Futiksen MM, EM ja muu jalkapallo!

Imithuel sanoi:
Veikkaanpa nytten tässä finaali maita eli Portugali-Ranska ja Tsekki pelaa Hollantia vastaan pronssista. Toi oli vaan hullu veikkaus, älkää sanoko mitään...

Mitä nyt olen kuullut niin pronssiottelua ei pelata, en nyt ole 100% varma asiasta..
Ja nyt kun Ranska, Saksa, Espanja, Italia ja Englanti ovat tippunet niin uskoisin että neljästä7kolmesta viimeisestä pelistä tulee Erittäin jännittäviä.

Turhaan sitä Enlanti-Portugali pelin tulosta Beckhamin syyksi laitetaan, kaikille sattuu virheitä eikä vähintään Beckhamille joka on kokoajan lööpissä esim. ns. seksiskandaalin takia. Pitäähän se tajuta että sellaisen paineen alla on todella vaikea pelata, ja voi ollakkin että myös kaikki portugalin vetäjät olisivat onnistuneet jos Beckham olisi verkkoa heiluttanut. Rankkari kisan tulosta ei voi koskaan veikata ennalta, se on kuin kolikkoa heittäisi, "koskaan ei tiedä kumpi voittaa" (siteeraten Sami Hyypiää, kait)
Itse toivoisin että Hollanti ja Tsekki pelaavat finaalissa, silloin tulisi luultavasti yhtä näyttävä matsi kuin saman kaksikon lohkopelissä, tosin voi olla että kun pelataan EM kullasta niin paineet ovat niin suuret että samanlaista palloilua ei nähdä.
Ai niin, tuo Pippinin Ja Nedvedin samannäköisyys :D en minä ainakaan paljon samannäköisyyttä näe, ehkä vähän, mitenköhän pippin pärjäisi jalkapallokentällä? :D

Ja viellä siitä filmauksesta: toivoisin että jalkapalloa voitaisiin pelata rehellisesti ja reiluilla konsteilla, en nyt Davidsia kommenttoi koska hän pelaa Hollannissa eli joukkeessa jota kannustan. Tuomarilla on tietenkin vaikea työ nähdä itse se tilanne, ja tietenkin monet katsojat toteavat ottelun jälkeen että tuomari on puusilmä mutta eihän tuomareilla ole kuitenkaan niitä hidastuksia joista kotikatsomot saavat nauttia. Pitäisi vain koittaa saada koko porukka reiluun paliin mukaan, mutta tuskin se onistuisi.

edit: Luulen että näitä suuria maita kuten Ranskaa ja Brasiliaa fanitetaan sen vuoksi että he pelaavat Useimmiten hienoa jalkapalloa, tosin uskon myös että kummankin menestys myös jotenkin vaikuttaa asiaan :roll:

[off] kello taitaa olla aika paljon ja olen väsynyt, toivottavasti nyt ei mitään hirmusia turhanpäiväisyksiä ole tullut tekstiini [/off]
 
Wilwarin sanoi:
Historian professorini on sitä mieltä että joidenkin maiden asukkaiden kansanluonteeseen kuuluu "huijaus" enemmän kuin toisten (maiden, jossa "kiero" on positiivinen adjektiivi), ja sitä myös arvostetaan siellä eri tavalla kuin täällä - esim. jos jalkapallossa tulee tilanne jossa voi heittäytyä, silloin heittäydytään ja näyttävästi, koska se vaan kuuluu asiaan. :p

Niin, no minä olen osittain samaa mieltä professorisi kanssa. On monia kansoja joissa rikoskaan ei ole samanlainen negatiivinen juttu kuin täällä. Se riippuu ihan siitä minkälaiseen "sivistykseen" pääsee jne. Mutta ei tästä asiasta sen enempää.

Wilwarin sanoi:
Tsekki finaaliin. :mrgreen: Kreikalla on ollut aivan uskomattoman paljon onnea turnauksessa, ja en kyllä jaksa uskoa että se onni jatkuu niin paljon että se Tsekin voittaa..

Mielestäni Kreikka on jo tässä vaiheessa todistanut, että se kaikki ei ole todellakaan pelkkää onnea. Kreikka on ollut kisojen suurin yllättäjä kyllä, se on aivan totta, mutta mielestäni siinä on ollut paljon enemmänkin joukkueen yhteishenkeä ja taitoa kuin onnea. Kreikka mestariksi! \o/

nappa sanoi:
Kyse ei ole siitä, onko joukkueet onnettomia. Englantia ja Brasiliaa kannatetaan silti. Englantia sen takia että ne fanit on niin hauskoja, ja Brasiliaa sen takia että se oikeasti on hyvä.

