Futiksen MM, EM ja muu jalkapallo!

Jep, niin olivat englantilaisetkin.Taalla on jokaisessa talossa vahintaan yksi Englannin lippu ikkunassa ja autoissa liehuu Englannin liput.. Menin sitten viikonloppuna sanomaan Manchesterista kotoisin olevalle kundille, etta minusta jalkapallo on tylsaa. Heh, kundi kattoi pitkin nenanvarttaan. :mrgreen:

Mutta enivei. Jalkapallo ei mua mitenkaan kauheasti kiinnosta, mutta taalla noita Englannin peleja tulee varmaan katsottua.. Kylla johonkin pubiin pitaa paasta joku peli katsomaan. Toi Ranska-peli olis ollu hieno kattoa pubissa.

Mulla ei oo mitaan suurta voittajasuosikkia, mutta eilinen Ranskan voitto oli kylla ihan jees. :) Taalla oli hauskaa, kun kaikki muut paitsi yks kannustaa Englantia. Ma seuraan naita kisoja aika ulkopuolisena, en oikein kannusta ketaan jne. Fiilis on silti hieno.
 
No, katsotaan nyt miten käy tulevassa Sveitsi-pelissä...

Köyhdynkö minä nyt sitten 2 euron viikkovauhtia? :roll:
 
Eilisilta oli kyllä mielenkiintoinen. Eurovaalien viimeinen päivä, jännitys tiivistyy toimituksessa, kuka on päässyt läpi... tuloksia odotellaan sormet näppäimistöllä... Tai sitten ei. Kaikkia tuntui kiinnostavan enemmän Englanti-Ranska -ottelu ja taittaja puki sanoiksi sen mitä muut eivät uskaltaneet: jalkapallo-ottelun tulos on saatava etusivulle, koska se kuitenkin kiinnostaa lukijoita enemmän. Niinpä.

Mitä yksistä vaaleista, kun meillä on kentällinen hyväkroppaisia äijiä juoksemassa pallon perässä. :D
 
Aika mielenkiintoinen oli tuo eilinen Englanti-Ranska -ottelu.
Lisäajalla teki Ranska kaksi maalia. Aika mielenkiintoista.

Yleensä en kiinnitä jalkapalloon yhtääm huomiota. Minua ei kiinnosta Suomen joukkueet tai muut. Mutta MM-kisoja ja EM-kisoja pitää ehdottomasti seurata. Ehkäpä se osin johtuu siitä, että minulla on kesäisin niin järkyttävän tylsää, että sekin käy... :D
En tiedä sinällään mitään joukkueista, joten minun on turhaa yrittääkään kannustaa ketään tai toivoa kenenkään voittavan kisoja.
 
Portugali - Kreikka. Muuten meni hyvin, mutta ärsyttää kun jäivät rahat saamatta (veikkasin Kreikalle 0-2, mutta menivät vielä portugalilaiset tekemään maalin yliajalla). Hienoa kuitenkin, että Kreikka yllätti näinkin positiivisesti. Portugali oli toisaalta varsin tehoton tuossa pelissä (niinkuin karsinnoissakin).

Espanjalle odotettu voitto - vaikka Venäjä väänsi kyllä hyvin. Olisi voinut tuokin matsi kääntyä aivan kumpaan suuntaan tahansa. Periaatteessa hyvä näin - ei liikaa yllätyksiä vielä tässä vaiheessa turnausta.

Kroatia - Sveitsi. Tasapeli oli arvattavissa, vaikka pelkäsinkin, että Kroatia veisi pisteet. Paremmin se minusta kyllä pelasikin, mutta hyvä näin. Englanti kun on nyt lohkon viimeisenä tämän tasapelin takia.

Sitten Englanti - Ranska.. Olin jo varma Englannin voitosta kun Rooney hankki rankkarin - mutta kun ei, niin ei. Ranskalle on nostettava kyllä hattua - hyvin pojat jaksoivat tehdä töitä ja uskoa riitti vielä silloinkin, kun peli näytti jo hävityltä.

Sellaista. Tänään lisää jalkapalloa. Pitää taas katsoa, jos vaikka pistäisi hieman rahaa poikimaan.
 
[off]
Thali sanoi:
Eilisilta oli kyllä mielenkiintoinen. Eurovaalien viimeinen päivä, jännitys tiivistyy toimituksessa, kuka on päässyt läpi... tuloksia odotellaan sormet näppäimistöllä... Tai sitten ei. Kaikkia tuntui kiinnostavan enemmän Englanti-Ranska -ottelu ja taittaja puki sanoiksi sen mitä muut eivät uskaltaneet: jalkapallo-ottelun tulos on saatava etusivulle, koska se kuitenkin kiinnostaa lukijoita enemmän. Niinpä.

Mitä yksistä vaaleista, kun meillä on kentällinen hyväkroppaisia äijiä juoksemassa pallon perässä. :D

no sinäpä sen sanoit ;D

[/off]

[viellä enemmän eli kenties liikaa off]

THMerry sanoi:
Curunír sanoi:
Minnekäs päin Englantia menet? Kannattaa mennä katsomaan jonnekin isolle screenille matsia tuhansien muiden kanssa. Silloin tunnelmaa riittää! :)

Englannin Rivieralle parhaimmillaan, aurinkoiseen Devoniin, Torquayhin. Menen sinne kielikurssille isäntäperheeseen.

tuonne muuten minun serkkukin meni nimenomaan kielikurssille..

[/off x 2]


Mutta siis vaikka olin tuon ranska englanti matsin junassa, niin odottelin ne reilut 90 minuuttia jännittyneennä tuijottaen kännykkää, joskpa saisin jotain tuloksia. Ja kun koosteena katsoin tuon matsin tänään niin pitää kyllä myöntää että englanti kyllä möhli sen viimeisen maalin..

