaisaa.

Oma ehdoton suosikkini on aina ollut ja tullee myös aina olemaankin Englanti. Aina. Isän aivopesemä tytär olettaisin, mutta jokatapauksessa sydän tulee aina kuulumaan Englannille.
 
Ylös