Englannin fanit hauskoja? Minä en näe mitään hauskaa siinä, että Englannissa on varmaan tämän maapallon suurin määrä jalkapallohuligaaneja ja muita. Nythän kisojen ajan englantilaiset olivat käyttäytyneet mainiosti, mutta siihenkin voi syynä olla se, että yli 700:lta englantilaiselta oli evätty maasta pois lähtö kisojen takia.

En nyt väitä, että kaikki olisivat samanlaisia, mutta kun luin tuon juttusi niin tulipa vain mieleen. Brasilia nyt on kyllä ihan oikeastikin hyvä, siitä vain en pidä. :p
 
Faneista: Englannin fanit ovat kaljamahaisia ja rumia huligaaneja. Brasilian fanit ovat värikkäitä, iloisia, kauniita ja komeita persoonia jotka rummuttavat sambaa. Brasiliaa kannattavat aika monet vaikka eivät muuten ehkä futista seuraakaan. Brasilia on vaan niin värikäs ja hieno! Niin iloinen ja niin mahtava! No joo...ehkä hehkutan nyt liikaa, mutta itse olen kannustanut Brasiliaa vuodesta 94 lähtien ja kannustaisin Brasiliaa silloinkin jos he pelaisivat Suomea vastaan. Katsos, fanius ei kysy kansallisuutta vaan se kysyy intohimoa jotain kohtaan ja minun yksi suurista intohimoistani on jalkapallo ja nimen omaan brassijalkapallo. Toki sitä varmaan hiukan toivoisi, että Suomi voittaisi mutta sydämessäni tiedän, että oma ikuinen suosikkini maajoukkuetasolla on juuri Brasilia. 8)
Loppuun portugalin oppitunti: Vive o Futebol! Vive o Brasil!
 
Curunír sanoi:
Faneista: Englannin fanit ovat kaljamahaisia ja rumia huligaaneja.

Alahan nyt kuule! Mina menen mielellani pubiin katsomaan vaikka mita jalkapallo-ottelua, kaikki nuoret komeat miehet siella on, ne kaljamahat on jossain aivan muualla.. ;)
 
Kai noita huligaaneja nyt on vaikka missä ja minkälaisia.

Tarkoitin lähinnä sitä, että olen itse tutustunut lähemmin Englantilaisten jalkapallofanitukseen, ja se mitä minä näin, oli ihan mukavaa. Olen kyllä tietoinen siitä että Englantilaiset kiihkofanittajat aiheuttavat paljon ongelmia. Minä olen tutustunut vain tähän parempaan puoleen.
 
Tänään on sit tiedossa jännä peli.
Ei oikeen oo mitään aavistusta kumpi voittaa, kun on niin hyvät joukkueet vastakkain.
Tuosta Kreikka - Tshekki ottelusta voisi sanoa että Tshekki voittaa, jos mitään ihmeellistä ei tapahdu.
 
"Tuosta Kreikka - Tshekki ottelusta voisi sanoa että Tshekki voittaa, jos mitään ihmeellistä ei tapahdu.[/quote]"

Täytyisi kuitenkin muistaa että tähänkin mennessä näitä 'ihmeellisyyksiää on tapahtunut. Mutta Tsekki olisi kyllä ihan oikeutetusti finaalissa mun mielestäni jos se sinne menee.

Ja henkilökohtaisesti toivon hollannin voittavan tänään. Portugali vaan on ollut pelottavan kovassa vireessä.
 
Itse en usko, että Kreikalla on vielä voimia yhteen yllätykseen vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Aika sama, kumpi sen voittaa - siis Kreikka vai Tshekki. Portugalia toivon mestariksi, mutta jos tänään käy köpsästi niin sitten asetun Tshekin taakse. Vaikka onhan se Kreikkakin vielä... :p
 
Hmm. Nyt on aika vaikea kyllä päättää kenen kannalla sitä olisi. Illan ottelut ovat todennäköisesti jänniä ja sitä tässä on kaivattukkin :D No jaa, uskoisin Hollannin voittavan. Toisaalta, kaikki ennustukseni on tähän asti mennyt pieleen. Joten jos veikkaamaan lähtee, niin ei ainakaan minun neuvoillani kannata.