Ja muut matsit on mennyt suunnilleen niin kuin odotinkin eli kreikan voitto ja sveitsin tasapeli. Mutta viellä on eniten odottamani matsit edessä, eli hollannin matsit, toivottavasti oranssipaidat pääsevät niin pitkälle kuin mahdollista :)

muuten tietääkö kukaan miksi Edgar Davidssilla on ne lasit? ennen kait se oli silmäleikkauksen takia, mutta miten asia on nyt?
 
Nyt puoliajalla olevasta Ruotsi-Bulgaria-pelistä taitaapi tulla tähänastisista jännittävin. Vastakkain ovat suht keskinkertaiset joukkueet, ja molemmat ovat saaneet hyviä paikkoja, onnistuipa tuo Ruotsi maalaamaankin Ljungbergin maalilla. Dynaamista on, ja toivottavasti Bulgaria saa tasoituksen.
 
Italia pelasi varsin laiskasti oman ottelunsa, olisin odottanut italian reilua voittoa mutta ei eli 0-0..
 
Oli uskomaton ajatuskatkos se Ranskan toiseen maaliin johtanut tilanne, sekä siltä englantilaispelaajalta ja maalivahdilta. Uh huh. Olin muuten tyytyväinen että Barthez torju sen Englannin rankkarin, koska Neville otti selvästi kädellään palloon aikasemmin rangastusalueen sisällä (olihan se rangastusalueen sisällä? Porukat oli siitä vähän kahta mieltä..) ja Ranska ei saanut siitä rankkaria.
 
Kiva Tsekki-Latvia-peli. Hyvä että Tsekki voitti. Poborsky on kyllä mahtava pelaaja, se tekee niin paljon taustatyötä koko pelin ajan. Hieno se Tsekin eka maali – toinen oli vähän enemmän säkämaali.. mutta kuitenkin.
 
Höh. Minä oisin halunnut että Hollanti olisi voittanut, mutta tasapelihä siitä tuli. :)
Jos oikein muistan. Sillä väsyttää.
 
Englanti päihitti Sveitsin 3-0.

Sitten jännätään maanantain Kroatia-pelissä, kun molemmat joukkueet ovat pakkovoiton edessä.
 
Minäkin seuraan joo tottakai.

No, Espanja on hyvä, olisi ihan kiva jos se pärjäisi.
Minusta olisi hienoa jos Portugali isäntämaana olisi pärjännyt hyvin,
koska isäntämaalle se olisi aina mukavaa.
Nyt ei ole oikeastaan kuitenkaan mitään semmoista ehdotonta suosikkia.
Italiakin oli hyvä, mutta koska Totti esitti niin PIIP mäistä käytöstä (josta tulee väkisinkin mieleen, että sillä setällä taitaa olla pissi noussut päähän..) niin minulla meni kaikki sympatiat Italiaakin kohtaan sille tielleen.

Mitä mieltä te muut olette siitä Totin sylkäisystä..?
 
Olen innostunut tosi paljon jalkapallosta tällä hetkellä.
On tullut katsottua yllättävän paljon matseja, jopa sellaisia joissa ei ihan ne lempparijoukkueet ole pelanneet.
Kannatan Englantia, myös Espanjasta, Italiasta ja Ranskasta pidän jonkin verran. Onneksi Englanti on pärjännyt suht hyvin, vaikka tappio Ranskalle olikin tosi kova paikka. En voinut uskoa, että niin voi käydä enää siinä vaiheessa peliä. Kovasti jännittää miten Kroatia-pelissä käy.

Mitä mieltä te muut olette siitä Totin sylkäisystä..?
Törkeää käytöstä ja vielä niin arvostetulta ja ilmeisesti aika kokeneeltakin pelaajalta. Luulisi löytyvän edes vähän käytöstapoja... :roll: Mutta koko joukkuetta en mene tuomitsemaan yhden pelaajan virheestä.
 
Äh, eilinen tasapeli Italian ja Ruotsin välillä oli harmi. Minä olisin toivonut että Italia olisi voittanut.
Ja se oli niiiiiin lähellä etteikö Vieri olisi saanut tökkäistyä sitä pois.. Niin pienestä se oli kiinni.

Minua jäi kyllä vieläkin vähän vaivaamaan tuomaripelissä se (kukas se nyt olikaan...?) kun Trezeguet ikäänkuin otti kädellään pallon haltuun.
Vaikka hän sanoisi että se ei ollut tahallinen niin oli se nyt aikaselkeä käsi ja käsi ei todellakaan ollut vartalossa silloin kiinni.. :evil:
No,
eivätne tuomaritkaan kuitenkaan aina täydellisiä voi olla. Ja hankalia paikkoja niillekkin tulee.
(Jääkiekon 2003 mm finaali)
 
Voi, se Tottin temppu oli naurettavin.
Ei voi olla säälittävämpää. Sylkäistä toisen naamaan. :D
Italia- Ruotsi peli oli kiva. Vaikka sitä sivusilmällä seurasinkin.
:)
Mitäs tänä iltana, menenpä katsomaan lehdestä.
 
Hienoa että Tsekki voitti. Hienoa, hienoa, hienoa. Ny en enää millään usko että se voisi pudota jatkosta, sen on pakko päästä sinne.. :mrgreen: Me happy.
 
Jee, me happy too. :D Kannatan kuten ennenkin Tsekkiä, mutta kun en millään jaksa pelejä seurata...eilenkin hypin kanavien välillä sen verran, että näin välillä pelin tilanteen. No, jos sitten vaikka loppupelivaiheissa vaivautuisi hieman enemmän.
 
Ylös