Jos finaalissa nyt pelaisivat Tsekki ja Hollanti, olisi peli todella mielenkiintoinen. Minulla kun on pieni viha-rakkaus suhde Tsekkiin, joten olisi vaieka olla Hollannin kannalla. Toisaalta, Hollannilla on kyllä van Nilsterooy :p

Ja mitä noihin faneihin tulee.. Minusta jotenkin tuntuu, että kyllä jokaisella maalla on omat huligaaninsa. Englanti nyt vain sattuu olevaan sellainen maa, että siellä huligaaneja on hieman enemmän. Tai ei välttämättä enemmän, mutta heidän tekoihinsa kiinnitetään enemmän huomiota.
 
Minulla olisi kysymys.
Miksi sillä hollannin pelaajalla, en nyt mitenkään muista nimeä, kuitenkin sillä rastapäällä jolla on aurinkolasit aina.
Niin miksi sillä on ne lasit? Muistelesin että joku olisi joskus sanonut sen johtuvan jostakin silmäviasta, mutta tiedättekö te mikä se oikeasti on?
Itseäni mietityttää kovin, kun en muista.
Eikö myöskin näkyvyyskin ole aika huono juosta semmoiset lasit päässä?

Muttjoo. Olen tänään Portugalin puolella. Go go! :D
 
Airu sanoi:
Minulla olisi kysymys.
Miksi sillä hollannin pelaajalla, en nyt mitenkään muista nimeä, kuitenkin sillä rastapäällä jolla on aurinkolasit aina.
Niin miksi sillä on ne lasit? Muistelesin että joku olisi joskus sanonut sen johtuvan jostakin silmäviasta, mutta tiedättekö te mikä se oikeasti on?
Itseäni mietityttää kovin, kun en muista.
Eikö myöskin näkyvyyskin ole aika huono juosta semmoiset lasit päässä?

Eiköhän se ole aika pitkälle ihan imagokysymys. Eiköhän Davids vielä saa aika paljon sponsorirahoja tuolla tyylillään, että kyllä minäkin saattaisin vaikka pitää arskoja.
 
Ihan silmäleikkauksen takia pitää niitä laseja...

Nyt kun tsekki tosiaan tiputti oman suosikkini tanskan toivon tsekkiä voittajaksi ja luotan että tulee hieno finaali kun portugali ja tsekki vastakkain, tsekki kuitenkin pelannut parhaiten koko turnauksessa ja kummallakin taiturimiehitys.
 
Mahtavaa. Hyvä Portugali! \o/

Gildor, kiitos tiedosta, jos tuo nyt oikea oli.
:)

Mutthei, ihmeitähän voi tapahtua ja Kreikka voittaa Tshekin mutta luulen, että finaalinpari on Tshekki-Portugali.
 
Elämä loppui! Taas ne hullut pääs eteenpäin! Yhyy!!!
Ei tuu mitään, jos Portugali voittaa mestaruuden niin mä en seuraa futista ainakaan kymmeneen vuoteen kun siellä sit voittaa aina joku sellanen mikä ei sais. :evil:

Nyt toivon Tsekiltä tai Kreikalta suurinta panosta mitä ikinä. Pliis, voittaisivat nyt tuon tyhmän Portugalin.
 
Vive o Portugal! Ronaldo puskee ja Maniche paukuttaa! BUM-BUM! ja portuguese ovat in da final! Oikea joukkue siis otti voiton ja Hollanti sai taas pettyä välierissä. Hollannin kolmet viimeisimmät EM-kisat ovat päättyneet välieriin joten tietynlainen välieräkirous on nyt oranssipaitojen päällä. :p
 
Voi harmi kun Hollanti putosi. Se Van Nistelrooyko sen nyt teki sillä ensimämisellä puoliajalla sen hollannin maalin mikä liputettiin paitsioksi ja ei hyväksytty olisi minun mielestäni pitänyt hyväksyä, sillä siinä ei Hollannin pelaaja ollut paitsio asemassa, iholla oleva pelaaja oli kyllä ylempänä kuin tämä hollantilainen, mutta Christiano Ronaldo tepasteli ylempänä kuin Van Nistelrooy (jos se nyt hän siis oli, en muista enään ihan sata prosenttisen varmasti.)

Ehkä minä otan liian vakavasti huomioon ottaen että kuitenkin aina sorran ja syrjin jalkapalloa ja ylistän jääkiekkoa, mutta kun peli loppui minä istuin sohvalla purren etusormeani silmät ihan lasittuneina ja tippa linssissä ja tuijotein telkkariin ihan järkyttyneenä murtuneena ja paikallaan.
 
Älä huoli Maranwë. Olen minäkin aika monta kertaa istunut murheen murtamana sohvalla katsellen kun suosikkijoukkue ottaa takkiinsa. Ja siitä van Nistelrooyn paitsiosta: se oli kyllä aika selkeä paitsio... :p
 
Ylös